Aihe: Travelin' Wilburys
1 2
dakota
07.10.2004 08:45:14
Ainakin hiukan kokeneemmat muistanevat kyseisen lyhytaikaisen kokoonpanon. Siinähän soittelivat George Harrison, Jeff Lynne, Bob Dylan, Tom Petty ja oliko vielä joku viides..
Kysymys: Kuulin bändin loistavan levyn silloin vinyyliaikana päreen valossa - onko kukaan törmännyt kyseiseen tuotokseen CD-muodossa? Ostaisin nimittäin heti jos löytäisin!
Larry
07.10.2004 09:07:35
Ainakin hiukan kokeneemmat muistanevat kyseisen lyhytaikaisen kokoonpanon. Siinähän soittelivat George Harrison, Jeff Lynne, Bob Dylan, Tom Petty ja oliko vielä joku viides..
Kysymys: Kuulin bändin loistavan levyn silloin vinyyliaikana päreen valossa - onko kukaan törmännyt kyseiseen tuotokseen CD-muodossa? Ostaisin nimittäin heti jos löytäisin!

Eikös Orbisonin Roy ollut myös mukana ?
Hyvää kamaa oli. Mukavia lauluharmonioita ja ei niin paskoja biisintekijöitäkään.
Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK!
Henkeen ja Vereen
07.10.2004 09:27:17
Herroilta on muistaakseni tullut kaksikin levyä, joista ainakin toiseen olen törmännyt myös CD-versiona. Taisi olla Turun Kane Recordsissa, vuosia sitten tosin...
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
aikavaikea
07.10.2004 09:33:32 (muokattu 07.10.2004 10:03:50)

Itselläni on hyllyssä cd:nä se vol. 1 (mainio levy tosiaan). Koetin etsiskellä nettilevykaupoista juuri ja yllätyksekseni sitä ei tunnu tosiaan ihan heti ainakaan löytyvän. Olisiko painos loppu. Divareista kannattanee kysellä.

EDIT: Täällä (hiukan sekavilla sivuilla) kohtuullisen kattavasti tietoa: http://www.searchingforagem.com/Wilburys.htm
Kaikki me kuolemme pian.
MoFo
07.10.2004 09:59:45
Itselläni on hyllyssä cd:nä se vol. 1.

Vol.1 niin yksinkertainenhan se nimi oli! Kyseinen levy on jäänyt aika vähälle kuuntelulle. Muistan sieltä ainoastaan biisin, jossa lauletaan naisesta, joka osaa ajaa junaa ja lentokonetta :)
With a red guitar, on fire.
Travis Bickle
07.10.2004 10:12:04
Ostin itse tuon Vol. 1:n Dublinista, paikallisesta levyharvinaisuuksiin erikoistuneesta kaupasta.
Ko. levy muistuttaa minua The Who'n debyytistä "The Who Sings My Generation", jota vielä pari vuotta sitten ei (ainakaan) Suomesta tainnut saada kuin verrattain huonolaatuisena cd-versiona (en tiedä oliko se edes virallinen julkaisu).
Anyway, hyvää musiikkiahan tuo...
sirdickyj
07.10.2004 10:57:01
Hieno "bändi", tuo Vol! löytyy omasta hyllystä CD:nä, en sitä ole koskaan tullut ajatelleeksi minään harvinaisuutena, kyllä taatusti sen tilaavat levykauppaan, jos vain pyydät. Ollaan meidän coverpupun kanssa vedlty tuota "Handle with care" biisiä keikoilla, hyvä keikan aloitusbiisi on.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Isodee
07.10.2004 11:14:14
Herroilta on muistaakseni tullut kaksikin levyä, joista ainakin toiseen olen törmännyt myös CD-versiona. Taisi olla Turun Kane Recordsissa, vuosia sitten tosin...

Joo, Orbison oli mukana ekalla levyllä. Sitten Roy kuoli ja bändi teki vielä toisen levyn.
Jani The Rock
07.10.2004 11:48:17

Kolme levyähän niiltä on tullut. Ykkönen ja kolmonen löytyy omasta hyllystä. Kolmosta en ole vielä hirveästi kuunnellut, mutta tuo eka on kyllä yksi parhaista levyistä kautta maailman historian. Ei yhtäkään huonoa biisiä ja hemmetin hyvä meininki.
Don`t mess with the countryboys
Mika Antero
07.10.2004 12:28:53 (muokattu 07.10.2004 12:31:55)
Wilpurit tekivät vain kaksi levyä: Vol 1 ja Vol 3.
weelie
07.10.2004 12:44:24 (muokattu 07.10.2004 12:46:02)

Eka levy hieno, Orbisonin kuoltua tehty kolmoslevy tyypillisen keskinkertainen Lynne-tuotos. Tuo kolmonen mulla oli CDnä, ykkönen lättynä.

EDIT: levyjä on siis vain nuo kaksi.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Jani The Rock
07.10.2004 13:54:39

Heh, kattos vaan! Mä olen jo ihmetellytkin kun ei sitä Vol. kakkosta mistään löydy. Saapa lakata sitäkin sitten hakemasta.
Don`t mess with the countryboys
Ukko
07.10.2004 15:41:39

tehty kolmoslevy tyypillisen keskinkertainen Lynne-tuotos. .
Lynne EI TEE keskinkertaisia tuotoksia >: (
Flash
08.10.2004 08:17:03

Vol. 1 löytyy hyllystä se on kyllä hemmetin hyvä (ja hauska:) levy. Vol 3. levyä olen yrittänyt etsiä, mutta en ole toistaiseksi löytänyt.
There Is A Light That Never Goes Out
pwallin
08.10.2004 18:24:46

Näin on! Ääliöitä ovat jotka muuta väittävät! Lynne Rules...
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
clave
08.10.2004 18:27:39

Itsellä on pari CDtä, komeaa musaa. Jos ei muu auta niin koita lainata kirjason kautta.

Tuo kommentti Lynnestä on totta, kuunnelkaapa vaikkapa ELO Zoom.
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
pwallin
08.10.2004 18:51:41

Itsellä on pari CDtä, komeaa musaa. Jos ei muu auta niin koita lainata kirjason kautta.

Tuo kommentti Lynnestä on totta, kuunnelkaapa vaikkapa ELO Zoom.

Tai vaikkapa ennen ELO:a Idle Race -kokoonpanon aikoihin tehty "Birthday Party"!!!! Siihen surumielisyyteen melkein kuolee...
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
sirdickyj
08.10.2004 20:30:11

Ehkä ei, mutta kyllä se ainainen lyttyyn-lyöty-325-akustista -päällekkäin-soundi on välillä aika erikoinen. Mutta hyviähän sen tuotoket on, juu. Pettykin saa kiittää hetkellisestä megasuosiostaan Lynneä. Freefalling, Into the great wide open, Won´t back down...
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Ukko
09.10.2004 09:25:18

se ainainen lyttyyn-lyöty-325-akustista -päällekkäin-soundi on välillä aika erikoinen....
Samaahan systeemiä Eagles käytti. Ja itse asiassa aika moni muukin. Tarkoittanet menetelmää missä äänitetään akustinen skitta rajulla kompuralla. Sitten seuraava vähemmän rajulla jne.. ja lopuksi kaikki miksataan yhdelle kanavalle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)