klunssila 05.10.2004 10:44:34 | |
---|
Se mulla muistaakseni on ja Tanen tango tuntuu nimeltä tutulta, täytyy kuunnella ja harkita plokkaamista. Voin korostaa tuota sanaa HARKITA ;) Mutta biisi voisi mennä esim. häissä ja pikkujouluissa turakaisille päähän kuin häkä. Lavoille ja kapakkaan en kyllä uskaltais biisiä ottaa. Ja kitarasoolo on edelleen maaginen... |
isojussi 05.10.2004 10:56:23 | |
---|
...Elsa, kohtalon lapsi Noita Innasen tangoja mullakin on ohjelmistossa. Ton lisäks Esteri ja aivan upea "Näin unta, että olin valveilla" Harrastaako kukaan A.Malandon tangoja? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 05.10.2004 11:28:46 (muokattu 05.10.2004 11:51:03) | |
---|
Harrastaako kukaan A.Malandon tangoja? Hollantilainen covertangosuku? Mä en tunne Arie Maaslandin (Malandon oikea nimi) sävellyksistä kuin Ole Guapan ja Guapitan, ei ohjelmistossa. Onhan se enemmän niitä säveltänyt ja antanut sävellyksilleen yleensä espanjalaisen eikä hollantilaisen nimen. Danny kai nykyään pitää suvun mainetta yllä. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
vanhami 05.10.2004 11:34:06 (muokattu 05.10.2004 11:38:07) | |
---|
On muuten yks hienoimpia tangoja nuinniinkuin haitarilla raapastuna. Jos vielä vetää ns. tulikouralla eli miller-tyylillä soinnuttaen niin kuin asiaan kuuluu. Viljasen Masa osasi homman ja nykyisin hyvät suomalaiset kurtistitkin monet myös. Kaikin puolin hieno Lehtisen Ranen sävellys - ja mullapa on siihen laputkin, vaikka ei taida taittua tuo tango Sertzo-sedältä ilman hullunlaista harjoittelua. Tämä yhdenlainen versio ko biisistä on keikkunut täällä musiikkinäytteissä jo aikoja. Huitastiin se levylle vantaan nurisotilojen studiossa viitisen vuotta sitten. http://www.banditori.com/biisit/miller_tango.mp3 b-osan lesliehäröily olisi ehkä saanut jäädä kokeilematta, mutta tehty mikä tehty. Pikkaisen on jossain välillä kiire ja ei oikein ajotukset meinaa osua kohdilleen, ei sitten niin millään. No kyllä se turakaisille kelpaa. Offtopiccina. Oltiin kesällä keikalla tolkkisissa dansholmenissa ja Vihervän Olavi oli kontrabassolla tuuramassa lomailevaa basistiamme. Täräytin sille Könösen haitarisovituspahvit nokan eteen. Soitti prima vista joka kärpäsenpaskan 'just eikä melkeen. Tuumas vaan lopuksi, että hyvä biisi, mutta noi äänet menee näissä haitaripahveissa vähän oudosti joten joutuu kelailemaan. Kovia äijiä nuo vanhat jääss miehet Mika |
Tankoprinssi 05.10.2004 17:38:25 (muokattu 05.10.2004 17:38:37) | |
---|
Mä en voi sille mitään, mutta jos joku kirjoittaa espanjaa väärin, mun on pakko korjata Guapita! Kiitos! Taas oli Uuno Epsanjassa. Mutta mites se "kumpatseero" kirjoitetaan. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
baron 05.10.2004 22:19:13 | |
---|
Kiitos! Taas oli Uuno Epsanjassa. Mutta mites se "kumpatseero" kirjoitetaan. Pelleiletkö? El Cumbanchero, säveltäjä Rafael Hernandez. Mun espanjantaitoni mukaan tarkoittaisi cumban soittajaa, mutta en tiedä sen nimistä soitinta olevan olemassa. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
mack the knife 05.10.2004 23:12:44 | |
---|
Kaikin puolin hieno Lehtisen Ranen sävellys - ja mullapa on siihen laputkin, vaikka ei taida taittua tuo tango Sertzo-sedältä ilman hullunlaista harjoittelua. Missäs muodossa sedällä on ne laput? Mieli on tehny sitä soittaa jo aikaisemmin, mutta laiskuuttani en ole mistään yrittäny oikein kysellä levyä tai nuotteja. Vastaisitko piruuttas, jos löytyis yhteinen ohjelma tai jospa sulla on käsinkirjoitettu. Olen sun lapuista joskus jotain soittanu, hyvin saa selvää ilman tietokonettakin. Maj7:stä saa turpaan, 11:sta ja 13:sta tapetaan... (K.Tapio) |
