Aihe: heavy-"angsti"-buumi??!!
1 2 3 4
Rattata
02.10.2004 10:30:22
empä ole ikinä mäkää päässyt kenenkään kanssa soittamaan. olen vaan niin vitun vastenmielinen ihminen. on kyllä wanteddii yritetty käyttää ja kyselty jengeiltä mut ei vaa ketää kiinnosta. mulle ois ihan sama mitä soittas, vaikka veneläistä humppaa tai jugoslavialaista poppia tahi sit heviörvellystä........

Joo vähän samalla tavalla ajattelen nykyään. Kunhan vaan pääsis jotain soittamaan, niin olis hyvä. Mutta eipä oo löytyny soittokavereita. Ehkä joskus...
"Take seven pastilli? and call me in the morning" IMIK #23 IHKK #18
sub zero
02.10.2004 10:46:18 (muokattu 02.10.2004 10:46:40)
Jos joku kuuntelee sitä musaa mitä mä, niin se on järjellä tehty musiikkityylin valinta ja osoittaa hienostunutta makua. Jos taas joku kuuntelee jotain muuta musiikkia, niin se valinta voidaan selittää vain vetoamalla psykologisiin selitysmalleihin. Eiks je?
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Billsner
02.10.2004 10:49:58
toisaalta jos et itse ole hevimusiikin kuuntelija, saatat yleistää kaikki hevarit yhteen nippuun. tosiasiassa heviin kuuluu sadoittain alalajeja. powermetal-kitaristia ei kaivat death-bändiin ja black-laulaja ei haluaisi edes laulaa trash-bändissä.

Oikeassa olet. Soittajia ei ole koskaan liikaa. Meillä on ollu laulaja ja basisti hakusessa dödö-bändiin jo pitemmän aikaa, mutta sopivia tyyppejä ei vaan ole.
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
Jani The Rock
02.10.2004 11:05:19

Jos joku kuuntelee sitä musaa mitä mä, niin se on järjellä tehty musiikkityylin valinta ja osoittaa hienostunutta makua. Jos taas joku kuuntelee jotain muuta musiikkia, niin se valinta voidaan selittää vain vetoamalla psykologisiin selitysmalleihin. Eiks je?

Je. Juuri näin. Mutta ei järjellä, vaan tunteella.

Mutta vakavasti puhuen olen sitä mieltä, että ihmisen musiikkimaun yhteyttä psykologisiin tekijöihin olisi mielenkiintoista tutkia.
Don`t mess with the countryboys
Brian May jr.
02.10.2004 12:11:59
On huomattu, täällä tilanne nyt vain taitaa olla niin. Neuvoni onkin, että älkää etsikö wanted-listalta. Huono pohja laittaa bändi kasaan.

Ettikää tutuista.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
hörhö
02.10.2004 13:09:13

Jotenkin tuntuu, että noita vain ja ainoastaan hevipiluttajia ja -runttaajia on niin jokalähtöön, ettei muitakin genrejä soittavien tarvitse juurikaan etsiä soittajia. Samat pienet piirit ne ovat jotka pyörii. Mutta kieltämättä melkoinen muoti-ilmiö hevi nykyään tuntuu olevan.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
sub zero
02.10.2004 13:32:14
Mutta kieltämättä melkoinen muoti-ilmiö hevi nykyään tuntuu olevan.

Onko metalli jotenkin erityisen IN juuri nyt? Minulla oli sellainen käsitys, että joku 90-luvun alku oli sen kulta aikaa. Sekä perinteisemmän että rankemman. En tosin ole varma... Tästäkin olisi mielenkiintoista kuulla lisää.
What's there to live for? Who needs the peace corps?
hörhö
02.10.2004 13:48:55 (muokattu 02.10.2004 13:49:19)

Onko metalli jotenkin erityisen IN juuri nyt? Minulla oli sellainen käsitys, että joku 90-luvun alku oli sen kulta aikaa. Sekä perinteisemmän että rankemman. En tosin ole varma... Tästäkin olisi mielenkiintoista kuulla lisää.

Tämä rankempi osasto on nostanut enemmän päätään valtavirrassa. Siis deaththrasdoomörrörgrindhärrrrpppcore osasto. Jonkinlainen genrepuritaanius on myös yleisempi ilmiö.

EDIT: Tuntuisi myös, että enemmän on harrastajia, kuin silloin.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Da Make
02.10.2004 17:12:53
EDIT: Tuntuisi myös, että enemmän on harrastajia, kuin silloin.

Musta tuntuu myös, että enemän on ihmisiä, kuin silloin.
Cräx, Change, Ötöm!? Katso omat plussasi täältä! [Can you feel what you've done to me?]
Super-Jari
02.10.2004 17:55:20
Jonkinlainen genrepuritaanius on myös yleisempi ilmiö.

Tämä ilmiö ei ole mitenkään metallipiirien yksinoikeus. Ei todellakaan. Pahimmat putkinäöt löytyy kevyenmusiikin puolelta.
Aika harvoin törmää suomi-iskelmä tyyppiin jonka playlistillä on myös death metallia tai punkkia. Toisinpäin tuo ei ole mikään ihme. Jos ei uskalleta sanoa että mulla on soinut tässä nyt viimeviikkojen aikana Nilen ja Abortedin lisäksi Agents ja Tiktak niin kyllä ne kotona salaa kuuntelee :)=
Exhausted
02.10.2004 19:35:50

minä kun luulin että 80-luvun hevibändit joutuivat panttaamaan kitaroitaan grungen noustessa mainstreamiin. nyt hevi tuntuu olevan taas vähän trendikkäämpää, ja uudet hevibändit enemmän old-school-tyylisiä.
marke-
02.10.2004 20:30:05 (muokattu 02.10.2004 20:32:03)
Minua taasen ärsyttää Wanted osastoa lukiessani, yleensäkin moiset vaatimukset. "Soita sitä ja tätä SRV, Metallica ihan mitä paskaa vaan" Kaunista. Löysin aikalailla Nolla ilmoitusta, missä pyydettiin soittajaa.

Minun mielestä hyvät yhtyeet syntyy sillain, että bändi ajautuu itsestään soittamaan tietynlaista musiikkia. Oli se sitten teknoa tai mitä tahansa. Eikö se ole paskan sama mitä kukin bändin jäsenistä kuuntelee, jos homma toimii ja hyvänkuuloista musiikkia saadaan ilmoille. Ja mitä tarvetta on kopioida joitan artisteja, kun lopputulos on sata kertaa sadasta huonompi?

Ihan mainitakseni:
Ketjun aloittaja vissiin kärsii jonkinmoisesta identiteettikriisistä kun sanoo metallikuuntelunsa olevan ohi??Ja nyt soi 'Ylempi' musiikki kitarasta ja levarista ku ei enää 'angstita'.Pff..

Soita Rokkänrollia jos se tosisaan kuullostaa sunmielestä paremmalle kun vanhat metallilevysi. Se on ihan jees.
No chiefs, all indians.
paranoid android
02.10.2004 20:39:58
Mielestäni syy tähän on se, että hevi toimii jonkinlaisena siirtymänä vähän haastavamman musiikin pariin. Kyllä minustakin silloin joskus 12-vuotiaana oli hienoa kuunnella jotain Metallicaa mutta näin vanhemmiten se ei enää jaksa innostaa. Hevi on myöskin niin yksinkertaista ja harmitonta musiikkia, että sitä on helppo ruveta diggailemaan. Ja jos olet amiksessa etkä kuuntele jotain Children of bodomia niin varmasti tulee yurpaan.
Nahkaliivit paukkuu.
Super-Jari
02.10.2004 20:51:33
Mielestäni syy tähän on se, että hevi toimii jonkinlaisena siirtymänä vähän haastavamman musiikin pariin. Kyllä minustakin silloin joskus 12-vuotiaana oli hienoa kuunnella jotain Metallicaa mutta näin vanhemmiten se ei enää jaksa innostaa. Hevi on myöskin niin yksinkertaista ja harmitonta musiikkia, että sitä on helppo ruveta diggailemaan. Ja jos olet amiksessa etkä kuuntele jotain Children of bodomia niin varmasti tulee yurpaan.

hehee.. +
Woc
02.10.2004 20:57:34

Hevi on myöskin niin yksinkertaista ja harmitonta musiikkia, että sitä on helppo ruveta diggailemaan.

Heh, hyvä provo. Helvetisti hyvää musaa muuten sulla kuuntelussa. Luulis sen hevinkin tippuvan jos tuommoisia kuuntelee. No ehkä sitten kun ikää tulee vähän lisää ;).

Ja jos olet amiksessa etkä kuuntele jotain Children of bodomia niin varmasti tulee yurpaan.

Mä oon aina käsittäny että ammarit kuuntelee lähinnä räppiä ja eurohumppaa. Ei ainakaan ikään ole ohimenneessä amiskorollassa tuplabasarit pauhannut.
Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna
Phobophile
02.10.2004 21:00:05
Mä oon aina käsittäny että ammarit kuuntelee lähinnä räppiä ja eurohumppaa. Ei ainakaan ikään ole ohimenneessä amiskorollassa tuplabasarit pauhannut.

Ei ne mitään räppiä kuuntele. Autoamikset kuuntelee Kiss FM:ää ja muuta jumputusta. Nuo pilottiamikset ovat sitten niitä Bodom/Dimmu/jne ihmisiä.
Ahaa ahaa, mä potkin sua mahaa
paranoid android
02.10.2004 21:01:49
Heh, hyvä provo. Helvetisti hyvää musaa muuten sulla kuuntelussa. Luulis sen hevinkin tippuvan jos tuommoisia kuuntelee. No ehkä sitten kun ikää tulee vähän lisää ;).

Kai tuo oli vitsi?
Nahkaliivit paukkuu.
Super-Jari
02.10.2004 21:05:14
Kai tuo oli vitsi?

pata kattilaa.. jne
paranoid android
02.10.2004 21:06:25
no joo.
Nahkaliivit paukkuu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)