Aihe: Peavey Classic 30
1 2
Ze Kink
09.09.2004 22:00:46
Elikkäs olen hyvin todennäköisesti ostamassa piakkoin kyseisen vahvistimen, ja haluaisin kuulla vielä käyttäjien huomioita, kommentteja, huonoja puolia vahvistimessa jne. Ja myös kiinnostaisi tietää, että kun ostan varmaankin käytetyn, niin onko se putkisuojus hyödyllinenkin kapistus? Kyseisessä vahvistimessa ei sellaista ole.
"Nyt lähtee tsupi tsupi!!!" -Humaltuneet hiphopparipojat Tervasaaressa. Koittivat soittaa mankalla tupakkaa. Ei toiminu.
kiitos
09.09.2004 22:19:22 (muokattu 09.09.2004 22:20:04)
Ze Kink
09.09.2004 22:46:10 (muokattu 09.09.2004 22:46:25)
http://muusikoiden.net/keskustelu/s … 5&dest=subject&x=30&y=7

Keskustelusta ei löytynyt yhtään hakuehtojasi vastaavaa kirjoitusta!
E: Ettsillee.
"Nyt lähtee tsupi tsupi!!!" -Humaltuneet hiphopparipojat Tervasaaressa. Koittivat soittaa mankalla tupakkaa. Ei toiminu.
kiitos
09.09.2004 23:04:28

pinnistele, vaihdat vaan keskustelu-alueen kitarat: kitarakamat
TommyGun
28.09.2004 18:00:24
Elikkäs olen hyvin todennäköisesti ostamassa piakkoin kyseisen vahvistimen, ja haluaisin kuulla vielä käyttäjien huomioita, kommentteja, huonoja puolia vahvistimessa jne. Ja myös kiinnostaisi tietää, että kun ostan varmaankin käytetyn, niin onko se putkisuojus hyödyllinenkin kapistus? Kyseisessä vahvistimessa ei sellaista ole.

Erittäin asiallinen pikku combo. hyvät ja taipuvaisetkin soundit. huonopuoli on se ettei siinä ole standby-kytkintä joten se käräyttää putkia helposti
2 suurta elämän totuutta on: 1.Oikeat basistit soittaa plektralla. 2.Laatuviineissä on kierrekorkit
Kitaravirtuaali
28.09.2004 18:23:51

Erittäin asiallinen pikku combo. hyvät ja taipuvaisetkin soundit. huonopuoli on se ettei siinä ole standby-kytkintä joten se käräyttää putkia helposti

Pöh, huhupuheita. Jotain systeemiähän tuossa oli, ettei se päästä signaalia läpi ennen kuin putket ovat tarpeeksi lämpimät.

Vallan monipuolinen ja hyväsoundinen laitos. Puhtaat ovat ainakin itselleni juuri sellaiset "taivaalliset putkikirkkaat" kuin vain toivoa saattaa. Säröpuolelta nimenomaan tämä klassisempi puoli irtoaa vallan mainiosti, kevyttä ja vähän rankempaakin ruttua bluessiin ja rockiin. Mitään kissantapposirinöitä ei irtoa, mutta kyllä tällä kasarihevit veivaa. Kovempia pöristyksiä irtoaa sitten muualta, omassa tapauksessa Korgin AX1500Gstä.

Miinusta ainoastaan putkien helinä, varsinkin ala-E:n Geen kohdalla. Pitäisi joskus vaihtaa putkien paikkaa tai koko putket, mutta eipä tuo kovasti häiritsevä ole. Komboa mikittäessa ääni saattaa kyllä tulla ikävästi läpi. Toinen huono puoli on kaikutankki. Vallan maukkaat jousikaiut kyllä irtoaa, ja sitä saa tarpeeksi, mutta Boost-namiskan kun länttää pohjaan ja kieräyttää enemmän kaikua, voi vastaan tulla ikävä ongelma; Armoton kierto, johon ei kitaran voluumilla ole osaa eikä arpaa, vaan kaiku pitää ottaa pois päältä. Aika harvoin tosin tuotakin tapahtuu.

Eli siis hintaansa nähden vallan oiva laite, ainakin itse olen vallan tyytyväinen.
Hohhoijaa
28.09.2004 18:29:35

Paina "hae"- nappulaa.
Kirkan paska, ei siis hai. Pastilli?
zorro
29.09.2004 00:06:38
Miinusta ainoastaan putkien helinä, varsinkin ala-E:n Geen kohdalla.

Mikäli olen oikein tämän hälinätermin merkityksen ymmärtänyt, minun mielestä se helinä on just siisti lisä siihen soundiin.

Voi kuitenkin olla hyvinkin mahdollista että puhun jostain muusta putkivahvistimen ominais-saundiin liittyvästä asiasta, mutta helinätermillä minä sitä ääntä kuvailisin.
OSTETAAN: lace sensor Red
McNulty
29.09.2004 00:47:02
Elikkäs olen hyvin todennäköisesti ostamassa piakkoin kyseisen vahvistimen, ja haluaisin kuulla vielä käyttäjien huomioita, kommentteja,

Asiallinen vahvistin, sopivaan hintaan. Erittäin hyvät cleanit (lämmin, tukeva, kuitenkin erotteleva ja kuulas). Säröistä sen verran että tuosta lähtee loistava blues-crunch, rock ja hardrock saundi. Tweedinä tuo on erittäin nätti laitos (ainakin kun ruuvaa sen peaveyn logon edestä poies)... =)

huonoja puolia vahvistimessa jne.

Jos soittaa metallia niin särökanava on aivan liian kesy siihen.
Muuta huonoa en oikein osaa sanoa... ehkä hiukan liian äänekäs peli kotisoitteluun. On meinaan 30W putkikomboksi aikas äänekäs laite. Mielestäni kaikista 600e (tai alle) olevista vahvistimista tuo kyllä vie voiton.

Ja myös kiinnostaisi tietää, että kun ostan varmaankin käytetyn, niin onko se putkisuojus hyödyllinenkin kapistus? Kyseisessä vahvistimessa ei sellaista ole.

Uusitussa Peavey Classic 30:ssä putket ovat suojattu. Mikäli putket ovat suojaamattomat ja roudaat vahvistinta paljon, on suojan hankkiminen tai rakentaminen ihan fiksua.
~:~:~ I'm the King, I'm the Sun ~:~:~
päänahka
30.09.2004 11:39:24
Mikäli olen oikein tämän hälinätermin merkityksen ymmärtänyt, minun mielestä se helinä on just siisti lisä siihen soundiin.

Voi kuitenkin olla hyvinkin mahdollista että puhun jostain muusta putkivahvistimen ominais-saundiin liittyvästä asiasta, mutta helinätermillä minä sitä ääntä kuvailisin.

Voi olla, nimittäin putkien resonointi ei ole kaunista kuultavaa (ok, en ole edes kuullut mutta kaveri valittaa, hällä c30). Kyse ei ole putkivahvistimien ominaissoundista, vaan tämän tyyppisen vahvistimen, jossa putket ovat jokseenkin suoraan elementin takana, ominaisongelmasta.
Soolot on perseestä.
ReBeat
30.09.2004 12:28:01

Mulla kanssa helisi putket Classic30:ssa ja kyllä se nauhoitellessa olis ollut ongelma.
Tekemällä ei synny musiikkia.
Miikathebest
30.09.2004 12:58:26 (muokattu 30.09.2004 12:59:01)

dsfferörrrrreafa

poistakaa!
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Ze Kink
30.09.2004 12:58:37
Ensi viikolla lähtee classic 30 postissa tulemaan tänne päin. Tuskin tuo resonointi niin pahasti haittaa. Nyt pitäisi miettiä jotain särötintä tuolle kaveriksi, mietin tätä: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=6ea2fffe5f2cd6b986bbc2bfce0a8009
Mites tuosta, tuohan on niitä re-issue malleja, testasin tollasta levytukussa ja hyvältä vaikutti.
Toinen vaihtoehto olisi vaikkapa: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=6ea2fffe5f2cd6b986bbc2bfce0a8009
Myös hevisärö olisi haussa, vaikka rahat eivät ainakaan vielä riitä, mutta tuollaista olen kahtellut:
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=6ea2fffe5f2cd6b986bbc2bfce0a8009
Tällästä kans: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=6ea2fffe5f2cd6b986bbc2bfce0a8009
Miikathebest
30.09.2004 13:06:49 (muokattu 30.09.2004 13:07:14)

Vai että hevisäröä... kaverilla oli tuossa bossin metal zone ...

metalzone: distortion ja level täysillä, low & high pois kokonaan, mid 5kHz täysillä.
Valvestate rankin särökanava, gain ja volume täysillä...
siinä teille huumoria...
Väittää vielä pystyvänsä soittamaan niillä :D
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Ben_D
30.09.2004 13:23:14

Ottaisin SD-1:n tai Tubescreamerin. Itse käytän tällä hetkellä Tubescreameria. Kannattaa sitten ottaa huomioon, että esim. SD-1 ja TS ovat overdriveja ja esim. Metal Master distortion.

Siinä vaan vahvistimen hintaa alkaa nopeesti nousemaan kun palaa rahaa purkkeihin. Sillä hinnalla + vähän päälle saa vahvistimen, jossa on itsessään tarpeeksi säröä.
Ze Kink
30.09.2004 16:31:43
Ottaisin SD-1:n tai Tubescreamerin. Itse käytän tällä hetkellä Tubescreameria. Kannattaa sitten ottaa huomioon, että esim. SD-1 ja TS ovat overdriveja ja esim. Metal Master distortion.

Siinä vaan vahvistimen hintaa alkaa nopeesti nousemaan kun palaa rahaa purkkeihin. Sillä hinnalla + vähän päälle saa vahvistimen, jossa on itsessään tarpeeksi säröä.

Joo, totta. Ensin etsin kuitenkin rokkisärön, ja sitten vasta jonkun rankan mättösärön. Mutta toisaalta, spedut jää kun vaihtaa vahvistimen, vahvistimen oma särö ei.
Kitaravirtuaali
30.09.2004 16:38:20

No eihän se mikään kovin kaunis ääni ole. Muistuttaa yllättävän paljon ääntä, joka syntyy kun raapotat karkeaa ja painavaa kivilaattaa toisen samanmoisen päällä.
zorro
30.09.2004 20:17:59
No eihän se mikään kovin kaunis ääni ole. Muistuttaa yllättävän paljon ääntä, joka syntyy kun raapotat karkeaa ja painavaa kivilaattaa toisen samanmoisen päällä.

no sitten en varmaan puhu samasta äänestä
OSTETAAN: lace sensor Red
Ray-Ska
03.10.2004 15:01:44
Tulihan tää Peavey Classic 30 hankittua, ja mökää riitti treeneissä ihan kiitettävästi, vaikka on rakas kätinen rumpali ja kovaääninen basisti...mukava särö tossa hakkaa kyllä fuzz tyylisen purkkini ja transistori vahvarin yhdistelmän.....puhtaat saundit ovat todella heleät.
Ray - Ska Rocks and Rolls
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)