Grimoire 01.10.2004 08:14:12 | |
---|
Onko totta että studiossa mikitettäisiin tomit omilla konkka mikeillä hyvän laadun saamiseks? Kuulin tämmösen "huhun", mutta ite en oikein tätä uskonut. Olisko jollain asiasta tarkempia tietoja? Vika ei tarvitse olla iso kun se on korvien välissä |
Daunt 01.10.2004 09:45:21 | |
---|
Yleisin tapa lienee dynaaminen mikki, mutta onhan noita tomeille tarkoitettuja konkkamikkejä olemassa, kuten Beyerdynamic OPUS 87. Ensisijaisesti laululle tarkoitettuja konkkamikkejä voi myös käyttää tomien mikittämisessä, jos vaan paineenkesto riittää. Tulee vaan vähän kalliiksi hommata neljä kappaletta U87:aa:) |
Sennheiser MD421 EDIT: Ei mitään konkkia. :P |
Roberto 01.10.2004 10:25:23 | |
---|
Jos mekkala ei ole tolkuton ja rumpali osuu rumpuun eikä mikkiin, niin joku kiva Neumann tms. kylvettää 421:t mennen tullen. 95 kertaa sadasta joutuu siis käyttämään dynaamisia :) |
milcoin 02.10.2004 12:07:48 | |
---|
Kyllähän mikittää voi millä tahansa, usko pois. Itse olen viime aikoina käyttänyt konkkaa yläkalvoilla ja dynaamista alakalvoilla. Ja hyvin toimii. Raitoja menee enemmän mutta ei mikään mahdottomuus. Konkkamikkejä on kuitenkin hyvin paljon erisävyisiä ja tuo edellä mainittu U87 sopii mielestäni paremmin tomeihin kuin esim. joku röden vastaava. Kokeilemallahan tuo selviää. Lisäksi kannattaa tomeihin valita sellainen mikki jonka offaxis vuoto on mahdollisimman siistiä. Muuten pellit saattavat saada ikävän värin. Tästä syystä en käytä sm58:a koskaan tomeissa. Pako - jazzittomien viimeinen lahjapaikka eiku.... |
Niskamies 03.10.2004 11:22:36 | |
---|
Yleisin tapa lienee dynaaminen mikki, mutta onhan noita tomeille tarkoitettuja konkkamikkejä olemassa, kuten Beyerdynamic OPUS 87. Ensisijaisesti laululle tarkoitettuja konkkamikkejä voi myös käyttää tomien mikittämisessä, jos vaan paineenkesto riittää. Tulee vaan vähän kalliiksi hommata neljä kappaletta U87:aa:) Mä en oikein diggaa noista U87:sta rumpujen äänittämisessä. Yksi syy on että ne on hemmetin isot ja painavat, joten niitä ei viitti kahden metrin korkeuteen overhedeiksi laittaa. Nyt oon mikittäny basarin sellasella, basarimikin puutteen takia, ja ihan hyvin toimii. Overeina käytin kahta B&K:ta. Niillä nappasin myös tomit. Itse suosisin virppaan Shuren SM57:aa ja tomeihin Sennheiserin E604:sta, kummatkin siis dynaamisia mikkejä. Meitsi on meshissä. |
koopop 08.10.2004 13:34:15 | |
---|
Tässä taas törmää kulttuurieroon.. jenkeissä isot äänittäjägurut laittaa tomeihin 414:set, joten jos on vaan konkkia saatavilla niin sinne vaan, jos tietää mitä tekee. Itse suosin (niinkuin hyvinkin moni äänittäjä ulkomailla) Shuren Beta 98:ja, pienikalvoinen konkka omalla klampilla, kiinnitetään tomin rimmiin. Ja mieletön saundi. Kaikkea kannattaa kokeilla, mitään ei kannata tyrmätä! |