sami_sumea 07.10.2004 14:15:04 | |
---|
Onko kukaan päässyt testaamaan / vertailemaan käytännössä Focusriten liquid channelin etuaste/kompressorimallinnuksia alkuperäisiin vermeisiin? Onko tuo mistään kotoisin? .. ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
Notefix 07.10.2004 14:18:02 | |
---|
Onko kukaan päässyt testaamaan / vertailemaan käytännössä Focusriten liquid channelin etuaste/kompressorimallinnuksia alkuperäisiin vermeisiin? Onko tuo mistään kotoisin? .. Oli se kokeiltavana tässä vähän aikaa sitten...Ihan hyvä, tosin ei ollu alkuperäisiä rinnalla. Ehkä noiden tärkein tarkoitus on kuitenkin se, että niistä saa uusia soundeja, riippumatta siitä kuinka "aitoja" ne on alkuperäisuun verrattuna. My name is Baron, Notefix Baron " |
sami_sumea 07.10.2004 14:32:34 | |
---|
Oli se kokeiltavana tässä vähän aikaa sitten...Ihan hyvä, tosin ei ollu alkuperäisiä rinnalla. Ehkä noiden tärkein tarkoitus on kuitenkin se, että niistä saa uusia soundeja, riippumatta siitä kuinka "aitoja" ne on alkuperäisuun verrattuna. "Ihan hyvä" on vähän suhteellinen käsite :-) Lähinnä mua kiinnostaa se, että onko tuossa 3000 eurolle *niin* paljon vastinetta että kannattaa harkita ostamista ihan tosissaan? Oletetaan, että jos joka tapauksessa tarvitsisi hommata 1 kunnollinen channel strippi vokaaleja/akustista yms. varten (sellainen, että sillä pärjää seuraavat N vuotta) niin kannattaako mielestäsi investoida tuohon vai johonkin 3x halvempaan analogichannelstrippiin josta saa irti sen yhden soundin (esim. TL audion tai SPL:n vermeisiin?) Ilmeisesti jo pelkkä etunen tuossa LC:ssä ilman mitään emulaatioita perässä on todella hyvä, mutta tuon hinta alkaa olla sitä luokkaa, että saa tosissaan seistä päällään ja miettiä onko tuo hintansa väärti... ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
dewil 07.10.2004 15:09:51 | |
---|
Viime tai toissa riffissä oli arvostelu tosta vermeestä, eivätkä hyö kauheena keksineet huonoa sanottavaa aiheesta. Kirjastoon siitä hopihop. Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
sami_sumea 07.10.2004 16:20:46 | |
---|
Viime tai toissa riffissä oli arvostelu tosta vermeestä, eivätkä hyö kauheena keksineet huonoa sanottavaa aiheesta. Kirjastoon siitä hopihop. Jep. Täytyypä lukaista tuo oikein ajan kanssa. Parastahan tietysti olisi jos vempainta saisi jostain testiin. Arvosteluja ja vaihtoehtoja selailtuani veikkaan että tyydyn johonkin pykälää halvempaan vaihtoehtoon (tää vaikuttaa hyvältä: http://www.spl-usa.com/Channel_One/in_detail.html ) koska mallinnus on aina mallinnus ja oletettavasti Voxengo tai muu vastaava softavalmistaja julkaisee puolen vuoden sisään samanlaisen vehkeen softana, joka maksaa 199€ ja siihen voi vielä sämplätä omat romunsa sisään :) ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
Notefix 07.10.2004 16:49:53 (muokattu 07.10.2004 16:50:53) | |
---|
"Ihan hyvä" on vähän suhteellinen käsite :-)... Sen verran oli kiirusta tuota testatessa, että syvällisemmät kommentit menisivät arvailuksi. Hyvä laulusoundi tolla irtos. My name is Baron, Notefix Baron " |
samic 07.10.2004 17:35:16 | |
---|
(tää vaikuttaa hyvältä: http://www.spl-usa.com/Channel_One/in_detail.html ) mulla on ollu channel one n.1v ja eipä mitään moittimista vastaan ole tullut. hyvin on toiminu bassossakin ,tuosta saa säädettyä putken säröä sekaan joka toimii laulussakin hienosti. de esseri on kans hyvä ei mene mutaseks soundi. olen tuota digi-laajennusta kaavaillu tuohon joita löytyy pari mallia,hinnat oli toisessa jotain 650e ja toinen 200e suosittelen kyllä kapistusta... www.morian.tk |
