Aihe: Perheenlisäystä putkivahvistimen muodossa!
1 2
Man1ac
09.10.2004 09:26:34
Moi,

Tulipa tuossa eilen hankittua ensimmäinen putkipelini, ei tarvinnut kauaa harkita ostamista kun sai avattua volaa treenikämpällä. Vahvarinahan oli siis Peavey Classic 30. Mieletön saundi!

Mutta hehkutukset sikseen, ihan oikeasti oli kysyttävääkin.

1. Vahvistimen sammutus, kun standby-kytkintä ei ole. Ruuvaanko volumet nollille vähän ennen sammutusta vai millä keinolla säästän putkia vehjettä sammutettaessa?

2. Kuljetus, tuleeko vahvarin saada jäähtyä ennen kuljetusta?

3. Putkien biasointi, tarvitseeko biasointia tehdä, jos tilalle hankittavat putket ovat samoja?

4. boost-toiminto, gainin lisäksi ilmeisesti myös keskialuetta boostataan, vaikka manuska ei sano tuosta mitään..?

5. Saundivinkkejä otetaan mielellään vastaan!
Come inside and meet Man1ac, the latest victim of GAS.
Kitaravirtuaali
09.10.2004 09:49:19 (muokattu 09.10.2004 09:50:10)

Hyvähyvä, ja onnittelut uudesta perheenlisäyksestä.

1. Vahvistimen sammutus, kun standby-kytkintä ei ole. Ruuvaanko volumet nollille vähän ennen sammutusta vai millä keinolla säästän putkia vehjettä sammutettaessa?

Itse olen vain lyönyt kylmästi virrat pois oltuani vähän aikaa soittamatta. Kaiku kannattaa kanssa ruuvata nollille, muuten kuuluu ikävä ääni.

2. Kuljetus, tuleeko vahvarin saada jäähtyä ennen kuljetusta?

Kyllä.

3. Putkien biasointi, tarvitseeko biasointia tehdä, jos tilalle hankittavat putket ovat samoja?

Peaveyyn ei kai tarvitse tehdä, koska se ei ole oikein mahdollistakaan. Omaani tosin entinen omistaja oli käynyt säädättämässä biasia jossain huollossa.

4. boost-toiminto, gainin lisäksi ilmeisesti myös keskialuetta boostataan, vaikka manuska ei sano tuosta mitään..?

Tuolla nappulalla koko vehkeen säröpuolen luonne muuttuu. Gainia ja keskialueitahan se boostaa, ja aika reippaasti volaa kanssa. Soolosärönappula.

5. Saundivinkkejä otetaan mielellään vastaan!
E: oho, oli vielä tämmöinenkin. Ei väliä missä nutikat ovat, hyvältä kuulostaa kuitenkin ;)
mikasoi
09.10.2004 10:16:20 (muokattu 09.10.2004 10:18:02)
Kyllähän toi 3. kohdan vastaus ei nyt pidä ihan paikkaansa.

Putket on yksilöitä, joten aina kun vaihdat putkia on biasit hyvä säätää. Ja kaikista putkipeleistä se säätö kyllä löytyy.
Jos bias säätö on ihan metsässä, saattaa uudet putket hajota parissa tunnissa.

Putkivahvistimia ei kannata "sörkkiä" jos ei tiedä mitä tekee. Vahvistimessa voi olla vielä varautuneena kova jännite vaikka "töpseli" ei olisikaan enää seinässä.
Go Billy, Go and drink some jarruneste.
Kapane
09.10.2004 11:05:02

Putket on yksilöitä, joten aina kun vaihdat putkia on biasit hyvä säätää. Ja kaikista putkipeleistä se säätö kyllä löytyy.
Jos bias säätö on ihan metsässä, saattaa uudet putket hajota parissa tunnissa.

hmm missähän se on mun 5150llassa? taitaa toimia vaan vastuksia vaihtamalla?
Härski
09.10.2004 11:21:04
Onko se Classic muka NIIN hyvä vahvistin? Mielestäni siinä ei ole mitään erityisen hyvää, liian paljon hintaakin sillä perkeleellä on. Perus putkisoundi keskinkertaisella säröllä ja huonolla kaiulla. Lisäksi siinä on paljon puutteita, kuten just toi stand byn puuttuminen ja se eehhana helinä tietyissä nuoteissa. Kertokaa nyt jo, mikä siinä viehättää?
Ze Kink
09.10.2004 11:23:31
Jepp, itte saan varmaan vahvistimen ens viikolla. En kyllä ole missään testaamassani Classicissa tuota helinää vielä huomannut?
Onko shinulla hunajaa?
She's fucking Goofy!
Man1ac
09.10.2004 11:40:29
Onko se Classic muka NIIN hyvä vahvistin? Mielestäni siinä ei ole mitään erityisen hyvää, liian paljon hintaakin sillä perkeleellä on. Perus putkisoundi keskinkertaisella säröllä ja huonolla kaiulla. Lisäksi siinä on paljon puutteita, kuten just toi stand byn puuttuminen ja se eehhana helinä tietyissä nuoteissa. Kertokaa nyt jo, mikä siinä viehättää?

