Aihe: Rammstein - Reise, Reise
1 2 3 4 5 6 7
Juugeli
29.09.2004 14:39:18
Ei kai tuo ollut niin vaikea ymmärtää? Eli kun laitat levyn soittimeen ja painat play, niin sitten painat searchia taaksepäin ja voilá: ennen eka biisiä löytyy biisi. Olisiko se sitten nollas...

Aa juu. Klik! Ahaa! Joo! Nyt valkeni... :) Pitääpäs testata...
My brain hurts!!! Pastilli? IHKK #3
Chrissie
29.09.2004 15:56:18 (muokattu 29.09.2004 15:57:04)
Olipahan tuosta negatiivisellä ajalla olevasta äänityksestä myös Herzeleid.comilla ilmoitusta. Hmm... Ihme ääniä tosiaan.

Tosi huonosti olen päässyt levyä kuunteleen, kun niin kiirettä on pitänyt, eli nyt vasta eka kerta takana. Parhaiten jäi mieleen pari Amerika-Moskau, mutta pakko mainita, että ei oikein aukea tämä levy. Mutter oli hyvä heti ensimmäisistä hetkistä alkaen (muista levyistä puhumattakaan) mutta tämä vähän vielä mietityttään. Katsotaan parin päivän päästä uudestaan.
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
k1mm0
29.09.2004 16:01:22
Hmm... Ihme ääniä tosiaan.

Lentokone-onnettomuutta taitavatten äänet esittää.
Jos paska ei haise niin se on pilaantunutta.

Tabiteollisuus takoo tasokkaita tabulatuureja
dixi19
29.09.2004 18:12:11 (muokattu 29.09.2004 18:12:47)

Todella hyvä levy. Kolmannella kuuntelukerralla alkoi avautumaan. Amerika ei ole tosin vieläkään iskenyt (eikä todellakaan kyseisen biisin englantilainen versio, löytyy varmasti aika helposti internetin uumenista).

Parhaimmiksi biiseiksi nostaisin Mein Teilin, Moskaun, Reise Reisen ja Keine Lustin. Dalai Lama, Los ja Amour tulevat heti kannoilla.

Levyltä löytyy todella hienoja oivalluksia, kuten Reise Reisen ja Moskaun haitarit (tai Flaken koskettimet, don't know), Keine Lustin sotatorvilta kuulostavat kosketinosuudet biisin loppupuolella ja Losin odottamaton jammailuosio.
http://www.anomus.cjb.net
kimple87
30.09.2004 09:00:45
Ihan hyvä levy(ei ihan perinteistä rammstein).. parhaat biisit on mun mielestä: Moskau, america, amour
viina on viisasten juoma ja sitä teille ei anneta
Julmettu
30.09.2004 16:16:48
Ekan levyn paatoksesta ollaan vielä kaukana ja ehkä se on hyvä asia. Menee kenties Rammsteinin suosikkilevylistan sijalle kaksi. HERZELEID!
Torniojaws
30.09.2004 17:07:08

Kuten myös Arcturuksen La Masquerade Infernalella.

Master of Disguise, indeed.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Bilharzia
02.10.2004 00:06:17
Keskinkertaista meininkiä Rammsteinilta. ÖÖööääööö!!!

Pitääpä varmaan kuunnella enemmän. Noi monipuolisemmat äänivalikoimat kiippareissa on ehta plussa ja muutenkin tuntuu että tästä olis meinattu Mutteria kevyempi juttu. Tää on aikas poppia mun korvaan. Sangviininen paatos ei ole läsnä vaikka muuten on rankkaa meininkiä.
www.LifeofDebauchery.Com
Hohhoijaa
02.10.2004 10:27:20
Näin telkkarista sen Amerika- biisin videon.

Perfecto. "We are living in Amerika, Amerika ist wunderbaur..."
I didn't lie to you! I just... I just talked bullshit!
IMIK #17/IHKK #17/Pastilli
-Mickill-
02.10.2004 12:13:54 (muokattu 02.10.2004 12:14:57)
Nyt 5 kuuntelukerran jälkeen uskaltaa jotain tästä levystä jo sanoakin. Heti on ainakin selvää että tämä on selkeästi Rammsteinin huonoin levy. Minulle Herzeleid ja Sehnsucht (tamppauskomppi toimii!!!) ovat mestariteoksia ja Mutter on myös aivan loistava mutta piirun verran heikompi kuin edelliset.
Tällä levyllä olisi saanut olla enemmän sellaista menoa mitä esim. Keine Lustin alussa on eli kunnon jyräysriffejä. Yllättävää että Reise Reisen oudoin ja vähiten Rammsteinilta kuullostava biisi Los edustaa levyn parhautta, älyttömän hieno veto!
Ei Reise Reise siis tosiaankaan huono levy ole mutta pieni pettymys mieltä kyllä painaa. Pitänee jatkaa levyn kuuntelua tänään vielä tiukasti jos se tästä paranisi.. Tällä hetkellä kouluarvosana levylle on siinä 7+
Jos mä sanon et tappakaa mut ei se tarkota sitä että teidän pitää kastella miun housut -Tuntematon, Ilosaarirock 2003-
Torniojaws
02.10.2004 12:44:19

Nyt 5 kuuntelukerran jälkeen uskaltaa jotain tästä levystä jo sanoakin. Heti on ainakin selvää että tämä on selkeästi Rammsteinin huonoin levy. Minulle Herzeleid ja Sehnsucht (tamppauskomppi toimii!!!) ovat mestariteoksia ja Mutter on myös aivan loistava mutta piirun verran heikompi kuin edelliset.

