Aihe: Vox AC30
1 2
soolovirtuoosi
09.10.2004 16:51:59
Niin. Kertokaa mitä tiedätte kyseisestä vahvarista. Aion ostaa. Hyviä ja huonoja puolia. Kiitos ja Anteeksi.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Dinorocker
09.10.2004 19:07:26 (muokattu 09.10.2004 19:08:02)
Kaverilla on semmonen 60-luvulta.... ääntä lähtee PALJON.

Tarkka putkistaan, vanhemmat ainakin.
Outrider
ollisal
09.10.2004 19:22:10
Class A-putkipeli. Kuullostaa kovemmalta kuin odottaisit 30-wattiselta kombolta. Brian Mayn suosikkivahvari. Myös Beatlesien myöhemmän ajan levyillä käyttämä. Jos haluat siitä särösaundeja itsellään niin joudut kääntämään sen aika kovalle.

Ei ole oikeasti Class A vaan katodibiasoitu ilman NFB oleva Class AB vahvari. Upeat säröt kovalla.

Lisäyksenä edelliseen myös "de facto" rautalankavahvari. Shadows, Agents... muita käyttäjiä ainakin R.E.M, U2.

Tarkka putkistaan tosiaan. Oma AC30 alkuperäisillä putkilla oli aika ikävä, ostin Mikolta läjän erilaisia putkia ja yhdistelin niitä alkuperäisten kanssa, nyt on soundi... mahtava. Paras ikinä. Loistava.
Dinorocker
09.10.2004 19:48:34 (muokattu 09.10.2004 19:50:30)
...on soundi... mahtava. Paras ikinä. Loistava.

Kyllä...sen tyylin peleistä.

Huomenna pääsen taas kuulemaan kunnon studiossa sitä, hurjalla/pienemmällä volumella... Kaveri vetää Stratonsa kans.
Outrider
AoA
09.10.2004 19:58:27
Niin. Kertokaa mitä tiedätte kyseisestä vahvarista. Aion ostaa. Hyviä ja huonoja puolia. Kiitos ja Anteeksi.

Hyviä puolia: jumalainen soundi.
-Anssi
goose
09.10.2004 22:09:23
Ehdoton peli! Tulee olemaan viimeinen vahvistimesi. Ainoa huono puoli on kuumana käyminen, joten putket kuluvat vähän nopeammin kuin muissa putkivahvistimissa. Tätä kuumenemista voi kuitenkin ehkäistä lisäämällä katodipuolen vastuksia. Ja muista, että AC30 Greenback-kartioilla ei ole mitään Blue Alnico speakereillä varustettuun yksilöön verrattuna! Soundiero on valtava.

Minkä vuosimallin Vox sulla on kiikarissa?
U2 - "How to Dismantle an Atomic Bomb" come out 23.11.04
Chemo
09.10.2004 22:32:33 (muokattu 09.10.2004 22:48:54)

AC30:sissä on käsittääkseni valtavan suuria laatueroja. 60-luvun alkupuolelta olevat ovat "niitä oikeita", kun taas 70-lukulaisia olen kuullut haukuttavan huonoina ja erityisen epäluotettavina peleinä. Marshallin tekemät uusioversiot soivat sinisillä ämyreillä ihan kivasti, mutta ovat kuitenkin ihan eri metodilla valmistettuja (l. piirilevyvahvistimia) kuin vanhat. Lisäksi reissuet ovat huonon saatavuuden takia olleet aika kovissa hinnoissa.

Nythän niitä kuulemma aletaan tekemään Kiinassa. Saa nähdä mikä tulee olemaan laatu ja hinta.

Mutta onhan asiallisen AC30:n soundi toki hyvä, ja monelle soittajalle "se juttu". Suomi-rautalangassa tuo on varsinkin Agentsien vaikutuksesta erittäin suosittu vahvistin.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
ejhfi
09.10.2004 22:35:47 (muokattu 09.10.2004 22:38:32)

Kuinkas muuten nuo uudet AC:t, ovatko edelleen "made in England" vaiko joko nekin tehdään japaniassa?

EDIT: Kappas vaan, edellisessä näyttikin olevan mainintaa Kiinasta :)
Kitara on paja-alasin
zorro
10.10.2004 02:29:55
OSTETAAN: lace sensor Red MYYDÄÄN: WhammyII
Chemo
10.10.2004 09:12:07

onko tästä http://www.voxamps.co.uk/products/ac30/ac30.htm mihinkään?

En osaa sanoa, mutta varauksella suhtaudun kuitenkin. Tuo voisi olla semmoinen kiinalainen.

Kauhean klassikkomaista kaiken kerrotaan tuolla olevan, mutta itse vahvistimen valmistusmetodista ei kerrottu mitään. Myyntilause "the most faithful reissue to date" kuulostaa kovin ympäripyöreältä.

AC30:sestä on muuten tehty todella kiinnostavaakin uusioversiota, tässä näytetään vahvisinta jo sisältäkin; herättää ainakin mussa paljon suurempaa luottamusta: http://www.voxamps.co.uk/products/ac30/ac30hw.htm

Vaikka omanlaisestaan klassikkopelistä onkin kyse, en itse maksaisi piirilevyvahvistimesta sitä mitä niistä on pyydetty (yli puoltatoista tonnia käytettyinä - vihreilläkin ämyreillä). Samalle rahalle saa mielestäni paljon paremman vastineen jossain muussa vahvistimessa. Kallis tosin lienee tuommoinen hand wired reissuekin (olisko neljä tonnia?).
Dinorocker
10.10.2004 09:32:11
Juu hintaa tulee, Chemo on ollut tarkkana ; )

http://www.wildwestguitars.com/voxhome.htm#ac30
Outrider
Bee-äf
10.10.2004 09:52:05

Lisäyksenä edelliseen myös "de facto" rautalankavahvari. Shadows, Agents...

Kyllä Amerikan puolella tais olla kuitenkin Fender se "de facto"
Tami
10.10.2004 11:03:59 (muokattu 10.10.2004 11:26:25)

AC30:sissä on käsittääkseni valtavan suuria laatueroja. 60-luvun alkupuolelta olevat ovat "niitä oikeita", kun taas 70-lukulaisia olen kuullut haukuttavan huonoina ja erityisen epäluotettavina peleinä.
Nythän niitä kuulemma aletaan tekemään Kiinassa. Saa nähdä mikä tulee olemaan laatu ja hinta.

Nuo kohta saapuvat ac30 custom clssicit ovat mielenkiintoisia jos vaan soundi saadaan kohdalleen. Noissa on korjattu ne ac30 peruspuutteet ( minun käytössä efektilooppi ja oma kaiku) ja nopeasti selattuna tais tremolollekin olla useampi säätö.... Valmistuksesta saa ladattua videon mutta en kattonu koska ei ole real playeriä..

Huhut hinnasta kertovat että ovat reissueita halvempia?? Ja noi on vissiin niitä jotka tehdään kiinassa...

http://www.voxamps.co.uk/products/ac30/ac_30cc.htm

Noista laatueroista vielä: Mulla on 70-luvun celestion versio ja eri putkillakin kokeiltuna se soi jotenkin paljon lämpimämmin kuin kaverin sinisillä varustettu reissue...
Ennen reissueta tuolla kaverilla oli 72 vuoden vox celestioneilla, mutta se oli sitten kunnoltaan ja soundiltaan täyttä kuraa.....
Töissä intissä - vikaa vintissä!
Kuha
10.10.2004 11:25:55

Myös Beatlesien myöhemmän ajan levyillä käyttämä

Beatlesit käyttivät enimmäkseen Fenderin vahvareita viimeisinä vuosinaan 68-69. Toki käyttivät tuolloinkin vielä jonkin verran Voxeja.
Kesällä kaikki kasvaa!
Chemo
10.10.2004 19:34:00 (muokattu 10.10.2004 19:34:58)

ne ac30 peruspuutteet

Mun mielestäni uusien reissueiden isoin peruspuute on siinä, että piirilevyvahvistimina ne ovat kuitenkin varsin eri juttu tekniseltä laadultaan kuin alkuperäiset. Tämä koskee muitakin valmistajia kuin Voxia - ja toisaalta Voxillahan oli tuo kunnollinenkin versio.

Mulla on 70-luvun celestion versio ja eri putkillakin kokeiltuna se soi jotenkin paljon lämpimämmin kuin kaverin sinisillä varustettu reissue...

Mielenkiintoista. Tiedätkö vahvistimesi vuosimallia tarkemmin?

Ennen reissueta tuolla kaverilla oli 72 vuoden vox celestioneilla, mutta se oli sitten kunnoltaan ja soundiltaan täyttä kuraa.....

Tuon ajan kieppeiltä mun kavereilla on myös ollut huonoja kokemuksia.

Kuha: käyttivät tuolloinkin vielä jonkin verran Voxeja.

Muistanko oikein, että olisivat olleet trankku-Voxeja?
Kuha
10.10.2004 19:48:51

-66 oli joku malli (7120?), jossa oli putkipääte ja trankkuetuaste sekä Vox Super Beatle, joka oli jo kokonaan trankku. Tuolta lisätietoja:
http://www.beatlesgear.com/
Kesällä kaikki kasvaa!
Shaft
10.10.2004 19:50:57
Tämä koskee muitakin valmistajia kuin Voxia - ja toisaalta Voxillahan oli tuo kunnollinenkin versio.

Eikös tuo hard wired- versio poikkea soundiltaan ja ominaisuuksiltaankin jonkin verran alkuperäisestä?

Muistaisin, että olisivat käyttäneet ainakin joitakin tehokkaampia versioita kuten AC-100 nuppia.. Ilmeisesti niiden kanssa oli ongelmia luotettavuuden kanssa(lähinnä ylikuumenemisen muodossa).
Tami
10.10.2004 22:09:50

Mun mielestäni uusien reissueiden isoin peruspuute on siinä, että piirilevyvahvistimina ne ovat kuitenkin varsin eri juttu tekniseltä laadultaan kuin alkuperäiset. Tämä koskee muitakin valmistajia kuin Voxia - ja toisaalta Voxillahan oli tuo kunnollinenkin versio.
Mielenkiintoista. Tiedätkö vahvistimesi vuosimallia tarkemmin?

Voxien vuosimallista ei oikein pysty sanomaan, mutta 74/75 se on myyjiltä saamien "todella varmojen" tietojen perusteella. Musta etukangas, ei standby:ta. Niin ja pirullinen piirilevy on minunkin omaan eksynyt.... Footswitch on se semmonen neliskulmainen malli.
S:N on 3735, mutta tuon perusteella ei siitä tiedetä mitään ?? tai jos joku tietää niin kertokaa ihmeessä.....
No henkimaailman juttuja noi soundierot on ja mun mielestä toi oma soi ihan riittävän hyvin omaan käyttööni. Enemmänkin alkaa tökkimään soittotaidon puute........... Toisaalta tekisi mieli kokeilla blue-ämyreitä myös tuohon omaan, mutta säilykööt alkuperäisenä koska on kuitenkin " hyvässä kunnosa"

ja noi Custom classicithan ovatkin sitte vielä reissueitakin enemmän nykyteksiikkaa ja piirilevyä pullollaan. Toimitukset alkaa kuulemma joulukuussa, mutta suomeen tulosta ei ole tietoa...
Töissä intissä - vikaa vintissä!
goose
11.10.2004 08:45:41
Tarkka putkistaan tosiaan. Oma AC30 alkuperäisillä putkilla oli aika ikävä, ostin Mikolta läjän erilaisia putkia ja yhdistelin niitä alkuperäisten kanssa, nyt on soundi... mahtava. Paras ikinä. Loistava.

Osaatko eritellä minkälaisia putkia sulla on päätteessä ja etusessa? Mä oon käyttäny Top Boost -combossani pääasiassa aina JJ:n matchattua nelikkoa päätteessä ja erinäisiä electroharmonixeja preampissa. Soundaa hyvältä.
U2 - "How to Dismantle an Atomic Bomb" come out 23.11.04
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)