Hannu H. 25.09.2004 18:26:20 | |
---|
Lyhykäisestäs ura tähänasti: Alotin 5-vuotiaana klassisella josta siirryin "toivelaulukirja" systeemiin. Muutamavuosi sitten siirryin kirkkourkuja soittelemaan. Yhteensä 13v soittoa takana. En ole mitään soitinsoittoja opistossa suorittanut tms. koska yksityisellä olen soitellu. Nyt on vähän tuo pianon soitto hiipunut (mitä nyt kirkkourkujuttuja kotona soittelen jos on harjoteltavaa) Nuotteja luen sujuvasti. Elikkä mitäs sitä sitte soittais? Hevipilitykset ei kiinnosta. Ei liiemmin bluesi tai klassinenkaan. Ehdotuksille olen avoin ja musamaku ei ole esteenä (paitti että konepopitusta en soita..) Piano ja syna löytyy, joten sekään ei pois sulje tyylejä. Ehdotuksia odotellen.. "May the tone be with you" |
Snowblind 25.09.2004 20:30:43 | |
---|
Elikkä mitäs sitä sitte soittais? Hevipilitykset ei kiinnosta. Ei liiemmin bluesi tai klassinenkaan. Soita vaikkapa progea kultaiselta seitkytluvulta. Prodesta löytyy paljon hienoja kosketinjuttuja ja haastettakin tarpeeksi. Yksi hieno juttu pitää mainita enenkuin Juho L kerkeää. Nimittäin Emerson, Lake & Palmerin muheva progespektaakkeli Tarkus, jonka hammond-intro on hieno ja vaikeakin. Ei vaan ole helpoimmasta päästä eli en tiedä kannattaako ihan ensin semmoisia käydä vetelemään. Noh, tuolta prodepuolelta löytyy paljon hienoja juttuja lisääkin. "You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man." |
baron 26.09.2004 18:59:54 | |
---|
Tykkääthän sä jostain musiikista? Pianolla voi soittaa kaikkea. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin" |
Hannu H. 26.09.2004 21:12:43 | |
---|
Tykkääthän sä jostain musiikista? Tykkään toki. Ei vain löydy koskettimia musasta jota kuuntelen... (gnr, zz-top, ccr, eric clapton, gary moore...) Pistänpä hankintalistalle Emerson, Lake & Palmeria... "May the tone be with you" |
baron 26.09.2004 21:19:16 | |
---|
Tykkään toki. Ei vain löydy koskettimia musasta jota kuuntelen... (gnr, zz-top, ccr, eric clapton, gary moore...) Pistänpä hankintalistalle Emerson, Lake & Palmeria... Jos sinfonioista voidaan tehdä pianosovituksia, niin kyllä noista sun suosikeistakin. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin" |
M.i.k.key 26.09.2004 21:20:35 (muokattu 26.09.2004 21:20:59) | |
---|
Viime päivinä puhuttu Bruce Hornsby:stä eilisen suomen vierailun takia. Tsekkaapa hänen tuotantoaan, menee aika lähelle tuota sun omaa listaa. Mä en tuohon progehommaan itse lähde. My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
V Aalto 27.09.2004 23:13:07 (muokattu 27.09.2004 23:14:14) | |
---|
Yksi hieno juttu pitää mainita enenkuin Juho L kerkeää. Nimittäin Emerson, Lake & Palmerin muheva progespektaakkeli Tarkus, jonka hammond-intro on hieno ja vaikeakin. Ei vaan ole helpoimmasta päästä eli en tiedä kannattaako ihan ensin semmoisia käydä vetelemään. Noh, tuolta prodepuolelta löytyy paljon hienoja juttuja lisääkin. Erinomaisen loistava idea. Jos tuolla introlla tarkoitetaan Tarkuksen Eruption-osaa (sitä ensimmäistä siis) niin ei se lopulta mielettömän vaikea ole kun harjoittelee. Klassisella taustalla 13 vuotta soittanut oppinee tuon suhteellisen helposti. Sitten jos Eruption menee niin harjoittelee loput Tarkuksesta. Ei lopu tekeminen ihan heti kesken. :) Tuon lisäksi ELP:n muitakin juttuja kannattaa katsella, esim. Greatest Hits nuottivihkonen sisältää mm. Trilogyn sekä The Endless Enigman molemmat osat. Jos ko. musiikista pitää niin noiden harjoittelun luulisi kyllä saavan soittoinnon kovaan nousuun, niin se ainakin minulla teki. Ja kannattaa improvisoida paljon. |
samulijp 28.09.2004 01:33:58 | |
---|
Tykkään toki. Ei vain löydy koskettimia musasta jota kuuntelen... (gnr, zz-top, ccr, eric clapton, gary moore...) Löytyypäs! gnr:llä lähes joka biisissä. Jopa kiippari sooloja. zz-topilta tosin vähemmän mutta claptonilla, moorella ja ccr:llä vaihtelevasti. Suosittelen uusia kaiuttimia niin ehkä ne sieltä löytyy.ZZ-top toimii niillä kirkkouruillakin ihan varmasti. Tush on ihan reipas kun ruuvaat vähän säröä kirkkourkuun. Kaikki biisit voi soittaa pianolla. Pääsee välillä jopa itse sovittamaan :) Itse kyllä kävelisin eka levykauppaan ja hakisin semmosta musaa mikä iskee ja missä on makeita kiippari juttuja. Siittä se lähtee! .::COB - Children Of Baron::.
My name is Baron, Samuli Baron! |
George Shearing, Duke Ellinton yms. viihteellinen jazz on mukavaa soiteltavaa, ja kun sitä osaa soitella, niin siitä on helppo laajentaa. Mulla ittellä on sormiharjoituksena muutama kotimainen kansansävelpolkka, jonka jälkeen soittelen näppituntumalta bluesin kautta jatsit ja tanssimusat. Jonkun verran tulee harrastettua virsiäkin, joista on hauska sovitella jatsia. Semmosta se sitte tahtoo olla, sano. |