Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hardcore
1 2 3 4
Metallityöläinen
27.09.2004 14:10:07 (muokattu 28.09.2004 09:09:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä suomalaisen hardcoren nykytilasta. Omasta mielestä on paljon hyvii bändei (Security Threat, Down My Throat, St. Hood, Endstand, Bolt, Breamgod jne.) mutta keikkoja on liian vähän. Jossain Torvissa on kyllä joka viikko keikkoja mut Porissa kaks kertaa vuodessa.
 
"On ihmisii jotka uskoo Jumalaan, uskoo Jeesukseen ja siihen et se kuoli ristillä meidän syntien takii, mut on kans ihmisii jotka uskoo siihen et suomirap on hyvää musaa ni miten pitkälle noihin uskomuksiin voi oikeen perustaa" -Laveerre | IMIK #24
Henko
27.09.2004 14:17:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Frivolvol ja Armageddon Clock on ainaski hyvejä.
 
If it's too loud, you're too old.
rather be dead
27.09.2004 16:05:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DMT on kyllä perhanan kova. Hieno homma kun tekivät comebackin.
 
Ja keikoista. No.. Minua ainakin ärsyttää hemmetisti, kun Endstand on joka helvetin keikalla. Ihan OK pändi kyllä, mutta juu nou.
 
"I could have died with you"
Anarkiapurilainen
27.09.2004 17:21:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Frivolvol ja Armageddon Clock on ainaski hyvejä.
 
Niin on. Abduktio ja Hero Dishonest on myös helvetin kovia.
 
NYHC / äijähc / tämmönen öyhy-hidastelu-jäykistely-brotherhood-it's-hard-growing-up-in-da-hood-jenkkihardcore ei oikein tipahda. Koomista pullistelua ja Amerikan apinointia, vähän niin kuin mainstream-suomihiphop. (Räkäinen kiljusihinäkään ei innosta yhtään sen enempään, mutta siinä on sentään kansallisromanttista hohtoa vaikka lähse kuuntelukelvotonta musaa onkin..)
 
Tulipa negatiivista tekstiä. Tosiasiassa "I like both kinds of music, both punk AND hardcore"
cfe
27.09.2004 17:40:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinänsä jännä että muskelihardcore-mies (tarkoitan tässä juuri tuota metallia mikä on saanut hardcore nimen) väitti pokkana että HC ja hardcore on kaksi eri asiaa.
 
HC on sitä suomalaista pörinää ála Terveet Kädet, Riistetyt, Kaaos ja hardcore sitten tätä lihas/tatuointi/unity matskua...
 
Just...
 
wanha suomi ja skandipörinä on hienoa ja jotkut näistä hardcoreksi itseään nimittävät metallibändit myös
 
Cause For Effect http://listen.to/cfe basso/rummut fuusiogrind-duo, uusi MCD ulkona!
EilaPertti
27.09.2004 17:49:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole vielä tullut vastaan hyvää suomi-HC:ta. Muutenkin ihmetyttää, että aikas suuri osa nyky-HC:sta on huonosti soitettua metallia.
Elän silti toivossa, että Suomestakin vielä potkaisee.
 
aleksi
27.09.2004 19:24:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jo mainituista Abduktio, Hero Dishonest ja etenkin Endstand tipahtavat.
 
NYHC / äijähc / tämmönen öyhy-hidastelu-jäykistely-brotherhood-it's-hard-growing-up-in-da-hood-jenkkihardcore ei oikein tipahda. Koomista pullistelua ja Amerikan apinointia, vähän niin kuin mainstream-suomihiphop. (Räkäinen kiljusihinäkään ei innosta yhtään sen enempään, mutta siinä on sentään kansallisromanttista hohtoa vaikka lähse kuuntelukelvotonta musaa onkin..)
 
Tämän allekirjoitan täysin.
 
"open hands to the wind"
mikko1
27.09.2004 19:36:12 (muokattu 27.09.2004 19:37:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On A Solid Rock on helkkarin hyvä.
 
Ed: ja niin myös Wasted sekä Hero Dishonest.
 
Pastilli.
Xiloque
27.09.2004 20:37:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Manifesto Jukebox on saatanan hyvä.
 
MÖLÖ-MATTI PAIDANNAPPI!
rather be dead
05.10.2004 07:41:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.fullhouserecords.com/dmt/
 
Pari uutta Down My Throat rallia. Rrrrrrok!
 
"I could have died with you"
Metallityöläinen
05.10.2004 09:08:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari uutta Down My Throat rallia. Rrrrrrok!
 
Rok rok! Eiköhän sitä lättyäkin sitten rupea pukkaamaan.
 
"On ihmisii jotka uskoo Jumalaan, uskoo Jeesukseen ja siihen et se kuoli ristillä meidän syntien takii, mut on kans ihmisii jotka uskoo siihen et suomirap on hyvää musaa ni miten pitkälle noihin uskomuksiin voi oikeen perustaa" -Laveerre | IMIK #24
Valli
05.10.2004 14:25:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Diggaan. Itelle lähtee kyllä metallisempikin hardcore, mutta kovismeininki on pahimmillaan vitun naurettavaa. Varsinkin kun bändit on liian usein todella mielikuvituksettoman huonoja.
 
End Beginsin kanssa yritetään tasapainotella Madball- riffejen ja vanhan koulun kaahauksen välimaastossa. Itelle lähtis parhaiten oldskooli, mutta vaikka millasta hidasteluriffiä noi duunais niin laulan aina omalla tyylilläni, enkä lähde mihinkään joujoujou-räppirytmittelyyn, vaan jätän sen alan mestareille (Public Enemy etc.)
 
