Aihe: Mitä? T.HOLOPAINEN
1 2 3 4 5 6 7 8
Jabbe
21.09.2004 19:12:43
Ja haluan huomauttaa että on hieman epäkorrektia laittaa koneita järjestykseen ilman mitään omaa kokemusta laitte(e/i)sta.

Mulla on kurreista yhtä paljon kokemusta kuin kurristeilla motifista. :) Nojoo. K2600 en oo siis kokeillu, jotain PC88 tms. ja vanhempaa K-sarjaa oon. Et sinänsä en voi sanoa mitään, demot tosin oon kuunnellut eikä kyllä pahemmin vakuuttaneet.
Notefix
21.09.2004 22:06:25 (muokattu 21.09.2004 22:07:18)

haluan huomauttaa että on hieman epäkorrektia laittaa koneita järjestykseen ilman mitään omaa kokemusta laitte(e/i)sta.

Hmmm, mulla on kyllä kokemusta aika monesta laitteesta. Suunnilleen kaikki mainitsemisen arvoinen on tullu jossain vaiheessa omistettuakin. Kaikissa on kyllä aina jotain hyvääkin. Jopa M1:ssäkin on soundeja jotka ei muilta taitu! Ja, todellakin, pelkistä spekseistä ei laitteen paremmuutta kyllä pysty sanomaan.

Silti, Motif ES on hyvä :)
My name is Baron, Notefix Baron "
Jabbe
21.09.2004 22:38:56
Silti, Motif ES on hyvä -> parempi -> PARAS

;)
AJV
01.10.2004 11:59:25
Tosiasiahan on se, että motif saattaa olla kova syna saundeiltaan... Mutta se on niin vitun ruma, ettei sitä yksikään hevimies kehtaa ottaa!!!
keyboardplayer
01.10.2004 13:50:14

Tosiasiahan on se, että motif saattaa olla kova syna saundeiltaan... Mutta se on niin vitun ruma, ettei sitä yksikään hevimies kehtaa ottaa!!!

hö hö ....totta

SE ON RUMA!!!

:D

on ne saundit juu hyviä mutta ei toi mikään hevarin ostos ole
mr.bungle
01.10.2004 14:15:41 (muokattu 01.10.2004 14:16:10)

Äläs nyt. Se Yamahan A-sarjan samplerit ovat ihan mainioita laitoksia (samalla "enginellä" kuin perus-Motifit).

Jeah. Itse maksoin a3000:sta 250 euroa, kera sisäisen ja ulkoisen scsi-kiintolevyn ja muistilaajennuksen. Säädin vehkeeseen klassisen-&jazzflyygelin, rhodesin, wurlyn, clavin, ja kolme b3 -presettiä (a-sarjan efektien leslie on yllättävänkin ok. kun vielä ohjaa lepan pyörintänopeuden modwheeliin). Enempää saundeja en tartte. Mellotron -huilu & viulu olis vielä kovat, mutta en oo löytänyt hyvälaatuisia (www.hollowsun.com:sta löytyy tyydyttävät).

Voin väittää että noi saundit on vähintään yhtä hyviä kuin uusissa 2000 euron työasemissa. Aikaa tosin kului tuntitolkulla säätämiseen.
ja tämä on siis totuus
teroyk
01.10.2004 19:09:13
No, vaikka oma arsenaali on ok, eikä siihen kuulu tritonia tai motifia, niin sanonpa oman miälipiteen.
Kuuntelin Motifin sampleja
http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA … 3D2264%2526CTID%253D206400,00.html#

hmm...Yamahalla on tapana käyttää esimerkkeinä sellaisia juttuja, joita ei preseteistä saa...esim. CS1x, CS6x, FS1r.

Toisaalta ei-hevi-viuluihin yms mulla on gigastudio -eli sellaiseen soundimaailmaan, jossa täytyy olla elävyttä ja nyansseja; sielua.

Onko gigastudiossa elävyyttä...mä olen aina luullut, että se käyttää staattisia sampleja...

