re infecta 05.10.2004 15:08:10 | |
---|
Haku on käytetty läpi ja nyt vielä seuraavia pohdiskeluja. Käytettynä siis saisin edullisesti Sansamp GT2:n. V-Amp II:n saa lähteä. Olisinkin kysynyt, miten hyvin Sansamp korvaa V-Ampin? Siis valmistajan lupaukset ovat valmistajan lupauksia, mutta minkälaisia käytännön kokemuksia teillä on seuraavista toiminnoista? - nauhoittaminen suoraan tietokoneen linjatuloon - soittaminen viritinvahvistimen kautta kuulokkeisiin tai kaiuttimeen - soittaminen treeniksellä kitarakaiuttimesta siten, että nuppi välissä (jos kytken nuppiin, niin saanko käyttöön nupin reverbin?), löytyy efektilenkki - efektien toimiminen Sansampin kanssa - soundipuolelta blues, rock ja metal; myös puhtaat tärkeät! Noh, edessä olisi joskus ainakin viritysmittarin ja delay/echon osto, mutta muuten luulen ettei V-Ampia tule ikävä. Liikaa turhia toimintoja minulle. Etsitään rock-rumpalia. Katso ilmoitukseni! |
fatso 05.10.2004 17:03:44 | |
---|
(jos kytken nuppiin, niin saanko käyttöön nupin reverbin?), löytyy efektilenkki Tämä riippuu tietysti nupista, eli siitä onko reverbi efektilenkkiä ennen vai jälkeen. Kokeile vaikka Vampilla, sillähän se selviää. "What chew gon' play now?"
"Bobby, I don't know. But what's it ever I play, it's got to be funky" |
Exhausted 06.10.2004 10:00:20 (muokattu 06.10.2004 10:01:58) | |
---|
itse taas vaihdoin SansAmp TRI-ACista Line6 POD XT:hen (GT2:ssa on varmaan aika samat saundit, TRI-ACissa vain kolme kanavaa). Sansampillahan ei voi soittaa kuulokkeisiin, siitä tulee aina linjatasoista signaalia. Sen sijaan esim. stereoiden tai tietokoneen kautta sen saa suoraan kuulokkeisiin. Kuitenkin, direct-nauhoituksissa Podi pesee sansampin mennen tullen. Oikein hämmästyin kuunnellessani jotain vanhoja biisejä jota nauhotin sillä. Pidin aina Sansamppia ihan hyvänä direct-laitteena mutta sitten kun vertasin niitä uusiin podinauhotuksiin niin ero oli aika selvä. Podin saa kuullostamaan vahvistimelta mutta Sansamppi on pörinää. kunhan mikseri.net toimii voin näyttää pari biisiä joista toinen tehty sansampilla ja toinen podilla. sen verran tosin plussaa sansampille että basso sen kautta kuullosti aina paremmalta, mutta kitaristihan minä olenkin...mutta sansamppi toimii paremmin pelkkänä etuasteena/säröpedaalina, ja siihen se on vähän liian kallis. |
booster 06.10.2004 11:10:57 | |
---|
Aijaa. Minulla on Sansamp classic, eli se kallein noista purkeista, ja minusta se kuulostaa huomattavasti enemmän oikealta vahvistimelta kuin v-amp. Varsinkin puhtaat, blues-rosot ja rokkisäröt ovat todella mainioita. POD XT:stä en taas tiedä, kun en ole moista kokeillut. Ostetaan:
-looppiboksi tai Line Selector
-BOSS Super Overdrive, Overdrive tai Blues Driver
Tarjoa! |
Exhausted 06.10.2004 11:59:05 (muokattu 06.10.2004 11:59:30) | |
---|
|
re infecta 06.10.2004 12:08:12 (muokattu 06.10.2004 12:10:30) | |
---|
Kiitos! Mutta heh, Sansamp kuulosti paremmalta. :) Etsitään rock-rumpalia. Katso ilmoitukseni! |
maza 06.10.2004 12:37:59 | |
---|
Todella paljon paremmalta, Podi kuulostaa jotensakin muoviselta. |
Jucciz 06.10.2004 12:38:43 | |
---|
POD = muovia, SansAmp = rautaa Puhun soundeista ja laatikosta yhtä aikaa. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Imper 06.10.2004 13:27:24 | |
---|
Joo, kyllä gt2 kuulosti paljon jämäkämmältä ja aidommalta. Itse olen ollut tuohon todella tyytyväinen kotinauhottelutarkoisessa. Everyone is a per-son |
Hanok 06.10.2004 15:29:31 | |
---|
Kuten olen ennenkin todennut, Sansamp GT-2:n kanssa ei pärjää ilman erillistä eq:ta. Kun sellainen löytyy, voi saada aikaan varsin asiallisiakin tuloksia. Koneellahan tuo tietysti hoituu, mutta itse olen ollut sitä mieltä että äänitellessä on jotenkin kätevämpää käyttää ihan fyysistä graafista eq:ta. Koneella voi toki equttaa lisää tarvittaessa. Laitteessa itsessäänhän on ainoastaan 2-alueinen eq. Mielestäni erillinen mid-säätö olisi tarpeen. Kätevä purkki se silti on, mutta kokemuksen puutteessa en osaa verrata esim. pod xt:hen. Luulenpa että jatkossa bändien kanssa tulee kuitenkin ääniteltyä lähinnä oikeilla vahvistimilla, ellei nyt omaan käyttöön tule demoja tehtyä. |
