Aihe: Kaksi sd-1:stä samassa laudassa
1
Mrezzye
06.10.2004 20:55:26 (muokattu 06.10.2004 20:57:19)

Melkein laittaisin niin, että toiseen vaan enemmän drivea ja pedaalit silleen vierekkäin, että saa yhdellä polkaisulla molemmat päälle/pois. Siitä on helppo sitten siirtyä säröstä toiseen. Voi tulla aika muhjua, jos kaksi pedaalia on yhtäaikaa päällä.

EDIT: EQ voisi olla kyllä ihan hyvä ratkaisu myöskin. Jopa parempi kuin toinen SD-1. Niitä varmaan voi käyttää yhtäaikaakin ilman soundin puuroutumista.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Kassu
06.10.2004 21:01:35
Itse oon pohtinu kanssa toisen ostamista.

Jos taas löydän EQ:n alle sataseen niin vois ostaa. Kaksi sd-1:stä olisi kyllä komea näky.
Jucciz
06.10.2004 21:03:05
Ei tule muhjua kahdesta, eikä vielä kolmestakaan peräkkäisestä säröpedaalista, jos on hyvä vahvistin. Kaksi SD-1:ä toimii luultavasti mitä mainioimmin peräkkäin, varsinkin jos pidät kyseisen pedaalin soundista. Toki kannattaa koittaa myös kahta hieman eri tyylistä säröpedaalia, jolloin soundiskaala voi olla vielä hieman laajempi.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Kassu
06.10.2004 21:03:09
Niin ja siksi myös kaksi, parhaat soundit tunnetusti saa kun drive on nollissa tai sitä on todella vähän.
Niskamies
06.10.2004 21:03:17
Mulla on kaksi sd-1:stä samassa laudassa. Ekasta tulee kevytoso, paljon leveliä mutta vähän drivea. Jälkimmäisessä enemmän drivea ja vähemmän leveliä. Toimii hyvin.

Sd-1 ja Iban TS-7 on myös helvetin hyvä pari, ehkäpä vielä parempi kuin tää 2xSd-1. Mutta se kytkin sitten pilaakin melkein täydellisen pedaalin.
Meitsi on meshissä.
biibob
06.10.2004 21:07:17
Mulla on ts-7 myös. Kokeillut olen. Ihan ok siitä tulee, mutta ts-7:n ominaissoundi on sd-1:stä tummempi, joten ei kuulostakaan enää niin hyvältä. ts-7 tunkee liikaa päälle, vaikka tone olisikin 7 tai enemmän.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Niskamies
06.10.2004 21:08:40
Mulla on ts-7 myös. Kokeillut olen. Ihan ok siitä tulee, mutta ts-7:n ominaissoundi on sd-1:stä tummempi, joten ei kuulostakaan enää niin hyvältä. ts-7 tunkee liikaa päälle, vaikka tone olisikin 7 tai enemmän.

TS-7:ssa on kanssa enemmän gainia kuin Sd-1:ssä. Vahvari vaikuttaa hirveästi pedaalien toimimiseen. Onneksi oma vahvari on erittäin kaikkiruokainen pedaalien suhteen.
Meitsi on meshissä.
Mrezzye
06.10.2004 21:34:43 (muokattu 06.10.2004 21:36:44)

Mulla on kaksi sd-1:stä samassa laudassa. Ekasta tulee kevytoso, paljon leveliä mutta vähän drivea. Jälkimmäisessä enemmän drivea ja vähemmän leveliä. Toimii hyvin.

Käytät siis vissiin niitä kuitenkin eri aikaan, et samanaikaisesti?

Näyttää siltä, että molempi vaihtoehto on parempi. Itse kun olen kahta säröä testannut peräkkäin, niin tulos on ollut aika fuzz. Mulla on tietysti pääosa säröstä vahvistimesta peräisin ja nuo muut boostina. Toimii varmaan paremmin, jos puhtaaseen kanavaan vetää pedaalit peräkkäin.
Volle
06.10.2004 21:39:01
Mä kokeilin joskus kahta sd-1:stä peräkkäin, kun niitä kaksi kerran sattuu mulla olemaan. Ei oikein sytyttänyt meikäläistä. Toinen on nyt ihan erikseen ja toinen kämpällä laudassa kiinni.
Nam.
Niskamies
06.10.2004 21:42:20
Käytät siis vissiin niitä kuitenkin eri aikaan, et samanaikaisesti?

Näyttää siltä, että molempi vaihtoehto on parempi. Itse kun olen kahta säröä testannut peräkkäin, niin tulos on ollut aika fuzz. Mulla on tietysti pääosa säröstä vahvistimesta peräisin ja nuo muut boostina. Toimii varmaan paremmin, jos puhtaaseen kanavaan vetää pedaalit peräkkäin.

Peräkkäin käytän, kun haluan enemmän säröä. Pikku rosot ykkösestä, isommat kakkosesta, ja sitten laulavat leadit kummastakin.
Meitsi on meshissä.
biibob
06.10.2004 22:07:53
EQ pedaalivaihtoehtoja minulla onkin sitten kolme. Eli boss ge-7, MXR 10-band eq ja MXR 6-band eq. Eli bossin hinta on 95e, josta todennäköisesti voi vielä tinkiäkin, mutta MXR:n equjen hinnoista minulla ei ole tietoa, eli voisitteko laittaa tänne ylös tun 6 sekä 10 eq:n hinnat. Voi myös kommentoida´, miksi joku olisi parempi.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Mrezzye
06.10.2004 22:13:07

Mä haluaisin MXR 10-Band EQ:n. Koska siinä on ne 10 aluetta ja kivat valot namiskoissa.
Ben_D
06.10.2004 22:28:30

Mä haluaisin MXR 10-Band EQ:n. Koska siinä on ne 10 aluetta ja kivat valot namiskoissa.

Boss RGE-10, no substitutes ;)
Eemil
06.10.2004 22:54:01
MXR 10-Band EQ on Levytukussa tasan 200€ kera muuntajan. siinähän on tuohon 6-alueiseen kaveriinsa lisänä 4 aluetta EQ:ta, sekä ulos- että sisääntuloille levelit.

Jos on tosi paha jätkä niin tuosta 10-alueisesta on vielä Kerry King signature malli jossa on 2 ulostuloa, eli sen saa kahdelle vahvistimelle.
Ben_D
06.10.2004 23:28:51

MXR 10-Band EQ on Levytukussa tasan 200€ kera muuntajan. siinähän on tuohon 6-alueiseen kaveriinsa lisänä 4 aluetta EQ:ta, sekä ulos- että sisääntuloille levelit.

Jos on tosi paha jätkä niin tuosta 10-alueisesta on vielä Kerry King signature malli jossa on 2 ulostuloa, eli sen saa kahdelle vahvistimelle.

Kova on hinta. Maksoin omasta 10-alueisesta EQ:ni 80 euroa. Jos on oikein kova jätkä metsästää Bossin EQ:n, jota se Kerry aikuisten oikeesti taitaa käyttää.
Kitarasankari
07.10.2004 11:47:24
itellä oli bluesdriver ja sd aika pitkään vierekkäin ja ne toimi aika hyvin yhteen. bd:stä kevyet- ja komppisäröt ja sd:stä leadit. nyt tosin sd vaihtui direct driveen.
Jazz is not dead...it just smells funny...SD:n pickup booster myynnissä!!
Rämppy
07.10.2004 13:53:42
Kaksi SD-ykköstä toimii hyvin just sillai, että toinen on säädetty kevytsärölle ja toinen boostaa lähes puhtaana. Tällöin sooloihin tulee sopivasti lisää volumea ja säröä. Ja vierekkäin sijoitettuna voi polkaista tarvittaessa molemmat päälle yhtä aikaa, ellei jalkine ei ole mallia "Leningrad Cowboys". Itselläni SD-1:en boostaajana on Boss OD-3, mikä antaa soolosäröön mielestäni enemmän selkärankaa kuin SD-1. Mutta makuasiahan tämä on, ja riippuu hyvin paljon myös millä kitaralla ja vaffistimella pelataan.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Jucciz
07.10.2004 14:29:10
Itselläni SD-1:en boostaajana on Boss OD-3, mikä antaa soolosäröön mielestäni enemmän selkärankaa kuin SD-1.

Itse käytin täysin samaa yhdistelmää! Erittäin kätevä ratkaisu. Toimivat yksinään ja peräkkäin.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
RawknRawl
07.10.2004 16:52:26
Itsellä kaksi keltaista peräkkäin. Molemmat tosin modattuja TS808 kuosiin. Toinen symmetrisellä ja toinen epäsymmetrisellä (Bossin) leikkuulla. Jaa toimiiko? No ihan varmaan toimii.
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)