tonicaster 05.10.2004 13:14:22 | |
---|
Onko kukaan teistä rakentanut ko. kitara mallia? Vinkkejä, ohjeita 335:sen rakennus sivuille tms.. tarvittais. Aion siis rakentaa tuon sillä ehkä vaikeammalla tavalla umpi tavaroista, ettei mitään viiluista kasattua häspäkkää..Koska kyllähän asia on näin, että kun viiluista rakennetaan kitara noin laminoimalla, niin eihän siitä mitään muuta tule kuin vaneria, vaikka kuinka asiaa kiertelisi..(Oma mielipide, enkä ketään osoittele. Kukin rakentaa kitaransa kuten haluaa..) |
Tällä hetkellä on työn alla Les Paul -mallinen, käytännössä 335:sta rakenteellisesti vastaava keppi. Eli umpipuusta taka- ja etukansi ja runko keskipalkilla. Sen verran kyllä kopioin myös PRS:n rakenteita että rungon teet sahattuna taivutetun ratkaisun sijaan. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
tonicaster 05.10.2004 19:05:32 | |
---|
Joo tollai olen itekkin tekemässä että sivutkin sahailen..meneehän siinä puuta haaskuun, mutta nou hätä! |
Pete-69 05.10.2004 19:26:47 | |
---|
Mulla on paraikaa tekeillä vastaavanlainen 335:nen; mahonkirunko, loimuvaahterakansi ja mahonki-loimuvaahtera-eebenkaula. Muutamia kuvia löytyy: www.freewebs.com/pete-69 ja sieltä 335-replica. Seuraavaks on vuorossa kannen muotoilu, joka taitaa olla se työläin osuus... |
Juzzu 05.10.2004 20:01:27 | |
---|
Seuraavaks on vuorossa kannen muotoilu, joka taitaa olla se työläin osuus... Mulla on etukansi tulossa kuusesta ja takakansi mahongista - uppoaa taltta kuin kuuma veitsi voihin jos vertaa mitä puurtamista se oli vaahteran kanssa. Että ei muuta kuin työn iloa vaan sinnekin päin ;o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Pete-69 05.10.2004 20:34:52 | |
---|
kiitos vaan, hehheh... |
tonicaster 06.10.2004 08:54:19 | |
---|
Joo itellä olisi tulossa silleen että:kaula mahonkia, sivut ja taka kansi leppää, runkopalkki vaahteraa, ja kansi pähkinää, otelauta ebeniä..et silleen, onnea ja intoa kanssamatkaajille! |
tonicaster 10.10.2004 16:47:36 | |
---|
löytyykö mitään vinkkejä? |