Aihe: Marshallien erot
1 2 3 4 5
toxic
05.10.2004 19:02:06
Jonkinnäköistä suuntaa antaa ainakin DSL:sta seuraava sample -> http://dannym.wartimenovelty.c ... s/DannyM_HallowedByThyName.mp3

Ei saatana. Tappakaa mut!
Miikathebest
05.10.2004 19:05:12

Thomannin hintojen perusteella esim. DSL50 = 1145€ ja MR1960 A kaappi = 739€.
Eli 1884€ tai jotain sinnepäin saisi maksaa noista.

Ja mitäs hintoja nuo ovat... lähikauppias myy nupin siihen 1000€ ja kaapin alle 700€...

Käyttettynä kannattaa katsoa...

Saa alle 1000€ jo kovan stäkin(stack= nuppi + kaappi)

Jotkut kombotkin hintahaarukassa 400€ ja ylöspäin voisivat toimia hyvin. Esim. Peavey classic 30... siitä haulla lisää.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
author
05.10.2004 19:05:16 (muokattu 05.10.2004 19:07:26)
Melko varmasti kuuntelemasi bändit soittavat täysputkivahvistimilla ja "pahimmassa tapauksessa" vielä jollain vintage -aarteilla. Jos ostat jonkun AVT Marsun, niin sillä ei ole mitään tekemistä niiden kanssa.

Tämä oli myös hyvä tietää. Mutta joku niissä marsuissa, joita olen kokeillut, vaan viehättää. Eivätkä ne, joita olen kokeillut, ole mitään kalliita nuppipelejä. Tosin ehkä kuuloni ei ole tarpeeksi harjaantunut erottamaan vielä hyvän ja huonon marsun eroja.

Käyttettynä kannattaa katsoa...

Juu kyllä ajattelin ensisijaisesti käytettyä etsiä.
Bugger.
Kassu
05.10.2004 19:06:04
Tämä oli myös hyvä tietää. Mutta joku niissä marsuissa, joita olen kokeillut, vaan viehättää. Eivätkä ne, joita olen kokeillut, ole mitään kalliita nuppipelejä. Tosin ehkä kuuloni ei ole tarpeeksi harjaantunut erottamaan vielä hyvän ja huonon marsun eroja.

Musaliikevolyymeillä ei kukaan erota hyvää ja huonoa vahvaria. Kyllä se täytyy kunnolla päästä luukuttamaan.
Kassu
05.10.2004 19:06:27
Ei saatana. Tappakaa mut!

Ja aivan kauheat sounditkin.
Jucciz
05.10.2004 19:06:31
Kannattaa ottaa huomioon, että pelkästään se että vahvistimessa lukee Marshall, ei välttämättä ole laadun tae.

Itse asiassa paljon useammin on päinvastoin. Paljon enemmän olen kuullut huonosoundisia marshalleja. Tosin, ne ovat olleetkin lähinnä Valvestate- tai JCM2000-sarjaa. Sen sijaan JCM800- ja Jubilee-pöntöistä on irronnut varsin reipastakin soundia. Näistä vanhoista puhumattakaan.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Kassu
05.10.2004 19:07:18
Itse asiassa paljon useammin on päinvastoin. Paljon enemmän olen kuullut huonosoundisia marshalleja. Tosin, ne ovat olleetkin lähinnä Valvestate- tai JCM2000-sarjaa. Sen sijaan JCM800- ja Jubilee-pöntöistä on irronnut varsin reipastakin soundia. Näistä vanhoista puhumattakaan.

Ja eikös juuri sulla ollutkin se legendaarinen marshall-kompo?
85423321
05.10.2004 19:07:30
Musaliikevolyymeillä ei kukaan erota hyvää ja huonoa vahvaria. Kyllä se täytyy kunnolla päästä luukuttamaan.

Patsi jos trankusta on kyse. Niillähän ei pitäisi tapahtua samanlaista "aukeamista" kuin putkivehkeillä kovaa soittaessa.
George W Bush: "I know the human being and the fish can coexist peacefully."
Kassu
05.10.2004 19:08:20
Patsi jos trankusta on kyse. Niillähän ei pitäisi tapahtua samanlaista "aukeamista" kuin putkivehkeillä kovaa soittaessa.

No ei niillä tapahdu joo kauheesti sitä.

Se on hyvä kun kääntää marsusta volan siihen 4-5 paikkeille niin alkaa laulaa hienosti. Sääli vaan että sitä ei kovin usein voi siinä pitää.
Miikathebest
05.10.2004 19:09:29

Menee vaan ripuliksi kun tarpeeksi avaa volumea.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
author
05.10.2004 19:09:53 (muokattu 05.10.2004 19:11:45)

Tottahan se on tuokin, ettei siitä hyvää kuvaa saa jos musaliikkeen kulmauksessa vähän rämpyttää volyymit ykkösessä. Mutta tuo Marshall, jota olen koittanut oli keikalla käytössä, joten omasta mielestä se oli melko kovalla vaikka tulpat olivatkin korvissa.
Bugger.
Kassu
05.10.2004 19:10:50
Menee vaan ripuliksi kun tarpeeksi avaa volumea.

Jep.

Siis tarkoitin tällä musaliikevolyymijutulla tätä:

Basisti kokeilee MG30-marsua: "Tää kuulostaa helvetin hyvältä."

Kokeillaan Peavey Classic 30-comboa eikä se sano mitään.

Jumalauta kun pitäisi laittaa se putkari laulamaan, mutta ei ne musaliikkeen pojat tykkää siitä.
Kassu
05.10.2004 19:11:34
Tottahan se on tuokin. Mutta tuo Marshall, jota olen koittanut oli keikalla käytössä, joten omasta mielestä se oli melko kovalla vaikka tulpat olivatkin korvissa.

Mikäs marsu siis oli kyseessä?
85423321
05.10.2004 19:12:42 (muokattu 05.10.2004 19:13:55)
Kannattaa muuten lukea noita FAQ:ja mitä on keskustelualueiden yläosassa pysyvinä ketjuina. Niissä on muistaakseni selitetty mitä eroja on transistori- ja putkivahvistimilla ja muutakin hyödyllistä tietoa.
George W Bush: "I know the human being and the fish can coexist peacefully."
Kassu
05.10.2004 19:13:11
Kannattaa muuten lukea noita FAQ:ja mitä on keskustelualueiden yläosassa pysyvinä ketjuina. Niissä on muistaakseni selitetty mitä eroja on transistori- ja putkivahvistmilla ja muutakin hyödyllistä tietoa.

Mutta siellä tuskin kerrotaan tarkemmin marshallien malleista.
author
05.10.2004 19:14:19 (muokattu 05.10.2004 19:17:16)
Mikäs marsu siis oli kyseessä?

Pelkäsinkin, että joku tätä kysyy :) En muista, enkä itseasiassa silloin asiaan niin paljon kiinnittänytkään huomiota. Tarkoitus ei kuitenkaan ollut hankkia nimenomaan tätä kyseistä vahvistinta, vaan yleensäkin vain Marshall.

Kannattaa muuten lukea noita FAQ:ja mitä on keskustelualueiden yläosassa pysyvinä ketjuina. Niissä on muistaakseni selitetty mitä eroja on transistori- ja putkivahvistimilla ja muutakin hyödyllistä tietoa.

Luettu on pariinkin otteeseen.

Avatareista voin päätellä, että täällä on Marshallien omistajia mutta onko nyt niin, että kaikilla sattuu olemaan juuri nuppi eikä nokukombo ?
Bugger.
Kassu
05.10.2004 19:15:36
Pelkäsinkin, että joku tätä kysyy :) En muista, enkä itseasiassa silloin asiaan niin paljon kiinnittänytkään huomiota. Tarkoitus ei kuitenkaan ollut hankkia nimenomaan tätä kyseistä vahvistinta, vaan yleensäkin vain Marshall.

Elikkä joku MG-sarjan marsu ollut kyseessä.

Noh, ootkos kokeillut nyt erilaisia vahvistimia ja päättänyt että marsu on se sun juttus? Paljonkos sulla on sijoitettavaa rahaa?
author
05.10.2004 19:18:38 (muokattu 05.10.2004 19:21:16)
Elikkä joku MG-sarjan marsu ollut kyseessä.

Noh, ootkos kokeillut nyt erilaisia vahvistimia ja päättänyt että marsu on se sun juttus? Paljonkos sulla on sijoitettavaa rahaa?

En ole asiaa vielä noin pitkälle haaveillut ja kuten sanoin aiemmin ei ollut oikein minkään näköistä hintahaarukkaa tiedossa. Ensin selvitetään hinnat ja sitten ruvetaan sulattelemaan ajatusta.

Enkä nyt ole vielä tuostakaan niin varma onko Marshall juuri minun juttu. Kunhan nyt aloin tekemään jo tällaista pientä tunnustelua ennen hankinta aikeita.
Bugger.
Kassu
05.10.2004 19:19:49
En ole asiaa vielä noin pitkälle haaveillut. Ja kuten sanoin aiemmin ei ollut oikein mikään näköistä hintahaarukkaa tiedossa. Ensin selvitetään hinnat ja sitten tuvetaan sulattelemaan ajatusta.

No jos putkimarsua halajat, niin nuppi maksaa 400-1000 euroa käytettynä, riippuu mallista. Kaappi 300-700.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)