Endstand ei kyllä ole joka keikalla. Läheskään. Tsekatkaa www.chambersmagazine.com, kattava suomalainen hardcore webzine, mistä löytyy myös äärettömän hyvä keikkakalenteri.
 
Playlist:
Black Flag
Infest
Agnostic Front
 
Metallityöläinen
05.10.2004 16:18:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekatkaa www.chambersmagazine.com
 
Onpa tuttu. Pirun hyvä sivu ja melkein ainoa paikka mistä näkee tulevat keikat.
 
"On ihmisii jotka uskoo Jumalaan, uskoo Jeesukseen ja siihen et se kuoli ristillä meidän syntien takii, mut on kans ihmisii jotka uskoo siihen et suomirap on hyvää musaa ni miten pitkälle noihin uskomuksiin voi oikeen perustaa" -Laveerre | IMIK #24
Aegis
06.10.2004 10:13:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen kohtuullisen vittuuntunut tuohon muskelicoreen, jota lappeenrannassa soitetaan joka ikisessä bändi-illassa. Pitää ilmeisesti aktivoitua itse ja ruveta järjestämään jollain porukalla itse ihan metalli-iltamia.
 
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Valli
06.10.2004 10:49:43 (muokattu 06.10.2004 10:52:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen kohtuullisen vittuuntunut tuohon muskelicoreen, jota lappeenrannassa soitetaan joka ikisessä bändi-illassa. Pitää ilmeisesti aktivoitua itse ja ruveta järjestämään jollain porukalla itse ihan metalli-iltamia.
 
Niinpä! Ei niitä keikkoja synny ellei joku ota puhelinta käteen ja järjestä niitä. Mun mielestä olisi vielä siistimpää , että olisi (hyviä) bändejä eri tyylilajeista samoilla keikoilla.
Lappeenrannassa Vesku on vissiin järkännyt myös hevibändejä hardcorebändejen sekaan keikoille... Ainakin kun oltiin Pitfiendin kans Monarilla, siellä oli myös Nailgunner.
DMT on myös soittanu jollain Tuska-klubilla muistaakseni.
Toisaalta Pitfiend ja DMT on mun mielestä kumpikin hevibändejä. Toinen niistä on vieläpä todella hyvä sellainen.
 
Krice
06.10.2004 16:06:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole vielä tullut vastaan hyvää suomi-HC:ta. Muutenkin ihmetyttää, että aikas suuri osa nyky-HC:sta on huonosti soitettua metallia.
 
Ne metallibändit jotka ei opi soittamaan alkaa hc:ksi.
 
Ola_90
06.10.2004 18:31:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne metallibändit jotka ei opi soittamaan alkaa hc:ksi.
 
Kyllä hardcoreakin voi soittaa hyvin. Esimerkkinä nyt vaikka Raised Fist, kyllä huomaa että miehiltä soittotaitoa löytyy.
 
"If something's hard to do, then it's not worth doing" -Homer Simpson
Ziggy Bubba
06.10.2004 19:05:51 (muokattu 06.10.2004 19:06:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä hardcoreakin voi soittaa hyvin. Esimerkkinä nyt vaikka Raised Fist, kyllä huomaa että miehiltä soittotaitoa löytyy.
 
Näin on. Tohon voisi lisätä vielä Convergen, joka tekee varsin taidokasta HC:ta. Tietty metallin vaikutus siinäkin kuuluu, mutta perusvire on kuitenkin lähempänä hardcorea.
 
Uus levy You Fail Me oli pienoinen pettymys..
 
(Sorry, meni vähän aiheen ohi.)
 
www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet!
Aegis
06.10.2004 19:58:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinpä! Ei niitä keikkoja synny ellei joku ota puhelinta käteen ja järjestä niitä. Mun mielestä olisi vielä siistimpää , että olisi (hyviä) bändejä eri tyylilajeista samoilla keikoilla.
Lappeenrannassa Vesku on vissiin järkännyt myös hevibändejä hardcorebändejen sekaan keikoille... Ainakin kun oltiin Pitfiendin kans Monarilla, siellä oli myös Nailgunner.
DMT on myös soittanu jollain Tuska-klubilla muistaakseni.
Toisaalta Pitfiend ja DMT on mun mielestä kumpikin hevibändejä. Toinen niistä on vieläpä todella hyvä sellainen.

 
Ai jätkä onkin Pitfiendistä! Jonkun teidän bändin jätkän kanssa tulikin juteltua silloin lappeenrannassa, ellei peräti teikäläisen. Jäi tosin loppuillan kaikki keikat katsomatta kun ei todellakaan enää energia riittänyt. Hyviä kuulemma olitte...
 
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
tumpelo
08.10.2004 15:49:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

täälä onkin hyviä pändejä mainittu. herot ja abduktio nyt noista edellämainituista eniten loksahtaa. onhan noita jenkkipullisteluhooseepändejäkin muutama ihan kiva vastaan tullut mutta silti niistä löydän suurimmasta osasta jotain koomillista. se on aika hilpeetä se niitten "hooseetanssi" floorpuncheineen ja windmilleineen mut empä tie pitäis varmaa ennen ite kokeilla ennenku rupee sanomaan että se ihan tyhmää on. tyhmältä se kyllä näyttää :)
 
"Time for a healthy meal of beer and methamphetamine. Truly the breakfast of champions!" -R2/elftor
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «