Aihe: Ostatko kitarasi Suomesta vai Tilaatko muualta Euroopasta?
1 2 3 4
juici
03.10.2004 21:00:36

Suomesta, testata pittää suaha.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
Ze Kink
03.10.2004 22:09:43 (muokattu 03.10.2004 22:10:14)
Mieluiten Suomesta.
E: Siksettä testata pitää aina.
"Nyt lähtee tsupi tsupi!!!" -Humaltuneet hiphopparipojat Tervasaaressa. Koittivat soittaa mankalla tupakkaa. Ei toiminu.
Torniojaws
03.10.2004 22:53:20

Yamaha EG112U - Suomesta
Jackson DX7 - Suomesta
Epiphone PR100NA - Saksasta

Näillä näkymin seuraavan kitaran ostan GuitarBargains.comista (missä maassa lienee tuo kyseinen kauppa).
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Wolffie
03.10.2004 23:09:57
Yksi tuli ostettua Uudesta Seelannista (vaihtarivuotta viettelin ja kitara kotona) ja toinen Suomesta.

Molemmat käytettyinä, Saksasta en kitaraa mielelläni lähtisi tilailemaan. Ebay kyllä houkuttelee aika paljon sillä siellä kitaroita liikkuu aika edullisestikin.
Iban Artstar myynnissä jos jotain kiinnostaa
North
03.10.2004 23:13:35
Tähän mennessä kaikki on kotimaasta ostettu.
Erittäin ennakkoluuloton temppa,temppa,mikä ihmeen temppu,siis temppu,tempaus,sieltä tuli temppa,tuli kaks sanaa yhtäaikaa. -Iku Viitanen.
Tomtom
03.10.2004 23:50:13
Gretsi saksanmaalta, skuju Lontoosta, Flying V jenkeistä, samoin PRS. Kaikki paitsi skuju ostettu käytettynä ja heti suomessa säätöön.. Vielä ei ole tullut "sutta" käteen. Jotenkin vaikuttaa siltä, että kun ostaa käytetyn kitaran henkilöltä, joka soittaa itse aktiivisesti niin kitarat on yleensä jo valmiiksi suht hyvin säädetty ja kelvollisia kappaleita.(koputtaa päätä, eli puuta)

Hinnallisesti käytetty passaa paremmin meikäläisen kukkarolle.Kai sitä pitäisi kotomatakin kannattaa, mutta hinnat on kyllä omissa yksilöissä olleet vähän toista kun kotomarkkinoilla.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
Sintti
04.10.2004 10:59:09
Onko ihmisillä jonkinäköistä hajua muiden maiden hinnoista vaikka ihan Euroopassa ? Saksan hinnat tiedetään mutta miten nää muut maat niinku Ruotsi, Iso-Britannia etc. ?

Ruosissa ainakin on halvempaa yleensä, kuin suomessa. Ja tarjolla on myös paljon eri merkkisiä keppejä. Itse ostan suomesta kitarani.
And the priest sank to his knees in prayer...
Mrezzye
04.10.2004 11:06:35

Ruosissa ainakin on halvempaa yleensä, kuin suomessa.

Ei kyllä pidä paikkaansa.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
kivelae
04.10.2004 12:01:54

Suomesta oon ostanut.
paulinho
04.10.2004 12:42:31 (muokattu 04.10.2004 15:36:16)
Öhm... Klassiset kitarani olen tähän mennessä ostanut Suomesta. Ulkomailta (euroopan sisältä kuitenkin) olen ostanut Ibanezini (300 euroa halvemmalla kuin Suomesta, Saksasta ostin), Jacksonini (basso, 700 euroa halvemmalla kuin Suomesta (oli tosin demoinstrumentti), Itävallasta), toinen Jacksoni (kitara, RR Custom Shop/Custom Order (vuodelta 1985 eli käytetty), Ruotsista, oikeaa hintaa en osaa oikein arvioida (uutena oli ollut n. 1400 dollaria, ainakin papereiden mukaan (sisältää 200 dollarin alennuksen)), itse maksoin siitä huomattavasti vähemmän, kuin nyky custom shop RR:stä pitäisi pulittaa, mutta onhan tuo toki ihan "käytetyn näköisessä kunnossa" ja en ole edes saanut sitä vielä (ensi viikolla pitäisi olla käsissä)) ja Marshallin käytetty putkinuppi(tämä myöskin Ruotsista, samaa hintaluokkaa kuin Suomessakin vastaavat (tai siis, mitä niistä kannattaa maksaa), eli 650 euroa / Marshall JCM800 2203 vuodelta 1983).

