Aihe: Kurzweil K2500
1
Haipuma
06.10.2004 15:35:13
Mites on noiden Kurzweilien laita nykypäivänä? Kilpaileeko esim. tuo K2500 lähelläkään samassa sarjassa motiffien ja fanttomeiden kanssa?

Tuli vain mieleen kun yhdessä liikkeessä on moinen myynnissä hintaan 1490 euroa. Minkä hintaisia nuo muuten ovat uutena olleet? Vintagesynth ilmoitti tuon K2500:sen jonkun "rolls royce" version maksaneen uutena 19900 dollaria.
Kädet ovat täysin turhat.
Haipuma
06.10.2004 15:36:27
ÄÄÄ!

Unohdin haun.. Lukitkaapa tämä poies..
Kädet ovat täysin turhat.
mr.muzak
06.10.2004 15:59:43
ÄÄÄ!

Unohdin haun.. Lukitkaapa tämä poies..

Onhan tästä ollu juu juttua, pääpiirteittäin sanoisin että preseteissä kusee, ominaisuuksissa pärjää. Eli jos tykkää nyplätä niin kurreista löytyy enemmän ominaisuuksia kuin fantomeista ja motifeista. Mutta perusrunkohan perustuu 90-luvun alussa julkaistuun K2000:seen, joten ymmärrettävästi specsit eivät pärjää uusimmille gigapresettihirmuille. Ja K2500:kin on jo kohta kymmenen vuotta vanha, että hieman korniakin verrata uusimpaan motif/fantomiin:)
assassin
06.10.2004 18:09:19
Onhan tästä ollu juu juttua, pääpiirteittäin sanoisin että preseteissä kusee, ominaisuuksissa pärjää.

Jep, eli Kurret saa kyllä kuulostamaan hyvältä, mutta sen eteen pitää nähdä vaivaa. Toisin kuin nykyisissä työasemissa, joissa presetitkin saa kuulostamaan pienellä vaivalla hyviltä.
Let's go lehmät, navetta palaa.
BotneLapio
06.10.2004 20:43:56
Mites on noiden Kurzweilien laita nykypäivänä? Kilpaileeko esim. tuo K2500 lähelläkään samassa sarjassa motiffien ja fanttomeiden kanssa?

Kannattaa satsata mielummin K2600 -malleihin, monet kakspuoltonnisen optiot tulee vakiona, mm. n. 1,1 miljardia kertaa parempi efektikoneisto. Myös esim. analogiaudioulostulot ovat huomattavasti parempia (balansoidut). Nyt noita 2600:sia varmaan alkaa saada halvemmalla Kurzweilin mentyä konkkaan... Jos kysyt, kilpaileeko nämä Motiffien kanssa samassa sarjassa, riippuu se HYVIN paljon käyttötarkoituksestasi. Jos haluat nopeasti hyvää jälkeä, osta Motif. Jos haluat TINKIMÄTÖNTÄ ja juuri omanlaistasi jälkeä, ja olet valmis JÄRJETTÖMÄÄN säätöön (ja rahansäästöön), osta Kurzweil. Toi 20 000 maksava versio oli K2500 AES, jota ei enää saa. Siinä oli käytännössä kaikki laajennukset ja läjä samplecd:itä. Myös väritys oli villin hopea puunvärisillä päädyillä. 2600:sestakin oli samanlainen versio.

Tuli vain mieleen kun yhdessä liikkeessä on moinen myynnissä hintaan 1490 euroa. Minkä hintaisia nuo muuten ovat uutena olleet? Vintagesynth ilmoitti tuon K2500:sen jonkun "rolls royce" version maksaneen uutena 19900 dollaria.

Toi 1490 on kyl aika hyvä hinta, mutta silti ostaisin K2600XS:n Siinä mukana siis myös sampleri.
-=Botnee!!=-
teroyk
07.10.2004 16:36:38 (muokattu 07.10.2004 16:38:21)
Mutta perusrunkohan perustuu 90-luvun alussa julkaistuun K2000:seen, joten ymmärrettävästi specsit eivät pärjää uusimmille gigapresettihirmuille. Ja K2500:kin on jo kohta kymmenen vuotta vanha, että hieman korniakin verrata uusimpaan motif/fantomiin:)

Ennen kuin luette vastauksen teidän on hyvä tietää, että mulla on myynnissä K2000:n täällä (tosin pyrin että asia ei vaikuta vastaukseen).

