Aardfather 06.10.2004 01:10:57 | |
---|
Ihmetyttää kyllä joidenkin mielipiteet täällä. Ai että huijaaminen ja kusettaminen naurettavaa ylihintaa pyytämällä on ihan ok sillä verukkeella että ostaja ei ole tuotteesta täysin tietoinen eikä ole ottanut siitä selvää? Toki ostajan kannattaa ja pitäisikin aina ottaa ostamastaan tuotteesta selvää, mutta aina näin ei ole, eikä se voi olla mikään oikeutus huijaamiselle. Ja sitähän se nimenomaan on, mikäli ylihinnan pyytäminen on tahallista. Ja kyllähän myyjänkin, ja varsinkin myyjän, olisi oltava myymästään tuotteesta selvillä, joten ei vahingossa ylihintaa pitäisi pyytää. Kyllä aika oudolta kuulostaa jos on laittamassa myyntiin jotain eikä viitsi vaivautua selvittämään tavaran nykyarvoa vaan heittää hatusta jonkun summan. Ehkä se ei ole laitonta pyytää ylihintaa, mutta moraalitonta se kyllä on. - Aardfather |
grynost 06.10.2004 01:38:35 | |
---|
Engl Thunder 50 head. Thomann: 738e, Pajalla: 750e (käytetty siis). WTF!! |
lukeman 06.10.2004 01:42:36 | |
---|
Mitä hintaluokkaa esim. Marshall silver jubilee 50w tai 100w nuppi noin suurinpiirtein ois? Torilla näyttäisi olevan kumpaakin myynnissä. Hintapyynnöt 550e ja 650e. Marsujen hinnoista ei ole haisuakaan. |
Aardfather 06.10.2004 04:08:45 | |
---|
Mitä hintaluokkaa esim. Marshall silver jubilee 50w tai 100w nuppi noin suurinpiirtein ois? Torilla näyttäisi olevan kumpaakin myynnissä. Hintapyynnöt 550e ja 650e. Marsujen hinnoista ei ole haisuakaan. Noi on ihan ok hintoja kyseisistä laitteista. Ite maksoin 500€ 50W 2553 nupista. - Aardfather |
käsi 06.10.2004 04:35:23 | |
---|
monet musiikkiliikkeet syyllistyy siihen että myy aloittelijalle ihan mitä sattuu. bisnes on bisnestä, mutta kusetus on jo vähän arveluttavaa. no on sitä itekkin joskus "kusettanut" aloittelijoita, tosin en musiikki välineissä vaan ihan muussa harrastustoiminnassa. ja se kostautu myöhemmin aika karusti. ei tosiaan ole pahitteeksi että välineiden oikeista hinnoista on keskustelua. kohta ne ottaa avaimet pois |
myös tietämättömyys pienemmissä musiikkiliikkeissä on paistaa välillä..useasti sattunut silmään esim fender stratocaster american traditional 900e hintalapulla tai näitä "neptune n.j usa"-kitaroita joita myyjä kehuu jenkeiksi..tietämätön ostaja ei välttämättä osaa epäillä hintaa kun "kyllähän ne liikkeessä tietää.." |
Mrezzye 06.10.2004 09:14:29 | |
---|
Kyllähän pyytää saa. Itsekin olen myynyt joskus tavaraa aika kovaan hintaan, kun ei ole ollut kiirettä päästä siitä eroon. Oli varaa odottaa, että joku, joka oikeasti kyseisen kaman haluaa ja on valmis siitä hyvin maksamaan, tuli esiin. Samoin tuo tinkiminen on ok, eikä siitä parane suuttua, jos tarjous tehdään asiallisesti. Jos myyjästä hinta on liian vähän, niin on sitten myymättä. Katselee muita ostajia. Ylipäätään tässä on oppinut aikojen kuluessa sen, että kun on kärsivällinen, niin saa hyvät rahat myytävistä kamppeista ja itse voi ostaa edullisesti. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
HeavyMachinery 06.10.2004 13:28:35 | |
---|
Turhaa kitinää. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Jos on myyjän markkinat niin se on ihan sama mitä pyydetään. Kattokaa nyt vaikka TS-9:n hintoja 400-600€ ei vittu maksaisitko ? monet maksaa ja ovat onnellisia. Huuto ei auta-Voimaa pitää olla ! |
Mursuviiksi 06.10.2004 13:47:46 | |
---|
Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Joissain tapauksissa voidaan tietysti ajatella ehkä niinkin, että kumpikaan ei ole tyhmä. Jos ajatellaan varallisuuden suhdetta tarpeen tyydyttämiseen ja hintaan. Esim. jos minulla on varallisuutta ja haluan todellakin jotain mikä on myynnissä hintaan X ja se hintapyyntö ei ole suuri suhteutettuna varallisuuteeni, mutta joku muu saattaisi ajatella sen olevan liian kallis suhteutettuna hänen varallisuuteensa. Onko silloin tyhmää maksaa liikaa, jos arvio perustuu toisenlaisiin lähtökohtiin kuin varsinaisen kaupan osapuolilla? Tämä esimerkki ei tietystikään päde tilanteissa, joissa saman tavaran saa lähikaupasta halvemmalla ja kuluttajan hyväuskoisuutta käytetään näin ollen periaatteessa hyväksi. Lähinnä kyse on kai siitä "vintagesta", kuten esim. nuo Tube Screamerit. monet maksaa ja ovat onnellisia. Niinpä... Moussaka on kamalaa. |
Eemil 06.10.2004 13:50:30 | |
---|
ei tosiaan ole pahitteeksi että välineiden oikeista hinnoista on keskustelua. Tässä onkin hyvin tiivistetty se minkä takia kitisijät kitisevät. Mitkä hemmetin oikeat hinnat? Missä ne on nähtävissä? Jos mä vaikka testaan jotain vahvistinta ja totean sen mun mielestä surkeaksi niin mietin että tuosta maksaisin korkeintaan 450€. Mulle on ihan sama jos vahvistin on myyjän mielestä parempi ja hän pyytää siitä 1000€, mun mielestä sen arvo on silti 450€. Se oikea hinta on se mitä mä olen valmis siitä maksamaan. Ja myyjän mielestä se on se jolla hän on siitä valmis luopumaan. Sehän nyt on sanomattakin selvää että jokainen tahtoo saada myymästään laitteesta mahdollisimman hyvät rahat ja ostaja taas tahtoisi tavaran mielellään ilmaiseksi. Jos joku on tästä eri mieltä ja haluaa myydä Screamer-combon tai Englin Z-12 pedaalin niin ottaa vaan yhteyttä pikimmiten. Tai jos jotain kiinnostaa ostaa Laneyn VH100R-nuppi tai japsi-straton S-S-S mikit niin multa saa. Mutta mun hinnat ei välttämättä ole "oikeat" koska mä en tosiaan tiedä mistä ne oikeat hinnat on nähtävissä. |
Mrezzye 06.10.2004 13:58:35 | |
---|
Mutta mun hinnat ei välttämättä ole "oikeat" koska mä en tosiaan tiedä mistä ne oikeat hinnat on nähtävissä. Oikein! Oikea hinta on aika venyvä käsite ja jokaisella on oma mielipiteensä asiasta. Kysyntä ja tarjontahan sitä paljolti määrää, mitä kamoista myydessä ja ostaessa maksetaan. Jos ei ole kysyntää, niin pitää laskea hintaa tai jättää myymättä. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Dinorocker 06.10.2004 14:18:09 | |
---|
Off-topiccia, kai ..pikkasen Mua sieppaa eniten ku vierestä kattoo kun.... Eräässä Helsinkiläisessä liikkeessä Tokain halvimpia "Lestereitä" yritettiin kaupata, ja nuori kaveri halus TIETOA. "mikit on kuin vuoden ´59 Gibsonissa......" ym. TÄYTTÄ SONTAA oli myyjän asiantunteva vastaus... Meinasin ruveta rähjäämään, vituttaa tommonen.... Outrider |
Mrezzye 06.10.2004 14:21:15 | |
---|
Eräässä Helsinkiläisessä liikkeessä Tokain halvimpia "Lestereitä" yritettiin kaupata, ja nuori kaveri halus TIETOA. "mikit on kuin vuoden ´59 Gibsonissa......" ym. TÄYTTÄ SONTAA oli myyjän asiantunteva vastaus... Tuo on jo täysin asiatonta! Pyytää saa mitä haluaa, mutta valehdella ei! Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Dinorocker 06.10.2004 14:40:32 | |
---|
Nii i ...meinasin kyl ruvet riahuu, ihan niinku ..ainakin voimasanoja päästelemään.. Outrider |
HeavyMachinery 07.10.2004 12:13:25 | |
---|
Tolla tavalla lukee tokain esitteessäkin lukekaa sana muoto oikein ne ovat "KUIN" gibsonissa. Onhan line6:setkin kuin marshallit ja muut . Laittamalla sana kuin saadaan se ero! Huuto ei auta-Voimaa pitää olla ! |
JLM 07.10.2004 16:08:39 | |
---|
En pysty ymmärtämään mitä tekemistä kusettamisella ja suhteettoman suuren hinnan pyytämisellä on. Huijauksen puolelle mennään mielestäni siinä vaiheessa kun tuotteen väitetään olevan jotain mitä se ei ole. Pelkkä korkea hinta ei vielä riitä jos samalla tuotteesta annetaan realistinen kuva. Tietysti on kai jossain mielessä moraalitonta lypsää rahaa tietämättömiltä mutta joka tapauksessa vastuu on mielestäni ostajalla. Kannattaa myös ottaa huomioon, että muutaman satasenkaan hintaero ei vielä paljon purista jos sattuu olemaan rahamiehiä :) Itse en kyllä ole :/ |
trih 07.10.2004 17:32:45 | |
---|
Minulle oikea hinta on se mitä tuote maksaa EU-maan nettikaupassa, soittelemaan en viitsi ruveta. EU:ssa ollaan, sen mukaan mennään. Ei auta napina. Käytetyn oikea hinta on vähemmän kuin uuden samanlaisen, keräilytuotteet luonnollisesti erikseen. Näin minä nämä oikeat hinnat näen. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Dinorocker 07.10.2004 18:04:26 | |
---|
Tolla tavalla lukee tokain esitteessäkin lukekaa sana muoto oikein ne ovat "KUIN" gibsonissa. Onhan line6:setkin kuin marshallit ja muut . Laittamalla sana kuin saadaan se ero! Juu... Mutta, tämä kyseinen myyjä tiesi vielä kertoa sille nuorukaiselle... sen lisäksi/jatkoksi että ovat ´59 mikit niin: "ne ovat aivan samalla tavalla käämittyjä" - tuo quote on täsmälleen mitä se sanoi. Kyseessä oli low-end Korean Tokai "Paul" - joten täyttä valehtelua. ....sekavaa tekstiä Outrider |
JLM 08.10.2004 17:22:44 | |
---|
Juu... Mutta, tämä kyseinen myyjä tiesi vielä kertoa sille nuorukaiselle... sen lisäksi/jatkoksi että ovat ´59 mikit niin: "ne ovat aivan samalla tavalla käämittyjä" - tuo quote on täsmälleen mitä se sanoi. Kyseessä oli low-end Korean Tokai "Paul" - joten täyttä valehtelua. ....sekavaa tekstiä Toi kuulostaa jo kyllä aika epäreilulta toiminnalta myyjän taholta :/ Onhan ne periaatteessa samalla tavalla käämitty jos asiaa katsoo todella suurpiirteisesti, mutta silti... |