Frusciante 05.10.2004 20:40:46 | |
---|
Yritin tuossa jo muutama kuukausi sitten herätellä keskustelua kyseisestä laitteesta, mutta ei ottanut onkeen joten yritän nyt uudestaan. Omistan siis kyseisen pelin, mutta en juurikaan ymmärrä sen käytön päälle. Ongelma on lähinnä siinä, etten saa laitteen särömallinnuksia käyttöön. Jonkinlainen perus wahittelusoundi löytyy, muuta ei niin hyvä, että se olisi hintansa arvoinen (170 e muuten). Kaipaisinkin neuvoja nyt niiltä, joilla kyseinen laite on ollut jo pidempään ja jotka ovat oppineet sitä käyttämään (kyllä niitäkin täytyy löytyä, vaikka en ole yhtään vielä tavannut!) hallelujah' rock' n rollah! |
4rc 05.10.2004 21:21:21 | |
---|
Tämähän onnistuu laittamalla type-potikka ADVANCED - kohtaan, kääntää virran päälle pitämällä samalla manual/memory namiskaa pohjassa, sitten kääntelemällä type-knobia sopivan särön saamiseksi. Mallinettuja säröjä on siis Metal Zone, Muff Fuzz, Vintage OD, Guv Dist, Distortion, Turbo OD, Blues OD ja Booster (customista uni-v:hen päin lueteltuna). Tasoa voit säädellä drive-potikalla. Sopivan löydettyäsi paina uudestaan manual/memoryä, ja kun memory-valo alkaa vilkkua, paina sitä vielä kerran. Tämä kaikki lukee kyllä ainakin minun laitteen pohjassani. |
toxic 05.10.2004 21:22:29 | |
---|
Onkos se wahi hintansa arvoinen? Miten toimii korkeammilla nauhoilla? Kerro, minä kuuntelen :) |
ReBeat 05.10.2004 21:26:28 (muokattu 05.10.2004 21:37:36) | |
---|
Joo ei mitään enää. Eikun sittenkin. Pystyikös kahden viimeisen painalluksen välissä (eli siinä kun se valo vilkkuu) säätämään drive-potikalla outputin tason? Ja jossain välissä pystyi säätämään noisegaten tason? Rolandille kunnolla vitsaa siitä hyvästä ettei ole laittanut tuonkaan laitteen manuaalia nettiin... Tekemällä ei synny musiikkia. |
4rc 05.10.2004 22:04:08 | |
---|
Olen ehdottomasti samaa mieltä, pitkä miinus bossille siitä ettei manuaalia (ymmärtääkseni mitään manuaaleja?) ole netissä. Monta tuntia vietetty ks. laitteen parissa ilman sellaista, kaikkea mahdollista kokeillen. Unohdin tosiaan mainita, että wah range - potikka säätelee noisegaten thresholdia (minimillä täysin pois päältä). Mielestäni laite on ollut hyvinkin kätevä. Mallinukset ovat mielestäni uskottavia, joskin kultakorvat varmasti löytävät valitettavaa :) Laitteen kätevyys tosin tuli ilmi vasta löydettyäni muistipaikat: laitteessahan on siis kolme muistipaikkaa eri säädöille (siis myös särösäädöt tallentuvat). Olen soittanut aikani käyttäen vain tätä säröpedaalina; yksi asetuksista vain säröä varten ja kaksi muuta waheille. Lisäksi laitteeseen juuri sillä hetkellä laitetut asetukset ovat käytännössä yksi muistipaikka lisää. Laitteen voi toki asettaa myös tilaan, jossa se kelaa kantapääpainalluksella vain kahden asetusten väliä (kätevää jos käyttää vain yhtä wahia). |
Robert 06.10.2004 09:29:46 | |
---|
Hyvä vekotinhan toi on. Manuaalin joutui kyllä lukemaan muutaamaan kertaan, ennenkö niitä särömallinnuksia oppi vaihtamaan. Käyttöliittymästä olisi voinut ehkä tehdä vähän loogisemman. Saako olla... Pastilli? |
samueld 06.10.2004 13:33:55 | |
---|
Kyllä mäkin olen tosta tykkäillyt. Saan siitä kaikki tarvittavat wah-soundit. Lopultakin olen jämähtänyt siihen bassowah-osastolle. Mun mielestä siinä on siisti soundi, kun se ei leikkaa alapäätä pois, vaan soundi pysyy woukuttaessakin tukevana. Patskujen loputtua se buuttaus vaan on vittumainen jos ei ole manuska heti just siinä... I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Itsellä tuo pyöri jaloissa muutaman kuukauden ja sitten totesin tarpeettomaksi seuraavista syistä: 1) Söi rutkasti soundia. Ei todellakaan mikään True ByPass verme... =) 2) Pedaalin ja etenkin säröjen käyttö oli tehty niin hankalaksi, että jos itse yrittäisin keksiä hankalampaa, niin en varmaan onnistuisi. Yksi lisänappi ei olisi vienyt Rolandia/Bossia konkurssiin, mutta olisi tehnyt pedaalista toimivan. 3) Mallinnukset olivat hyviä; jopa niin hyviä, että tykästyin yksinomaan Voxin soundiin. Näin ollen myin vempeleen pois ja odotan että on jossain vaiheessa rahaa uuteen Bypassilla varustettuun Voxiin... =) MUTTA jos nämä "viat" kestään, niin ihan hyvä peli se on ja hintaluokan huomioon ottaen varsin mainio. Olen aina oikeassa, paitsi silloin kun olen väärässä. |