Aihe: muusikoille kysymyksiä
1 2 3 4
baron
01.10.2004 13:36:31

Tämän päivän viisikymppiset ovat syntyneet 50-luvulla ja eläneet nuoruutensa 60-70 luvuilla. Koskas se rock tulikaan Suomeen? Jos rokkia joraava mummo ihmetyttää, niin voi miettiä, minkä ikäinen se mummo oli 40 vuotta sitten.

Kyllähän 50-luvun loppupuolella tuttuja olivat Elvis, Little Richard, Bill Haley, Chuck Berry, Buddy Hollie, Eddie Cochran, Fats Domino muun muassa, englantilaisista Cliff Richard ja Tommy Steele, Ruotsissa Little Gerhard ja Suomessakin Rock-Jerry.
Leffoissa pyöri rock-leffoja, levykaupoista sai levyjä, radio soitti niukasti, mutta Radio Luxemburg sitäkin enemmän.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
R.Syke
01.10.2004 13:44:59
:) Eiku, äh , hmmm... -sanotaanko vaikka näin, että "onni jonka annoin pois" on paljo parempi biisi, ko suurin osa "final countdowneista"... Äkää toruko minua, en ole tosikko!

-Ja samoin: "Sua lemmin, kuin järjetön mä öisin"
baron
01.10.2004 13:55:38

-Ja samoin: "Sua lemmin, kuin järjetön mä öisin"

"I love you for sentimental reasons", meidän vakkareita!
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
KoskPaavo
01.10.2004 14:23:38
"I love you for centimental reasons" ja " Stan gets in your eyes". Kevennys, heh.....
Soittaja selviää aina.
R.Syke
02.10.2004 10:25:31 (muokattu 02.10.2004 10:26:10)
"I love you for centimental reasons" ja " Stan gets in your eyes". Kevennys, heh.....

-Kyllä tähän nyt pitää sitten laittaa vielä se " Vain öisin" eli "Round Midnight" ;), for centimental reasons...
R.Syke
02.10.2004 11:07:42
-Kyllä tähän nyt pitää sitten laittaa vielä se " Vain öisin" eli "Round Midnight" ;), for centimental reasons...

-Ja sitten vanhemmalla iällä sopii mainiosti vielä" Kuinka paljon rakkauttta...?" "...sen kaksinkerroin sulle, minä tahdon lahjoittaa..."

-no 'sopii' ja 'sopii'
baron
02.10.2004 11:11:26

Nää on kyllä ikivanhoja:

Take the A-train = ota atrain

ja vanhanpiian rukous: Penis from heaven.

Kaunis balladi: Summer knows, joku kysyi, miksi kappaleen nimi on kesänenä (summer nose)
R.Syke
02.10.2004 16:06:57
Nää on kyllä ikivanhoja:

Take the A-train = ota atrain

ja vanhanpiian rukous: Penis from heaven.

Kaunis balladi: Summer knows, joku kysyi, miksi kappaleen nimi on kesänenä (summer nose)

-Tunne outo rinnassani, on kuin paise polvessani.

Vielä vanhempi
isojussi
03.10.2004 03:43:02
Kaikkien pasunistien diplomibiisi:

I'm getting sentimental over you = I'm setting genitals over you
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
R.Syke
03.10.2004 10:10:08
Kaikkien pasunistien diplomibiisi:

I'm getting sentimental over you = I'm setting genitals over you

-Mutta, jos pasuunan pierusta muori hermostuu...
riff
03.10.2004 14:55:47
Mitä kuuluu duolle Vera ja Monk telenius?

(huono...)
Tankero
03.10.2004 18:28:59

(huono...)

Aika erikoinen on myös se Ola Virran biisi missä hän laulaa:" Sydän oottaen tyttöni lyö:"

Puhumattakaan siitä perheväkivaltavalssista missä;"on hällä morsius kimpussaan."
Have
03.10.2004 18:58:58
Ruotsissa Little Gerhard ja Suomessakin Rock-Jerry.

Laivalla komppasin vuosia sitten Little Gerhardia ja olen saanut kätellä miestä joka on kätellyt Elvistä: vitsi, vitsi, mutta mihin paroni unohdit luettelostasi Jerry Williamsin.
Have
03.10.2004 20:30:55 (muokattu 03.10.2004 20:34:10)

Molemmat on kuolleet. Veeraakin olen saanut kompata, kiva rouva, kehu vielä lauluääntäkin. Eikös niillä, joilla näkö huononee, paranee kuulo???
baron
03.10.2004 23:15:51 (muokattu 03.10.2004 23:16:32)

Laivalla komppasin vuosia sitten Little Gerhardia ja olen saanut kätellä miestä joka on kätellyt Elvistä: vitsi, vitsi, mutta mihin paroni unohdit luettelostasi Jerry Williamsin.

En mä sitä unohtanut, mutta en pyrkinytkään täydelliseen vaan esimerkinomaiseen listaan.

Mäkin olen tavannut Little Gerhardin, joka myöhemmin muutti taiteijanimensä Lille Gerhardiksi.
Nuorena kun ei oikein rahat riittäneet konserteissa käymiseen hakeuduin pienen maaseutulehden musatoimittajaksi ja lehtimieskortin avulla pääsin ilmaiseksi ja tässä ominaisuudessa joskus haastatellut Little Gerhardia kun kävi joskus esihistoriallisena aikana Helsingissä keikalla.

(Edit: Olihan Norjassakin "Per Elvis")
Sertzo S
08.10.2004 11:15:26
"I love you for sentimental reasons", meidän vakkareita!

Tämäkin teos, hieno sellainen, löytyy hyvin vedettynä levyltämme Randy Korlin & Flamingo vuodelta 1992
half
08.10.2004 20:47:57
Tauoilla pitkään toiminut bändi hölöttää omia muille täysin käsittämättömiä juttujaan. Juodaan kahvia tai fiiliksestä riippuen myös olutta sekä poltetaan aivan liikaa tupakkaa. Naisia ei yleensä yritetä iskeä, sillä oldtimerit ovat yleensä vakiintuneita ukkomiehiä. Turakaisiakaan ei mollata, paitsi todellisen aiheen ilmaantuessa, sillä nämä hiihtäjät maksavat pienen palkkamme.
R.Syke
08.10.2004 21:37:57 (muokattu 08.10.2004 21:38:37)
-Bändin liideri kertoo samoja juttuja x-kymmenettä kertaa. Muut nauravat vesissä silmin, hakkaavaa käsillään polviaan tai toisiaan selkään, hohottelevat, hihittelevät, syljeskelevät ja kiroilevat hienostuneen karskisti.

Tämä tietää soittopestin varamaa jatkumista. Itse syön juustonäkkileipävoileipiä, mikäli naurultani pystyn. Herkkuani ovat sellaiset vähän kostuneet ja pehmenneet näkkileipävoileivät joita on helpompi (ja äänettömämpi syödä).

Muistan armeija-ajalta kun muuan Sirviö-niminen alokas yritti syödä yöllä salaa näkkileipää, vaikka sillä oli pehmeän leivän kortti. Kaikkea p*rk*lettä sitä ihminen muistaakin.
clave
08.10.2004 22:07:29

Mä diggaan sellasia sämpylöitä joiden välissä - kinkun tai juuston lisäksi - on jotain märkää esim. kurkkua tai tomaattia. Sellaset eväät on mukava kaivaa paluumatkalla. Vihannekset on pehmittäneet sämpylän, ei tartte välttämättä juomista kyytipojaksi, koska se on loppunut jo viimeistään roudauksessa.
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)