Kuunteleppas levyä vielä 25 kertaa. Minulle levy paranee jokaisella kuuntelukerralla ja on tällä hetkellä parempi kuin Mutter. Tietysti levy ei enää saavuta Herzeleidin tasoa, ei varmaan edes Sehnsuchtia, mutta on kuitenkin erittäin hyvä levy.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Vimpo
02.10.2004 17:00:39

Mikä on tää ihmeellinen ja maaginen Herzeleidin taso? Sillä levyllähän on mm. Rammsteinin kaikkien aikojen huonoin biisi Das Alte Leid. Yleisesti ottaen yksittäiset biisit hyviä, mutta kokonaisuus puuduttaa. Näissä uusissa (Mutter ja Reise Reise) on juuri saatu hyvin ilmavuutta kokonaisuuteen, ja levyn jaksaa kuunnella putkeen kakistelematta.
Chrissie
02.10.2004 22:01:14
Mikä on tää ihmeellinen ja maaginen Herzeleidin taso? Sillä levyllähän on mm. Rammsteinin kaikkien aikojen huonoin biisi Das Alte Leid. Yleisesti ottaen yksittäiset biisit hyviä, mutta kokonaisuus puuduttaa. Näissä uusissa (Mutter ja Reise Reise) on juuri saatu hyvin ilmavuutta kokonaisuuteen, ja levyn jaksaa kuunnella putkeen kakistelematta.

Ja tässähän on kyse vain ihmisten mielipiteistä... Ei sen takia kannata housujaan repiä.
gheisari
02.10.2004 23:16:08
En ymmärrä Rammsteinia.
lfc
03.10.2004 01:06:55
Nyt levyä vähän kuunnelleena voinen ilmaista mielipiteeni:
Levy on kieltämättä erillainen kuin Rammsteinin edelliset julkaisut, Mutta kuitenkin omalla tavallaan hyvä ellei erinomainen. Levy kuulostaa kieltämättä hieman kevyeltä edellisiin julkaisuihin verrattuna, mutta se mikä on raskaudessa hävitty on melodialla korvattu.
loppujen lopuksi. 4/5
Laskuhumala pitäisi kieltää lailla!
Pelsi
03.10.2004 03:35:34
Ei ole minulle vielä oikein auennut, itse tykkään vasta Reise, Reisestä (Haisee, haisee Sigmund haisee, kuten tuossa illalla keksittiin) ja Amerikasta. Jospa se siitä. Itselleni Mutter on SE Rammsteinin levy, johon muita vertaan.
Rekkamies on pyöreä, rekkamies on soikea, rekkamies on ukko ihan oikea!
Vimpo
03.10.2004 13:45:38

Ja tässähän on kyse vain ihmisten mielipiteistä... Ei sen takia kannata housujaan repiä.

Toki toki. En ole vaan missään muualla oikein havainnut mitään Herzeleid oldskool hehkutusta, joten pisti silmään. Itse aloitinkin Rammsteinin kuuntelemisen Live aus Berlinistä, niin Herzeleidista ja Sehnsuchtista oli sen jälkeen vähän hankala muodostaa erillisiä mielipiteitä.
Chrissie
03.10.2004 17:30:29
Toki toki. En ole vaan missään muualla oikein havainnut mitään Herzeleid oldskool hehkutusta, joten pisti silmään. Itse aloitinkin Rammsteinin kuuntelemisen Live aus Berlinistä, niin Herzeleidista ja Sehnsuchtista oli sen jälkeen vähän hankala muodostaa erillisiä mielipiteitä.

Tuo on oikeastaan aika mielenkiintoinen ilmiö. Oman käsitykseni mukaan kun Herzeleid ja Sehnsucht ovat täysin erilaisia verrattaessa. Rammstein kehittyi näiden levyjen välissä, ja myös Lindemann oppi laulamaan "oikeasti". En tiedä... minusta molemmat ovat todella upeita levyjä, mutta ehkä Sehnsucht on silti kaksikosta se minulle läheisin. Sitä en pysty sanomaan, kumpi on kovempi, tai mikä näistä viidestä levystä on se "paras".. Mahdottomuus.
aikavaikea
04.10.2004 08:12:35
Aioin kehua tämän levyn, mutta en taida uskaltaakaan. Näemmä Rammsteinista on tullut jo niin suosittu, että tosifanien täytyy muistaa mainita, että ne alkupään levyt ovat parempia (koska vain minä eikä kukaan muu ollut vielä ymmärtänyt bändin parhautta). Onhan se huolestuttavaa kieltämättä, että myös 8- ja 11-vuotiaat lapseni pitävät kovasti Amerika-biisistä. Pitänee piilottaa ne aiemmat levyt, etteivät lapset vaan niitä ala diggailemaan. Ai niin, Los on ihan paska biisi ja kaikki muut parhaita. Ja minulla on myös ne kaikki aiemmat levyt. Uskalsinpas.
Kaikki me kuolemme pian.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)