Aihe: Marshallien erot
1 2 3 4 5
author
05.10.2004 14:50:05 (muokattu 05.10.2004 16:47:03)
Onko noissa Marshallin malleissa jotain oleellisia eroja, jotka ostajan olisi syytä tietää ennen laitteen hankinta-aikeita ? Kun noita malleja on tuolla Marshallin sivuilla vähän joka lähtöön, eikä jaksais jokaisen mallin tietoja ruveta lukemaan läpi.

Niin mitä eroa on esimerkiksi näillä malleilla MF, AVT, TSL, DSL ?

Ja mitä noista voitte suositella hevi- ja rock-musiikkiin ? Sen verran vielä voin kysäistä, että kuinka paljon tehoja vahvistimelta vaadittaisiin,kun vahvistin tulisi koti-, treenikämppä- ja keikkakäyttöön ?
Ja jos kyseessä onkin putkivahvistin niin kuinkas on sitten asian laita ?

Monta kysymystä mutta toivottavasti joku jälleen jaksaa avartaa meikäläisen suppeaa tietämystä.
Bugger.
Ben_D
05.10.2004 14:57:10 (muokattu 05.10.2004 14:58:36)

Onko noissa Marshallin malleissa jotain oleellisia eroja, jotka ostajan olisi syytä tietää ennen laitteen hankinta-aikeita ? Kun noita malleja on tuolla Marshallin sivuilla vähän joka lähtöön, eikä jaksais jokaisen mallin tietoja ruveta lukemaan läpi.

Niin mitä eroa on esimerkiksi näillä malleilla MF, AVT, TSL, DSL ?

Ja mitä noista voitte suositella hevi- ja rock-musiikkiin ? Sen verran vielä voin kysäistä, että kuinka paljon tehoja vahvistimelta vaadittaisiin,kun vahvistin tulisi koti, treenikämppä ja keikka käyttöön ? Ja jos kyseessä onkin putkivahvistin niin kuinkas on sitten asian laita ?

Monta kysymystä mutta toivottavasti joku jälleen jaksaa avartaa meikäläisen suppeaa tietämystä.

MF - Mode Four, kait joku hybridi, AVT - hybridi (=trankku) vahvistin, uusin Valvestate, TSL - Triple Super Lead, kolmikanavainen täysputkinuppi, DSL = Dual Super Lead, kaksikanavainen täysputkinuppi.

MF eli ModeFour sarjasta en ole kuullut kauhean hyviä käyttäjäkokemuksia. Lähinnä tyyliin ylihinnoiteltu Valvestate. Noista suosittelisin DSL tai TSL nuppia. Se on sitten ihan henkilökohtainen mieltymys, tarviiko kahta vai kolmea kanavaa. Rokki -ja hevisoundit irtoavat takuuvarmasti.

Putkivahvistimen tapauksessa kaikkiin edellämainitsemiisi käyttötarkoituksiin riittää varmaankin sellanen 30w, mutta esim. DSL ja TSL nuppeja ei ole saatavana kun 50 ja 100w (DSL) ja 60 ja 100w (TSL). Komboja löytyy sitten muistaakseni 20 ja 40w. Jos asut kerros, rivi tai muussa talossa, jossa on naapureita seinän takana niin tollanen 50-100w putkinuppi on liikaa kotisoittoon.

Jonkinnäköistä suuntaa antaa ainakin DSL:sta seuraava sample -> http://dannym.wartimenovelty.com/clips/DannyM_HallowedByThyName.mp3
Safaweb
05.10.2004 15:02:58 (muokattu 05.10.2004 15:03:21)
Jonkinnäköistä suuntaa antaa ainakin DSL:sta seuraava sample -> http://dannym.wartimenovelty.c ... s/DannyM_HallowedByThyName.mp3

Pieni Maidenin raiskaus. Eikä mikään pienikään!
|tilu| = nopeus
Ben_D
05.10.2004 15:04:12 (muokattu 05.10.2004 15:06:22)

Pieni Maidenin raiskaus. Eikä mikään pienikään!

Juu tosta samplesta ei ollut tarkoitus kuunnella, oliko biisi raiskattu vai ei. Kunhan kaivoin jonkun samplen DSL nupista. Eikä ole meikäläisen tekemä, vaan jonkun jannun Jenkeissä.
Safaweb
05.10.2004 15:05:03
Onko sulla mitään linkkejä TSL-klippeihin? Ne vois kiinnostaa.
|tilu| = nopeus
Ben_D
05.10.2004 15:07:04

Onko sulla mitään linkkejä TSL-klippeihin? Ne vois kiinnostaa.

