Aihe: kaksi vai yksi käyttistä ?
1
risto.laatikainen
26.09.2004 11:18:21
Onko musiikintekohommissa viisasta käyttää kahta käyttistä (esim win xp peleihin ja surffailuun ja toinen xp pelkästään musiikin tekoon) ?
Vai toimiiko homma yhdellä xp:llä eri käyttäjätileillä?

Kertokaapa kokemuksianne.
tommi_899
26.09.2004 11:46:47

kyllä pitäisi toimia pelkästään eri käyttäjä tileillä.. tee vaikka MUSIIKKI ja HUVI käyttäjät
aarre on siellä mistä sen löytää
t1amatti
26.09.2004 14:25:23
kyllä pitäisi toimia pelkästään eri käyttäjä tileillä.. tee vaikka MUSIIKKI ja HUVI käyttäjät

Tätä olen itsekin miettinyt, mutta saako eri tilit toimimaan niin eri tavalla, että esimerkiksi tämä Musiikki-tili ei käynnistyessään avaa virustutkaa, palomuuria yms ylimääräistä, ei ota käyttöön verkkokorttia, ja karsii kaikki muutkin ylimääräiset pois (mitkä kuitenkin ovat käytössä Huvi-tilillä)?

Ihanteellinen systeemi olisi tuollainen, nimimerkillä itsekin 2 windowsia miettinyt. Jos tuolla tavalla saa systeemin toimimaan, niin kertokaa ihmeessä paremmin tietävät miten se tehdään. :)
no näinhän se on.
aantila
26.09.2004 15:23:42
Onko musiikintekohommissa viisasta käyttää kahta käyttistä (esim win xp peleihin ja surffailuun ja toinen xp pelkästään musiikin tekoon) ?
Vai toimiiko homma yhdellä xp:llä eri käyttäjätileillä?

Kertokaapa kokemuksianne.

Jos hyvän haluat multibootti on paras vaihtoehto. Siis esim 2 XP:tä omilla partitioillaan. Käyttäjätilien välillä on kuitenkin samat raudat ja niiden ajurit asennettuna jne.
Antti1
26.09.2004 19:29:20
Käyttäjätilien välillä on kuitenkin samat raudat ja niiden ajurit asennettuna jne.

Onhan winukassa mahdollista tehdä myös erilaisia laitteistokokoonpanoja tjsp. Siis käynnistäessä valitaan, mitä kokoonpanoa käytetään. Näin saa disabloitua ylimääräisen raudan. Softan blokkaaminen onnistuu ihan noilla käyttäjätileillä.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
aantila
26.09.2004 22:03:50
Onhan winukassa mahdollista tehdä myös erilaisia laitteistokokoonpanoja tjsp. Siis käynnistäessä valitaan, mitä kokoonpanoa käytetään. Näin saa disabloitua ylimääräisen raudan. Softan blokkaaminen onnistuu ihan noilla käyttäjätileillä.

Totta. Itse pidän kuitenkin siitä ettei kaikki Officet, netti-tauhka ym. mellasta samassa rekisterissä. Plus eri softa / ajuri kokeilut (myös audio) on mukavampi tehdä eri käyttiksessä. Mutta kukin tyylillään :-)
R.W. Piuha
26.09.2004 22:39:06
Totta. Itse pidän kuitenkin siitä ettei kaikki Officet, netti-tauhka ym. mellasta samassa rekisterissä. Plus eri softa / ajuri kokeilut (myös audio) on mukavampi tehdä eri käyttiksessä. Mutta kukin tyylillään :-)

Niin,onko sitten tuo XP:n täydellinen virittely/riisuminen kuinka tarpeen kotikäytössä,kun raitamäärät audiossa pysyy siinä 10-20,eli mulla on kyllä toi "viritysopas"n. 100 sivua tulostettuna,mutta tarvisin kuitenkin sitten muihin hommiin ihan normaaliakin XP:ta,eli riittääkö toi pelkän oman profiilin tekeminen kuinka pitkälle?Tottakai netti ja virustorjunta pitäs olla veks tosta musaosastosta!

