Karva-Aarne 09.10.2004 13:47:42 | |
---|
Mroo. Mulla on kaapissa lojunut vuosia sellainen musta stratocaster-copio, jonka aikanaan ostin jollain 100 markalla. Tai vähemmällä. Virityskoneiston kupeessa lukee että Santana. Ilmeisesti Santana-merkkisiä kitaroita myydään edelleen jossain, jopa ihan kovaan hintaan (500-1000E). Voikohan tämä omistamani keppi olla sellainen? Onko olemassa parempia ja huonompia santanoita? Olen kuvitellut, että se olisi joku huonoista huonoin, halpisten halpis. Jos joku osaa auttaa, kiitän. "Watch out where the huskies go, and don’t you eat that yellow snow" -Zappa-pappa |
AoA 09.10.2004 13:58:17 | |
---|
Itekin muistan, yhellä kaverilla oli kauan sitten tommonen nimenomaan kokonaan musta Santana -merkkinen kitara. En usko ainakaan että kyse on mistään kalliimmasta pelistä, osti sillon sen jollain 1000 markalla tai jotain. -Anssi |
zepeteus 09.10.2004 14:00:03 (muokattu 09.10.2004 14:01:11) | |
---|
Ainoat arvokkaammat Santana-kitarat jotka itse tiedän ovat PRS:iä. Vanhoista Yamahoista, mitä Carloskin aikoinaan käytti, voi saada myös kohtuukorvauksen...mutta nehän eivät ole varsinaisesti "santana"-kitaroita. Santana-merkkinen halpisstrato ei taida kuitenkaan kuulua tähän joukkoon. Tietääkö joku muu? edit:jahans, AoA:lla olikin kokemuksia aiheesta. |
Siis tällainenkö mustana? http://www.prsguitars.com/showcase/current/santanase_ts.html Santanahan on soittanut PRS:llä pitkään ja hänen nimellään myydään näitä budjettiluokan PRS:iä. Voihan niitä halpiksiksi sanoa ainakin "oikeisiin" versioihin nähden. Olikos niin, että kaikki nämä SE-mallit on tehty Koreassa? EDIT: Niin, jos se on tosiaan vuosikausia vanha, niin näitä ei ole taidettu tehdä vielä kovin kauaa. Ja 100mk kuulostaa liian halvalta sekin. |
Karva-Aarne 09.10.2004 14:12:43 | |
---|
Juu... eli ei. Jos tuo linkin Santana olis mersu, niin mun santana olisi Skoda. Ostaessani kitaran käytettynä en tiennyt kitaroiden arvosta yhtään mitään, eikä tiennyt myyjäkään (kaveri). Veikkaisin, että tuo 1000 markkaa uutena on kuitenkin ihan mahdollinen. Itse asiassa kysyn tästä asiasta siksi, että ajattelin tuhota tämän mustan kostajani. Sahaan kopan uuteen muotoon ja maalaan vaaleanpunaiseksi (rok!). Lahjoitan sen edelleen kaverille syntymäpäivälahjaksi, jotta hän voi punkkia soittaessaan hakata sen päreiksi lavan reunaan. Hyvä että tämä selvisi, saa kaveri naurut. Kiitos! Siis tällainenkö mustana? http://www.prsguitars.com/showcase/current/santanase_ts.html Santanahan on soittanut PRS:llä pitkään ja hänen nimellään myydään näitä budjettiluokan PRS:iä. Voihan niitä halpiksiksi sanoa ainakin "oikeisiin" versioihin nähden. Olikos niin, että kaikki nämä SE-mallit on tehty Koreassa? EDIT: Niin, jos se on tosiaan vuosikausia vanha, niin näitä ei ole taidettu tehdä vielä kovin kauaa. Ja 100mk kuulostaa liian halvalta sekin."Watch out where the huskies go, and don’t you eat that yellow snow" -Zappa-pappa |
fox 09.10.2004 14:49:46 | |
---|
Mroo. Mulla on kaapissa lojunut vuosia sellainen musta stratocaster-copio, jonka aikanaan ostin jollain 100 markalla. Tai vähemmällä. Virityskoneiston kupeessa lukee että Santana. Olen kuvitellut, että se olisi joku huonoista huonoin, halpisten halpis. Jos joku osaa auttaa, kiitän. Se on niitä itämaitten kopioita, joista on juttua ollu, viimeks oli kauppanimestä "Marchis"..kas tehtaat teki ja tekee kitaroita eri myyjille, jotka sitten niitä nimeää omille "merkeilleen", ihan hyvälaatuiset puut voi olla siinä sunkin Santanassa, mutta Carloksen kanssa sillä ei juurikaan ole mitään tekoa.. Carloshan soitteli ensin Giban SG:tä, sitten siityi Yamahan SG2000:seen ja sitten Paul Reed Smith teki sille ensimmäiset Santana-mallit, 2 kpl, jotka sitten jossain vaiheessa varastettiin, joten joutui Carlos ihan vastaavat PRS:t hommaamaan.. ja niillä se nykyäänkin vetelee sointuja. |
tsrautia 09.10.2004 16:03:44 | |
---|
Juu... eli ei. Jos tuo linkin Santana olis mersu, niin mun santana olisi Skoda. Skoda on hyvä auto!!!:) |
Karva-Aarne 09.10.2004 16:54:12 | |
---|
Skoda on hyvä auto!!!:) On, muttei mersu. "Watch out where the huskies go, and don’t you eat that yellow snow" -Zappa-pappa |
Exhausted 09.10.2004 19:06:24 | |
---|
peruskoulussa, jota kävin, oli Santana-merkkinen basso, joku presarikopio. Vaikutti kyllä sellaiselta ihan miltä tahansa fenkkukopiolta |