K2000:ssa on sisäisesti 32-bit. Joten se kepittää aika hyvin motifit ja fantomit. Ja syntetisoinnin monipuolisuudessakin kepittää motif:it, mikäli motifiin ei ole hankinut PLG-kortteja(tosin noitakin minulla olis myynnissä VL ja DX). K2000:n presetit muutamaa lukuun ottamatta on keskiverto 90-lukua (orkesteri presettejä on kuulunut Kauniissa ja Rohkeissa usein(huom! en itse seuraa sarjaa :-)), mutta jos on kurzweilin lisä ääniä, niin aivan mahtavia mikäli mahtavuus on aitoudessa...Itsehän en oikein ymmärrä oikeitten soittimien matkimista. Toki motifien ja fantomien presetin on parempia, paitsi kurzweilin soundeissa on jotain syvyyttä.

K2000:en ja K2500:en ehkä merkittävin ero on muuten efektipuolella...makuasia on kumpi on parempi...K2000:essa on Digitechin-huippupiiri ja K2500:ssa kurzin oma.

Mutta hassu juttu kukaan ei ole minulle tarjonnut euroakaan K2000:esta vaikka olen päivittänyt sen ROM-piirin vastaamaan aikalailla 2500:n ROMia ja vaikka olis sampleri+digi i/o-laajennuskin...Mistä johtuu ???
mr.muzak
07.10.2004 18:55:08
Mutta hassu juttu kukaan ei ole minulle tarjonnut euroakaan K2000:esta vaikka olen päivittänyt sen ROM-piirin vastaamaan aikalailla 2500:n ROMia ja vaikka olis sampleri+digi i/o-laajennuskin...Mistä johtuu ???

Mä oon itse päätellyt näin että Hellas-Pianon hinnat karkoittivat aikanaan kaikki vähänkin kiinnostuneet asiakkaat ja kurret ovat jääneet siihen "liian-kalliita-mulle" kategoriaan -> kukaan ei mainosta laitetta viidakkorummun tyyliin (esim. trinity yms. aikanaan). Ajattelumallia: "en mä tunne ketään jolla olis kurre, en mä taida itekään jaksaa käydä edes tsekkaamassa.." Mutta kaikki joilla on (/on omistanut) esim. K2000 kehuu sen ominaisuuksia. Ja yleensä nämä ihmiset ovat myös oikeesti käyneet testaamassa korgit, rolandit ja yammut.

Mä myin omaa K2500rs:ääni puolivuotta aktiivisesti, ja lopulta meni sellaiselle tyypille jolla oli jo ennestään ollut yksi kurre. Että näin...:)
BotneLapio
08.10.2004 23:30:54
K2000:en ja K2500:en ehkä merkittävin ero on muuten efektipuolella...makuasia on kumpi on parempi...K2000:essa on Digitechin-huippupiiri ja K2500:ssa kurzin oma.

Siis se Kurzweilin oma, Kurzweil Digital FX (KDFX) on vakiona VAIN 2600-malleissa, 2500:seen sen saa "lisävarusteena". 2500:sessa on vakiona Digitechin efektikone. Tuosta makuasiasta, että kumpi efektimylly on parempi, menisin kyllä väittämään, ettei maulla ole mitään tekemistä asian kanssa. Se KDFX vain ON parempi, numeroiltaan, soundiltaan ja monipuolisuudeltaan. Nyt en kyllä muista oliko 2000:sessakin tuo Digitech-paska. Viisaammaat korjatkoon.
-=Botnee!!=-
mr.muzak
09.10.2004 03:16:11
Siis se Kurzweilin oma, Kurzweil Digital FX (KDFX) on vakiona VAIN 2600-malleissa, 2500:seen sen saa "lisävarusteena". 2500:sessa on vakiona Digitechin efektikone. Tuosta makuasiasta, että kumpi efektimylly on parempi, menisin kyllä väittämään, ettei maulla ole mitään tekemistä asian kanssa. Se KDFX vain ON parempi, numeroiltaan, soundiltaan ja monipuolisuudeltaan. Nyt en kyllä muista oliko 2000:sessakin tuo Digitech-paska. Viisaammaat korjatkoon.