Tankoprinssi 05.10.2004 23:19:03 (muokattu 05.10.2004 23:22:54) | |
---|
Pelleiletkö? Puolittain kyllä, siis ilman lunttia en olisi sitä osannut kirjoittaa oikein ja lukee näköjään settilistassanikin väärin kirjoitettuna. On nimittäin tosiaan noi latinokielet vähän hakusessa. Siksi me vedetäänkin toi "kumpatsero" suomeksi: "hän jompaan kumpaan suuntaan katsoo kieroon..." Ja parina tietysti "kuumana" siis ilmeisesti kirjuuuutetaan: Comanah. Onkohan se sitten jo inkkarikieltä? Ps. Tää on vähän tämmöstä, kun on Remun opein (myös kielellisesti)tullut tähän soittotouhuun mukaan ja nämä tanssibiisit oli pitkään täyttä mysteeriota. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
Mr. Mustard 05.10.2004 23:34:28 | |
---|
Kolmas nainen: Tango taisteluni "Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon. |
baron 05.10.2004 23:40:38 (muokattu 06.10.2004 00:08:38) | |
---|
kumpaan suuntaan katsoo kieroon..." Ja parina tietysti "kuumana" siis ilmeisesti kirjuuuutetaan: Comanah. Onkohan se sitten jo inkkarikieltä?. Mä en todella tarkoita v-lla enkä kuvittele olevani parempi ihminen, nää on mulle vain hobby, jotkut soittaa ja jotkut kerää perhosia tai nyplää pitsiä. Jos tarkoitat Allenin kappaletta vuodelta 1947 niin sen nimi on Cumaná ja se on kaupunki Venezuelassa ja saattaa olla inkkariperäinen nimi, ei se ainakaan espanjaa ole. Edit: Kaivoin nuotit esille ja sehän on kiva kappale, saattaa päätyä meidänkin setteihin. Edit2: Andrew Sisters'in kappaleen "Rum and Coca-Cola" sanoissa esiintyy kapakan nimi "Koomahnah", johon ehkä sekoitit? "Drinkin' rum and Coca-Cola Go down Point Koomahnah" Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Missäs muodossa sedällä on ne laput? Mieli on tehny sitä soittaa jo aikaisemmin, mutta laiskuuttani en ole mistään yrittäny oikein kysellä levyä tai nuotteja. Vastaisitko piruuttas, jos löytyis yhteinen ohjelma tai jospa sulla on käsinkirjoitettu. Olen sun lapuista joskus jotain soittanu, hyvin saa selvää ilman tietokonettakin. Mulla olis käsin kirjoitettuna tuo Könösen sovitus, jos tarviista löytyy. Siitä saa kyllä ihan jees selvän. Mika |
mack the knife 06.10.2004 09:23:45 | |
---|
Mulla olis käsin kirjoitettuna tuo Könösen sovitus, jos tarviista löytyy. Siitä saa kyllä ihan jees selvän. Mika Kyllä mulla tarvista olis, pystytkö lähettämään, korvaan sen jollain ihmeellisellä tavalla? Omalla sivulla olis s-postiosoite. Kerro vaikka sinne, miten jatketaan. Maj7:stä saa turpaan, 11:sta ja 13:sta tapetaan... (K.Tapio) |
WanhaWetäjä 06.10.2004 10:33:47 | |
---|
Tässä kohtaa Toivelaulukirjat varmaan toimii...saa sanat ja jonkinmoiset laput samalla kertaa,tosin aika monen biisin joutuu transponoimaan ja keksiin introt/väliosat,mutta löytyy niistä aika kattava valikoima huttua laidasta laitaan...eli humppabändin perusohjelman näistä taatusti kasaa! Jostain kirjastoista/musiikkiliikkeistä voi löytyä näitä "Kauneimmat valssit".."Parhaat humpat top 20"-tyyppisiä kokoelmia,mulla on ainakin ollut joskus tällänen tangokansio lainassa,en muista kyllä nimee? |
baron 06.10.2004 10:39:49 | |
---|
Tässä kohtaa Toivelaulukirjat varmaan toimii...saa sanat ja jonkinmoiset laput samalla kertaa,tosin aika monen biisin joutuu transponoimaan ja keksiin introt/väliosat,mutta löytyy niistä aika kattava valikoima huttua laidasta laitaan...eli humppabändin perusohjelman näistä taatusti kasaa!? Tässä kohtaa Toivelaulut on aika lailla petrannut. Viimeisimmissä alkaa olla jo introja ja väliosia, jotka alkuvolyymeistä puuttuivat tykkänään. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Sertzo S 06.10.2004 12:21:34 | |
---|
Missäs muodossa sedällä on ne laput? Mieli on tehny sitä soittaa jo aikaisemmin, mutta laiskuuttani en ole mistään yrittäny oikein kysellä levyä tai nuotteja. Vastaisitko piruuttas, jos löytyis yhteinen ohjelma tai jospa sulla on käsinkirjoitettu. Olen sun lapuista joskus jotain soittanu, hyvin saa selvää ilman tietokonettakin. Tarkistan nuottivarastoni.etten lupaa vain liikoja. Laput on saatu joskus joltakin, jota en varmuudella muista, mutta ovat painolaatua, ei käsin kirjoitettu. Koska joudun käyttämään työpaikkani konetta omani ollen ilman nettiä toistaiseksi niin otan yhteyksiä lähiaikana asiasta, joten perästä kuuluu, muttei flatuksia. |
peepee 06.10.2004 15:30:43 | |
---|
Ollaan tässä perustelemassa ns. humppabändiä ja mietitty ohjelmistoa. Ehdotelkaas jotain hyviä tangoja (muitakin saa), joihin löytyisi nuotit helposti. Kokoonpanon olisi tarkoitus olla kitara-basso-rummut-koskettimet. Tässä Turakainen puuttuu avattuun keskusteluun: Kun harjoitatte tango-ohjelmistoanne, huomioikaa sopivan hidas tempo. Tango ei ole pikajuoksua. liian nopeasti soitettu tango on Turakaisen kauhistus. Ainakin minulle tärkeämpää on sopiv tempo kuin se, mikä tango soi. |
baron 06.10.2004 16:27:58 | |
---|
Tässä Turakainen puuttuu avattuun keskusteluun: Kun harjoitatte tango-ohjelmistoanne, huomioikaa sopivan hidas tempo. Tango ei ole pikajuoksua. liian nopeasti soitettu tango on Turakaisen kauhistus. Ainakin minulle tärkeämpää on sopiv tempo kuin se, mikä tango soi. No kerro samantien tanssijan näkökulma: Beguine väliosa tangossa: Kiva, tylsä vai samantekevä? Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
KoskPaavo 06.10.2004 17:24:54 | |
---|
Turakainen saattaa jopa virkistyä tuosta beguine välistä. Serron Pertti kertoi muinoin tarinan ollessaan maailmankuulussa Ernesto Leguonan bändissä että meinasi saada puukosta kuumilta Kuuban pojilta tarjottuaan beguine-ehdotustaan. Soittaja selviää aina. |
baron 06.10.2004 17:29:00 (muokattu 06.10.2004 17:34:37) | |
---|
Turakainen saattaa jopa virkistyä tuosta beguine välistä. Serron Pertti kertoi muinoin tarinan ollessaan maailmankuulussa Ernesto Leguonan bändissä että meinasi saada puukosta kuumilta Kuuban pojilta tarjottuaan beguine-ehdotustaan. Mun ymmärtääkseni se on suomalainen erikoisuus eikä kuulu muiden maiden "tangoperinteeseen". (Korjatkaa, jos olen väärässä) Edit: Ainakin mun bändissä ne on kiellettyjä argentiinalaisissa ja suotavia suomalaisissa. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Rock n 06.10.2004 18:26:09 | |
---|
Jawohl. Ja jos tykkää vetää pari tangoa pilke silmäkulmassa, niin Kari Kuuvan Tango Pelargonia, joka jo aiemmin mainittiinkin, sekä Veikko Lavin Kaarlon kalossit ovat siihen tarkoitukseen ihan kohdallaan. Niin ja tietysti em. Elsa, kohtalon lapsi Onhan noi alallaan eräänlaisia merkkiteoksia, mutta minkä hiivatin takia ne soivat nyt kaikkien bändien ohjelmistoissa... . Samoin niitä "innashumppia" kuulee ihan kyllästymiseen saakka... . Vois välillä vääntää niitä "humppaveikkojakin". |