Kiinnostas kyllä toisaalta toi 2 x käyttis vaan onko hankala asentaa?Jotain ohjeita oli jossain toisessa yhteydessä vaan mulle liian vaikeita,eli mites 2 x sama XP eri osioihin käytännössä asennetaan?Ois tarkotus vetää kone tyhjäks ja alkaa homma ihan alusta,tässä ois selkee FAQ-osasto paikallaan,niin mulla on kaks kovoo,60 ja 120,nopeet,isolla välimuistilla,2x512 muistia ja musasoftana Logic Platinium 5.5.1 kaikkine tilpehööreineen,mulle ihan riittävästi haastetta opetella tolla paletilla vääntään!Niin kone on 2,53 PeIV!
MattiAuer
27.09.2004 00:30:54

eli mites 2 x sama XP eri osioihin käytännössä asennetaan?

Se on niinkin vaikeata, että asentaa ensin yhden ja sitten toisen. Se kysyy, mihin asennetaan ja jos osaat valita niille oman levyn per käyttis, homma on selvä.

Sitten se aina buutatessa utelee, kumpaa haluat käyttää.
DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.

"Uniikki unikorni olikin korni koni!"
risto.laatikainen
27.09.2004 08:52:06
Tähän asti olen käyttänyt kahta kaäyttistä ja hyvin on toiminut. Mutta eikös mahdollinen virus osaa tunkeutua myös toisen käyttiksen "alueelle" vai kuinka?
JoeHans
28.09.2004 12:41:34
Tähän asti olen käyttänyt kahta kaäyttistä ja hyvin on toiminut. Mutta eikös mahdollinen virus osaa tunkeutua myös toisen käyttiksen "alueelle" vai kuinka?

Taitaapi riippua täysin tästä tuholaisen tyypistä.
www.Ruttolapset.com
noir
29.09.2004 11:14:02 (muokattu 29.09.2004 11:14:21)

Tietysti. Eihän sitä toista osiota pois liikenteeltä suljeta, vaikka eri käyttis olisikin toiminnassa, vai olenko ihan männykössä?

Eri asia on sitten, jos laittaa kaksi eri kovalevyä, joille sitten käyttikset ja systeemit erikseen. Vivulla valinta, kumpi kovalevy käytössä, vaikkapa molemmille omansa, niin voi laittaa levyt rinnan tavaran siirtämiseksi.

Tämä on tullut käytössä hyväksi havaituksi siten, että koneessa on "oma" levy, sekä kelkka. Kytkin laittaa sen koneen oman levyn päälle ja kelkka kytkee levynsä päälle, kun avaimesta lukitaan. Menee kokeilut helpommiksi, eikä tarvitse riskeerata aina sitä käyttölevyä.

EDIT: eno saakri joota.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
AoA
29.09.2004 12:58:27
Tässä on varsin pohdinnan arvoista asiaa, kun itekin oon näitä miettinyt. Lisää vain jos tullee.
-Anssi
Kemppilä
29.09.2004 13:05:14
Mitäs mieltä olette että jos asentaa kaks käyttistä niin olisiko kumpi parempi musiikille? XP professional vai 2000 professional?
www.evvk.fi
aantila
30.09.2004 00:55:43
Mitäs mieltä olette että jos asentaa kaks käyttistä niin olisiko kumpi parempi musiikille? XP professional vai 2000 professional?

Jos puhtaalta pöydältä lähdet niin kyllähän se kannattaa
uusimman kanssa lähteä liikkeelle, eli XP.
Mohla
01.10.2004 03:34:47

Kiinnostas kyllä toisaalta toi 2 x käyttis vaan onko hankala asentaa?Jotain ohjeita oli jossain toisessa yhteydessä vaan mulle liian vaikeita,eli mites 2 x sama XP eri osioihin käytännössä asennetaan?Ois tarkotus vetää kone tyhjäks ja alkaa homma ihan alusta,tässä ois selkee FAQ-osasto paikallaan,niin mulla on kaks kovoo,60 ja 120,nopeet,isolla välimuistilla,2x512 muistia ja musasoftana Logic Platinium 5.5.1 kaikkine tilpehööreineen,mulle ihan riittävästi haastetta opetella tolla paletilla vääntään!Niin kone on 2,53 PeIV!

Windows XP:n musacirittely FAQ:ssa on linkki keskusteluun, jossa aihetta puidaan:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=33&t=67600&o=0&co=30
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)