Korgin tuotteet kyllää roks, vaikka kyllähän ne pianot ja jotkut muut samplet on tritonissa sitä ja tätä...

Mä oon aina ihmetelly Korgin pianojen huonoutta...Jopa Triton Studion pianosoundiin olin pettynyt, vaikka siihen oli siinä erityisesti muka panostettu. Ei silti Motifiinkin joutuu hankkimaan erillisen piano-kortin.

Jos todella paneutuisi vaikkapa jonkun trance-synan ohjelmointiin, niin sieltäkin saisi vaikka mitä vaikkapa heviin soveltuvia soundeja, mutta eihän sellaiseen juuri kukaan ala...

Parhaimman hevi-cempalon tähän mennessä olen muuten repinyt CS6x-techno synasta...mutta aikaa se vaati.

Eikä pelkkä sponsorisopimus kyllä mitään selitä, koska huipuilla ei ole varaa soittaa huonoilla vehkeillä.

Olempa erään sponsori vehkeitä käyttäneen kuullut kertooneen jotain muuta...

MUTTA Kannattaa tsekata
http://www.zzounds.com
Itse tsekkaan aina tuolta, oli musaverme mikä tahansa, että mitä jengi on sanonut ja paljonki pisteitä on herunut. Minusta pisteet ovat siellä melkein aina oikein tai oikeansuuntaiset.

Yritin katsoa, mutta en minä sieltä mitään kriittisiä kommentteja löytänyt...tollanen pelkkä pisteiden klikkailu ei paljoa kerro, kun soittimet on niin maku asia.

edit: kuuntelin Motifin klipeistä vielä sen "top of the world...":n, eli numero 7. uskomattoman hieno soolokitara-soundi, varmaan paras mitä koskaan olen kuullut.KENNY GREENBERG ainakin osaa soittaa....

Paskastakin syntikasta saa hyvän soolokitara soundin, kun osaa niksit ja osaa soittaa kitara mielessä. Mutta mitä järkeä ylipäätänsä ottaa kitarasoundin syntikasta...
hirvijo
13.10.2004 10:36:07
Paskastakin syntikasta saa hyvän soolokitara soundin, kun osaa niksit ja osaa soittaa kitara mielessä. Mutta mitä järkeä ylipäätänsä ottaa kitarasoundin syntikasta...

Tätä mä ihmettelin koko ketjun ajan kun sen tässä äsken luin. Kyllä mun mielestä jos bändissä on syntikka ni kyllä sillä pitää tehdä jotain ihan muuta kun kitarasoundeja tai edes mitään sinne päin.

Sitten ihan alkuperäiseen holopais-juttuun, että kumma kyllä se holopainen vetelee suomen parhaat synasoundit sen korgeista. ymmärrän kyllä että moni saa olohuoneessaan paremmat soundit, mutta sitten ku ympätään se sen muun bändin kanssa livenä tai levylle ni siinäpä onkin se työ...
M.i.k.key
13.10.2004 10:47:49
kyllä se holopainen vetelee suomen parhaat synasoundit sen korgeista.

Niinpä niin, en nyt ihan tuota allekirjoittais kuitenkaan.
My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Adawolf
13.10.2004 14:24:05
Ei se ny aivan nii ole.
Leikari
13.10.2004 15:40:14
Siinä teille jotain heviuskottavampaa Motifia:

http://koti.mbnet.fi/nsalakka/files/kuveja/ruostemotif.jpg

herran jee - tuohan on kuin joku rory gallagherin kitara ;-)
hanipai
09.12.2005 20:27:23
David Bryanilla Bon Jovissa on Motif eikä edes ES
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
JPQ
10.12.2005 06:25:11

Jeah. Itse maksoin a3000:sta 250 euroa, kera sisäisen ja ulkoisen scsi-kiintolevyn ja muistilaajennuksen. Säädin vehkeeseen klassisen-&jazzflyygelin, rhodesin, wurlyn, clavin, ja kolme b3 -presettiä (a-sarjan efektien leslie on yllättävänkin ok. kun vielä ohjaa lepan pyörintänopeuden modwheeliin). Enempää saundeja en tartte. Mellotron -huilu & viulu olis vielä kovat, mutta en oo löytänyt hyvälaatuisia (www.hollowsun.com:sta löytyy tyydyttävät).

Voin väittää että noi saundit on vähintään yhtä hyviä kuin uusissa 2000 euron työasemissa. Aikaa tosin kului tuntitolkulla säätämiseen.

Olisikohan nämä paremman mellotorn samplet:
http://tinpan.fortunecity.com/aphex/113/
stringin g#3-linkki on viallinen alla toimiva:
http://tinpan.fortunecity.com/aphex/113/melstgs3.wav
Olisin oikaissut sivun pitäjälle jopa muttei kielitaito riitä.
PS: millaiset drawbar asetukset on uruissasi?
JPQ
10.12.2005 06:28:02

Niinpä niin, en nyt ihan tuota allekirjoittais kuitenkaan.

Enpä minäkään koska parhaat synasaundit korgeista täysin
mahdotontako? erittäin todennäköisesti kyllä.
Korzen
10.12.2005 13:37:10
David Bryanilla Bon Jovissa on Motif eikä edes ES

Aika monella muullakin ameriikan starballa on Motiffi. Mutta eihän ne urpot ymmärrä hyvän soundin päälle mittään... :P

http://img90.exs.cx/img90/8849/YamahaMotifStevieAliciaGavin.jpg
hanipai
10.12.2005 14:30:15 (muokattu 10.12.2005 14:32:34)
Aika monella muullakin ameriikan starballa on Motiffi. Mutta eihän ne urpot ymmärrä hyvän soundin päälle mittään... :P

http://img90.exs.cx/img90/8849/YamahaMotifStevieAliciaGavin.jpg

Ehkä se on kuitenkin ymmärettävää, että Bryanilla on se, kun se on luottanut Yamahaan vaan alusta saakka. ja toisaalta Bon Jovi edustaa sellaista popimpaa "heviä". Kyllähän varmaan tosi monet popparit käyttää Motiffia ja mainostetaanhan sitä hyvänä hoppikoneenakin. Onhan siinä hyvät rummut, bassot , jouset jne.
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
JPQ
10.12.2005 14:51:24

Ehkä se on kuitenkin ymmärettävää, että Bryanilla on se, kun se on luottanut Yamahaan vaan alusta saakka. ja toisaalta Bon Jovi edustaa sellaista popimpaa "heviä". Kyllähän varmaan tosi monet popparit käyttää Motiffia ja mainostetaanhan sitä hyvänä hoppikoneenakin. Onhan siinä hyvät rummut, bassot , jouset jne.

Bon Jovi ei ole heviä nähnytkään sen vaan vähän lässy rokkia raskaampaa mitä olen kuullut ohi mennen sitä. ja sinänsä ihme että kait Steve Wonderkin käyttää kun ennen oli Kurzweil miehiä...
hanipai
10.12.2005 17:01:49 (muokattu 10.12.2005 17:03:41)
Bon Jovi ei ole heviä nähnytkään sen vaan vähän lässy rokkia raskaampaa mitä olen kuullut ohi mennen sitä. ja sinänsä ihme että kait Steve Wonderkin käyttää kun ennen oli Kurzweil miehiä...

No meinasin hard rockia ja nykyäänhän se on popimpaa kuin aikaisemmin. Huomaat varmaan, että hevi oli lainausmerkeissä.
JPQ
10.12.2005 18:19:18

No meinasin hard rockia ja nykyäänhän se on popimpaa kuin aikaisemmin. Huomaat varmaan, että hevi oli lainausmerkeissä.

Huomaan mutta Hard Rockistakin minulle tulee mieleen enempi silti Deep Purple ja sillain...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)