Aihe: Sinulle tehty kitara, custom
1 2
Miikathebest
30.09.2004 13:24:02

Miten ihmeessä saatte nuo ite tekemänne kitarat maksamaan niin paljon... Ja vielä nimettomillä halpismikeillä, sillä kyllähän sen nyt silloin ymmärtää jos laittaa 90€/kpl mikkejä.

Minulla tähän mennessä uponnut uusimpaan projektiin...(työkaluja ei lasketa)
puut 15€
hardwaret 250€
vielä tulee lisäkustannuksia alle 100€

Ja tuohon ei nyt ole mitään romua laitettu...

Halpisosista tehty tuli maksamaan noin 400mk eli 70€
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
tonicaster
30.09.2004 13:24:35
Onko sinulla omien speksiesi mukaan tehtyä kitaraa?
Kyllä (pian...!!!!)
Mistä tilasit?
JAK soittimet, Jussi Alakuha,Töysä
Minkälaisen? Kuvaa jne..
standard Les Paulin, kuva tulee alkuviikosta...kunhan ensin olen hakenut ko. soittimen sunnuntaina...
Mitä maksoit?
maksoin=)
Muuta mitä haluat kertoa valmistajasta tai kitarasta?
Jussi on asiallinen kaveri tietää mitä puhuu, ehkä on hieman venähtänyt tämä toimitus homma, mutta muuten ok.

Tai oletko itse rakentanut kitaran?
tällä hetkellä meneillään telecaster, jossa kaula on viimeistä lakkausta vaille valmis. Pari viikkoa varmaan ottanee ennekuin tuosta kuvia tipahtelee. Seuraavaksi alkaa 335 projekti, ja jos sen vien kunnialla onnistuneeseen lopputulokseen olen itsestäni erittäin ylpeä!!
Kerro siitä.No siinaähän se jo tulikin..
Juzzu
30.09.2004 13:53:15
puut 15?

Jos teet LP:n soitinpuukuivista puista, loimuvaahteralla ja Hondurasin mahongilla, niin kannattaa varautua vähän isompaan laskuun.

Mistä olet saanut noin halvalla soitinpuukuivaa puuta?
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Miikathebest
30.09.2004 14:05:28 (muokattu 30.09.2004 14:09:35)

Jos teet LP:n soitinpuukuivista puista, loimuvaahteralla ja Hondurasin mahongilla, niin kannattaa varautua vähän isompaan laskuun.

Mistä olet saanut noin halvalla soitinpuukuivaa puuta?

Vaahteraa lehmusta ja visakoivuviilu. Puusepänkuivaa
Kyllä ne itsestään kuivuvat kun ei ihan pihalla niitä pidä. Puissa olleet halkeamat lähtivät kyllä aika tyylikkäästi jatkamaan halkeamista kun pidin niitä saunassa.

Elimäeltä ... en nyt muista tyypin nimeä.

Ainoastaan siinä se viilu oli kalliimpaa... ne puut oli todella halpoja... ... tuohon 15€ ei se viilu mahdu... eli yhteensä olivat 25€ jos en nyt täysin väärin muista.
Ja se hintakin oli jotenkin yritetty laskea ottaen huomioon roskapuun osuus... ja hinta oli kuulemma myyjän mukaan järkevä. En sitten tiedä mistä taulukoista se sen laski.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Funkyshiva
30.09.2004 21:05:43 (muokattu 30.09.2004 21:15:42)

Kyllä,strato,hardtail-tallalla ja bridge-humpparilla.Slide-kitaraksi.

Mistä tilasit?

Suosaarnibodyn warmothilta,kaulan WD:ltä,maalauksen Juha Lottoselta ja elektroniikan plekseineen tuhertelin itse.

Minkälaisen? Kuvaa jne..

http://koti.mbnet.fi/irstas/Custom.jpg

Mitä maksoit?

Noin 1000 euroa(mikit käytettyinä)

Tallamikkinä SD:n JeffBeck jonka saa kytkimellä puolitettua,keski- ja etumikki am.stratosta,Gotohin HAPit virittiminä,kielet läpi rungon.
Funkyshiva
Jii
30.09.2004 22:35:48
Amfisoundilta on customini, ei tosin LP, niinkuin aikaisemmilla. Hieno kitara, todella hyvä soittaa ja kuulostaa siltä kuin pitääkin.

Kuvia oman kuvan lisäksi löytyy www.amfisound.fi -sivuston alta. Galleria 3:sta vasen alalaita.
Birth, copulation, and death. Is this your life?
Flash
01.10.2004 08:10:10

Flash,
tuo LP:si voisi olla vaikka omani siskopuoli :o)

Niin näköjään! Hyvä maku sulla. :-)
There Is A Light That Never Goes Out
Mrezzye
01.10.2004 09:22:49

Amfisoundilta on customini, ei tosin LP, niinkuin aikaisemmilla. Hieno kitara, todella hyvä soittaa ja kuulostaa siltä kuin pitääkin.