Exhausted 06.10.2004 16:01:07 | |
---|
ihme jätkiä kun tuollaisesta pörinästä pidätte :D itse huomasin tri-acin kanssa sen että se kolmialueinen eq oli lähes hyödytön. kaikkien potikoiden piti olla tosi lähellä kello kahtatoista että saundi ei menny ihan oudoksi. ja siinä oli se käyttöliittymä vittumainen, saundin tallentaminen tapahtuu painamalla kyseisen kanavan nappia kaks kertaa, eli käytännössä jos tallentaa säätöjä kesken biisin (kuten usein käy), saundi katkeaa kesken kaiken. Lisäksi jalat osuu liian helposti potikoihin. |
Hornanturska 06.10.2004 20:59:35 | |
---|
..The Saw And The Carnage Is Done... |
Hehe. Pakko kommentoida. Tuo GT-2 käyttää särön muodostamiseen juuri sitä ylensä säröpurkeissa eniten välteltyä tapaa eli operativhvistimen jänniteraileihin klippaamista... Tämmönen sitaatti tuli mieleen: "If an opamp is driven into clipping, it does so ungracefully. And in general, the distortions introduced by opamps are not musical. " ( http://www.till.com/articles/GuitarPreamp/index.html) |
Hanok 07.10.2004 09:31:43 | |
---|
Hehe. Pakko kommentoida. Tuo GT-2 käyttää särön muodostamiseen juuri sitä ylensä säröpurkeissa eniten välteltyä tapaa eli operativhvistimen jänniteraileihin klippaamista... Vehkeen teknisestä toteutuksesta en sen enempiä tiedä, mutta minusta asia on täysin merkityksetön, kun kerran sillä voi tehdä käyttökelpoista soundia. Olen muuten käyttänyt sitä jokusen kerran keikoillakin. Nuo SansAmpit tottelevat kitaran volumepotikkaa huomattavasti paremmin kuin keskivertotrankkuvehkeet. Kerran kävi niin että etuasteesta simahti virtalähde kesken keikan. Onneksi oli GT-2 käsillä - kytkin sen vain suoraan päätteeseen ja rokki soi. Vaikkei siinä olekaan kuin se yksi kanava, pärjää kitaran volumen säädöilläkin kohtuullisesti. En minä tuollaisella setillä sentään vakituisesti keikkailisi, mutta kyllä tuo backuppina menee. Pelkkänä säröpurkkina etuasteen edessä se ei kuitenkaan minusta hirvittävän hyvin toimi. Linjasoittoonhan se on tarkoitettukin. Kotona olen soittanut sillä mikseriin linjatuloon ja siitä kotistereoihin. Ison kuuloinen soundi siitä syntyy hevisäröillä. Ihan kiva kotona. Puhtaat toimivat myös aivan mukavasti. |
Aman 07.10.2004 10:54:59 | |
---|
Kuten olen ennenkin todennut, Sansamp GT-2:n kanssa ei pärjää ilman erillistä eq:ta. Kun sellainen löytyy, voi saada aikaan varsin asiallisiakin tuloksia. Komppaan. Itselläni on himakäytössä itse veistelty GT-2:nen ja sen perässä BBE:n Sonic Maximizer joka käytännössä on kuin parin alueen EQ. Ja nyt joku kysyy, että miksi, kun GT-2:ssa on jo itsessään 2-alueinen EQ?! No kun tuo BBE säätää myös niitä alueitten välisiä suhteita jotenkin ihmiselle käsittämättömällä tavalla jne, jne... Erittäin mahtavia kasikytluvun hevisoundeja a'la Testament/Metallica saa taiottua tuolla yhdistelmällä ja useamman kitaran riffivallit kuulostaa todella tiukalta ja chunkyltä. Ilman BBE:tä tuo GT-2 kuulostaa kyllä hieman ponnettomalta. -Ari "When a naked man is chasing a woman through an alley with a butcher knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross." |
Spiralmind 07.10.2004 11:54:55 | |
---|
Kuten olen ennenkin sanonut, mun mielestä kummassakin GT2:ssa ja noissa Line 6:ssa, yms. V-AMP:eissa on omat vikansa ja puolensa. (Line 6:n soundi on muovinen, GT2:n jotenkin taas kolkko.) Noista sampleista enemmän tykkäsin Line 6:n äänestä vaikka se vähän muoviselta kuulostaakin. Voi kyllä toki olla että erillisen EQ:n kanssa säätämällä tolla GT2:lla saa paremmat soundit. Ite en oikein tyytyis kumpaankaan vaihtoehtoon nauhoittelussa jos vaihtoehtoja on. Ja onhan niitä ilman että tarvii ees oikeeta vahvistinta ruveta mikittelemään, simulanalog nimittäin. Oh, heart of gold, spring time life and laughter borne, now you wander there alone
Down that way where life is a bad place, life is a sad place, always |