Aihe: Vahvistinta 200-400e
1 2 3 4
Snowblind
09.10.2004 02:38:13

Enemmän vaikuttaa se, osaako rumpali soittaa muutenkin kuin täysillä.

Ja se, että oletko bändin ainut kitaristi vai onko teitä kitaristeja kenties peräti kaksi kappaletta.
"You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man."
Fortune
11.10.2004 12:22:49
Muuten miten sinä fortune vertaisit tuota hughessin edition blue:ta vaikkapa roland cubeen?

H&K: analogipeli, hyvät perussoundit, joiden varaan on hyvä perustaa kitarasoundi.

Roland Cube: digitaalinen (potentiaalinen hedelmäpeli jänniteheilahteluiden ilmetessä, vrt. Line6), yllättävän hyviä soundeja, isommissa malleissa efektejäkin, all-in-one.

Itse luottaisin analogiseen.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusia kuvatuksia!
Kasperi Tervonen
11.10.2004 14:38:51
Eli jos haistatetaan kaikille digitaalisille efekteille pitkät paskat ja halutaan vaan hyvää peruskitara soundia niin kannattaa ostaa tuo H&K mielummin kuin cube? Ainakin näin olen käsittänyt. Löytyykö näistä alle 400e hintaisista trankuista mielestänne vielä jotain varteen otettavia vaihtoehtoja?
Volle
11.10.2004 14:55:43 (muokattu 11.10.2004 14:58:26)
Tuolla olisi tommonen kaupan:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=11404864

Tehot pitäisi piisata, ja mikäli oikein olen ymmärtänyt vahvistinosa on sama kuin Jubileen nuppimalleissa, joita on kehuttu.

Mitä tässä oli puhetta Laney LC15R:stä...
Se on ihan hyvä vehje reenikämpille. Volume kaakkoon ja vähän gainia ja kyllähän murisee 2*12"-kaapin kanssa. Ilman lisäkaappia voi olla vähän mikkihiirimäinen olo ja kombo resonoi aika pahasti yksinään kovalla. Ääntä tulee täpöillä (kaapin kanssa) sopivasti bändisoittoon ja saundi on kohdallaan. Kestävyys vähän huolettaa, kun putkenkannat ovat suoraan piirilevyllä ja omaa kajaria käytettäessä sirinää kuuluu jos jonkinlaista. Kotikäytössä ei välttämättä parhaimmillaan, koska vaatii (mun mielestä) sen isomman suljetun kaapin, joka sitten vie tilaa ja on äänekäs.

Niin, tuli vielä mieleen, että sillä omalla 10" elementilläkin saa kivan kajaripierupörinän täysillä, joskin aikamoisten sivuäänien kanssa. :)
Nam.
Fortune
12.10.2004 13:15:19
Eli jos haistatetaan kaikille digitaalisille efekteille pitkät paskat ja halutaan vaan hyvää peruskitara soundia niin kannattaa ostaa tuo H&K mielummin kuin cube? Ainakin näin olen käsittänyt. Löytyykö näistä alle 400e hintaisista trankuista mielestänne vielä jotain varteen otettavia vaihtoehtoja?

No kyllä minä päätyisin tuohon vaihtoehtoon ainakin.

Mielestäni muut alle 400 euron trankkupelit eivät pääse lähellekään, tai sitten en ole juuri sellaista testannut. Digivehkeissä on puolensa, mutta pari hedelmäpeliksi mennyttä mallinninta nähneenä en luota yhtään. Tosin esim. TC:n räkkiviipale kesti huonon jännitetasapainon varsin hyvin, Line6 ei.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusia kuvatuksia!
Kasperi Tervonen
12.10.2004 16:56:17
Ja onhan sekin fakta että jos kaivataan hyviä efektejä niin ostetaan pedaali eikä roland cubea. Ja voisin kuvitella että sellainenkin kuulostaisi paremmalta tuon H&K:n edition bluen läpi kuin cuben. Entäs mitäs sanoistte vahvistimista line6 spider ja behringer V-ampire. Mielettömät tehot ja hirveä kasa efektejä. Eikä maksakaan kuin about 350e. Veikkaan että on vähän perus soundeista tingitty mutta kertokaa te jotka olette näitä kokeilleet. Itse en ole näitä kokeillut.
Niskamies
12.10.2004 17:00:53
V-ampire ja Spider on ihan hyviä vahvareita kotisoitteluun, kumpiakin testanneena kuitenkin kallistuisin V-ampireen.
Meitsi on meshissä.
Kasperi Tervonen
15.10.2004 22:14:43
Vetääkö V-ampire vertoja esim. roland cubelle?
kimmokel
16.10.2004 13:23:58 (muokattu 16.10.2004 13:26:30)

Eikös tuo Hughes & Kettnerin Edition Blue 60R olluutkaan digitaali efekteillä?
rakula
17.10.2004 14:50:14
Vetääkö V-ampire vertoja esim. roland cubelle?

Mielestäni V-ampiressa on paljon paremmat cleanit ja säröt, kuin cubessa. Itse soittelen tällä hetkellä stratolla läpi V-ampiren ja säröt ovat jytyimmät mitä olen straton läpi kuullut. Riippuu tietenkin minkälaisista säröistä tykkää, mutta V-ampirella saa aika jyrän soundin ja jos haluaa hirveät sirkkeli säröt niin sit ostaa jonkun ubermasterdeathmetalblasterin ni sit saa kunnon gain boostitkin kehiin.

Hyvä puoli vielä tuossa V-ampiressa on se että siinä ei niin hirveästi niitä ylimääräisiä kökkö efektejä ole sotkemassa, vaan siitä on helppo löytää hyvät soundit ja se on helppo käyttää. Itse käytän periaatteessa erilaisia säröjä, delayta, wahia, flangeria, cleania, tremoloa jne...

Tuossa ois ääninäytteitä V-amp2:sta (V-amp2 on sama, kuin V-ampire, mutta V-ampire on vahvistin jonka sisällä on v-amp2 :D)

http://www.v-amp.com/V-AMP2/index.cfm

Sanokaa jos linkki ei toimi.
Toivottovasti toi auttoi Kassu :D

-Juke-
Se on Viidakon laki
rakula
17.10.2004 14:51:10
Mielestäni V-ampiressa on paljon paremmat cleanit ja säröt, kuin cubessa. Itse soittelen tällä hetkellä stratolla läpi V-ampiren ja säröt ovat jytyimmät mitä olen straton läpi kuullut. Riippuu tietenkin minkälaisista säröistä tykkää, mutta V-ampirella saa aika jyrän soundin ja jos haluaa hirveät sirkkeli säröt niin sit ostaa jonkun ubermasterdeathmetalblasterin ni sit saa kunnon gain boostitkin kehiin.

Hyvä puoli vielä tuossa V-ampiressa on se että siinä ei niin hirveästi niitä ylimääräisiä kökkö efektejä ole sotkemassa, vaan siitä on helppo löytää hyvät soundit ja se on helppo käyttää. Itse käytän periaatteessa erilaisia säröjä, delayta, wahia, flangeria, cleania, tremoloa jne...

Tuossa ois ääninäytteitä V-amp2:sta (V-amp2 on sama, kuin V-ampire, mutta V-ampire on vahvistin jonka sisällä on v-amp2 :D)

http://www.v-amp.com/V-AMP2/index.cfm

Sanokaa jos linkki ei toimi.
Toivottovasti toi auttoi Kassu :D
Niin jos joku hölmö ei tuolta sivulta löydä noita ääninäytteitä, niin klikatkaa vaan sitä multimediaa.

-Juke-
Se on Viidakon laki
rakula
17.10.2004 14:52:25
mitäköhän mä nyt taas sähläsin, tuli vahingos 2 kertaa...
Se on Viidakon laki
-HaTe-
17.10.2004 15:50:39
Jos etuaste kelpaa, osta käytetty POD XT.
toxic
17.10.2004 16:04:34

No voihan vittu! Tuohan maksaa thomannilla 118 euroa!! eli aika tarkalleen spedun verran.
Siis sekö vain laitetaan "signaaliketjuun" kitaran ja vahvarin väliin? Vai pitääkö olla pääteaste eikä vahvistin?
Kasperi Tervonen
17.10.2004 16:12:08

No tuota vampirea en oo kokeillu koska sitä ei missään tuolla stadin musakaupoissa ole pahemmin näkynyt. Enkä sitä kyllä uskalla ostaa ennen kun olen sitä kokeillut. Saako tosta vampiresta muuten mitään rock säröjä irti? Ootko Juke koskaan muuten soittanu tolla cuben rectifer säröllä. Kyllä sekin ainakin mun mielestä kuulostaa aika hyvältä. Miten vertaisit tota v-ampirea tohon hughesin edition blue värkkiin? Eihän tosta edition bluesta mitään efektejä saa mutta perus säröjä ja cleania? Ootko muuten tota line6 spideriä kokeillu?
DeWilde
17.10.2004 16:18:05 (muokattu 17.10.2004 16:20:16)
No voihan vittu! Tuohan maksaa thomannilla 118 euroa!! eli aika tarkalleen spedun verran.
Siis sekö vain laitetaan "signaaliketjuun" kitaran ja vahvarin väliin? Vai pitääkö olla pääteaste eikä vahvistin?

Eikös tuo kannattaisi laittaa efektilenkkiin ja ohittaa vahvarin oma etuaste?

Ootko muuten tota line6 spideriä kokeillu?

Kaverilta löytyy toi. Kivahan sillä on kikkailla, ainakin phaserilla ja delaylla. Säröt ovat mielestäni vähän muoviset.
Pastilli?
toxic
17.10.2004 16:24:12
Eikös tuo kannattaisi laittaa efektilenkkiin ja ohittaa vahvarin oma etuaste?

Öö... Eepä taida olla tuollaista efektilenkkiä :) Mutta, onko siitä mittään hyötyä kotona soitteluun ja tietokoneelle nauhottelussa? On. Kiitos, hei hei.

Kaverilta löytyy toi. Kivahan sillä on kikkailla, ainakin phaserilla ja delaylla. Säröt ovat mielestäni vähän muoviset.

Kuulostiko samalle kuin line6:n ääninäytteet?
rakula
17.10.2004 16:51:32 (muokattu 17.10.2004 16:53:53)
No tuota vampirea en oo kokeillu koska sitä ei missään tuolla stadin musakaupoissa ole pahemmin näkynyt. Enkä sitä kyllä uskalla ostaa ennen kun olen sitä kokeillut. Saako tosta vampiresta muuten mitään rock säröjä irti? Ootko Juke koskaan muuten soittanu tolla cuben rectifer säröllä. Kyllä sekin ainakin mun mielestä kuulostaa aika hyvältä. Miten vertaisit tota v-ampirea tohon hughesin edition blue värkkiin? Eihän tosta edition bluesta mitään efektejä saa mutta perus säröjä ja cleania? Ootko muuten tota line6 spideriä kokeillu?

Oon kokeillu spideria ja pidin siitä paljon. Siitäkin on monenlaista mielipidettä, että soundit on siinä "muoviset", mutta sen saa selville vaan itse kokeilemalla. Onhan se Cube ihan hyvä joo, mutta ei mikään hirveä tehopesäke toi 30 wattia ole, varsinkaan kun putki vahvari ei ole. Kokelin joskus tota rectifier juttua ja aika samantyyppistä säröä siitä tuli, kuin jostain esim. blue editionista.
V-ampire on hyvä kotisoitossa ja kyllä se treenailuun bändinkin kanssa kelpaa. Siitä saa myös aika moiset rectifior jyräys soundit ja rokki säröjä on montaa laatua siinä.
Blue editionhan on perushyvä vahvari josta saa hyvät säröt ja cleanit, mutta kyllä esim. V-ampiresta bassoa, trebleä ja gainia saa enemmän ja mielestäni V-ampiren cleanit on paremmat varsinkin kun stratolla kokeilin.
Mun piti viel kysyä et onks sul viel se warp pedaali? sen warpin kans saat ainakin boostattua gainia hyvin joko blue editioniin taikka sitten v-ampireen.
v-ampire on nykyään sairaan halpa 275 euroa yhdessä suomalaisessa kaupassa, tässä linkki

http://www.stpaulssound.fi

Ole Hjuva
Se on Viidakon laki
Gimba
18.10.2004 15:46:09

Kustomitkin kannattaa testata. Löytyy 30 ja 65 wattista, ja ainakin tuo viimeksi mainittu kuuluu vaivatta vaikka millaisessa bändimökässä. On kevyt kannettava ja sisältää ihan asialliset efektit. Mielestäni mainio hinta - laatu-suhde sekä uusissa että käytetyissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)