Aihe: engl screamer vai JCM2000
1 2
tommi_899
04.10.2004 18:27:38 (muokattu 04.10.2004 18:28:12)

ensin olin tuota marsua ostamassa kunnes huomasin että tuon englin hinta oli hitusen halvempi eli eroa noissa varmasti on mutta kumpi mahtaa soveltua paremmin tyyliin rainbow,dio.. tällä hetkellä soitan Mg100:lla eli putkivahvistin olisin ihan jees..
aarre on siellä mistä sen löytää
Antti1
04.10.2004 18:34:34 (muokattu 04.10.2004 18:37:35)
ensin olin tuota marsua ostamassa kunnes huomasin että tuon englin hinta oli hitusen halvempi eli eroa noissa varmasti on mutta kumpi mahtaa soveltua paremmin tyyliin rainbow,dio.. tällä hetkellä soitan Mg100:lla eli putkivahvistin olisin ihan jees..

Noihin sun ehdottamiin bändeihin mä ottaisin ehkäpä ton marsun. Jos taas soittaisin edes vähänkään mitään muuta, ottaisin ehdottomasti ENGLin. Perusteluina ihan oma mieltymys soundeihin.

EDIT: Ja niistä soundeista, kun kuitenkin haluat tarkemmin tietää: ENGLissä on mun mielestä paljon paremmat puhtaat (heleämmät, kirkkaammat, fendermäisemmät) ja junttasäröt (todella tiukka, erotteleva ja jykevä). Marsun sointi on mun kokemuksien perusteella sitten taas vähän löysempi ja pehmeämpi.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
tommi_899
04.10.2004 18:37:09

joo.. marsu on myös helpommin saatavissa
Ben_D
04.10.2004 21:03:59

Tollaseen perinneheviin Marshall. Dion kitaristi käyttää nykyään JCM-2000 DSL nuppeja. Modernimaan soundiin/thrash/death/jokin muu mättö varmaankin ENGL; en tosin tiedä Screamerista kun en ole kokeillut, mutta ainakin Fireball, Powerball ja Savage ajavat asian.
Hannu H.
04.10.2004 21:07:13

Jostain muistaisin lukeneeni että blackmoren signature englissä olis sama etuaste ku screamerissa... voi kyl olla iha tuulesta temmattu väite tämä, että joku vois tarkentaa ja korjata jos tietää asiasta paremmin.
"May the tone be with you"
Oz
05.10.2004 00:23:46 (muokattu 05.10.2004 00:24:02)

ENGL ei taas mikään ihan iskelmävahvari ole.

lauantaina tvstä tuli kari tapion keikka, ja hyvin kitaristi soitti iskelmääkin englillä....
ompas muuten turha kommentti.....
Time is never wasted when you're wasted all the time.
zepeteus
05.10.2004 00:29:30
lauantaina tvstä tuli kari tapion keikka, ja hyvin kitaristi soitti iskelmääkin englillä....

Niin, vieläkös Jiri Jalkanen (ex-Stone) soittaa isänsä bändissä? Saattaa meinaan olla se Engl, jotta vääntyy sitten vaikka vanhoja muistellessa taas raskaammallekin puolelle...
Super-Jari
05.10.2004 06:58:06
Aika paljon suomirokkiakin paukutellaan ENGLin samoilla nupeilla joilla tukkatukat vetää viemärideath metallia.
Kyllä sekin on jokapaikanhöylä. Ehkä sitä vielä vaan arastellaan kun on aika uusi tulokas.
ejhfi
05.10.2004 10:25:58

Jaa-a, siinäpä pohdiskeltavaa. Rainbown ajoilta muistan jutun, että Blackmore olisi viettänyt muutaman viikon Marsun tehtailla jotta hänen Marshalliinsa saataisiin Voxin soundi. Joissain Purplen 80-luvun kuvissa Blackmorella on käytössään Voxin AC-30. Nyt taas Blackmore on reklaamien mukaan kallellaan ENGLiin. No joo, minulla itselläni on vanhempaa mallia oleva Marshall eli Super Lead satanen ja ENGLin Screamer. Paljon tietysti riippuu niin Marsun putkista kuin mahdollisesta etuasteestakin, mutta oman kokemukseni mukaan ENGL on pehmeämpi ja lempeämpi soundiltaan kuin Marshall, jossa tunnetusti on se yksi soundi ja yksi volume jolla sitä käytetään. Siinä missä Marshall murjoo kuin Hiltin pora, niin Sreamer tarjoaa runsaammin variaatioita soveltuen ehkä laajempaan käyttöskaalaan. Noista viimoisista Marsun malleista en kuitenkaan tiedä niin paljoa, etteikö niissäkin jotain variaatiomahdollisuuksia soundiin nykyään löytyisi, mutta toisaalta Marsu on Mursu :)
Kitara on paja-alasin
BenGlenton
05.10.2004 11:46:20
piilomainos

Screamer ääninäytteitä tässä:

http://www.supremecourtband.fi/medi … eason_Kill_-_01_-_Draw_The_Line.mp3

ja

http://www.supremecourtband.fi/medi … _-_Reason_Kill_-_03_-_The_Point.mp3

varoitus: ääninäytteet sisältävät heavy metal -musiikkia

/piilomainos
http://www.supremecourtband.fi , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla! MYYDÄÄN FOSTEX VC-8 ADAT-AD/DA-KONVERTTERI!
Antti1
05.10.2004 15:49:51
mutta oman kokemukseni mukaan ENGL on pehmeämpi ja lempeämpi soundiltaan kuin Marshall

Jaa että näin päin tällä kertaa? Mulla on ihan päinvastaiset kokemukset. Enpä mene kuitenkaan kiistelemään, kun en tuota sun Marshallia ole kuullut.