Tuolla on modattujen TSL:n clippeja -> http://www.voodooamps.com/soundclips.html
author
05.10.2004 15:23:59 (muokattu 05.10.2004 16:49:32)
Noista suosittelisin DSL tai TSL nuppia.

Niin kun nuo nupit nyt näyttävät olevan niitä yleisimpiä mitä tuossa mainitsit niin, eikö mun tarvitse tuollaisen nupin lisäksi ostaa vielä erikseen se pelkkä vahvistin tai siis se ala osa ? Kun olen ymmärtänyt, että pelkällä nupilla ei voi soittaa.

AVT - hybridi (=trankku) vahvistin

Ja voi olla, että muistan väärin mutta eikö hybridi vahvistin ole sekä transistori että putki vehje.

Niin ja mitä tarkoittaa tuo sinun mainitsema täysputkinuppi ?
Bugger.
booster
05.10.2004 15:36:19 (muokattu 05.10.2004 15:37:09)
Niin ja tarkoittaa tuo sinun mainitsema täysputkinuppi ?

Varmaankin vähän liukuva käsite, mutta tuolla kai tarkoitetaan, että laite on oikeasti putkivahvistin, eikä joku hybridi- tai muu laite, jota yritetään myydä "puoliputki"-vahvistimena tjsp. Onhan niitä sitten ihan oikeitakin puoliputkivahvistimia, joissa pääte- tai etuaste on kokonaan toteutettu putkitekniikalla.

Tiivistelmä: sekä etu- että pääteaste toteutettu putkitekniikalla. Saivartelijat saivarrelkoot puolijohdekomponenteista sitten, :)
Ostetaan:
-looppiboksi tai Line Selector
-BOSS Super Overdrive, Overdrive tai Blues Driver
Tarjoa!
alphamale
05.10.2004 15:41:19

Tommosella DSL 2000 nupilla oon tässä kertana muutaman soitellut ja ihan hyvä peli mielestäni. Vähän ehkä liian Marshall vaan mun makuun... mutta tosiaan jees marsu highgainit siitä lähtee ja okrat cleanitkin, jos vaan putsaa kitaran volalla soundia.
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
Miikathebest
05.10.2004 16:30:49 (muokattu 05.10.2004 16:31:20)

Tommosella DSL 2000 nupilla oon tässä kertana muutaman soitellut ja ihan hyvä peli mielestäni. Vähän ehkä liian Marshall vaan mun makuun... mutta tosiaan jees marsu highgainit siitä lähtee ja okrat cleanitkin, jos vaan putsaa kitaran volalla soundia.

Se TSL on sitten hieman "vähemmän marsu" ja enempi moderni.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Ben_D
05.10.2004 17:01:25

Niin kun nuo nupit nyt näyttävät olevan niitä yleisimpiä mitä tuossa mainitsit niin, eikö mun tarvitse tuollaisen nupin lisäksi ostaa vielä erikseen se pelkkä vahvistin tai siis se ala osa ? Kun olen ymmärtänyt, että pelkällä nupilla ei voi soittaa.

Ja voi olla, että muistan väärin mutta eikö hybridi vahvistin ole sekä transistori että putki vehje.

Tarkotin tossa lähinnä, että kyllähän niissä hybrideissä on se yksi putki siellä etusessa, mutta mitä se vaikuttaa? Siksi kirjotin onyhtäkuin transistori.

Tarvitsen nupin lisäksi kaapin, joista yleisimmät koot taitavat olla 4x12 ja 2x12.
author
05.10.2004 18:08:29 (muokattu 05.10.2004 18:10:48)
Tarvitsen nupin lisäksi kaapin, joista yleisimmät koot taitavat olla 4x12 ja 2x12.

Mitä tuommoiset kaapit sitten maksavat ja kannattaako mun ostaa tuollainen kaappi-nuppi yhdistelmä tavallisen combon sijaan ?

Kun alunperin kysyin ainoastaan tuollaista ihan tavallista vahvistinta mutta nuo DSL:t ja TSL:t näyttävät olevan noita nuppivehkeitä.
Bugger.
85423321
05.10.2004 18:12:34 (muokattu 05.10.2004 18:14:04)
On olemassa DSL ja TSL kombojakin, mutta sanovat että ne eivät ole yhtä hyviä kuin nupit.

Oleko harkinnut muita merkkejä? Esim. Laneyt ovat myös "britti" -soundisia vahvistimia ja taivat olla Marshalleja edullisempia.
George W Bush: "I know the human being and the fish can coexist peacefully."
Ben_D
05.10.2004 18:17:48

Kannattaa käydä siellä sivulla tsiikailemassa. Tyyppi vaihtaa vahvistinta kuin sukkia eikä osaa soittaa.

