Aihe: mistä johtuu goottien haukkuminen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Aman
27.09.2004 00:22:43

Hyviä pointteja herra kuu, mutta saako seuraavaa lainausta käyttää allekirjoituksena. On se sen verran maini... eikun mauton läppä! :)

Mä olen aika mauton jätkä.

-Ari
"Raskaana heavyyn!"
MrQ
27.09.2004 03:01:44
Hyviä pointteja herra kuu, mutta saako seuraavaa lainausta käyttää allekirjoituksena. On se sen verran maini... eikun mauton läppä! :)

-Ari

Mutta tottakai.
Aman
27.09.2004 12:13:01

Mutta tottakai.

Minä kiitän.
"Mä olen aika mauton jätkä." -MrQ
Samuel Raggy
29.09.2004 14:16:20

Millaisilla goottiklubeilla on jengi mahtanut vierailla kun väitetään että siellä ne muka-mystisesti vilkuilee kulmiensa alta eivätkä vahingossakaan hymyile? Kyllä gootit hymyilee siinä missä muutkin. Kai se vain on niin että jos vastaan kävelee gootti vakava ilme kasvoillaan niin ajatellaan heti että "tollanen tuokin on varmaan pitkin päivää, ihme synkistelyä." Gootit pitävät melankoliasta, ja sana pitänee selittää kun sitä ei tunnu kovinkaan moni tajuavan: Melankoliaa on nähdä jotain kaunista surullisissa ja ehkä synkissäkin asioissa, onko tämä muka jonkun mielestä tosiaan "ranteet auki"-meininkiä. Bullshit.

Ja ennenkaikkea kyseessä on esteettinen suuntaus. Koska goottimusiikkia voi nykyään olla melkein minkä genren sisällä hyvänsä, ainoa asia mikä gootteja varsinaisesti yhdistää on viehtymys siihen dresscodeen joka sekin on kyllä levinnyt aika laajalle alueelle.

Mutta pointtini oli: Gootit hymyilevät. Syystäkin. He näyttävät hyvältä ja ovat sinut maailmassa olevien ikävienkin asioiden kanssa. :)
Moraali on sitä ettei kuse pilluun!
Henko
29.09.2004 19:21:04

Ei sillä muuten väliä, mutta pitäisi vaan tietä missä ne juuret on, että tietää mistä puhuu. Ettei vaan menis kellekään selittämään että ensin oli metalli, sitten goottimetalli, josta erkani goottimusiikki. Sehän ei siis pidä paikkaansa.
If it's too loud, you're too old.
MrQ
30.09.2004 02:20:25
Ni. Eka oli punk, sitten new wave, EBM ja trance... tämän jälkeen vasta goottipunk/goottirok. EBM sikisi industrialiin ja vaikuti akika saataan suoraan kehityskaareen... Näiden fuusio törmäsi metalliin luoden Industrial metallin...

Goottirok yhdistyi metalliin Paradiselostin muodossa... Ja kai Bathorykin sitä dramatiikkaa jostain sieltä goottilan mailta haki...

Je. Isi taitaa nämä.

Ja jumalauta jos joku kysyy että mitä on new wave... poserit.
Black widow
06.10.2004 10:57:17 (muokattu 06.10.2004 10:57:45)

Tämä keskustelu on ilmiselvästi saanut uusia ulottuvuuksia...:)

edit:en osaa kirjoittaa...
I'm my own enemy!
JKantonen
06.10.2004 13:56:03
Mitä on new wave?
konehes
06.10.2004 14:03:15 (muokattu 06.10.2004 14:04:05)
Mitä on new wave?

Joy Division, New Order ja Cure ainakin liitetään kovin usein tuohon tyyliin.
Henko
06.10.2004 17:27:09

Mää näkisin ton niin että Joy Division oli goottimusaa ennen ku se termi keksittiin.
If it's too loud, you're too old.
MrQ
06.10.2004 19:08:13
Mää näkisin ton niin että Joy Division oli goottimusaa ennen ku se termi keksittiin.

Sehän se vitsi siinä onkin... New wave-bändit vittuuntuivat kollektiivisesti punkskenelle ja perustivat sitten uuden jutun.. erohan on valtava, joo joo...

Mutta siis joo, oikeaoppinen kommentti. New waveksi vaan sitä kutsuvat.
Ada
06.10.2004 20:15:57
Miks tota musiikkia ja pukeutumista pitää aina sotkea keskenään? "Mää oon hevari nii käytän nahkatakkia."

Moni ihminen haluaa ilmaista itseään ja persoonaansa (johon musiikkimaku monilla epäilemättä kuuluu) pukeutumisen avulla. En ymmärrä mitä pahaa tuossa on, jos joku hevari haluaa käyttää nahkatakkia ja värjätä hiukset mustaksi tai gootti ostaa Morticiasta kalliin korsetin. Monille nuo jutut ovat kokonaisvaltaisempia asioita kuin pelkästään musiikki, se on lisäksi elämäntyyli, pukeutumistyyli tai jopa aatemaailma. Tietysti siinä vaiheessa jos joku ajattelee "hitsi mä en voi laittaa tuota kivaa paitaa päälle kun oon gootti eikä se oo goottityylinen" niin mennään liian pitkälle.

Mun sekä pukeutuminen, että musiikkimaku on progressiivinen, rakentuva, eteenpäinkehittyvä juttu, ei mikään paikalleen jämähtänyt valmis malli.

Monilla gooteilla voi olla aivan sama juttu. Vaatteet ja lempibändit muuttuvat ajan myötä, vaikka perustyyli säilyisikin samana, ja mitäpä sitä muuttamaan jos se tuntuu hyvältä?

Ja kuten varmasti jo sanottukin, ei goottiudessa ole kyse erilaisuudesta vaan nimenomaan samanlaisuudesta ja ryhmään kuulumisesta -> teeskentelystä.

En nyt tiedä onko tuossa kyse sen suuremmasta teeskentelystä, jokainen meistä kuuluu johonkin ryhmään. Jos et nimeä itseäsi mihinkään ryhmään niin silloin kuulut ryhmittymättömät-ryhmään, jos tuossa nyt on jotain järkeä. :) Ihminen on laumaeläin...

Miettiiks kukaan miten monella eri tavalla VOI pukeutua? Ei se rajoitu valmiisiin tyyleihin. Jos ei mielikuvitusta riitä niin mallia voi ottaa historiasta. Koittakaas vaikka pukeutua kuin 1700-luvun aatelisherra taikka ennen espanjalaisten valloitusta amerikassa eläneet intiaanit, varmana erotutte joukosta. Ei se muovipussi päähän oo ainut vaihtoehto.

Heh, herättäisi varmaan hieman hämmennystä monissa jos kadulla tulisi vastaan suomalainen intiaaniksi pukeutunut henkilö joka käyttäisi niitä vaatteita joka päivä. :)
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #3
"I know where I belong, away from your Gods" - Endless Dark, HIM
JKantonen
07.10.2004 12:51:59

Ehkä tolle goottimusalle pitäisi keksiä taas uusi termi, kun se on niin helvetin huonosti ymmärretty.
MrQ
17.10.2004 23:25:23
no ei mitenkään. Gootit ovat ottaneet nimensä arkkitehtuuristen periodien mukaan, 1400- luvulla vallinneen goottilaisen kauden ja 1800- luvun uusgoottisen periodin mukaan... tunnetaan myös nimellä viktoriaaninen aika.

Gootit itsessään ovat germaaninen heimo, jotka ovat lähteneet kansanvaellukselle alunperin jostain täältä päin.

Voidaan pitää heitä Germaanisen kieliryhmän isinä.

Ostrogootithan sekoittuivat mm. alaaneihin, luoden pohjaa persialaiselle ja turkkilaiselle kulttuurille, kun taas visigootit ovat saksien ja frankkien kantaisiä.
rock_girl
25.10.2004 18:00:25
mä en vittu ymmärrä miksi niitä haukutaa ku saatanan palvonta ei kerta liity goottilaisuuten, ymmärtäkää ihmiset, ja goottilaisuus on kaunista, se yön lapseus ja sellaset ihanat tumman puhuvat vaatteet nii mikä voisin olla viehättävämpää? mun läheisimmät ystävät on juuri gootteja ja gootit on juuri parhaita..musta ittestä sitä löytyy kyllä vaa vähä mutta seki lisääntyy koko ajan...:P kuka perkeleen ukko vois vittu nii väittää jottei se ois kaunis asia....
You havo to do, that thing you love, don't even think anything else..
miscage
26.10.2004 01:07:27
Jos musiikkimaku määrää kulturaalisen viitekehyksen, seuran sekä vaateparret ollaan pahasti väärillä urilla.

Kuuntelen teknoa. Pukeudunko Hipisti? En.
Kuuntelen Goottirokkia. Tunnenko yhtään goottia? En.
Kuuntelen metallia. Hengaanko hevareiden kanssa? Helvetti en edes tunne sellaista.
Kuuntelen Progea. Olenko boheemi, urbaani taiteilija? En vitussa.
Kuuntelen rappiä, vaan maalaanko seiniä? En hevon vitussa.
Kuuntelen klasaria. Olenko kynäniskainen akateeminen vatussi? tokkopa.

Helvetti. Jokainen joka määrittelee itsensä musiikkiMAKUNSA mukaan voi puolestani palaa helvetissä.

PLUSSAA.
"Se on vähän sama kuin paskois housuun."
Malevolent
26.10.2004 03:30:33
mä en vittu ymmärrä miksi niitä haukutaa ku saatanan palvonta ei kerta liity goottilaisuuten, ymmärtäkää ihmiset, ja goottilaisuus on kaunista, se yön lapseus ja sellaset ihanat tumman puhuvat vaatteet nii mikä voisin olla viehättävämpää? mun läheisimmät ystävät on juuri gootteja ja gootit on juuri parhaita..musta ittestä sitä löytyy kyllä vaa vähä mutta seki lisääntyy koko ajan...:P kuka perkeleen ukko vois vittu nii väittää jottei se ois kaunis asia....

Käykää vaan porukalla kimppuun, mutta mulle tuli ainaki heti ekaks mieleen että tämmösten takia niitä gootteja haukutaan.

Ja miten muuten goottilaisuus (tai hip-hop kulttuuri jne...) liittyy mitenkään kauneuteen?
Kaunis ihminen mustissa on edelleen kaunis, kun taas metvurstilta haiseva viiksekäs 125-kiloinen korsetti-hirmu ei mielestäni kauniilta asialta vaikuta. Vaik oiski göötti.
Kassu
26.10.2004 11:17:54
NO VOI HOHO!
MrQ
26.10.2004 14:00:14
mä en vittu ymmärrä miksi niitä haukutaa ku saatanan palvonta ei kerta liity goottilaisuuten, ymmärtäkää ihmiset, ja goottilaisuus on kaunista, se yön lapseus ja sellaset ihanat tumman puhuvat vaatteet nii mikä voisin olla viehättävämpää?

Saatananpalvonnalla tms. hevonkukulla ei ole todenteolla mitään tekemistä asian kanssa, kaikkihan sen nyt tietää.

Mutta ainakin mun mielestä just tää määrittelemäsi yön lapset- meininki on itsearvoisesti tyhmää. Jos joku pukeutuisi tarkoituksellisesti huomiotaherättäviin vaatteisiin ILMAN että sen ympäristö tekisi samoin, se ei olisi niin huvittava juttu, mutta seurahan tekee kaltaisekseen.

Ja aika lailla itseironian puute asiaan liittyen vituttaa.

mun läheisimmät ystävät on juuri gootteja ja gootit on juuri parhaita..musta ittestä sitä löytyy kyllä vaa vähä mutta seki lisääntyy koko ajan...:P kuka perkeleen ukko vois vittu nii väittää jottei se ois kaunis asia....

Mä voin väittää. Musta tällaiset ihan perusnormivaatteisiin pukeutuvat tytöt ovat vaan tuhat kertaa haluttavampia kuin mitkään skenepoliisit. Ikinä ja koskaan.

Tyttömäisyys itsessään kosii mua enemmän kuin "yön lapseus" tässä yhteydessä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)