Axeman:

Marshall on tavallaan aika jokapaikan höylä, ENGL ei taas mikään ihan iskelmävahvari ole.

Et ole ilmeisesti ENGLejä tuon kommentin perusteella testaillut? Väittäisin niiden olevan pirun monipuolisia, jos ei niitä ihan hurjimpia mättömalleja oteta mukaan. Mitä marsuun taas tulee, niin ne ei mun mielestä ole todellakaan monipuolisia. Monenlaista ääntä niistä kyllä saa, mutta parhaimmillaan ne ovat ainoastaan siinä soundissa, josta Marshall tunnetaan.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Kassu
05.10.2004 15:51:12
Et ole ilmeisesti ENGLejä tuon kommentin perusteella testaillut? Väittäisin niiden olevan pirun monipuolisia, jos ei niitä ihan hurjimpia mättömalleja oteta mukaan. Mitä marsuun taas tulee, niin ne ei mun mielestä ole todellakaan monipuolisia. Monenlaista ääntä niistä kyllä saa, mutta parhaimmillaan ne ovat ainoastaan siinä soundissa, josta Marshall tunnetaan.

Olen. Se mitä kokeilin oli aivan järkyttävä mättövehje enkä toista halua kokeilla.
Super-Jari
05.10.2004 15:51:54
Olen. Se mitä kokeilin oli aivan järkyttävä mättövehje enkä toista halua kokeilla.

Hyvä periaate. Pidä tuo.
Miikathebest
05.10.2004 16:40:01 (muokattu 05.10.2004 16:41:38)

Se MarsuSoundi sopii kyllä hyvin monenlaiseen musiikkiin.
Kyllä tuolla dsl 50:llä saa aika kirkasta ääntäkin ulos.

yleinen fakta
Mitään hevimällejä kukaan ei sitten haluakaan soittaa.
/yleinen fakta

Hyvä näin. Helpottaa vahvistimen hakua.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Kassu
05.10.2004 16:45:03
Hyvä näin. Helpottaa vahvistimen hakua.

En nyt ole aivan varma oletko tosissasi vai vittuiletko, mutta miksi ostaisin vahvistimen josta en pidä? Sitäpaitsi olen todella tyytyväinen äänenvahvistuspuoleen juuri nyt.

Eihän tässä kukaan kauppaa Juxxizellekkaan metal masteria.
Super-Jari
05.10.2004 16:49:10 (muokattu 05.10.2004 16:49:22)
eipä mitään.
ejhfi
05.10.2004 16:59:24

Kyllä tuolla dsl 50:llä saa aika kirkasta ääntäkin ulos.

Varsinkin jos toimii samalla periaatteella, kuin vanha Super Lead; lenkittämättä kanavia plugi I-kanavaan ja ulos tulee pelkkää pirinää. Se on kirkas soundi se - heh :)
Kitara on paja-alasin
Miikathebest
05.10.2004 17:07:21

Varsinkin jos toimii samalla periaatteella, kuin vanha Super Lead; lenkittämättä kanavia plugi I-kanavaan ja ulos tulee pelkkää pirinää. Se on kirkas soundi se - heh :)

öööööööö :P

En nyt ole aivan varma oletko tosissasi vai vittuiletko, mutta miksi ostaisin vahvistimen josta en pidä? Sitäpaitsi olen todella tyytyväinen äänenvahvistuspuoleen juuri nyt.

Eihän tässä kukaan kauppaa Juxxizellekkaan metal masteria.

Tuntuu vaan menevän aikamoiseksi pelleilyiksi nämä kamahourailut... ei sillä loppujen lopuksi ole paljoakaan merkitystä millä vahvarilla sen kitaransa vahvistaa... ja nykyään ne kaikki ovat jokseenkin hyviä.
Mutta jos kuitenkin pulittaa useita satoja euroja vahvarista, niin kyllä se sitten tietysti kannattaa se kaikkein paras ja mieleisin ottaa.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
tommi_899
05.10.2004 17:16:47

niin mitään bodomia ei ole tarkoitus alkaa raastamaan eli ihan perus heviin/hard rock... kitarataivaasta jcm2000 jo löytyykin en vain ole ehtinyt testaamaan.. kaverilla on siellä kitara tunnit ja se väitti että joku oli tuon ostanut 650€ mutta vielä oli tingitty 550€.. erehtyi kai mg100hdfx nuppiin. mutta väitti että oli tuo jcm2000.. epäilen vähän
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)