mr.bungle 06.10.2004 16:09:38 | |
---|
Törmäsinpäs aivan loistavaan jatsariin bassokaupassa. Vieressä olleet am.std, highway 1 ja meksikaani-Fenderit sekä Yamahan jazzarikopio jäi kakkoseksi. Onko teillä huonoja kokemuksia noista Tokain korealaisista halpiksista, vai meenkö hakeen sen kotiin? ja tämä on siis totuus |
NYdoll 06.10.2004 16:23:28 | |
---|
Mene jo äkkiä hakeen se pois sieltä! "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
mr.bungle 06.10.2004 16:50:57 | |
---|
Mene jo äkkiä hakeen se pois sieltä! Harkinnan jälkeen päädyin siihen, että annan systerin roudata mulle jenkeistä am.std. jazz basson, tahi marcus millerin nimikkokepin. Maksaa about saman verran. Toi Tokai oli kyllä huippu, hakekaa joku se pois Tampereen Soitinkeskuksesta. ja tämä on siis totuus |
N_Bates 06.10.2004 18:45:38 | |
---|
monta monituista kertaa olen jakanut täällä kokemuksiani juuri kyseistä mallia olevasta vaneritokaista. Siitä vaan hakua kehiin, tai sitten selailemaan taaksepäin keskusteluja. Nykyinen p-bassoni taitaa olla samaa halpaa koreatuotantoa, ja on kyllä oikein mainio. Jatsibassokin oli kiva paitsi että se vaneri ahdisti. Stein und Brötchen! |
JTS 06.10.2004 19:10:29 (muokattu 06.10.2004 19:13:00) | |
---|
Mainio basso. Varsinkin kaula sopii ainakin meikäläisen käteen kuin valettu. Todella hyvä peli hintaluokassaan, viimeistelykin on ainakin omassa yksilössäni todella huolellinen. Enpä usko luopuvani omastani koskaan. Kyllä kitara kestää mutta kestääkö Juki? -kitarisoija.- |
monta monituista kertaa olen jakanut täällä kokemuksiani juuri kyseistä mallia olevasta vaneritokaista. Siitä vaan hakua kehiin, tai sitten selailemaan taaksepäin keskusteluja. Nykyinen p-bassoni taitaa olla samaa halpaa koreatuotantoa, ja on kyllä oikein mainio. Jatsibassokin oli kiva paitsi että se vaneri ahdisti. Mä ihmettelin just tota vanerijuttua, se basso soi kuitenkin paremmin kuin leppärunkoiset Fenderin lajitoverit vieressä. Tai se soi oikeastaan kuten hyvä leppärunkoinen basso. Soittimia myydään kyllä niin paljon mielikuvilla, että en yhtään ihmettelis, vaikka joku Sadowskyn yksilö olis loppuviimeks tota Tokaita huonompi soitin. ja tämä on siis totuus |
N_Bates 06.10.2004 19:58:04 | |
---|
Mä ihmettelin just tota vanerijuttua, se basso soi kuitenkin paremmin kuin leppärunkoiset Fenderin lajitoverit vieressä. Tai se soi oikeastaan kuten hyvä leppärunkoinen basso. Soittimia myydään kyllä niin paljon mielikuvilla, että en yhtään ihmettelis, vaikka joku Sadowskyn yksilö olis loppuviimeks tota Tokaita huonompi soitin. juu, ei ne vissiin kaikki vaneria ole. Toi mun p-basso on ainakin jotain lepänkaltaista puuta. Ehkä leppää, ehkä ei, en tiedä. Ja soi nätisti! Se jatsibasso oli mun eka soitin, ja hemmetin hyvä se oli. Tosiaan se kaula oli aivan mainio, ja muutenkin tosi hyvä soittaa koko basso. Soundikin toimi kaikkialla. Ainoa syy luopumiseen oli tosiaan se että se tieto vanerista kävi ylivoimaisen ahdistavaksi... Niin ja tietysti teki mieli kokeilla muita bassoja. Stein und Brötchen! |
doppelgänger 15.12.2007 17:52:20 (muokattu 15.12.2007 17:53:56) | |
---|
Onhan tämä "hiukan" vanha ketju mutta pakko nostaa: Päätös edessä että otanko tämän vai saman hintaisen presari fenkun (kauppias suositteli vanhemmille) en tiedä vaan mitä mallia se fenderi on mutta otan kyllä selvää mahdollisimman nopeasti. Kun joululahjaksi ovat ostamassa ja kysyivät nyt että fender vai tokai niin en ole kerennyt kauppiaalta tarkemmin kyselemään. Kumpaa suosittelette? Mulla on pienet kädet joten Tokai kävis ehkä paremmin. Olen nyt puoltoista vuotta soittanut Squierin Bronco bassolla ja nyt oon uutta hankkimassa. |
rUSTED 15.12.2007 23:35:37 | |
---|
Onhan tämä "hiukan" vanha ketju mutta pakko nostaa: Päätös edessä että otanko tämän vai saman hintaisen presari fenkun (kauppias suositteli vanhemmille) en tiedä vaan mitä mallia se fenderi on mutta otan kyllä selvää mahdollisimman nopeasti. Kun joululahjaksi ovat ostamassa ja kysyivät nyt että fender vai tokai niin en ole kerennyt kauppiaalta tarkemmin kyselemään. Kumpaa suosittelette? Mulla on pienet kädet joten Tokai kävis ehkä paremmin. Olen nyt puoltoista vuotta soittanut Squierin Bronco bassolla ja nyt oon uutta hankkimassa. On kyllä ihan järkyttävän halpa fenkku, vaikka ois meksikaaniki. Ainaki ku kattelee musamaailman sivuilta niin tuolla tokailla on hintaa jtn 330€. Fender olis varma valinta, eli tuskin paskaa soitinta tulee, mutta toisaalta ei noista Tokain soittimistakaan kyllä ole kuullu melkein ku pelkkää hyvää. Itellä ku on Fenderin japanin presari, niin sanoisin kuitenki, että Fenderin ottaisin. |
lauri92 15.12.2007 23:37:36 | |
---|
Itselläni on juuri tokain koreassa tehty jazz basso ja se on mielestäni todella helpposoittionen. Nyt vaan mietin että onko vaneri body soittimeen järkeä ostaa parempia mikkejä. |
doppelgänger 15.12.2007 23:44:33 | |
---|
Taidan fenkkua kohti kallistua kun vähän pelottaa toi vaneri body, mutta toisaalta onhan tota kehuttukin aika paljon. |
joukov 16.12.2007 00:16:25 | |
---|
Onko body vaneria vai onko kyseessä kannen päällä oleva viilu? (Veneer) KISSology Vol.3, 18.12.2007 |
2randpo 16.12.2007 06:59:29 | |
---|
Taidan fenkkua kohti kallistua kun vähän pelottaa toi vaneri body, mutta toisaalta onhan tota kehuttukin aika paljon. Toisaalta japsi-Tokai (n. 600 euroa ) ei ole paljoakaan kalliimpi kuin Mex-Fenkku, vai oliskohan tuo hintasuhde musaliikkeissä täällä peräti toisin päin. |
MPU 16.12.2007 08:15:26 | |
---|
Agathista näyttää bodi olevan. Agathis on yksi Kauko-Idän soitinpuista, ei vaneri. Jos tuossa soittimen yhteydessä on mainittu "veneer" se tarkoittaa kannen puolen pintaviilua. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
2randpo 16.12.2007 08:30:44 | |
---|
Ei tietenkään ole mitään vaneria Tokain kitaroiden ja bassojen bodyt. |
N_Bates 16.12.2007 10:27:14 | |
---|
Ei tietenkään ole mitään vaneria Tokain kitaroiden ja bassojen bodyt. mun ajb-28 jassossa oli ihan ehtaa vaneria koko runko alusta loppuun. Kun kaulan irrotti niin näkyi nätisti rungon rakenne. Sen takia niissä sunbursteissakin on ne mahaviisteet maalattu kokonaan mustaksi että se vaneri ei näkyisi. |
2randpo 16.12.2007 10:37:54 | |
---|
mun ajb-28 jassossa oli ihan ehtaa vaneria koko runko alusta loppuun. Kun kaulan irrotti niin näkyi nätisti rungon rakenne. Sen takia niissä sunbursteissakin on ne mahaviisteet maalattu kokonaan mustaksi että se vaneri ei näkyisi. Olennaista on, oliko body ns. sekavaneria vai leppäviiluista koottu. Toinen ratkaiseva asia on, miten hyvin liimaukset on tehty. |
J.Hollström 16.12.2007 10:38:18 | |
---|
Ei tietenkään ole mitään vaneria Tokain kitaroiden ja bassojen bodyt. Korealaiset on. |
2randpo 16.12.2007 10:45:30 | |
---|
Korealaiset on. Joo ilmeisesti sitten on. Tiesin kyllä, että ne on koottu pienemmistä paloista (mihin viittasin tuolla kommentillani), mutta en sitä, että ovatkin viilua. Tuossa kolmisen viikkoa sitten nopeasti kokeilin yhtä korealaista. |
J.Hollström 16.12.2007 10:51:12 | |
---|
mahaviisteet maalattu kokonaan mustaksi että se vaneri ei näkyisi. Juurikin näin. Sitä kaunista viilua ei ole näet vedetty viisteen päälle. |