Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bathory
1 2
Akiman
08.10.2004 08:52:49 (muokattu 20.02.2005 23:16:47)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tomas "Quorthon" Forsberg on kuollut, mutta Bathory elää ikuisesti omassa musiikissaan ja vaikutuksissaan. Se on silkkaa totuutta, josta kukaan ei voi paeta, vaikka haluaisikin ja senpä takia yhtyeestä puhuminen ei ole lainkaan mahdoton ajatus, sillä en aihetta tälle löytänyt.
 
Bathorysta löytyy monia puolia ja laajaan tuotantoon tutustuminen vaatii tyhjistä lähtökohdista alkaen aikaa, mutta aikojen saatossa alusta alkaen mukana olleet ovat varmasti tutustuneet kaikkiin eri evoluution muotoihin, joiden kaikkien sulattaminen saattaa olla myöhempään tutustuneille mahdottomuus, kun taas vanhemmasta aloittaneille uusi aika voi olla vaikeampi ja mielenkiinnottomampi kohde.
 
Mitenkäs sitten ihmisillä täällä? Uppoaako Bathoryn black/death/thrash-hybridi vai ennemmin myöhempi viikinkimetallinen aikakausi, ellei jopa molemmat? Omasta puolestani voin sanoa tukevani molempia ja näin ollen suosikit jakautuvat eri aikakausiin. En tässä sen enempää turhia höpise, mutta totean Blood Fire Deathin, Hammerheartin ja Twilight Of The Godsin olevan itselleni merkittäviä ja monella tapaa tärkeitä albumeja puhtaassa erilaisuudessaan ja tyylissään.
 
Eikä unohdeta myöskään tätä:
 
BATHORY Tribute Night
 
Pe 22.10. Klubi, Turku (Humalistonkatu 8 A)
MOONSORROW plays Viking Metal Bathory
HELLBOX plays Black Metal Bathory
 
Liput 6e. K18. Klo 21. Happy hour klo 21-23.
 
Tapahtuman tuotto ohjataan suoraan Turun Ensi- ja Turvakoti ry:lle. Lahjoitus suoritetaan lahjakorttina paikalliseen soitinliikkeeseen.
 
np. Bathory :: Blood Fire Death :: 2. A Fine Day to Die
 
SONOS METALLICOS :: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. :: HTTP://WWW.SONOSMETALLICOS.NET :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET
leather rebel
08.10.2004 09:17:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bathoryn vanhat tuotokset putoavat varsin hyvin. Hammerheartkin on ihan OK, vaikken muuten tuosta viikinkiosastosta hirveästi diggaakaan.
 
Eipä mulla muuta.
 
"I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
cfe
08.10.2004 10:26:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Under The Sign oF The Black Mark määritteli kyllä skandinaavisen black metallin. Edelleen hyvin toimiva ja kylmä levy.
 
Blood Fire Death taasen iskee näistä eeppisistä parhaiten. Hammerheart on kanssa varsin kova mutta olisi säilyttänyt korinalaulun koska puhdas "laulu" ei koskaan ollut Quorthonin vahvaa alaa...
 
Legenda, pioneeri ja aikaansa edellä.
 
Klassikko.
 
Cause For Effect http://listen.to/cfe basso/rummut fuusiogrind-duo, uusi MCD ulkona!
satanictrueevilblackslaughter666
08.10.2004 11:03:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Legenda, pioneeri ja aikaansa edellä.
 
Klassikko.

 
Ja saatanallinen.
 
Tapio79
08.10.2004 12:30:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Under The Sign oF The Black Mark määritteli kyllä skandinaavisen black metallin. Edelleen hyvin toimiva ja kylmä levy.
 
Blood Fire Death taasen iskee näistä eeppisistä parhaiten. Hammerheart on kanssa varsin kova mutta olisi säilyttänyt korinalaulun koska puhdas "laulu" ei koskaan ollut Quorthonin vahvaa alaa...

 
Komppikitara soi, vaikken soittaa osaakaan.
 
UtSotBM ja Blood Fire Death on ehdottomasti parhaat Bathoryt. Tunnelma on todella kohdallaan näillä levyillä. s/t ja The return toimivat kuuntelussa aina toisinaan myös.
 
Mutta siitä eteenpäin Bathoryn levyt ovat melko kauheaa kuultavaa, juuri lähinnä siitä syystä ettei Quorthon kerta kaikkiaan osannut laulaa puhtaasti. No, onhan jossain "One rode to Asa Bay"ssa yritystä, mutta senkin tehoa laskee huomattavasti tuo laulu.
 
Quorthonin vokaalit ovat kuitenkin niin olennainen osa näitä levyjä, että Hammerheartista eteenpäin en kerta kaikkiaan pysty Bathorya kuuntelemaan, oli musiikillinen anti sitten miten tyylikästä tahansa.
 
Yhtyeen hirvittävän suurta vaikutusta nykypäivän metal-skeneen sekä legendaarisuutta sanan varsinaisessa merkityksessä en käy kiistämään.
 
