Aihe: Mitä halpismikrofoneja aloittelijalle? 1 | |
---|---|
![]() 04.10.2004 16:54:31 | |
Hei! Nyt olisi erittäin visainen pulma. Olemme pientä laadukkaan kasettiraiturin (oksymoroni joidenkin mielestä :)) ympärille rakentuvaa nauhoittelupajaa kyhäämässä ja edessä onkin mikrofonien hankinta. Overheadiksi olemme joulun aikoihin hankkimassa varmaankin AKG:n C1000S-mikrofonia. Tässä emme pihistele tuon enempää. Mahdollisesti äänittäisimme tuolla myös lauluja, pianoa ja joitain muita laajakalvoisen konkan hommia kunnes saamme semmoisen hankittua. Ongelmaksi muodostuvetkin nyt edulliset mikrofonit, joita tarvitsemme mm. basarin, virvelin, kitaravahvistimen ja vastaavien nauhoitukseen. Tykästyimme myös kovasti rumpusetistä 2-3m päähän sijoitellun mikrofonin räkäiseen soundiin yhdistettynä lähimikityksiin ja overheadiin, joten semmoinenkin on pakko hankkia. Ajattelin itse, että TSM MT57 (42 euroa) voisi olla hyvä kitaravahvistimeen, Electro-Voicen CO-4 (55e-60e) virveliin ja Behringerin ECM8000 (52e) ambienssimikiksi rummuille ja mahdollisesti akustiseen kitaraan. Mitä ehdottaisitte bassorumpuun? Ovatko edellä mainitsemani mikrofonit välttäviä tarkoituksiinsa? Behringerin ECM8000 tarvitsee Mustanaamio-virtaa, miten sitä saisi mahdollisimman edullisesti syötettyä mikkiin? Bonuskysymys: Mm. kirjassa "Kotistudio - musiikki purkkiin omin avuin" mainitaan, että äänitystilassa ei tulisi olla loisteputkivalaisimia. Tekevätkö energiansäästölamput poikkeuksen tähän? Suurkiitos kaikesta avusta! | |
![]() 04.10.2004 20:02:45 | |
Bonuskysymys: Mm. kirjassa "Kotistudio - musiikki purkkiin omin avuin" mainitaan, että äänitystilassa ei tulisi olla loisteputkivalaisimia. Tekevätkö energiansäästölamput poikkeuksen tähän? Ainakin jotkut energiansäästölamput aiheuttavat rätinää. Samoin himmenninvalot. "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy | |
![]() 04.10.2004 21:01:49 | |
kiiski: Ajattelin itse, että TSM MT57 (42 euroa) voisi olla hyvä kitaravahvistimeen Pistä elämä risaiseksi ja osta suoraan viisseiska. Hyväksi todettu. Hinta noin tuplaantuu, mutta ei tarvitse enää funtsia. (Huomenna EQ testaukseen.) Lick my lovepump!
Redbound | |
![]() 04.10.2004 21:14:00 | |
Electro-Voicen CO-4 (55e-60e) virveliin Erinomainen mikki. Oman virvelini kanssa toimii paremmin kuin Shuren 57. Harkitkaa tätä myös kitaralle, saattaa nimittäin päihittää TSM:n. Ainakin laaduntarkkailu lienee EV:llä parempi:) Behringerin ECM8000 (52e) ambienssimikiksi rummuille Ajaa asiansa ihan mallikkaasti. Olen äänittänyt monta demoa nämä mikit overheadeina, eikä ole hintaan nähden valittamista. Behringerin ECM8000 tarvitsee Mustanaamio-virtaa, miten sitä saisi mahdollisimman edullisesti syötettyä mikkiin? Esim. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_millenium_pps2_prodinfo.html Mitä ehdottaisitte bassorumpuun? Sennheiser E602. Älkää vain erehtykö TSM:n basarimikkiin. Minä tein sen virheen. Dauntless -Death/Thrash Metal- | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)