Muuta ei ole tullut vielä osteltua. Tulevaisuudessakin aion ostaa kamoja muualta, koska noita vanhoja pelejä ei oikein Suomen markkinoilta löydy. Katseeni siis suuntautunee tuonne Keski-Eurooppaan tai Pohjois-Amerikkaan.

ps. Kyllä Ruotsissa on halvempaa kuin Suomessa, veikkaisin ainakin, että täällä joutuisin maksamaan tuosta Ruotsista tilaamastani Jacksonista (tai siis, vastaavasta) yli tonnin.

EDIT: Pahoja sulkuvirheitä, mutten nyt koulussa ollessani jaksa alkaa niitä korjailemaan.
"The Bitch".
weelie
04.10.2004 14:54:32
Näillä näkymin seuraavan kitaran ostan GuitarBargains.comista (missä maassa lienee tuo kyseinen kauppa).

Belgiassa mielestäni (Pips).

Itse olen ostanut postitse USAsta, Hollannista ja Suomesta kitarakamani (suomesta tosin sekä postitse että ei). Kyllä perusähkikset voi mielestäni ostaa postimyynnilläkin, jos palvelu on hyvää (eli voi keskustella siitä yksilöstä jonka aikoo ostaa).
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Antroid
04.10.2004 15:06:17
2 Suomesta ja yhden Ruotsista. Sen verran vakuutti eurooppalainen palvelu ja hintapolitiikka, että aion vastakin tilata kamaa Euroopasta, kun vasurille ei kamaa Suomesta löydä. Oli vähän toisenlainen asenne vasureita kohtaan kuin Suomessa.
Kapane
04.10.2004 15:08:52

Suomesta saa halvemmalla.
askomiko
04.10.2004 20:40:47
Hm, erään Suomalaisen käsityöläisen tekeleitä on kertynyt nurkkiin, tällä hetkellä kaikki paitsi kaksi on niitä. Rok!
Pastilli? Osta hieno Customkitara?
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Mrezzye
05.10.2004 10:59:12

Vähän riippuu merkistä. Mun Jackson oli Jenkeissä 830 euroo ja Suomessa 2995 euroa.

Uskotkohan tuota itsekään?
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Ben_D
05.10.2004 11:05:07 (muokattu 05.10.2004 11:39:38)

Uskotkohan tuota itsekään?

Haluatko nähdä kuitin kitarasta? Haluatko nähdä kitaran? Haluatko käydä Helsingin F-Musicissa vilkaisemassa Jackson RR-1T:n hintalappua? Vilkaseppas mun omakuva.

EDIT: Siinähän toi on -> http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl … 4857892&ssPageName=STRK:MEWN:IT

EDIT2: Sori olin väärässä, soitin F-Musiciin eikä se hinta olekkaan kun 2950 ecua.
Jucciz
05.10.2004 11:30:54
Haluatko nähdä kuitin kitarasta? Haluatko nähdä kitaran? Haluatko käydä Helsingin F-Musicissa vilkaisemassa Jackson RR-1T:n hintalappua? Vilkaseppas mun omakuva. Haluatko tietää, paljonko nostan penkistä? Haluatko tietää, kuuntelenko muutakin kuin 80-luvun pikametallia?

Haluatko tietää, kiinnostaako ketään oikeasti, mitä joku hikinen Jacksonin tilukirves maksaa? ;)
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Mursuviiksi
05.10.2004 11:40:18
soitin F-Musiciin eikä se hinta olekkaan kun 2950 ecua.

Pahemman luokan huijari :)

...Hintaero on silti aika törkeä, vaikka uusimpien tutkimusten mukaan emme olekaan kiinnostuneita hikisestä Jacksonin tilukirveestäsi. Mitenköhän F-Music perustelisi KAIKEN tuon eron?
Moussaka on kamalaa.
Ben_D
05.10.2004 11:43:32 (muokattu 05.10.2004 11:48:04)

Pahemman luokan huijari :)

...Hintaero on silti aika törkeä, vaikka uusimpien tutkimusten mukaan emme olekaan kiinnostuneita hikisestä Jacksonin tilukirveestäsi. Mitenköhän F-Music perustelisi KAIKEN tuon eron?

Niin. Ei kait niiden sisäänostohintakaan ole kauhean edullinen joten tuskinpa viitsivät ainakaan persnettoa ottaa. Toisaalta toi jannu, keltä kitaran ostin, myi sen uskomattoman halvalla 99%:sti uudeksi kitaraksi. Onhan ton listahinta Jenkeissäkin kait yli 2000 taalaa.

Jenkkilästä tekee erityisesti käytettyjen markkinoilta uskomattomia löytöjä. Tosin ainahan on tietyt riskit olemassa kun käytettyä ostaa, mutta onneksi on keksitty sähköposti, digikamerat ja vastaavia keppejä voi täällä Suomessa käydä kokeilemassa.

Olen pahoillani. Teen polttopuita Jacksonin tilukirveestäni ja ostan tilalle kertakaikkiiaan upeita JAK ES-335:sia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)