hollstro 03.10.2004 10:40:28 | |
---|
Ashdown 8*10" onkin sitten kaikinpuolin paras;) Siitä löytyy pillikin. Pilli antaa lisämehua hifi-bassolla soolosoitossa. Mulla oli joskus 10 vuotta sitten tuo pilli-vaihe. Se meni ohi aika nopeesti kun se kihinä ei kuitenkaan bändisoitossa erotu, enkä ole mikään soolobasisti. No eipä siitä pillistä ole juuri haittaakaan ja sen saa kaikista hyvistä vermeistä kytkettyä pois jos tulee toisiin saundiajatuksiin. Mitä tulee 8x10" kaappeihin niin pidempiaikaista keikka- ja treenikokemusta on Ampegista ja Marshallista. Molemmat toimii rokkiin hienosti. Kyllä släppisaundikin irtoaa. Se on enemminkin bassosta ja soittajasta kiinni. |
Teijo K. 03.10.2004 10:40:36 | |
---|
1. Osta elementit 2. Osta puuta 3. Tee puusta kotelo 4. Tunge elementit koteloon Tuo on oikein hyvä neuvo, mutta ei Pallistille. Katsos hän selvästi tavoittelee jotain tiettyä soundia. Tuosta tulee kyllä oikein hyvä kaijutin, mutta on varsin hankala sanoa etukäteen mihin suuntaan se soundi tuossa menee. |
Karlsson 03.10.2004 10:56:42 | |
---|
Ashdown 8*10" onkin sitten kaikinpuolin paras;) Siitä löytyy pillikin. Eikös tosa EBS:n kaapissakin ole pilli? Ja Ashdownissa pillissä o vaan on/off kytkin kun taasen EBS:ssä on säädettävä. Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä! |
Eikös tosa EBS:n kaapissakin ole pilli? Ja Ashdownissa pillissä o vaan on/off kytkin kun taasen EBS:ssä on säädettävä. Ashdownissa voi on kolme astetta millä voi valita miten pilli on päällä: päällä, pois, ja sitten "low", että on vähän niinkun päällä. Ite olen kuitenkin pitänyt sen pois kokoajan, pitänee kahtoa sitten jos släppään. Meitsi on meshissä. |
Karlsson 03.10.2004 11:10:12 | |
---|
Ashdownissa voi on kolme astetta millä voi valita miten pilli on päällä: päällä, pois, ja sitten "low", että on vähän niinkun päällä. Ite olen kuitenkin pitänyt sen pois kokoajan, pitänee kahtoa sitten jos släppään. Joo, omissa EBS:ssä on kyllä pillit nollila kokoajan, ei silleen tarvetta niille ole ollut. Tuo on kyllä hauskasti sanottu tuo "vähän niinkuin päällä". Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä! |
Niskamies 03.10.2004 11:16:50 | |
---|
Tuo on kyllä hauskasti sanottu tuo "vähän niinkuin päällä". You know what I meaning about. Meitsi on meshissä. |
Karlsson 03.10.2004 11:22:14 | |
---|
You know what I meaning about. Ju, asia tuli selväksi. Nauraen. Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä! |
Pallisti 03.10.2004 12:27:49 | |
---|
Mites noi SWR:n kamat? Niillä on muistaakseni kanssa joku 8x10 kaappi.. Onkohan kenelläkään tiedossa kyseisen firman nettisivuja. En onnistunut googlesta löytämään. Se Ampegi olisi mulle kaikista edullisin, mutta kun siitä puuttu pilli :( |
Karlsson 03.10.2004 12:30:33 | |
---|
Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä! |
Pallisti 03.10.2004 12:39:49 | |
---|
|
Teijo K. 03.10.2004 12:42:15 (muokattu 03.10.2004 12:42:59) | |
---|
Mites noi SWR:n kamat? Niillä on muistaakseni kanssa joku 8x10 kaappi.. Onkohan kenelläkään tiedossa kyseisen firman nettisivuja. En onnistunut googlesta löytämään. Se Ampegi olisi mulle kaikista edullisin, mutta kun siitä puuttu pilli :( Jaaha. SWR Workingman's sarjan kompoja mulla on ollut kaksinkin kappalein, ja niitä yhdisti minusta tietty hifistinen ote soundiin. Perinnesoundien kaivaminen oli hiukan hankalahkoa. Ehkä en vain osaa, mutta näin. Hifiä niistä irtosi kyllä helposti. Eli jos sellainen lehmänselkä EQ on se sun juttu, voisi SWR olla sitä kanssa. |
Pallisti 03.10.2004 12:49:42 | |
---|
Jaaha. SWR Workingman's sarjan kompoja mulla on ollut kaksinkin kappalein, ja niitä yhdisti minusta tietty hifistinen ote soundiin. Perinnesoundien kaivaminen oli hiukan hankalahkoa. Ehkä en vain osaa, mutta näin. Hifiä niistä irtosi kyllä helposti. Eli jos sellainen lehmänselkä EQ on se sun juttu, voisi SWR olla sitä kanssa. Sen EBS:n haluaisin, mutta ei mulla siihen riitä ikinä masset.. Eli tällähetkellä todelliset vaihtoehdot ovat ampeg 8x10 ja se swr:n 8x10. Täytyy lähteä kokeilemaan.. |
Keny 03.10.2004 20:04:26 | |
---|
EBS 6x10 on munsta ihan kova kappi potkikimaan 8x10 ampegit mennen tullen. Hyvät kahvatx4 ja pyörät tulee viel mukana.EBS suunnitelioiden mukaan niiden paras tuote ja ittellä ainakin toimii. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
poppamies 03.10.2004 20:20:38 | |
---|
EBS 6x10 on munsta ihan kova kappi potkikimaan 8x10 ampegit mennen tullen... No ei nyt ihan näinkään. Eräällä tuttavalla on 100w Ampeg putkinuppi 6x10", ja 200w putkinuppi 8x10" kaapilla. Kyllä se 200w + 8x10" potkaisee ihan eri tavalla. Toki hyvät molemmat. "G-strings are for strippers" |
Keny 03.10.2004 20:32:33 | |
---|
No ei nyt ihan näinkään. Eräällä tuttavalla on 100w Ampeg putkinuppi 6x10", ja 200w putkinuppi 8x10" kaapilla. Kyllä se 200w + 8x10" potkaisee ihan eri tavalla. Toki hyvät molemmat. Joo voi olla mut oliko se 6x10 ampekki vai EBS.Ainakin ite kun vertasin ampgin 8x10 ja EBS 8X10 niin valitettavasti ampekki jäi kyllä jalkoihin. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Ylläri 03.10.2004 20:43:43 | |
---|
Ainakin ite kun vertasin ampgin 8x10 ja EBS 8X10 niin valitettavasti ampekki jäi kyllä jalkoihin. Mikäs siinä niin valitettavaa on? Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Keny 03.10.2004 20:47:28 | |
---|
Mikäs siinä niin valitettavaa on? No käsittääkseni ampeggi on niinku jumala basisteille ja taas EBS jonkinlainen hifi kaappi.Ite kyllä oon ehdottomasti EBS:än takana sen potkun ja erittelykyvyn taki kun taas ampekki on sellanen tuhnu tumppu. Ja nyt en tarkota pahalla vaan taas kerran makuasioita. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Niskamies 03.10.2004 20:54:56 | |
---|
No käsittääkseni ampeggi on niinku jumala basisteille ja taas EBS jonkinlainen hifi kaappi.Ite kyllä oon ehdottomasti EBS:än takana sen potkun ja erittelykyvyn taki kun taas ampekki on sellanen tuhnu tumppu. Ja nyt en tarkota pahalla vaan taas kerran makuasioita. Mä en ymmärrä miks kaikki hypettää noita EBS:n kaappeja, kun munsta Ashdownit on noin n kertaa parempia. Ainakin mulle saundi sopii paljon paremmin. Ashdown on hengeltään perinteisen ja hifin välimaastoa, täydellinen mulle. Jos jonkun kaapin EBS:ltä ostan, se olkoon neo. Mutta tuskinpa sekään koittaa kun Gallien Krugerilla on MB kombo ja lisäkaappi:) EBS:n nupit ovat tosin mahtavuutta. Funtsin tässä että pitäiskö joskus toi HD350 vaihtaa Fafneriin kun rahat antaa periksi. Meitsi on meshissä. |
Keny 03.10.2004 21:10:08 | |
---|
Mä en ymmärrä miks kaikki hypettää noita EBS:n kaappeja, kun munsta Ashdownit on noin n kertaa parempia. Ainakin mulle saundi sopii paljon paremmin. Ashdown on hengeltään perinteisen ja hifin välimaastoa, täydellinen mulle. Jos jonkun kaapin EBS:ltä ostan, se olkoon neo. Mutta tuskinpa sekään koittaa kun Gallien Krugerilla on MB kombo ja lisäkaappi:) EBS:n nupit ovat tosin mahtavuutta. Funtsin tässä että pitäiskö joskus toi HD350 vaihtaa Fafneriin kun rahat antaa periksi. Niinku justa sanoi niin makuasioita...ymmärrä nyt se.Jos jengi kehuu EBS kaappeja niin ei kai ne sitä huvikseen tee.Jos ass on sun juttu nii hienoo. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Niskamies 03.10.2004 21:15:23 | |
---|
Niinku justa sanoi niin makuasioita...ymmärrä nyt se.Jos jengi kehuu EBS kaappeja niin ei kai ne sitä huvikseen tee.Jos ass on sun juttu nii hienoo. Onneks ne miellyttää enemmän, kun halvempiakin on kun EBS:t. Meitsi on meshissä. |