Eri vuosikerroissa on eroja. Aitoa 60-luvun alkupuolen versiota en ole saanut kokeilla kuin hieman, mutta hienoltahan se kuullosti. Sen sijaan omistin taannoin ns. Rose Morris-reissuen jostain 80- ja 90-lukujen vaihteesta. Komea peli (mm. messinkiset tuuletusritilät, nahkakahvat ja prameampi etukangas), mutta soundi oli lopulta pettymys -jotenkin kolean kuuloinen (ei auttanut putkienvaihdot). Siinä oli yksi huonoimpia reverbejä, mihin olen törmännyt: laiskasti kaikua, mutta paljon hurinaa. Ilmeisesti nuo Rose Morris -versiot eivät nauti suurta arvostusta yleensäkään. Myöhempien aikojen reissuet ovat soundiltaan mun mielestä lähempänä mielikuvaani aidosta 60-luvun AC30stä. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Kyseinen vahvistin ei ole ainut mitä olen harkinnut. Olen miettinyt seuraavia putkivahvistimia: Vox Ac30, Fender Hot Rod Deluxe, Peavey classic 50...
...Mietin enää mikä on paras. En ole testannut nuista kuin hotroddia, ja se oli kyllä jokseenkin hmm.. hyvä kaiku. Soittelen erityisesti rautalankaa minkä kai huomasittekin, lisäksi on myös rokkibiisit hallussa. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |