Jake24-25 11.01.2003 11:19:02 | |
---|
Seuraavassa vinkki sähkökitarasta haaveileville: Älkää hylätkö akustista kitaraa kun olette hankkineet sähkökitaran. Molemmat kitaratyypit ovat hyviä ja molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta jos soittaa sähkökitaraa koko ajan mm. soittotarkkuus kärsii ajan mittaan. Kannattaa siis sähkökitarasta huolimatta soittaa säännöllisesti akustista kitaraa, jotta tuntuma pysyy yllä. Akustisen soitto auttaa näin myös sähkökitaran soittoa ja sen soitto kuulostaa paremmalta. Voin sanoa tämän omasta kokemuksestani. Oma sähkökitaran soittoni kuulostaa aina selvästi paremmalta silloin kun olen pitänyt akustisen kitaran tuntumaa yllä. |
Herra Rapu 11.01.2003 11:29:39 (muokattu 11.01.2003 11:31:21) | |
---|
Seuraavassa vinkki sähkökitarasta haaveileville: Älkää hylätkö akustista kitaraa kun olette hankkineet sähkökitaran. Molemmat kitaratyypit ovat hyviä ja molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta jos soittaa sähkökitaraa koko ajan mm. soittotarkkuus kärsii ajan mittaan. Kannattaa siis sähkökitarasta huolimatta soittaa säännöllisesti akustista kitaraa, jotta tuntuma pysyy yllä. Akustisen soitto auttaa näin myös sähkökitaran soittoa ja sen soitto kuulostaa paremmalta. Voin sanoa tämän omasta kokemuksestani. Oma sähkökitaran soittoni kuulostaa aina selvästi paremmalta silloin kun olen pitänyt akustisen kitaran tuntumaa yllä. erittäin totta. Tosin nopeammat juoksutushommat akustisella vaativat enemmän voimaa ja rutistusta. Sitten kun vaihtaa takaisin sähkikseen plektrakäsi on turhan korostunut taas sähkiksen tatsiin. Ja sama homma kun on soitellut pidemmän aikaa sähkistä ja ottaa akustisen taas käteen niin plektrakäsi on tottunut hennompaan tatsiin mikä ei taas riitä akustiselle. Itellä tuo on ainakin ikuinen ongelma. Akustisella kun voi räpeltää nopeasti, mutta nuotit eivät saa mitään arvoa jos niitä soittelee puolivillaisesti eikä runttaa kunnolla.. |
MacGyver 11.01.2003 12:21:57 | |
---|
Minulla vaan on sellainen pieni ongelma, etten ikinä ole omistanut kunnollista akustista kitaraa, vaan akustiset puolen hommat olen hoidellut nailonkielisellä kitaralla. Ajattelin ostaa jonkun keskikastin Ovationin kun tarve iskee akustiselle ja kun on tarpeeksi rahaa. Jutun pointin kyllä allekirjoitan täydellisesti, akustinen kitara ei anna anteeksi yhtä paljon kuin hi-gainille rutattu sähkövatkain. -MacGyver |
arcana 11.01.2003 12:25:53 | |
---|
Minulla vaan on sellainen pieni ongelma, etten ikinä ole omistanut kunnollista akustista kitaraa, vaan akustiset puolen hommat olen hoidellut nailonkielisellä kitaralla. Ajattelin ostaa jonkun keskikastin Ovationin kun tarve iskee akustiselle ja kun on tarpeeksi rahaa. Jutun pointin kyllä allekirjoitan täydellisesti, akustinen kitara ei anna anteeksi yhtä paljon kuin hi-gainille rutattu sähkövatkain. -MacGyver Eikös se nailonkielinenkin ole akustinen häh? ;) Joop. pilkunnussintaa. |
JCM 11.01.2003 12:30:13 | |
---|
Sehän kuuluu jo kitaransoiton perusasioihin, että omistaa sekä akustisen, että sähkökitaran. Itse en osaisi kuvitellakaan ettei mulla jompaa kumpaa olisi... Akustisesta on mielestäni helpompi siirtyä sähkökitaraan kuin sähkökitarasta akustiseen juuri Herra Ravun mainitsemasta syystä > Akustista kun pitää runtata aika lujasti, eikä sähkiksen soittotatsi oikein passaa akustiselle vaikka sitäkin tulee runtattua välillä aika lujaa;?D Klikkaappa tuosta linkistä nii näät millä asioilla täsä ollaa!: Rok
SANTHYR |
Eikös se nailonkielinenkin ole akustinen häh? ;) Joop. pilkunnussintaa. Enkös minä sanonutkin "kunnollista akustista"? -MacGyver
|
arcana 11.01.2003 13:33:33 | |
---|
Enkös minä sanonutkin "kunnollista akustista"? -MacGyver Onhan niitä nailonkielisiäkin hyviä.
|
MacGyver 11.01.2003 13:49:20 | |
---|
Onhan niitä nailonkielisiäkin hyviä. Sanoin vain että minulla ei ole ollut hyvää akustista. En minä nailonkielisiä lanannut. -MacGyver |
manfred 11.01.2003 14:45:12 | |
---|
Mä oon syksyn aikan soitellut himassa melkein pelkkää akustista, kun se sattuu olemaan paljon hienomman kuulonen ku tämän hetkinen sähkikseni (akustinen guildin dv-4, sähkis eko-s300 duncanin li'59:llä). Kunhan sg 61 reissueni saapuu (lääh,lääh) luthmanilta, niin tähänkin asiaan tulee ehkä tasa-arvoa. Sit vois ruveta opettelemaan kitaran soittamista ;) Meiän bändi tulee alas niin ku lyijynen ilmalaiva
denatured |
Bleach 01.02.2003 14:12:57 | |
---|
Joo se on kyl niin ainaki mulla että ku vetää päivän ekat soitot sähkiksellä ni ei sormet toimi niin hyvin, ku jos ois ekaks soittanu jonki aikaa akustisella. Akustisella kannattaa yleensäkki treenaa biisit ja sit niinku vasta toteuttaa ne sähkökitaralla. "Rock n' Roll All Night And Party Every Day" |