No kait se nyt kuitenkin jotain osaa soittaa? Ainakin noita Slayerin biisejä.
author
05.10.2004 18:18:23 (muokattu 05.10.2004 18:24:59)
On olemassa DSL ja TSL kombojakin, mutta sanovat että ne eivät ole yhtä hyviä kuin nupit.

Aijaa. Hyvä tietää. Mitäs noi JTM:t sitten ovat, kun niihinkin tuolla Torilla törmää silloin tällöin ?

Oleko harkinnut muita merkkejä?

En oikeastaan, koska olen niin vähän kuullut noita muita vahvistimia. Oikeastaan pääsyyni valita juuri Marshall on se, että useimmat kitaristit, joiden kitarasoundeista olen pitänyt, käyttävät Marshalleja. Ja ne vahvistimet, joita olen koittanut, niin Marshall on ollut positiivisin kokemus.

Sanokaa jotain hinta-arvioita kuinka paljon tuommoiseen kannattaa pistää rahaa, kun mitään stadiontehoja ei vielä tarvita. Tällä hetkellä ei ole itsellä oikein mitään hajua.
Bugger.
85423321
05.10.2004 18:26:13 (muokattu 05.10.2004 18:42:13)
Thomannin hintojen perusteella esim. DSL50 = 1145€ ja MR1960 A kaappi = 739€.
Eli 1884€ tai jotain sinnepäin saisi maksaa noista.

Oikeastaan pääsyyni valita juuri Marshall on se, että useimmat kitaristit, joiden kitarasoundeista olen pitänyt, käyttävät Marshalleja.

Kannattaa ottaa huomioon, että pelkästään se että vahvistimessa lukee Marshall, ei välttämättä ole laadun tae. Monet legendaariset kitarasoundit on Marsuilla tuotettu, mutta nämä nykyään tuotannossa olevat vehkeet ovat ihan eri juttu kuin se Van Halenin plexi.
Kassu
05.10.2004 18:31:43
No kait se nyt kuitenkin jotain osaa soittaa? Ainakin noita Slayerin biisejä.

Oletko itse siis soittanut ne? :D
author
05.10.2004 18:49:18
Thomannin hintojen perusteella esim. DSL50 = 1145€ ja MR1960 A kaappi = 739€.
Eli 1884€ tai jotain sinnepäin saisi maksaa noista.

Ei helvetti en kyllä ole ihan tuon hintaisia vehkeitä hankkimassa. Ensimmäisestä vahvarista maksoin joku 150€ ja nyt kun tarvitsisin vain jonkun verran tehoja lisää niin hinta nousee taivaisiin. Pakko sitä nyt on edullisempiakin olla. Onko toi DSL50 nyt se 50W putkinuppi ?

Kannattaa ottaa huomioon, että pelkästään se että vahvistimessa lukee Marshall, ei välttämättä ole laadun tae.

Ei minulla kyllä ole hajuakaan Marsujen laadusta, enkä sitä varmaan liikkessä vahvistinta koittaessa erottaisikaan, mutta jos lähes jokaisella kuuntelemallani bändillä on käytössään Marshallin vahvistin, niin kyllä se mielestäni antaa melko paljon jo suuntaa myös omalle mieltymykselleni.
Bugger.
85423321
05.10.2004 18:58:23 (muokattu 05.10.2004 19:04:01)
Ei helvetti en kyllä ole ihan tuon hintaisia vehkeitä hankkimassa. Ensimmäisestä vahvarista maksoin joku 150€ ja nyt kun tarvitsisin vain jonkun verran tehoja lisää niin hinta nousee taivaisiin. Pakko sitä nyt on edullisempiakin olla. Onko toi DSL50 nyt se 50W putkinuppi?

Ei tietysti ole mikään pakko ostaa kallista peliä, jos halvempikin täyttää vaatimuksesi.

Ei minulla kyllä ole hajuakaan Marsujen laadusta, enkä sitä varmaan liikkessä vahvistinta koittaessa erottaisikaan, mutta jos lähes jokaisella kuuntelemallani bändillä on käytössään Marshallin vahvistin, niin kyllä se mielestäni antaa melko paljon jo suuntaa myös omalle mieltymykselleni.

Melko varmasti kuuntelemasi bändit soittavat täysputkivahvistimilla ja "pahimmassa tapauksessa" vielä jollain vintage -aarteilla. Jos ostat jonkun AVT Marsun, niin sillä ei ole mitään tekemistä niiden kanssa. Marshall rahastaa nykyään maineellaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)