Aihe: Laney Protube vai Marshall jtm?
1
deserter
23.09.2004 20:43:02
Kumpi on parempi? Käsittääkseni ovat aika samantyylisiä. Korjatkaa jos olen väärässä
You got nothing to lose at Pamparius
JLM
24.09.2004 14:45:04

Kumpi on parempi? Käsittääkseni ovat aika samantyylisiä. Korjatkaa jos olen väärässä

Tarkoitatko vanhoja Marshallin JTM45 vahvareita vai 90-luvun lopun JTM30 ja JTM60 malleja?
deserter
26.09.2004 21:20:13
noita uudempia
You got nothing to lose at Pamparius
tunkki
26.09.2004 21:33:16

Itselläni oli joskus pro tube- sarjan nuppi ja se ei kovin kauaa minulla käytössä ollut. Toisin sanoen, en juurikaan tykännyt. Säröt olivat sellaista kummalista munatonta surinaa. Puhtaista soundeista ei ole muistikuvia.

Noista Marsuista ei lyhyttä testiä mittavampaa kokemusta ole, mutta sen kyllä itse noista kahdesta valitsisin. Tosin kokeilemani vekotin oli kombo ja omistamani Laney oli nuppi...
Tuhannen megawatin totuus!
wilo
26.09.2004 21:40:22
Mulla oli JTM60 2x12" kajareilla.
Vahvarista irtosi muistin mukaan mainiot cleanit ja murakat pikkurosot, isommat säröt eivät hirveästi perinteiseltä marshallilta kuulostaneet. Saundien puolesta ihan mukiinmenevä, sanoisin että jonkin verran valvestateja luonteikkaampi, ei kuitenkaan JCM800/900/2000 -sarjoja vastaava.
Tehojen kanssa oli isompia ongelmia. En oikein tiedä, oliko värkki väärin säädetty, mutta tuntui ettei siitä irronnut edes täpöllä tarpeeksi mökää bändin kanssa soittamiseen. Olen kyllä kuullut muualtakin vastaavia kokemuksia. Pienempi malli JTM30 on kuulemma kova lämpenemään ja herkempi särkymään.
LaXu
26.09.2004 21:53:59
Noita Laney Pro Tube sarjan vahvistimia on useita erilaisia. Osa on 6V6-putkilla, osa EL34:lla. Jotkut alkupään Laney Pro Tubet on käsittääkseni jonkin sortin "köyhän miehen JCM800" vahvareita. Myöhemmät ovat sitten jotain ihan muuta.

Meikäläisellä oli yhdessä vaiheessa Laney AOR 3012-II combo joka on käsittääkseni samaa sarjaa. Se oli 6V6-putkilla varustettu, siinä oli surkea kaiku, presence ei muistaakseni tehnyt paljon mitään ja soundista mieleen tulee vain, että hyvät Black Sabbath "Paranoid" biisin tyyppiset säröt siitä sai. Puhtaat soundit oli ihan ok. Vahvistin oli myöskin aika outo säädettävä, siinä nimittäin oli KOLME gain potikkaa vaikka kyseessä oli yksikanavainen vahvistin boostilla. Lisäksi EQ:lla oli boostit jokaiselle kanavalle ja toiminta oli Mesa/Boogie-henkistä eli kun käänsi treblea alemmas sai lisää middlea ja bassoa jne.
JMP71
05.10.2004 19:29:57
Pienempi malli JTM30 on kuulemma kova lämpenemään ja herkempi särkymään.

Lämmön kanssa ei ollut omassa koneessa mitään ongelmia. Hyvin sillä veti päivän putkeen. Tiedä särkymisestä, ilman casea se kulki autossa pitkiä matkoja reeneihin ja muutamalle kaikalle, ei ollu ongelmia. Käytössä oli kolmisen vuotta ja käytettynä hankin. Voihan näissä sitten olla yksilökohtasia juttuja?

Soundit vaan ei enää miellyttäny kun sai kuulla JMP:tä, meni vaihtoon.
Hanki parempaa luettavaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)