Aihe: Miten olet löytänyt "sen" soundin?
1 2 3 4
Cornflake
07.10.2004 21:36:38
arva:
Oleteko kokeilleet näitä?

-Virvelin virittäminen eri taajuudelle.

On.

-Mattoa kireämmälle /löysemmälle.

On.

Tosin en väitä että näitä toimenpiteitä on tehty välttämättä oikein mutta yritetty on. ämä oli kyllä tiedossa.

Ongelma syntyi kun saatiin vähän mikkejä kasaan ja vedetään nyt treenit mikserin kautta kunnolla mikeillä nauhalle. Vahassa "stereo-konkka katossa" virityksessä tuo ei kuulu.
Lick my lovepump! Redbound
hemmo
07.10.2004 21:49:59

Tosin en väitä että näitä toimenpiteitä on tehty välttämättä oikein mutta yritetty on. ämä oli kyllä tiedossa.

Ehdotan laittamaan jotain skittara- ja sbassovaffarien alle, siis irki lattiasta tavalla tai toisella.
"Kaikki m.netin bändit, kuulka tää. Olette Ihan Huonoja, eikä teistä tule koskaan mitään. Parin vuoden päästä sekin onneton fanilauma mitä olette saaneet mahdollisesti itsellenne haalittua Häpeää menneisyyttään." - arva
Akai
07.10.2004 22:19:58
Tuota, miten Jatsari kaulaa on enää mahdollista kaventaa tallan kohdalta, kun se on jo valmiiksi melko kapea?

Eipä se tallan kohdalta juuri kapeampi olekaan, vaan lavan päästä. Ja kyllä siinä saa vähän tallan säätöjä jo miettiä.
If it´s too loud, you´re too old!
hemmo
07.10.2004 22:21:35

Eipä se tallan kohdalta juuri kapeampi olekaan, vaan lavan päästä. Ja kyllä siinä saa vähän tallan säätöjä jo miettiä.

Ähihi, sekoilin. Jatsarin kaula on satulan kohdalta jo valmiiksi kapea, että miksi jne.
"Kaikki m.netin bändit, kuulka tää. Olette Ihan Huonoja, eikä teistä tule koskaan mitään. Parin vuoden päästä sekin onneton fanilauma mitä olette saaneet mahdollisesti itsellenne haalittua Häpeää menneisyyttään." - arva
Cornflake
07.10.2004 22:34:26
hemmo:
Ehdotan laittamaan jotain skittara- ja sbassovaffarien alle, siis irki lattiasta tavalla tai toisella.

Hyvä ehdotus, mutta kikat on jo käytössä. Tuo nyt on muutenkin eka mitä skobeille tehdään ylipäätää, resonoi snare eli ei.
Teijo K.
08.10.2004 00:19:17

hemmo:

Hyvä ehdotus, mutta kikat on jo käytössä. Tuo nyt on muutenkin eka mitä skobeille tehdään ylipäätää, resonoi snare eli ei.

Onko ne ilmassa niin, että värähtelyt ei kulje lattiaan. Tuolinjalka kulujettaa niitä.

Oletteo kokeilleet volamin pienentämistä?
Mr. Right
08.10.2004 01:01:47
Henk. kohtaisesti itse diggaan soittaa uusilla kirkkaasti soivilla kielillä, mieluiten pelkkä tallan puoleinen mikki päällä.
Pääsääntöisesti diggaan enemmän soittaa plekulla, mutta se riippunee enemmänkin biisistä ja fiiliksistä mitä haluaa tehdä.
Soundi politiikkaan tulee kyllä muutoksia aika ajoin ihan vaan kyllästymisen vuoksi. Efektejä en hirveämmin käytä, tosin kunnon särön ja choruksen olen ajatellut lähiaikoina hankkia.
Esko Deel
08.10.2004 08:27:04
En ole vielä aivan löytänyt "sitä" soundia, mutta lähempänä ollaan kokoajan.
Elikkäs.

Musari josta treblet lähes täysillä ja bassot vähän yli puolenvälin -> kielet matalalla -> rotosoundin swingbassit 50-110 -> soittolehdykkä -> Särkijänä Sansamp Classic oliko se nyt normal (keskimmäisellä) asetuksella ja pikkunapeista keskiäänten korostukset päällä muut klo 12, level vaihtelee. -> Sansamp BDDI josta presenceä jonkin verran kuten myös driveä, muut klo 12. Blend klo 14. Tämä siis kokoajan päällä. -> Hughes&Kettner Bass Base 600 hieman alempia keskiääniä ja ylempiä keskiääniä korostettu. Gainilla otettu hieman rosoa. -> H&K 4*10 ja H&K 2*15 kaapit, joissa pilli low asetuksella tuomassa kihinää.

Mahtaa olla sekavasti kirjoitettu, tätä se on kun ei ole henkisesti vielä hereillä.
Hoida se tyynyllä - yöllä
spp
08.10.2004 08:42:54

Hyvin verrytellyt sormet --> DR:n kielet --> OLP MM2 tahi Yamaha BB2200 bassokitara --> Aphex Punc Factory kompressori -->Bossin Chorus --> Peavey Mk II -vahvistin (ja huolellinen ruuvaus eq:lla) --> Peavey 1820 -kaappi. Tömisee, pömisee, lahkeet lepattaa. Mukavata!
..Hate myself again..
paavi
08.10.2004 10:03:41
Aktiivibasso, jossa treble hieman yli puolen välin. Basso hieman yli puolenvälin. Painotus tallamikillä. Sormilla aika agressiivinen tatsi tallan vierestä. quad IV nuppi, joka quad-asetuksella nro. 1. Gain noin puolessa välissä. Equt (nupissa _ei_ graafinen equ) jonkinverran "hymyn" puolella. 1x15 + 2x10 + pilli päällä (portaaton säätö aika pienellä tuomassa hieman kihinää). Räkkikompura (säätöjä en muista nyt).