Allekirjoitus.
solesurvivor
08.10.2004 13:51:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä taas tyylisuunnallisesti tykkäsin Blood on Ice:sta, voi osittain johtua siitä, että en sitä vanhempaa tuotantoa ole juurikaan ajatuksen kanssa kuunnellut. Sellaista musaahan tuo mun mielestä on, ettei kauhean vakavasti voi ottaa, joten ei pidä ehkä liian kriittisesti kuunnellakaan, esim sanoituksia;)
 
If you shake my hand, better count your fingers..
Super-Jari
08.10.2004 14:54:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle ei ole vielä koko bändi oikein auennut, mutta en silti kiistä Bathoryn osuutta metalli musiikin saralla eteenpäin viejänä ja innoittajana.
Pitäisi varmaan tutustua tarkemmin.
 
finntrolli
08.10.2004 15:21:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle ei ole vielä koko bändi oikein auennut, mutta en silti kiistä Bathoryn osuutta metalli musiikin saralla eteenpäin viejänä ja innoittajana.
Pitäisi varmaan tutustua tarkemmin.

 
no kyllä kannattaisi..... mitä mieltä ootte bathoryn nordland levystä eli vähän uudemmasta bathorysta? Minusta ainakin ihan kuunneltavaa.
 
Luuletsä mua ihan tyhmänä???
mikko1
08.10.2004 16:00:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no kyllä kannattaisi..... mitä mieltä ootte bathoryn nordland levystä eli vähän uudemmasta bathorysta? Minusta ainakin ihan kuunneltavaa.
 
Molemmat Nordlandit on hyviä levyjä.
 
Pastilli.
StoRBa
08.10.2004 16:49:31 (muokattu 08.10.2004 16:49:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite diggaan Bathoryn viikinki tuotannosta. Levyhyllystä löytyykin molemmat Nordlandit ja tietenkin kaiken viikinkimetallin emolevy Blood on Ice.
En oo kyllä paljoa Bathoryn blackmetaltuotantoon tutustunu mutta tarkotus ois kyllä. Onhan Bathory Venomin kanssa blackmetallin suurin vaikuttaja.
 
I want YOU to join the swedish army!
trih
08.10.2004 19:37:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tutustuin Bathoryyn lähinnä Under the... levyn kautta. Jälkeenpäin ajatellen mielenkiintoista on se, että siihen aikaan ei kukaan tiennyt tulevasta norjan bm-rysäyksestä. Siispä levyä kuuntelin ilman ylimääräistä "true-hypetystä". Mielestäni artistissa ei ollut mitään kummempaa satanistista ym juttua. Sen sijaan kappaleet kertoivat näistä asioista. Ei tullut mieleenkään, että tuo hra Quorthon olisi jotenkin hirveä kirkonpolttajasynkistelijä. Nykyäänhän pitää mainostaa olevansa hurjan true tms. Onneksi joskus pystyi kuuntelemaan musiikkiakin musiikkina. Ymmärrettäväähän tietenkin on, että nykyään täytyy erottua valtaisasta paskamassasta jollain keinolla.
 
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
gheisari
08.10.2004 20:56:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyäänhän pitää mainostaa olevansa hurjan true tms.
 
Voitko antaa jotain esimerkkejä?
 
satanictrueevilblackslaughter666
08.10.2004 21:59:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voitko antaa jotain esimerkkejä?
 
Hail the infernal lord of evil darkness and death!!
 
Vanalkar
09.10.2004 04:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä ihan koko tuotanto menee. Alusta loppuun rytisee. Ja on Bathory vaikuttanut omaankin soittoon: ei voi olla huomaamatta riffeissä vaikutteita varsinkin Bathoryn viikinkiaikaisesta materiaalista. Niissä on sitä jotakin.
 
Glymur dansur ķ hųll,
Dans slįiš ring
Glašir rķša noregis menn
til Hildar ting.
Valdemar
09.10.2004 14:40:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha Bathory, se on kovaa.
 
Backseat of a trans-am!
kimmokel
09.10.2004 17:38:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nordlandit on ainakin hyviä kumpikin.
 
hullujudas
10.10.2004 21:14:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä se niin on pojat ja tytöt että bathory oli suurin.itse olen taas niitä jolle kolisee ihan kaikki mitä bathory on tehnyt joskus enemmän black metalliset levyt ja joskus taas viikinkimeininki.nordlandit on ihan huippuja.ne kaikki albymit on ihan huippuja,ja Quorthonin soololevytkin on aivan loistavia.Quorthonin tuotoksista ei kyllä musiikki paljoa parane.
 
Täm suur junou..
Abgrund
11.10.2004 13:00:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle uppoaa Bathoryn "kummankin" aikakauden levyt. Parhaimmiksi laskisin The Return, Blood, fire, death, Hammerheart ja Blood on ice.
Requiem, Octagon ja Nordlandit olivat taas sellaista tavaraa, jotka eivät niin täysillä iskeneet.
Minua ei Quorthonin puhdas laulu ole ikinä häirinnyt.
 
finntrolli
12.10.2004 08:34:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molemmat Nordlandit on hyviä levyjä.
 
Kyllä.
 
Luuletsä mua ihan tyhmänä???
Uruk
22.10.2004 19:35:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan muutaman Bathoryn viikinkiajan levyn, ja aijai sitä fiilistä mikä tulee niiden biisien mukana. Olen myös kuunnellut hemmetisti kaverilla aina tuota BM-Bathorya. Ajattelin taas muutaman levyn ostaa kun rahaa saan, ehkä vanhempaa Bathorya... Lempibändini, heti sitten Black Sabbathin jälkeen.
 
"Liisa hakee sakset..."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «