Da Make 02.10.2004 23:05:14 | |
---|
Heh, faija (basisti, syntynyt 1950) sanoi että jos joskus 60-70-luvulla oli jossain "wanted" ilmoitus niin siinä luki: bändiin halutaan -----. Ja se siis oli vain bändi, ei industrialprogemättödeathblackavantgardegoottirockmetalheavybändi. |
Super-Jari 02.10.2004 23:07:48 | |
---|
Heh, faija (basisti, syntynyt 1950) sanoi että jos joskus 60-70-luvulla oli jossain "wanted" ilmoitus niin siinä luki: bändiin halutaan -----. Ja se siis oli vain bändi, ei industrialprogemättödeathblackavantgardegoottirockmetalheavybändi. Olikohan siihen aikaan paljon industrialprogemättödeathblackavantgardegoottirockmetalheavybändejä? |
Moratoria 02.10.2004 23:55:24 | |
---|
Hevi on hirveetä musaa. Ihan kakkaa. Siinä ei kiilloteta munaa eikä mitään. |
gheisari 02.10.2004 23:57:23 | |
---|
Kuuntelin kerran heviä. En digannut hirveesti. Iron Monkey tais olla bändi. |
VÄKIPÄÄ 03.10.2004 01:58:03 | |
---|
Ottaa muuten päähän kun kaikki blues/jazz/whatever-tyypit aina pitää heviä jonain vitun välivaiheena kitaristin kuoppaisella tiellä omien kokemuksiensa perusteella. Toiset ihmiset nyt vain tykkäävät hevistä ja haluavat sitä myös soittaa katkeraan loppuun asti. Saat ehdottomasti plussan! Imelä ski munk, ass:eja!!! Pistä pastillis pyllyyn. |
Tosiaan, hevissä ei sitä "angstia" niin ollutkaan vielä 15 vuotta sitten. If it's too loud, you're too old. |
Nyar 04.10.2004 19:56:10 | |
---|
Vituillakseni kysyn mitä se angsti tarkoittaa? Englanti - Suomi Angst - Pelko, Ahdistus (saks.) Hello me, meet the real me...
-Ota pastilli!
-HÄ? |
Aminohappo 04.10.2004 20:33:39 | |
---|
Hmm no bändin kanssa soitetaan aina jotaina Rock/heavy tavaraa mutta sitten kotona soittelen mieluusti esim vaikka Pepperssiä ja sellasta musaa on ihna kiva kuunnellakkin. Tosin eräs meidän bändin bravuri on Bluussia A:sta. Monipuolisuus kannattaa. Feuer frei! |
Schnowotski 04.10.2004 21:53:16 | |
---|
hyvät kanssaihmiset sekä muusikkoveljet ja -sisaret!! No, en nyt tiedä kuinka hyvä olen. Enkä kyllä tuosta veljeydestäkään aivan takuuseen mene. mistä johtuu, että kun lueskelen noita wanted-ilmoituksia tarkoituksenani hakea bändiä, joka tarvitsisi kitaristia/laulajaa, niin lähes kaikki soittavat heavya, death metallia ja blaa blaa, jne, etc..?? ja vaaditaan tietysti ikää, kun aina halutaan heti "isoille" keikoille..baareihin, klubeille.. mä olen kuitenkin jo päässyt ton mustanpuhuvan, synkän "angsti"-vaiheeni ohi ja olis kiva löytää porukkaa joka soittais pop/rock/blues yms. musaa, tykkäis tehdä tosissaan töitä mutta sen lisäksi myös fiilistellä aina välillä.. Mitenkähän tuo angsti liittyy isoille keikoille pääsemiseen? Minusta angstiheavyllä (joo, joo taas näitä kauheita luokitteluita) voisi käsittää sellaisen heavyn, joka ei ole mitenkään iloista (about kaikki?). Ei välttämättä sanan itse merkityksessä henkisesti kovin ahdistunutta, mutta hieman kuitenkin. Vaikka tuota "angstimetalli" -termiä taidetaan kyllä käyttää vain pilkkanimityksenä, esim Trio niskalaukauksesta yms. onko tässä maassa todellakin siis menossa jokin heavy-buumi vai mistä on kyse? Joo-o, siltä vähän näyttäisi että kovin paljon on hevareita liikenteessä. mihin ovat tyylilajilleni omistautuneet, kaltaiseni ihmiset (yms) kadoneet? No, ovathan nuo "pilkkaamasi" angstisethevaritkin tyylilajilleen omstautuneita. jos siis tykkäisit joskus fiilistellä "erilaisen" musiikin parissa niin.. vinkki*vinkki.. Jep, fiilistely on mukavaa, mutta tosiaan kun ei kelpaa kuin se Metallica soitettavaksi...eikä keskitytä siihen , että ensin lähtisi ne perusasiat rullaamaan ja yhteissoitto hitsautuisi saumattomaksi. lopuksi haluaisin huomauttaa, etten suinkaan ole ahdasmielinen yhden tyylin ihminen, vaan kyllä se minäkin aina välillä innostun repimään vahvistimeni uumenista särö-ääniä.. ja soittelemaan muutaman HASSUN heavy-soolon.. Jees. jäänkö yksin? kertokaa!.. Sitä on paha mennä sanomaan. Varmaan jos laittaisit omakuvan niin ei varmaan tartteis olla yksin täällä foorumilla. Post mortem: raamattua ei tule lukea kuin raamattua
Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle. |
Jäärä 05.10.2004 09:08:37 | |
---|
Heh, faija (basisti, syntynyt 1950) sanoi että jos joskus 60-70-luvulla oli jossain "wanted" ilmoitus niin siinä luki: bändiin halutaan -----. Ja se siis oli vain bändi, ei industrialprogemättödeathblackavantgardegoottirockmetalheavybändi. Tää on tosi! Nykyään rajataan näköjään hyvin tarkkaa, minkälaista musaa väännetään, jo ihan isomman genren sisällä löytyy kaikenlaista ihme jaoittelua. Suomen Hiihtoliiton luvalla. |
psykoosi 05.10.2004 12:01:59 | |
---|
Tää on tosi! Nykyään rajataan näköjään hyvin tarkkaa, minkälaista musaa väännetään, jo ihan isomman genren sisällä löytyy kaikenlaista ihme jaoittelua. Ensin koitetaan rajata ja sitten laajennetaan. niinhän se kai menee. Ihmisen tarve lokeroida asioita selventääkseen maailmankuvaansa. Minkä taakseen jättää sen peräsuolestaan löytää. |
Jouto 05.10.2004 21:24:51 | |
---|
Olen miettinyt ja tuskaillut tätä aivan samaa. Ei tahdo itsellekkään löytyä omaa bändiä jonka kanssa voisi soittaa muutakin kuin heviä. Jotenkin tuntuu että ainakin tässä kaupungissa kaikki soittamista harrastavat soittavat ja kuuntelevat heviä. Se on joku suomalainen synkkä perusluonne vissiin. On meitä rokkimiehiäkin varmasti muitakin kuin minä, mutta enpä ole sattunut löytämään. Puoli valtakuntaa sille joka perustaa minun kanssa rock-pop-tms-bändin. The end ist the beginning is the end ist the beginning is the end is the beginning is the end... |
Skebaristi 05.10.2004 21:40:58 | |
---|
Kai sitä luullaan että hevi on helppoa soittaa, kun vaan laittaa säröt kaakkoon, niin että virheet kuulu. Itsekkin tekisi mieli soittaa jotain muutakin, kuin heviä, mutta ei oikein löydy osaavia soittajia. Pahin pula on hyvistä basisteista, kun ne kaikka nykyajan basistit runkkaa vaan sillä plekulla. "No niin, no joo" |
Prowleri 05.10.2004 23:11:09 | |
---|
Samalla tavalla se bändikokemus kertyy siellä hevibändissäkin, ja saattaapa oppia pari uutta jippoa. PS. Billsneri, jos asuisin viel siel ni tulisin heti teijän bändii laulamaan ja basisoimaan! Tehän ootte ihan paskoja, mut ei se mittään, nii oon minäki! Eläkeläiset Euroviisuihin! |
Butcheri 06.10.2004 09:54:45 (muokattu 06.10.2004 09:58:53) | |
---|
Se on joku suomalainen synkkä perusluonne vissiin Jengi on vaan niin kännissä. EDIT: Ja haluan mainita, että en kuuntele ja soita heviä minkään "angstin" takia, vaan siksi että pidän siitä ja saan siitä hyvän fiiwiksen. Pastilli? |
Kimmo72 07.10.2004 10:03:37 (muokattu 07.10.2004 10:04:58) | |
---|
hyvät kanssaihmiset sekä muusikkoveljet ja -sisaret!! mistä johtuu, että kun lueskelen noita wanted-ilmoituksia tarkoituksenani hakea bändiä, joka tarvitsisi kitaristia/laulajaa, niin lähes kaikki soittavat heavya, death metallia ja blaa blaa, jne, etc..?? Saa lukea myös mun wanted haun... ei tulosta yli vuoteen.. E: Taidankin nostaa sen taas ylös.. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |
Hevarityttö 07.10.2004 11:09:18 | |
---|
Muaki vituttaa se,et aina hevi on joku vitun teinivuosien ohimenevä vaihe.Munki porukat aina sanoo"kyl sä viel joskus oot eri mieltä,se on vaan joku vaihe.Ja paskat!Ehkä joillekkin voi ollakkin,mut mä en ainakaa koe sitä noin.Paitsi että se musiikki on aivan ihanaa niin se on myös elämäntapa.Hevistä on ehkä vähän tullu muotia niin ku siitäki et ollaan gootteja.Yleensä hevarit on niitä ihmisiä,joita ihmiset kyylää tuolla kadulla ku ne näyttää niin erikoiselta,mut sitte jotkut tulee ja pilaa hevinki erikoisuuden leikkimällä pari kuukautta hevarii,ku se on niin cool ja sit taas alkaa kuuntelee jotai räppii ku hevimuoti meniki jo ohi ja taas pitää seurata uutta muotia.Ihan perseestä tollanen meininki.Miks pitää aina seurata muotia ja olla just sellasia ku kaikki muutki.Nyt en tarkoita etteikö hevaritki vois kuunnella jotain muuta musaa hevin lisäksi.Ei se ole mikään rikos,kyllä mäki tykkään joskus kuunnella rokkia ja punkkia,mut silti perusluonteeltani oon hevari.Tollasta "muotihevariutta" en silti ymmärrä.Toisaalta taas kaikki maholliset radiokanavatki on täynnä jotain poppipaskaa,eihän siellä muuta soitetakkaan(paitsi ylex on ainoo kanava,josta edes joskus kuulee heviä useemminki ku yhen biisin vuodessa). Eli eiköhän toi pop oo enemmän trendi ku hevi.Poppiaki on tietysti erilaista,mut ainaki tollaset Antti Tuiskut saa painua perseeseen.Niitä on ihan tarpeeks muutenki eikä tarvita enää yhtään lisää!!! Kiitos! Nyt voin pitää turpani kiinni. |
Kimmo72 07.10.2004 11:26:28 | |
---|
..ehkä vähän tullu muotia niin ku siitäki et ollaan gootteja. Miks kukaan ei oo keksiny alkaa olemaan keltti?? Aina vaan gootteja. Hö. Toisaalta taas kaikki maholliset radiokanavatki on täynnä jotain poppipaskaa.. Paitsi Radio City........ kai Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |
leather rebel 07.10.2004 13:22:39 (muokattu 07.10.2004 13:23:19) | |
---|
Muaki vituttaa se,et aina hevi on joku vitun teinivuosien ohimenevä vaihe.Munki porukat aina sanoo"kyl sä viel joskus oot eri mieltä,se on vaan joku vaihe.Ja paskat!Ehkä joillekkin voi ollakkin,mut mä en ainakaa koe sitä noin.Paitsi että se musiikki on aivan ihanaa niin se on myös elämäntapa.Hevistä on ehkä vähän tullu muotia niin ku siitäki et ollaan gootteja.Yleensä hevarit on niitä ihmisiä,joita ihmiset kyylää tuolla kadulla ku ne näyttää niin erikoiselta,mut sitte jotkut tulee ja pilaa hevinki erikoisuuden leikkimällä pari kuukautta hevarii,ku se on niin cool ja sit taas alkaa kuuntelee jotai räppii ku hevimuoti meniki jo ohi ja taas pitää seurata uutta muotia.Ihan perseestä tollanen meininki... Juuri tällaisen angstisen urpoilun takia en halua kutsua itseäni hevariksi, vaikka heviä kuuntelenkin. "I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine |
Super-Jari 07.10.2004 15:00:23 | |
---|
Juuri tällaisen angstisen urpoilun takia en halua kutsua itseäni hevariksi, vaikka heviä kuuntelenkin. hehee.. hyvää tekstiähän tuo oli. Vahvisti tämän threadin aihetta täysin. |