Aihe: Mikä menee pieleen äänikortin asennuksessa?
1
Antti1
08.10.2004 18:15:39
Ongelmana on se, että uuden äänikortin asentamisen jälkeen ilmaantui mitä merkillisimpiä ongelmia. Asensin äänikorttini onnistuneesti ja kaikki tuntui toimivan. Räpelsin Auditionin kanssa normaaliin tapaan ja yhtäkkiä kone tilttasi, näyttö meni virransäästötilaan ja ei auttanut kuin resetoida napista konetta. No tämän jälkeen kone käynnistyi siihen asti, että Windows (XP professional) on ladannut sen käynnistysjuttunsa. Sitten iskee kone aina juntturaan, näyttö menee virransäästötilaan ja ainoa apu löytyy resetistä. Sitten vikasietotilan avulla pistän system restorea, josta ei ole mitään apua, vaan juuri toisinpäin: kone ei enää käynnisty vikasietotilassakaan, vaan heittää ennen Windowsin lataamisen aloittamista sinisen virheruudun. No, mulla on toinen laitteistokokoonpano luotuna ja koitan sillä, toimii. (Tässä juuri parhaillaan kirjoittelenkin.) Poistin sitten äänikortin ajurit ja itse kortin, mutta ei vieläkään mitään apua toiseen kokoonpanoon. Mikä vikana?

Koneen kokoonpano:

-EMO: Asus A7N8X deluxe
-NÄYTTIS: Nvidia GeForce 2 MX
-KESKUSMUISTI: Kingstonin 2 x 256 DDR-palikat
-KOVO: en muista, ihan hyvä kuitenkin
-ÄÄNIKORTTI: Marian Marc A

Mitä tarpeellista tietoa unohtui?
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Timo JM
08.10.2004 21:06:26

Hmm, käyttääkö toinen laitteistokokoonpano eri rekisteriä? Vois kuvitella, että Windowsin rekisterissä on joku mennyt solmuun ja on siivouksen paikka. RegClean tjms. Voi tosin olla, että se ei uskalla poistaa juuri noita mitä tässä tapauksessa pitäisi. Sitten vaan käsipelillä kaikki korttiin liittyvä pois. Jos ei auta niin syytä on haettava muualta.
...siis mun mielestä.
Ai mää vai?
08.10.2004 21:08:12
Onko koneessa uusimmat BIOS ja emolevyn driverit?
Jos mikään ei tunnu auttavan niin se on sitten wintoosan uudelleenasennus.

Nimim. se auttoi.
Hyvää jatkoa jos oma ei riitä. (Välikausitakki)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)