Unlighted 05.10.2004 18:24:25 | |
---|
elikkäs olen vasta saanut basson.. nyt sitten haluaisin teiltä vinkkejä mitä minun kannattaisi ruveta treenaamaan? mitkä biisit sopisi aloittelijalle jne? kertokaa kaikki mahdolliset vinkit! kiitän! |
hemmo 05.10.2004 18:56:10 | |
---|
Osta AC/DC:n levyjä ja ala soittaa mukana. Noin mä aloitin. "Kaikki m.netin bändit, kuulka tää. Olette Ihan Huonoja, eikä teistä tule koskaan mitään. Parin vuoden päästä sekin onneton fanilauma mitä olette saaneet mahdollisesti itsellenne haalittua Häpeää menneisyyttään." - arva |
Teijo K. 05.10.2004 18:59:15 | |
---|
Osta AC/DC:n levyjä ja ala soittaa mukana. Noin mä aloitin. Niin muuten minäkin. Alan epäilemään metodin pätevyyttä. Hmmm. |
hemmo 05.10.2004 19:00:31 | |
---|
Niin muuten minäkin. Alan epäilemään metodin pätevyyttä. Hmmm. Miten niin? Mehän ollaan nykyään tunnustettuja virtuooseja. "Kaikki m.netin bändit, kuulka tää. Olette Ihan Huonoja, eikä teistä tule koskaan mitään. Parin vuoden päästä sekin onneton fanilauma mitä olette saaneet mahdollisesti itsellenne haalittua Häpeää menneisyyttään." - arva |
Teijo K. 05.10.2004 19:04:35 | |
---|
Miten niin? Mehän ollaan nykyään tunnustettuja virtuooseja. Niin, kun mie olen tunnustanut siut, ja sie miut. Mutta silti joskus mieltäni kaihertaa epäilys... |
willie 05.10.2004 19:16:55 | |
---|
Tuota... helpottaisi, kun tietäisi musiikkimakusi noin suunnilleen.. Alkuun pääsee ainakin ihan kolmensoinnun rhythm&blues -biiseillä tai peruspop/rock -biiseillä. Suht helppoja, ei kovin nopeita esim : Black Magic Woman - Fleetwood Mac tai Santana Hey Joe - Jimi Hendrix I Will Stay - Hurriganes Näitähän kaikki soitti sillon kun mää olin noiri....... Basisti, melkein 50v. |
N_Bates 05.10.2004 19:20:05 | |
---|
hmm.. Mä rävelsin kolme vuotta kunnes aloin soittamaan ac/dc:tä. Heti alkoi soitto kulkemaan paremmin... Omien kokemuksieni perusteella just tommoset helpot perusbiisit on parhaita harjotteluun. Voi sen kaiken sormikikkailun sijaan keskittyä siihen että saa ne nuotit kohdalleen ja kunnon poljennon aikaan. Stein und Brötchen! |
chief 05.10.2004 20:18:59 | |
---|
Kannattaa etsiä soitonopettaja. Hän osaa auttaa aloittelevaa basistia. Häh? |
hemmo 05.10.2004 20:46:29 | |
---|
Kannattaa etsiä soitonopettaja. Hän osaa auttaa aloittelevaa basistia. Hyvä idea. Olen itse soittanut noin 16 vuotta, ja sen matalimman kielen (E?) räminä ei ole helpottanut yhtään. Mutta, Keny lupasi opettaa mut släppääjäksi, jos vastalahjaksi opetan hälle oikeaoppisen pizzapohjan teon. Reilu diili, munsta. 8-= "Kaikki m.netin bändit, kuulka tää. Olette Ihan Huonoja, eikä teistä tule koskaan mitään. Parin vuoden päästä sekin onneton fanilauma mitä olette saaneet mahdollisesti itsellenne haalittua Häpeää menneisyyttään." - arva |
chief 05.10.2004 20:51:22 | |
---|
Hyvä idea. Olen itse soittanut noin 16 vuotta, ja sen matalimman kielen (E?) räminä ei ole helpottanut yhtään. Mutta, Keny lupasi opettaa mut släppääjäksi, jos vastalahjaksi opetan hälle oikeaoppisen pizzapohjan teon. Reilu diili, munsta. 8-= Ni. Mumoja ei aina kannata kuunnella. :) Häh? |
jätkän humppa Ilman muuta! Tai siis humppa kuin humppa l. siis vaihtobasso, jota löytyy myös mm. country-, rock- ja bluesbiiseistä. Lisäksi jokin perusboogie kannattaa opetella, siitä on hyvä jatkaa mutkikkaampaankin walking-bass soittoon. Ihan kahdeksasosien soitto perussävelestä on hyvä lähtökohta opetella soittamaan taimissa vaikka metronomin kanssa. Kun perusasiat menee, niin esim. tuolla on hienoja bassojuttuja, kaikki ei hirvittävän hankaliakaan teknisesti, periaatteessa... Tosin nuotit olisi hyvä tuntea ja/tai etsiä biisit kuunneltavaksi. http://perso.wanadoo.fr/scott_f/Funk/funk.htm "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
Unlighted 06.10.2004 20:23:10 | |
---|
ok..kiitän kaikkia vastaajia! :) koitan vaikkapa aloittaa etsimällä ac/dc:n tabulatuurit jostain :P ja joku kyseli musiikkimakuani niin se on aika raskas.. enimmäkseen kuuntelen desath/black metallia..mutta toki muukin menee..ja olen soittanut vuoden kitaraa niin on silläkin tullut kaikkea perusmusiikkia soiteltua.. jotenkin vain päädyin ostamaan basson ku ei kitara enää oikein jostain syystä saanut innostumaan :/ |