Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paul McCartney - Loistava laulaja
1 2
LonelyRider
22.09.2004 10:01:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuunnelkaa kun McCartney "laulaa" Little Richard-tyylillä Hey Juden lopussa..Miten tuollainen kirkuminen ja karjuminen voi kuulostaa niin hienolta?
 
Stain
26.09.2004 12:13:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paul on hemmetin hyvä laulaja.
 
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
MacGyverfan
01.10.2004 20:04:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten joku joskus sanoikin, niin kuuluu vuosituhannen rock-ääniin.
 
Minusta jotenkin Paulin ääni on tuttu ja turvallinen ja osittain *pehmeä*. Voi johtua siitäkin, että olen sitä jo paljon kuullutkin.
 
Mutta esim Let It Ben alun hiljainen pianokohta ja laulu stemmaa mahtavasti.
 
Klassiko
 
Flyygelin kun sais...tai perkele akustisen kitaran.
Laurila
01.10.2004 22:15:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todella monipuolinen laulaja, ehkäpä jopa kaikkein monipuolisin, Elvis jää pahasti jalkoihin. Raivoaa Rock'n'roll'n'musicin karmealla intensiteetillä ja tunteilee balladit paremmin kuin monikaan maailmassa.
 
kingdom
02.10.2004 00:10:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joop. Ja kuunnelkaas Helter Skelter, Sgt. Pepper, Long Tall Sally... Siellähän se balladi-Paul lauleloo. Tosiaan, monipuolinen laulaja, ja tosi pehmeä ja täyteläinen ääni.
 
Hey Bungalow Bill, what did you kill?
Stain
02.10.2004 19:11:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joop. Ja kuunnelkaas Helter Skelter, Sgt. Pepper, Long Tall Sally... Siellähän se balladi-Paul lauleloo.
 
Joo, lisätään tähän vielä I'm Down ja She's A Woman.
 
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
Nalle Puh
02.10.2004 21:08:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Todella monipuolinen laulaja, ehkäpä jopa kaikkein monipuolisin, Elvis jää pahasti jalkoihin. Raivoaa Rock'n'roll'n'musicin karmealla intensiteetillä ja tunteilee balladit paremmin kuin monikaan maailmassa"
 
Tuskimpa jää...näistä herroista ei viitsi edes samana päivänä puhua vaikka Paul hyvä onkin...toisaalata niin erillaisia ovat... Elvis enempi tenori kamaa varsinkin loppuaikoinaan ja Paul vain "normaali" laulaja mutta hyvä sellainen...ja mitä tulkinta puolelle tulee niin siinä erot vielä kasvavat ja joka väittää muuta niin ei tiedä yhtään mistä puhuu ;) siis näin laulua teknisesti ajatellen huom! mutta näistähän voidaan vääntää kättä ikuisuuksiin asti :)
 
Laurila
03.10.2004 07:59:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Todella monipuolinen laulaja, ehkäpä jopa kaikkein monipuolisin, Elvis jää pahasti jalkoihin. Raivoaa Rock'n'roll'n'musicin karmealla intensiteetillä ja tunteilee balladit paremmin kuin monikaan maailmassa"
 
Tuskimpa jää...näistä herroista ei viitsi edes samana päivänä puhua vaikka Paul hyvä onkin...toisaalata niin erillaisia ovat... Elvis enempi tenori kamaa varsinkin loppuaikoinaan ja Paul vain "normaali" laulaja mutta hyvä sellainen...ja mitä tulkinta puolelle tulee niin siinä erot vielä kasvavat ja joka väittää muuta niin ei tiedä yhtään mistä puhuu ;) siis näin laulua teknisesti ajatellen huom! mutta näistähän voidaan vääntää kättä ikuisuuksiin asti :)

 
Teknisellä puolella ja tulkinnalla on mielestäni hyvin vähän tekemistä keskenään.
 
Olihan Elviksellä maaginen ääni, mutta huippuluokan tulkitsija hän ei ollut. Hänen äänensä soveltui täydellisesti lässyihin balladeihin, mutta tulkinnasta puuttui syvyys, toisin kuin Paulilta.
 
Nalle Puh
03.10.2004 10:27:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin kuin sanoin et näistä voidaan vääntää kättä loputtomiin ;) ja kyllä Elvis oli tunnetuin energiastaan ja hyvästä tulkinnasta biiseissä eikö?? ja mitä tekniikkaan ja tulkintaan tulee niin ilmeisesti et itse ole laulaja??? nämähän juuri tukevat toisiaan...mietippä mitä tarkoitan tällä? ;) No olihan Elvis hyvä balladeissakin mutta ilmeisesti et ole Elvikseltä kuullut muuta kuin "Love me tenderin" ? jos vain rajaat hänen taitonsa niihin? olen Palea itse kyllä kuullut joskus paljonkin mutta edelleen jos näitä kahta pitää verrata niin Elviksellä oli "miehen" ääni ja Pale on edelleen hänen rinnallaan vain "normaali" laulaja...Hmm jos jäi epäselväksi tämä "miehen" ääni niin vertaappa vaikka Tom Jonesia ja Paulia niin ymmärrät :)
 
LonelyRider
04.10.2004 10:20:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin kuin sanoin et näistä voidaan vääntää kättä loputtomiin ;) ja kyllä Elvis oli tunnetuin energiastaan ja hyvästä tulkinnasta biiseissä eikö?? ja mitä tekniikkaan ja tulkintaan tulee niin ilmeisesti et itse ole laulaja??? nämähän juuri tukevat toisiaan...mietippä mitä tarkoitan tällä? ;) No olihan Elvis hyvä balladeissakin mutta ilmeisesti et ole Elvikseltä kuullut muuta kuin "Love me tenderin" ? jos vain rajaat hänen taitonsa niihin? olen Palea itse kyllä kuullut joskus paljonkin mutta edelleen jos näitä kahta pitää verrata niin Elviksellä oli "miehen" ääni ja Pale on edelleen hänen rinnallaan vain "normaali" laulaja...Hmm jos jäi epäselväksi tämä "miehen" ääni niin vertaappa vaikka Tom Jonesia ja Paulia niin ymmärrät :)
 
Kuuntele Maccan "Run Devil Run"-levy...Levyllä on myös Elvis-covereita, jotka on mielestäni paljon parempia kuin originaalit.
 
Ja Elviskö rokin kuningas? Kyllä mä sen kruunun annan Chuck Berrylle.
 
Laurila
04.10.2004 18:07:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntele Maccan "Run Devil Run"-levy...Levyllä on myös Elvis-covereita, jotka on mielestäni paljon parempia kuin originaalit.
 
Ja Elviskö rokin kuningas? Kyllä mä sen kruunun annan Chuck Berrylle.

 
Berry tai Little Richard, Elvis ei ainakaan
 
Nalle Puh
04.10.2004 19:23:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Berry tai Little Richard, Elvis ei ainakaan"
 
mutta minäpä sanon tuohon että Antti Tuisku jyrää sen pitäisi olla rokin kunkku!!! :) Tv: minä 15v....
 
MacGyverfan
05.10.2004 14:55:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Berry tai Little Richard, Elvis ei ainakaan"
 
mutta minäpä sanon tuohon että Antti Tuisku jyrää sen pitäisi olla rokin kunkku!!! :) Tv: minä 15v....

 
Ihan ohiheittona vaan, että todella säälittävän oloinen se manios jossa mainostetaan Antti tuiskun DVD:tä ja CD:tä. Mukakin muka joku hullu kuuluisuus ja miljoonien idoli.
 
hag
 
Flyygelin kun sais...tai perkele akustisen kitaran.
merisiili
06.10.2004 19:18:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paulilla on hyvin säilynyt ääni! Kun ei se enää mikään nuori poika ole, mutta näittekö kukaan sitä stadikalla? Minä olin kattomassa. Oli aivan mahtava keikka! Ja älyttömän hyvin lauloi, melkein paremmin kuin levyillä...
 
Antti Tuiskua ei voi kyllä rock-kategoriaan änkeä. Ei niin millään. Edes varvasta en kelpuuttaisi. Se on jotain r'n'bpopketkutussontaa...
 
On se Elviskin ihan jees...
 
LonelyRider
08.10.2004 08:56:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuluko settilistaan "In Spite Of All The Danger". Siis se varhainen Harrison/McCartney-sävellys?
 
Stain
12.10.2004 14:39:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paulilla on hyvin säilynyt ääni! Kun ei se enää mikään nuori poika ole, mutta näittekö kukaan sitä stadikalla? Minä olin kattomassa. Oli aivan mahtava keikka! Ja älyttömän hyvin lauloi, melkein paremmin kuin levyillä...

 
Joo, kyllähän se siellä kuulosti mahtavalta. Mutta kun kuuntelee summer tour 04:sen bootlegejä niin on miehen ääni paikoin aika karun kuuloista. Mutta joka tapauksessa hyvin säilynyt ääni.
 
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
Stain
12.10.2004 14:41:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuluko settilistaan "In Spite Of All The Danger". Siis se varhainen Harrison/McCartney-sävellys?
 
Kuului. Paul kehoitti yleisöä laulamaan mukana sen "oo-oh" -osan. Vedettiin se aika persiilleen ja biisin lopuksi Paul sanoi että: "Perfect"
 
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
LonelyRider
13.10.2004 18:42:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittiko Macca koko keikan viulubassolla? Siis niissä biiseissä missä se soittaa bassoa? Entä oliko kitara Les Paul?
Soittaako se enää Rickenbackeria?
 
KTR
13.10.2004 21:34:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maccan "rock-ääni" on kyllä tosi paljon mieleeni. Esim. biiseissä kuten "why don´t we do it on the road" ja "I´ve got a feeling". Todella munakas saundi.
 
Stain
14.10.2004 21:43:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittiko Macca koko keikan viulubassolla? Siis niissä biiseissä missä se soittaa bassoa? Entä oliko kitara Les Paul?
Soittaako se enää Rickenbackeria?

 
Joo, viulubasso oli koko ajan käytössä. Les Paulilla se soitti kitarabiisit. Akustisesta kitarasta en ole varma..
 
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «