Demostudio 18.08.2004 22:47:49 | |
---|
|
Valdemar 18.08.2004 23:26:29 | |
---|
Aika kova luu. Backseat of a trans-am! |
Daunt 19.08.2004 15:44:03 | |
---|
Jos musiikkityyli ei miellytä, laittakaa kommentteja soundeista. Tämän demon tekemiseen käytettiin todella paljon aikaa. Vastaan mielelläni myös kaikkiin teknisiin kysymyksiin. |
neo_ripper 22.08.2004 11:21:31 | |
---|
ihan vitun kovaa death_trash mättöä!! uppos muhu ku leka!! mitäpä tuohon muuta sanomaan.. lisää näitä! "jos siinä ei oo säröö, se ei kuullosta hyvältä.." |
Rattata 22.08.2004 12:57:28 | |
---|
Todella kova. Soundit kohdallaa, soitto kohdallaan. Mikäs siinä. "Take seven aspirins and call me in the morning" |
Terok 22.08.2004 21:03:40 | |
---|
Huomattavasti tiukempaa on soitto sitten viime demon (etenkin rumpuihin tuli kiinnitettyä huomiota, tarkkaa jämäkkää soittoa). Biisitkin pysyvät mielenkiintoisina kun vaihtoja löyty (ja blasteja!). Sen verran hyvät soundit (toimii näillä konepaskakajareillakin, tulee varmaan omia tuotoksia näihin vertailtua) että vois kysyä vaikkapa kun on tuota triggersoundia sekasin niin käytitkö virvelissä samaa virveliä samplattuna vai ihan eriä? |
Daunt 22.08.2004 21:48:37 | |
---|
Kiitoksia kaikille kommenteista! Huomattavasti tiukempaa on soitto sitten viime demon (etenkin rumpuihin tuli kiinnitettyä huomiota, tarkkaa jämäkkää soittoa). Kiitos. Tällä kertaa käytettiin klikkiä ja niin tullaan tekemään jatkossakin. Sen verran hyvät soundit (toimii näillä konepaskakajareillakin, tulee varmaan omia tuotoksia näihin vertailtua) että vois kysyä vaikkapa kun on tuota triggersoundia sekasin niin käytitkö virvelissä samaa virveliä samplattuna vai ihan eriä? Tämä on erittäin mukava kuulla, sillä tavoitteena on aina saada kaikilla laitteilla toimiva miksaus aikaiseksi. Virvelin sample ei ole sama kuin äänitetty. Sitäkin kokeilin, mutta ei toiminut riittävän hyvin. Yllättävän hyvin tuo käyttämäni sample meni yhteen alkuperäisen virvelin kanssa, sillä vire oli aivan erilainen. |
Säätäjä 23.08.2004 18:44:16 | |
---|
Miten nauhoitit/miksasit kitarat? Lähinnä mitä kamoja käytit ym.? En ole aivan varma, mutta tiedän. (vitut) |
Daunt 23.08.2004 21:37:54 | |
---|
Miten nauhoitit/miksasit kitarat? Lähinnä mitä kamoja käytit ym.? Kitarat äänitettiin V-Ampin kautta (ei mitään mallinnuksia päällä, käytännössä toimi DI-boksina) suoraan koneelle. Koneella ketju oli tällainen: 1. Boss SD-1 (GuitarSuite) 2. JCM900 (GuitarSuite) 3. Steinberg Magneto (hieman lämpöä soundiin) 4. BBE Sonic Maximizer Kitara oli Jackson Professional (?) EMG81-tallamikillä. Tässä pieni videopätkä kitaraäänityksistä: http://www.tentonhammer.net/dauntless/studio_dauntless2004-riku.mpg |
askomiko 17.09.2004 13:41:55 (muokattu 17.09.2004 13:46:15) | |
---|
Oho. Odotin kyllä vihaista pauketta, mutta tuo meni jo vähäsen vihaisuuden yli, mittarin ympäri. Hm. Soundeista. Ehkä hieman bassoa ja varsinkin sen alinta jyrinäosastoa voisi laittaa kovemmalle. Semmoinen hyökyaalto tuntuu olevan nykyään muotia. Toisaalta näin päin saa vanhemman fiiliksen. Aivan aavistuksen rajummin voisi myös ehkä masterilytistystä käyttää jotta saa hengästyneemmän fiiliksen. |