No omani sain käytettynä (2kk kotisoittoa, uutta vastaava kunto) 500 euroon, joten ihan sopivan hinnan siitä maksoin.

Eihän tämä tietenkään mikään täydellinen vahvistin ole (tuskin kukaan niin väittäisi), mutta hintaisekseen todellä pätevä peli.

Kuuntele noita Jucciz:sen pätkiä, puhtaat ja kevytrosot ovat tässä oikein messevät. Soolosäröt taidan ottaa jonkun säröpurkin kautta, särösaundista tulee suuremmilla gaineilla hieman karski minun makuuni. Ehdotuksia säröpurkista? SD-1? DS-1? Joku muu?

Tuota paljon parjattua helinää en ole tästä yksilöstä ainakaan vielä havainnut.
Kitaravirtuaali
09.10.2004 11:43:00

Kyllähän toi 3. kohdan vastaus ei nyt pidä ihan paikkaansa.

No, vastaus ei ollut omani vaan muualta kuulemaani. Kitaravirtuaali ei ota vastuuta mahdollisesti hajonneista laitteista summuista. Mutta voisiko joku tosiaan selventään tuon Peaveyn bias-homman, ja varmaa tietoa kiitos.

Se helinä on tosiaan aika ikävä, mutta sen kuulee vain hiljaa soitettaessa kun helinä ylittää kitaran äänen. Voluumia lisää vaan siis.

Mitäs jos tuohon hommaisi lisäkaapin, jotta se ohittaisi tuon oman kaiuttimen? Joku taisi jossain sanoa että se helinä johtuu juuri siitä että nuo putket ovat sen liikkuvan elementin takana, eli eliminoitaisiin vahvistimen tärinä soitettaessa?
Härski
09.10.2004 11:43:19
Kuuntele noita Jucciz:sen pätkiä, puhtaat ja kevytrosot ovat tässä oikein messevät.

Olen kyllä testannut tuota värkkiä, enkä pitänyt siitä juurikaan. Aivan sama, miltä Juccizen sample kuulostaa.
Jake24-25
09.10.2004 11:50:38 (muokattu 09.10.2004 11:53:08)
Onnittelut ensiksi ketjun aloittajalle uuden vahvistimen johdosta!

Minä olen sitä mieltä, että Peavey Classicin hehkutus on suurelta osin perusteltua. Uskon, että juuri nimenomaan tuo "perus putkisoundi" on kyseisen vahvarin suuren suosion salaisuus. Classic sopii useaan eri tyyliin ja lisäksi kitara kuin kitara kuulostaa hyvältä sen läpi soitettuna. Esimerkiksi London Pubin jameissa on lähes aina Classic lavalla soittajien käytettävissä ja aina toimii minkä kitaran kanssa tahansa. Olen soittanut jameissa useaan otteeseen Telelläni Classicin läpi ja täytyy myöntää, että tämä yhdistelmä toimii paremmin kuin yhdistelmä Tele/Orange kotonani joskaan viimeksi mainittu yhdistelmä ei sekään huono ole. Tuo Stand-byn puuttuminen on kieltämättä miinus sekä allekirjoitan myös väitteen helinästä aikaajoin. Lisäksi eräässä kokeilemassani Classicissä oli havaittavissa äänen katkeilua, mutta se johtui lähes varmasti tilapäisestä viasta juuri tuossa tietyssä yksilössä eikä ole mikään tyyppivika.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Man1ac
09.10.2004 11:51:08
Olen kyllä testannut tuota värkkiä, enkä pitänyt siitä juurikaan. Aivan sama, miltä Juccizen sample kuulostaa.

Jep, sinä et pitänyt vehkeestä. Minä pidin. Ei kaikkien tarvitse pitää samanlaisesta saundista, onneksi.