On vakiona, mutta ei sekään minusta ole mikään paska. Itse pidän kovasti sen tiloista, mutta eihän se juuri muuhun pystykään. Paljon huonompi soundisia reverbejä löytyy monista synista..
teroyk
09.10.2004 14:14:53
On vakiona, mutta ei sekään minusta ole mikään paska. Itse pidän kovasti sen tiloista, mutta eihän se juuri muuhun pystykään. Paljon huonompi soundisia reverbejä löytyy monista synista..

Täysin samaa mieltä. Niissä K2000:n efekteissä on jotain sellaista vaikeasti selitettävää syvyyttä, jota saa kyllä muista vehkeistä etsiä.
BotneLapio
09.10.2004 18:49:13
Joo no toki toi Digitech on parempi kuin monet monet muut, eihän noita Kurzweileja kannata edes alkaa vertailemaan muihin syniin. ;)

Ootteko muuten kokeillu/kuullu tota KDFX:ää? Suosittelen lämpimästi...
-=Botnee!!=-
teroyk
15.10.2004 15:24:30
Joo no toki toi Digitech on parempi kuin monet monet muut, eihän noita Kurzweileja kannata edes alkaa vertailemaan muihin syniin. ;)
Ootteko muuten kokeillu/kuullu tota KDFX:ää? Suosittelen lämpimästi...

Sinun kehujen jälkeen en taida enää uskaltaa, muuten minulla on pian kaksi Kurzweiliä, kun alkunperin oli tarkoitus hankkia Alesis Andromeda...
BotneLapio
15.10.2004 16:12:02
Eilen himaan tulleessa, uusimassa Music Store Professional -lehdessä on kaksi demokappale K2661:sta hintaan 2090€/kpl! Normihinta 2690€. Toihan on periaatteessa sama ku K2600, mut melkein kaikilla laajennuksilla. Harmi et tota ei saa pianokoskettimistolla...
-=Botnee!!=-
teroyk
15.10.2004 17:16:47 (muokattu 15.10.2004 17:22:41)
Eilen himaan tulleessa, uusimassa Music Store Professional -lehdessä on kaksi demokappale K2661:sta hintaan 2090€/kpl! Normihinta 2690€. Toihan on periaatteessa sama ku K2600, mut melkein kaikilla laajennuksilla. Harmi et tota ei saa pianokoskettimistolla...

Onkohan K2661:ssä tuuletin ? ...pian käy niin, että en vieläkään saa hankittua Andromedaa...ja todella olen kahden kurtzin luokussa...Tosin täytyy huomioida, että tossa 2090 ekeen pitää lisätä 22% arvonlisäveroa ja noikin on varmaan menny. Pitää vissiin pudottaa K2000 pyyntiä tai no siinä on kokoajan ollut kautta tarjous, eikä kukaan ole tarjonnut mitään. Onko niin, että Kurzin omistajat vain tajuaa kuinka hyvä se on...
BotneLapio
15.10.2004 22:21:40
Onkohan K2661:ssä tuuletin ?

Veikkaan, että on. Kannattaa kysyä täältä: http://community.sonikmatter.com/forums/index.php?showforum=14 jos oikeesti kiinnostaa. Toisaalta ei toi mun 2600:sen tuuletin oo ikinä haitannu/häirinny.

Onko niin, että Kurzin omistajat vain tajuaa kuinka hyvä se on...

Taitaa olla. Toi kone on jo niin vanha, ettei sen takia kukaan "uskalla" sijoittaa...
-=Botnee!!=-
teroyk
19.10.2004 15:55:13
Veikkaan, että on. Kannattaa kysyä täältä: http://community.sonikmatter.com/forums/index.php?showforum=14 jos oikeesti kiinnostaa. Toisaalta ei toi mun 2600:sen tuuletin oo ikinä haitannu/häirinny.

Ei uskalla kysyä, sillä jos siinä ei ole, niin pian mulla on kaks kurzia. Minua hämää, jotenkin kaikki ylimääräinen ääni musiikkia tehdessä, kun tuulettimien äänet tuppaa olemaan jus se taajuus, että on haitolla...Ainoastaan Triton Studion kiintarin ääntä olen kestänyt, kun se oli kerran viikonlopun lainassa, mutta sekin jarrutti ostoaikeita ja sen ääni oli hiljaisempi kuin yhdenkään tuulettimen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)