Spiralmind 17.09.2004 18:00:15 | |
---|
Hyvältä kuulostaa (soundit kyllä kohallaan ja biisi rokkaa), mutta ei vähääkään omaperäseltä, siitä miinus. All Hail Discordia! |
Juntunen 17.09.2004 18:16:52 | |
---|
Asiaa. Soundit erittäin kohdallaan kotistudioksi ja soittokin tuntuu toimivan. Biisistä en osaa niin sanoa koska trash ei ehkä ole niin minua lähellä. Toimivaa tylytystä kuitenkin. Blastaamisesta ja tremolopikkauksista tulee meikältä aina plussaa. :) Dian - "Luotaantyöntävää" |
85423321 17.09.2004 23:43:23 (muokattu 17.09.2004 23:47:04) | |
---|
Kuulostaa suorastaan ammattilaistyöltä. Jännää, että itse saan guitar suitella aikaan lähinnä pörinää. Montako kitararaitaa tuossa on? Soundi on ehkä jopa liian ylitsevuotavainen. Valitettavasti itse biisistä täytyy todeta, että riffit olivat tylsiä, eikä siitä jäänyt mitään päähän. George W Bush: "I know the human being and the fish can coexist peacefully." |
mongoloidi 18.09.2004 00:16:47 (muokattu 18.09.2004 00:18:39) | |
---|
Biisi kuulosti paljon paremmalta kuin mitä odotin. Soundit oli ihan jees,mutta itse biisi oli aika tylsä.Olin kuitenkin positiivisesti yllättynyt. The Blues had a baby......and they called it Rock n`Roll. |
Daunt 22.09.2004 15:22:04 | |
---|
Kiitoksia jälleen kommenteista. Montako kitararaitaa tuossa on? Kaksi rytmikitaraa. Jos tämä oli tylsä biisi, niin muissa demon biiseissä on enemmän riffejä:) http://www.mikseri.net/dauntless/ |
Mättöpiiska 23.09.2004 23:42:10 (muokattu 23.09.2004 23:54:16) | |
---|
Huisia. Tää oli reteesti parhaita täällä hetkeen. EDIT: Kuuntelin noi muutkin biisit eikä pelleile nekään. Pikkasen (-3dB) vois ehkä keskiääniä alueelta 200 - 1 000 leikata niin tulis vielä tiukempaa hevisoundia. Me olemme The Nautinnon huipulle päästessään hiljaa uikuttajat. |
Voitto Mälli 08.10.2004 13:00:08 | |
---|
No mutta tämähän oli vallan perkeleen kova ralli! Lisää, jotta Helvetti repeää! PERKELE! |
Vilhelmus 10.10.2004 09:54:44 | |
---|
Siiinähän tämä eroaa saman alan muista demostudiolaisista heti kärkeen että laulaja kuulostaa ammattilaiselta. Siihen kun vielä lyödään helvetin toimivat soundit ja tiukkaa soittoa, niin eihän tästä pahaa voi sanoa. Riffit vievät biisiä vauhdilla eteenpäin ja niska alkaa nykiä. Helvetin asiallista. Säröä, kits. |
Muistin taas, miksen kuuntele death-metallia yms. genreä. Aion kuitenkin jättää mun mielipiteet tyylilajista pois tästä, joten sanon vaan, että oli kyllä ihan pro-kamaa soitannan ja tuotannon puolesta. "En ite kuuntelis mun omaa musiikkiani, jos se ei olisi mun omaa."
-secondarymind |
Aerodactev 10.10.2004 19:15:11 (muokattu 10.10.2004 19:16:42) | |
---|
Vittu, tämäpäs on ärmäkkää! Soundit on ensinnäkin mahtavat tähän tyyliin. Itse biisiin: Riffithän nyt eivät paria lukuunottamatta ole kovin omaperäisiä. Sitä kuitenkin hälventävät rytminmuutokset ja tarpeeksi vaihtelevat kompit. Parhain esimerkki tästä on tuo 1:03 ekan kerran tuleva osa; mahtava vaihdos ja letti heiluu. Soolo oli juuri sellainen pilitys, kuin tähän olisi olettanut, mutta vähän semmonen olematon. 1-5 arvosanalla 4-
Long = progressive = good
|