mikke69 03.10.2004 10:45:46 | |
---|
Kyselen kommenteja pod ll ja xt:n käytöstä äänitysjutuissa. Onko hyvä tai lähelläkään vahvistin ja mikki äänitystä. " Äänettömyys" äänityksissä olisi ilta-aikaan plussaa. Mitäs olisi sitten hyväsaundisia "studiovahvareita" eli jotka soisivat jo hiljaisemmillakin voleilla? |
Dr.Groove 03.10.2004 11:03:10 | |
---|
Teen itse lähes kaikki kitaraäänitykseni Vetta II:n kautta suoraan piuhoilla mikseriin ja edelleen tietokoneelle, eli "äänettömästi". Vetta II pitää käsittääkseni sisällään saman mallinnussoftan kuin POD. Olen ollut soundeihin erittäin tyytyväinen enkä ole kaivannut akustisen äänittämisen tuomaa lisäarvoa. Soundikirjoa on todella paljon ja soundit ovat hyviä. BTW, PODin ja Vettan käyttöä helpottaa paljon Line 6 Editin käyttö, josta kirjoitin juuri arvion artikkeliosuuteen. Sillä soundien muokaaminen ja jopa soundien kopiointi www.customtone.com -ista onnistuu helposti. Miten kitaristin saa soittamaan hitaammin?
Anna hänelle biisin nuotit ;-) |
mikke69 03.10.2004 11:14:01 | |
---|
Kiitos infosta, Onko noilla kahdella eri podilla ll ja xt soudieroja? |
Exhausted 03.10.2004 12:19:55 | |
---|
on suuretkin soundierot. XT-sarjaan on vahvarimallinnukset ja erityisesti kaappi- ja mikkimallinnukset tehty paljon paremmiksi. lisäksi XT:ssä on reilusti enemmän efektejä ja säätömahdollisuutta. |
askomiko 03.10.2004 16:42:56 | |
---|
|
Velli 03.10.2004 17:00:00 | |
---|
on suuretkin soundierot. XT-sarjaan on vahvarimallinnukset ja erityisesti kaappi- ja mikkimallinnukset tehty paljon paremmiksi. lisäksi XT:ssä on reilusti enemmän efektejä ja säätömahdollisuutta. Mä taas olen lukenut muutamien POD:in käyttäjien kommentteja että ovat vaihtaneet XT:nsä takaisin POD II:een, koska hi-gain säröt eivät kuulemma XT:ssä olleet yhtä hyvät.. Mene ja tiedä sitten. Itse en ole koskaan XT:llä soittanut. Myynnissä mm. Jackson RR1. |
Da Make 03.10.2004 17:36:31 | |
---|
Mä taas olen lukenut muutamien POD:in käyttäjien kommentteja että ovat vaihtaneet XT:nsä takaisin POD II:een, koska hi-gain säröt eivät kuulemma XT:ssä olleet yhtä hyvät.. Mene ja tiedä sitten. Itse en ole koskaan XT:llä soittanut. XTpro on taas ihan eri planeetalta kuin XT. Mallinnukset kuulostavat ja lisäksi "tuntuvat" oikeilta vahvareilta! Aivan tajuttoman hyvä vehje! (Torilla taisi olla myynissä jollain 400e!) Tosin XTprohon on saatavilla HD147 otettu päivitys! 99$ maksaa ja saa lisää Efektejä, Vahvistin malleja... HD147 Hi-Gainit ovat todella munakkaat verrattuna XT/pro higaineihin! Tollainen XTpro pitää joskus ostaa... Hinta floorboardin kanssa on kyllä aika suolainen, ja siihen tarttee myös päättärin jos haluaa "livenäkin" vedellä kotona. |
Kapane 03.10.2004 17:43:33 | |
---|
Tollainen XTpro pitää joskus ostaa... Hinta floorboardin kanssa on kyllä aika suolainen, ja siihen tarttee myös päättärin jos haluaa "livenäkin" vedellä kotona. suoraan stereoihin. Ite vedän ainakin Korgin omaan grundiggiin. |
Da Make 03.10.2004 17:46:50 (muokattu 03.10.2004 17:47:16) | |
---|
suoraan stereoihin. Ite vedän ainakin Korgin omaan grundiggiin. Erittäin hyvin sanottu. Mutta silti, joku putkipäättäri ja toi 2x12 skobe kuulostaa varmasti kivemmalta lujempaa soitettaessa. |
Invader 03.10.2004 18:24:30 | |
---|
XTpro on taas ihan eri planeetalta kuin XT. Mallinnukset kuulostavat ja lisäksi "tuntuvat" oikeilta vahvareilta! Täh? Eikös XT Pro ole vain räkkikoteloon väsätty Pod Xt häystettynä suuremmalla määrällä liitäntämahdollisuuksia. "I love listening to jazz, but would I want to play it? Fuck no! You just get a guitar the size of a Chevy on your chest and play the same solo for an hour..." - Dave Mustaine |
mikke69 03.10.2004 18:50:59 | |
---|
Elikkä kitaravahvistinta ei enää tarvita vaan pärjätään mallinnuksilla? Joitkut ovat kuitenkin edelleen ehdottomasti "aidon" kannalla ihan ammattitasolla olentämmöistä kuullut vai onko kyse vain asenteista? Onko Pod xt:ssä ne ratkaisevat elementit jotka kannattaa satsata? |
askomiko 03.10.2004 21:11:53 (muokattu 03.10.2004 21:16:49) | |
---|
Onko Pod xt:ssä ne ratkaisevat elementit jotka kannattaa satsata? No ei. Kyllä se toimii ihan hyvin yönauhoittimena, jos sellaisesta haluaa maksaa noin paljon. On se parannus ensimmäisestä Podista, mutta aivan liian pieni. Tuolla ilmaisvaihtoehdolla saa erittäin hyvin sen yhdentyyppisen soundin mikä siitä lähtee, eli kyllä kaupallinenkin mallinnustekniikka vielä joskus on oikeasti hyvää. Kunhan tekeevät Guitarsuiten tasoisen Podin niin ostan pari. Vielä ei ole vahvaria voittanutta. (Vaikka kyllähän jotkut huurupäät tekee ihan levy-yhtiörokkia Podilla, mitä en kyllä ymmärrä. Ehkä soundikäsite on jo ehtinyt muuttua niin että se on "hyvä".) |
Exhausted 03.10.2004 21:42:16 (muokattu 03.10.2004 21:43:17) | |
---|
Mä taas olen lukenut muutamien POD:in käyttäjien kommentteja että ovat vaihtaneet XT:nsä takaisin POD II:een, koska hi-gain säröt eivät kuulemma XT:ssä olleet yhtä hyvät.. Mene ja tiedä sitten. Itse en ole koskaan XT:llä soittanut. joku tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Itse en ole POD II:sta kokeillut koskaan, mutta POD Xt vakuutti hetkessä. XT:hen julkaistiin ilmainen päivitys kesällä ja sen jälkeen ihmiset ovat ilmeisesti olleet tyytyväisempiä, erityisesti high-gain puolella saundit paranivat. Ja varsinkin erikseen ostettavassa metal shop-modelpackissa on tosi hyviä high-gain mallinnuksia. XTpro on taas ihan eri planeetalta kuin XT. Mallinnukset kuulostavat ja lisäksi "tuntuvat" oikeilta vahvareilta! Aivan tajuttoman hyvä vehje! (Torilla taisi olla myynissä jollain 400e!) Tosin XTprohon on saatavilla HD147 otettu päivitys! 99$ maksaa ja saa lisää Efektejä, Vahvistin malleja... HD147 Hi-Gainit ovat todella munakkaat verrattuna XT/pro higaineihin! Tollainen XTpro pitää joskus ostaa... Hinta floorboardin kanssa on kyllä aika suolainen, ja siihen tarttee myös päättärin jos haluaa "livenäkin" vedellä kotona. itse asiassa XT Pro on ihan täysin sama kuin XT räkkikoteloissa efektilenkillä ja paremilla liitännillä. Saundit ovat samat. suoraan stereoihin. sama homma. Mutta silti, joku putkipäättäri ja toi 2x12 skobe kuulostaa varmasti kivemmalta lujempaa soitettaessa. Kotonapa ei tarvitse lujempaa soitella. |
Täh? Eikös XT Pro ole vain räkkikoteloon väsätty Pod Xt häystettynä suuremmalla määrällä liitäntämahdollisuuksia. Ööö. Ei. |
Exhausted 03.10.2004 21:44:35 (muokattu 03.10.2004 22:23:35) | |
---|
Ööö. Ei. no kerroppas minulle mitä eroja siinä on kun en tiedä eikä line6:n sivut eikä POD XT/XT PRO:n ohjekirjakaan kerro mistään olennaisista saundieroista. |
Exhausted 05.10.2004 17:59:54 | |
---|
owned. |
pitk 05.10.2004 18:06:43 | |
---|
Kyselen kommenteja pod ll ja xt:n käytöstä äänitysjutuissa. Onko hyvä tai lähelläkään vahvistin ja mikki äänitystä. " Äänettömyys" äänityksissä olisi ilta-aikaan plussaa. Mitäs olisi sitten hyväsaundisia "studiovahvareita" eli jotka soisivat jo hiljaisemmillakin voleilla? Mulla on Vox ToneLab, joka on huippuyhyvä. http://www.voxamps.co.uk/products/tonelab/tonelab.htm Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat! |
mikke69 06.10.2004 13:39:33 | |
---|
Tuo tone labbi lienee ihan hyvä verme.Hintaakin on jonkun verran enemmän kuin podeilla - mutta hyvästähän saa aina maksaa... |