Toi siis peruspompotus soundille. Kun haluan esim. kontramaisempaa soundia: soitan lähempää kaulaa hennommalla tatsilla, väännän basson treblen nollaan. Oikeastaan vaihtelen näiden kahden soundin välillä. En koske keikan aikana nupin säätöihin. "Soundi pääosin sormissa".
täältä näen kaiken (eikä kukaan näe minua)
Bilharzia
08.10.2004 10:26:05
Plugarit on aktiivin Harley Bentonin kavereita näemmä. Ei sitä saundia pelkältään viitti laittaa vaikka onkin mukavan pehmee. Pari raitaa on parempi kuin yks. Ja enempää ei viitsi.
www.LifeofDebauchery.Com
Karlsson
08.10.2004 10:39:06
Jaa, että tarkemmin...

No, uusien kielten soundia inhoan nykyään, joten tuppaavat jäämään aika pitkäksi aikaa soittimeen kiinni asennuksen jälkeen.

Säädöt bassossa ovat yleensä "flättinä" eli aktiivipelissä yleensä kaikki nollassa ja passiivisessa kaikki täysillä. Myös yleensä kummatkin mikit on päällä kokonaan. Reggee soittelua varten tulee kyllä sitten ruuvattua tone nolliin passiivissa ja aktiivissa diskanttia pois.

Etusessa näyttää olevan myös kaikki sävynsäädöt kaakossa. Lähinnä särön määrää tulee tarpeen mukaan muutettua. Suurin osa äänensävyn muokkauksesta tapahtuu tatsia muuttamalla.
Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä!
Cornflake
08.10.2004 13:16:19
arva:
Onko ne ilmassa niin, että värähtelyt ei kulje lattiaan. Tuolinjalka kulujettaa niitä.

Alimpana basson alla on 10 - 15 cm korkeat kumipyörät. Kitaran kanssa maahan koskee neljä puujalkaa, mutta skeba on muutenkin pienempi propleema.

Oletteo kokeilleet volamin pienentämistä?

On. Ei meillä nykyjään ole edes kovin infernaalinen möykkä. Ongelma on aika snadi, snaremikki tuon resonanssin vain nappaa. Muuten sitä ei kuule.
Karlsson
08.10.2004 13:23:06
Olen melkein siinä soundissa, mitä olen hakenutkin, mutta silti jotain puuttuu. Veikkaisin että esim. BDDI vois auttaa siihen. Semmonen pien murinasärö on nimittäin vielä se, mitä siitä puuttuu... BDDI varmaan auttas?

Tesa?
Prowleri
08.10.2004 14:32:46
Kyllä se kaikista tärkein komponentti on ollut EQ.

Olen lähtenyt siitä että on aivan sama onko bassoon ja vaffeen mennyt 500 vai 5000 euroa per esine jos sitä bassoa ei saa muun bändin alta sopivasti kuulumaan. Vaikka periaatteessa arvostankin kovasti meininkiä että kamat päälle ja tykittämään niin EQsta on kiva kaivaa sellainen alamidipiikki joka erottuu joukosta. Yleensä myös samalla tulee vähän silvottua alapäätä ettei menisi ihan mössöksi.
Eläkeläiset Euroviisuihin!
juici
08.10.2004 14:40:43

Vahvari ja aktiivibasso. Potkii kivasti. Särösoundi on vielä hakusessa.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
Myydään Venäjän pojan Big Muff!
pardy
08.10.2004 15:54:42

Tesa?

Tahi Mesa?
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
Karlsson
08.10.2004 15:56:25
Tahi Mesa?

Soon ihna pasna. Tesalla soundit kuntoo ja halavala.
pardy
08.10.2004 16:02:04

Kyllä se kaikista tärkein komponentti on ollut EQ.

Olen lähtenyt siitä että on aivan sama onko bassoon ja vaffeen mennyt 500 vai 5000 euroa per esine jos sitä bassoa ei saa muun bändin alta sopivasti kuulumaan. Vaikka periaatteessa arvostankin kovasti meininkiä että kamat päälle ja tykittämään niin EQsta on kiva kaivaa sellainen alamidipiikki joka erottuu joukosta. Yleensä myös samalla tulee vähän silvottua alapäätä ettei menisi ihan mössöksi.

Mulla on ollu just se tavotteena, että löytys sellanen läpitunkeva soundi, joka ei kuitenkaan oo liian kirkas tai terävä tai muutakaan... "Punch" on varmaankin just se termi joka kuvais sitä mun mieltymystä, ellen ihan paskaa puhu? Se on aikalailla lähellä sitä se mun tänhetkinen soundi, mutta se ei kuitenkaan ihan vielä ole se...

Aargh, hermothan tässä vaan menee kun tietää miltä sen oman soundin pitäisi kuulostaa ja miltä sen haluaisin kuulostavan, mutta kun ei vaan tiedä mistä sitä pitäs lähtee ettimään... Se ois vaan niin paljon helpompaa kun niitä soundeja tallustelis kadulla vastaan ja vois vaan haavittaa sen mikä eniten miellyttää...:)
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)