Paljonko tuolle Randylle tuli hintaa?
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
jarmos
01.10.2004 10:35:44
Flash,
tuo LP:si voisi olla vaikka omani siskopuoli :o)

Joo ja mun eka on vaikka molempien iso-isä
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä Eli nainen päättää ja Jumala nauraa!!
Mrezzye
01.10.2004 10:38:12 (muokattu 01.10.2004 10:41:20)

Joo ja mun eka on vaikka molempien iso-isä

Jos tälle linjalle lähdetään, niin mulla on sit varmaan kaukainen sukulainen etelänmailta. Tummaa verta mukana.

EDIT: Ootteko muuten huomanneet, että se on minun kitarani, joka on Amfisoundin www-sisäänmenosivulla. Vähänkö oon ylpee!
Butcheri
01.10.2004 10:51:53
Ei ole vielä, mutta aion tilata ensi vuoden puolella kun henkivakuutuksen lopettamisesta pamahtaa tilille n. 2500 euroa.

Mistä tilasit?
Sitten kun tilaan, tilaan Amfisoundilta.

Minkälaisen?Kuvaa jne..
Helvetin pitkän pähkäilyn jälkeen olen päätynyt tällaiseen:
Malli: RR
Runko:Leppä
Kaula läpi rungon-rakenne
Kaula:Vaahtera
Otelauta:Eeben
Sharkfin-otelautakuviot
Talla:Floyd Rose Original( tai Schaller)
EMG-81 tallamikki
EMG Single Coil kaulamikki
Väri: Musta, punaiset pinstripet.
Kromatut metalliosat

Mitä maksoit?
Maksu aikanaan.

Mitä haluat kertoa valmistajasta tai kitarasta?
En vielä mitään

Vai oletko itse rakentanut kitaran?
En ole, mutta mielessä on ollut.
Pastilli?
McNulty
01.10.2004 10:59:18

ei vielä, mutta Walli-LP:n 1:1 replica on tuloillaan...

Mistä tilasit?

En vielä mistään, kun olisi parikin sopivaa rakentajaa tiedossa.
Luoto tai Järvinen...

Minkälaisen? Kuvaa jne..

ks. Kingston Wall

Mitä maksoit?

hinta-arvio n. 2000-2500e

Kummatkin rakentajat käyneet Ikaalisissa alaan liittyvän koulun, Luoto ollut Ruokankaalla töissä ja Järvinen omistaa
Finlandia Instrumentsin (asiakkaina mm. The Agents jne jne...)

Wallin Les Paul on siis vuoden 1972 Gibson LP Deluxe jossa on minihumbuckerien sijaan normi-humbuckerit. Aikaisemmin se oli Goldtop mutta myöhemmin siitä on maalit rapsuteltu pois ja se on petsattu ruskeaksi ja sen jälkeen lakattu "ei niin hyvin". Ko. kitara on minulle tärkeä... ja replicasta tuleekin tietynlainen kunnianosoitus jollekin mitä ei tule enää koskaan olemaan =)
Niin, ja siksi juuri tuon valmistajan etsiminen on tärkeää... en halua vain "rakentajaa" vaan haluan sellaisen jampan sitä tekemään joka oikeasti ymmärtää sen kitaran "sielun" päälle ja sille kuinka tärkeä/rakas se tulee olemaan minulle. Sitä ei siis pelkästään rakenneta, se synnytetään omaksi lapseksi =))

Tai oletko itse rakentanut kitaran?

Olen rakentanut yhden leppärunkoisen straton.
Huonosti maalattu mutta muuten erittäin pätevä soitin.

Kerro siitä.

Tuolla se roikkuu seinällä ns. koristeena
~:~:~ I'm the King, I'm the Sun ~:~:~
Mr.Purple
01.10.2004 14:35:48
Jups elikkäs Rautian Veijo teki mulle tollasen kitaran joka näkyy tuossa oma kuvassa alempana. Se ylempi sininen on samanlainen mut se on bändin toisella kitaristilla.

Malli on ihan itte suunnittelema ja helv...tin hyvä. Tasapaino on parempi ku missään muussa

Runko leppää, kansi lacewoodia, kaula vaahteraa ja bubingaa, mikit dimarzion evot ja talla lo pro edge.

Veijo teki ton mut ei enää hirveesti tee puisia keppejä ku toimii Flaxwoodin pyörittäjänä.

Oman kitaran oon tehny lepästä ja haavasta, vaahtera kaulalla. mikit on jotkut marzion dlx 90+ tai jotain. Se keppi on viel hiukan kesken. Seuraavat mallit on jo suunnitteilla.
Mr.Purple
tonicaster
04.10.2004 16:09:05
Nyt se tuli!!Kuva näkyy omassa kuvassa..
Mrezzye
04.10.2004 16:11:48

Onnea perheenlisäyksen johdosta. Sehän näyttää ihan... nooh... Les Paul Standardiltahan se. Kyllä! Se se on.
Super-Jari
04.10.2004 16:25:06

Komea on. Jos soitettavuus on samaa luokkaa kun ulkonäkö niin sulla on maailman paras kitara :)=
Niskamies
04.10.2004 16:57:55

Onkos toi JAK?
Meitsi on meshissä.
tonicaster
04.10.2004 17:36:05
Joo kyllä se on JAK ja soitettavuus on ihan kymppi!!! Paljon mua peloteltiin, että JAK:in viimeistely olisi kehnoa, mutta täytyy kyllä sanoa että ovat olleet väärässä!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)