Kehotan nyt vielä kerran kuuntelemaan ne Juccizen samplet, vai pelkäätkö huomaavasi, että et osannut käyttää tuota värkkiä..?
Härski
09.10.2004 12:20:01
Jep, sinä et pitänyt vehkeestä. Minä pidin. Ei kaikkien tarvitse pitää samanlaisesta saundista, onneksi.

Aivan. Kovin oli mitään sanomaton. Minä pidän hyvästä soundista.

Kehotan nyt vielä kerran kuuntelemaan ne Juccizen samplet, vai pelkäätkö huomaavasi, että et osannut käyttää tuota värkkiä..?

Hoho sulle. Saan Fenderin Frontmanistakin paremman soundin, kuin Classicista (karrikoitua tekstiä, jos et tajunnut). En väitä, että Classic olisi mikään paska, mutta en näe enkä kuule siinä todellakaan mitään keskivertoa parempaa, soitti sitä sitten vaikka Harley bentonilla tai sillä üüberkalliilla vintage stratolla.
zorro
09.10.2004 12:41:57
Aivan. Kovin oli mitään sanomaton. Minä pidän hyvästä soundista.

Hoho sulle. Saan Fenderin Frontmanistakin paremman soundin, kuin Classicista (karrikoitua tekstiä, jos et tajunnut). En väitä, että Classic olisi mikään paska, mutta en näe enkä kuule siinä todellakaan mitään keskivertoa parempaa, soitti sitä sitten vaikka Harley bentonilla tai sillä üüberkalliilla vintage stratolla.

sehän riippuu täysin mitä saundia olet hakemassa.
OSTETAAN: lace sensor Red MYYDÄÄN: WhammyII
tuluppa
09.10.2004 12:45:02

Eilen testasin kyseistä vekotinta toiseen otteeseen pikaisesti ja nyt jäi jo paljon parempi mielikuva kuin ekalla tyypityksellä.
Särökanava ilman boostia oli ainaki kiva. Pitää varmaan taas testata kun seuraava mahdollisuus tulee.
Härski
09.10.2004 12:46:24
sehän riippuu täysin mitä saundia olet hakemassa.

No shit, Matlock?

Tähän taas tultiin, kun kysyin, että mikä siinä on niin hyvää. Sitten aletaan kyseenalaistamaan täysin eri asioita ja vittuilemaan. Jakelta sain ainoan asiallinen vastauksen, kiitos siitä. Lopetan siis täältä tähän, kuitti.
Owen Meany
09.10.2004 12:47:55
Kertokaa nyt jo, mikä siinä viehättää?

Mulla on myös kyseinen vahvistin. Olen tykännyt, tosin särökanava on mielestäni todella huono. Purkistahan niitä saa...Tubescreamer on toimut erittäin hyvin!

Ostin käytettynä ja siihen oli vaihdettu celestionin vintage -kautinelementti. (Eikö classicin alkuperäistä elementtiä pidetäkin heikkona?) Puhdassaundi on mielestäni erittäin hyvä; ei ole mennyt kyllä rahat hukkaan.

Onhan se hienon näköinen!
Härski
09.10.2004 12:52:42
Onhan se hienon näköinen!

Totta, kiitos muutenkin asiallisesta vastauksesta.
Dr. Muff
09.10.2004 13:25:28

Aika pyhä lehmä tuntuu Peavey Classic 30 olevan täällä. Aina patenttivastaus vahvistinkysymyksiin ja takuuvarmasti herneet nenään jos on eri mieltä, kuten tässäkin on havaittu. Tuntuu ainakin pitävän hintansa aika hyvin, uusihan maksaa 550e.

Onhan se halpa vahvistin ja se näkyy. Laatu on mitä sattuu, elementti huono ja vuodeta toiseen samat tyyppiviat. Soundistakin voi olla ainakin kahta mieltä. Mielestäni se ei ole tosiaankaan mikään hyvän soundin holy grail. Pistän itse mielelläni vaikka tuplasta rahaa tiskiin että saan oikeasti (aikuisten) hyvän vahvistimen. Jos sitä nyt on kaikki markkinoiden vahvistimet tullut testattua ja silti pitää Peaveytä parhaana niin mikäs siinä.
I Smell Urine
Man1ac
09.10.2004 13:34:33
Tähän taas tultiin, kun kysyin, että mikä siinä on niin hyvää. Sitten aletaan kyseenalaistamaan täysin eri asioita ja vittuilemaan. Jakelta sain ainoan asiallinen vastauksen, kiitos siitä. Lopetan siis täältä tähän, kuitti.

Kuka täällä vittuilee? Pyysin vain kuuntelemaan ne klipit läpi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)