mulla on ollu channel one n.1v ja eipä mitään moittimista vastaan ole tullut. Mistä ostit vehkeen ja mitä maksoit? T-kaupassa oli jonkun mikin kanssa tonnin pintaan (ilman oli jotain 50€ halvempi, joten melkein vois ottaa ton mikin siihen kylkeen). ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
samic 07.10.2004 17:59:36 | |
---|
Mistä ostit vehkeen ja mitä maksoit? T-kaupasta ostin paketin missä tuli se t.bonen sc450 mikki mukana ja makso jotain 1050e ja ei toi sc450 ihan paska mikki ole... www.morian.tk |
Mikael 08.10.2004 10:06:30 (muokattu 08.10.2004 10:19:57) | |
---|
Focusrite teki siinä mielessä fiksusti ympätessään noin valtaisan määrän etuasteita ja kompuroita samaan lootaan, että vertailun tekeminen alkuperäislaitteisiin on käytännössä täysin mahdotonta. Varmaan ihan kelpo peli, mutta kyllä mulle tulis aika paha runsaudenpula ja valinnan vaikeus tollasesta ja sit se on kuitenkin mallinnus... Milloinhan tulee ne seuraavat "tähän asti autenttisimmat" mallinnukset. Jos mulla nyt olis rahaa sijoittaa etuasteisiin ja kompuroihin, niin ennemmin mä laittaisin rahani ihan vaan sit johonkin yhteen tai kahteen hyvään. Vähän sama juttu kun jonkun PODin kanssa - kyllä mä paljon mielummin pidän yhtä AC30TB:tä kuin pariakymmentä ihan hyvää mallinnusta. Mut kukin tyylillään. Mun seuraava etuaste näyttää tältä: http://www.uaudio.com/products/analog/LA-610/index.html tai sit tältä: http://www.uaudio.com/products/analog/6176/pictures.htmlmiten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Roberto 08.10.2004 10:53:20 | |
---|
Joo... oon pariin otteeseen roplannut tollasta luureilla erilaisten rumpu- laulu- ja instrumenttisignaalien kanssa. Semmonen periaatteellinen ongelma, mikä on kylläkin ihan kaikissa mallinnus- ja plugarivehkeissä, et soundaa ihan kivalta muttei kuitenkaan soundaa miltään. Lisäksi vielä se, että niin kauan kun kukaan ei pysty tekemään sitä ikuisesti parasta mallinnusta niin kaikkien noiden kamojen arvo katoaa ties minne sen seuraavan parhaan saapuessa. Eli ihan kiva, mut ostakaa vasta kun se seuraava Focusrite on pudottanut ton hinnasta 75% (eli kahden vuoden päästä). Päivitysmahdollisuus tietysti pidentää, tai ainakin yrittää pidentää, laitteen käyttöikää jonkin verran. |
sami_sumea 08.10.2004 11:04:59 (muokattu 08.10.2004 11:05:16) | |
---|
et soundaa ihan kivalta muttei kuitenkaan soundaa miltään. Just tota mä yritän välttää. Jos ostaa jotain mikä maksaa pitkälti yli kiloeuron, saa kyllä vehje olla sen verran hyvä ja omata sen verran sielua että ei ala heti harmittaa. Softasynissa yms. muissa emulaatioissa on sellainen outo piirre, että vaikka presettejä ja parametrejä räplää kuinka, niissä on aina sellainen tietty "perussoundi" joka kuuluu läpi. Powercore ja UAD ovat jo selvä askel parempaan suuntaan, mutta silti mieltä kaihertaa ajatus kunnon etusesta jossa on laadukas analogi-eq ja kompura/limitteri samassa setissä. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
Mikael 08.10.2004 11:12:06 | |
---|
mieltä kaihertaa ajatus kunnon etusesta jossa on laadukas analogi-eq ja kompura/limitteri samassa setissä... Tossahan noita tuli jo kaksi ehdotelmaa... miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
lardie 08.10.2004 12:21:07 (muokattu 08.10.2004 12:23:46) | |
---|
mieltä kaihertaa ajatus kunnon etusesta jossa on laadukas analogi-eq ja kompura/limitteri samassa setissä. ... Millenia Media STT-1 Origin Pendulum Audio Quartet 1 & 2 Avalon 737 Api 7600 GML 2020 Manley Voxbox Etsivä löytää, ja hinnat hirvittää! :)= Ja tietysti vielä Focusrite ISA220 ja ISA430 -extreme action metalcore-
www.scorched.org |
sami_sumea 08.10.2004 13:28:25 | |
---|
Tossahan noita tuli jo kaksi ehdotelmaa... Juu.. Kiitos vihjeestä. Näyttivät ihan asiallisilta. Kuka tuota LA-610:aa tuo muuten maahan? Oletettavasti se on selvästi halvempi kuin tuo 6176? Slsx:stä ei löytynyt kuin tuo 6176 (HUOMATTAVASTI T-kauppaa edullisemmalla hinnalla, muuten). Ameriikan isojen poikien vermeet olisivat varmasti hienoja mutta saatavuus ja erityisesti hinta on sellaisella tasolla että enpä taida vaivautua ;) No, anyway, omalla listalla ovat about seuraavat vaihtoehdot: - TL Audio Ivory 5051 mkII - Spl Channel One - Focusrite ISA 220 - Avalon VT737 - TL Audio VP1 classic - Edellämainitut UA:n mallit Metsään tuskin menee vaikka ottaisi minkä näistä... Harmi ettei käytännön kokemusta ole kuin tuosta halvimmasta TL audiosta. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
Mikael 08.10.2004 13:36:41 (muokattu 08.10.2004 13:40:11) | |
---|
Sithän on noi noi dbx:n silver-series etuaste ja channel-strip (386/376). Mulla on noiden isoveljet 566/586 jotka ainakin ovat oivia laitteita. Enpä vaan tiedä, jotta onko noiden kolmossarjalaisten etunen ja kompura käytännössä sama asia...? Jos on niin voin suositella. Tai jos vaan yksi kanava riittää niin 576 vois olla käyttis, mikäli jostain vielä löytyy (tuotanto lopetettu). EDIT: T-kaupassa näyttäis edelleen olevan yksi 586-demo hintaan 1155€. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
sami_sumea 08.10.2004 13:39:12 (muokattu 08.10.2004 13:41:49) | |
---|
Sithän on noi noi dbx:n silver-series etuaste ja channel-strip (386/376). Mulla on noiden isoveljet 566/586 jotka ainakin ovat oivia laitteita. Enpä vaan tiedä, jotta onko noiden kolmossarjalaisten etunen ja kompura käytännössä sama asia...? Jos on niin voin suositella. Kaverilla on tuollainen, suositteli myös mutta olen lukenut noista niin paljon huonoja arvosteluja että vähän epäilyttää. Eikö noissa halpismalleissa ollut joku putkiemulaatio eikä oikea putki? edit: kaipa niissä sittenkin oli oikea putki. 376:ssa on vissiin vielä digiout valmiina.. Hmm.. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
Mikael 08.10.2004 13:44:18 | |
---|
Kaverilla on tuollainen, suositteli myös mutta olen lukenut noista niin paljon huonoja arvosteluja että vähän epäilyttää. Eikö noissa halpismalleissa ollut joku putkiemulaatio eikä oikea putki? edit: kaipa niissä sittenkin oli oikea putki. 376:ssa on vissiin vielä digiout valmiina.. Hmm.. ... Juu kyllä noissa silver-sarjalaisissa ihan oikea putket ovat ja mä en ole lukenut kuin hyvä arvosteluita. Esim: http://www.soundonsound.com/sos/may01/articles/dbx376.asp? Voip olla että niissä halvempien sarjojen vehkeissä on jostain emulaatioita... Ainakin Focusriten peleissä on. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Notefix 08.10.2004 13:53:18 (muokattu 08.10.2004 13:53:59) | |
---|
Sithän on noi noi dbx:n silver-series Mä en diggaa yhtään noista. Jotenkin ihmevehkeitä ja ne menee ruvelle tosi helposti...joutuu säätään ja siihen menee aikaa, mikä on huono juttu. Oli tossa räkissä jossain vaiheessa ja aina tuli ongelmia. My name is Baron, Notefix Baron " |
Mikael 08.10.2004 14:06:24 | |
---|
Mä en diggaa yhtään noista. Jotenkin ihmevehkeitä ja ne menee ruvelle tosi helposti...joutuu säätään ja siihen menee aikaa, mikä on huono juttu. Oli tossa räkissä jossain vaiheessa ja aina tuli ongelmia. Hmm... Ehkäs tottumiskysymys, mutta mulla ei moisia ongelmia oo ollut. Mulla on ollut noi nyt jotain kolme vuotta ja oon ollut oikein tyytyväinen (mikä tietty ei oo mikään tae mistään : D ). miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |