Aihe: SooloSkaba13:Äänestys
1 2
Kuha
29.09.2004 23:03:38 (muokattu 29.09.2004 23:07:59)

3p. E.Q - painavimmat nuotit tällä kertaa
2p. wesq666 - hyvä meininki
1p. orbik - muutama oikein hyvä oivallus

"äänestyksessä _jokainen_ antaa pisteitä kolmelle omasta mielestä parhaalle soololle"
Kesällä kaikki kasvaa!
LesPaul70
30.09.2004 14:16:33
Ensinnäkin tunnustan puolueellisuuteni tällä kierroksella. Kun tausta on näinkin rokahtava kuin tämä kyseinen oli, huomaan omien mieltymysteni sanelevan aika pitkälle millaisen soolon *haluan* kuulla tällaisessa taustassa.

Kuuntelin ensimmäisen kerran kaikki läpi "sokkona", eli downloadasin kaikki ja laitoin soittolistan pyörimään katsomatta, kenen versio kulloinkin soi. Kun sitten katsoin, mitkä olivat tarttuneet korvaan parhaiten, yllättäen (tai sitten ei) aika samojen kaverien soolojahan siellä oli kuin edellisilläkin kierroksilla. Ilmeisesti heillä on samanlainen mielikuva ideaalisoolosta kuin minulla. :)

Ensikuuntelussa arvosanakseen vähintään nelosen (asteikolla 1-5) saaneet uusintakierrokselle, ja uusintakierroksestakin pääsi vielä 6 jatkoon. Ja vielä parin uusintakuuntelun jälkeen menivät tällaiseen järjestykseen:

3 p. E.Q - Ei pääse mihinkään, kun osaa niin osaa. Erottui tällä kierroksella edukseen muihin todella hyviin verrattuna juuri siinä, että reagoi todella hyvin taustan tapahtumiin & taitekohtiin ja käytti ne hyväkseen. Kerrassaan taiteellista. Soundikin persoonallisen pullea.
2 p. drlecter - Aah, nostalgiaa! Drlecter oli kilpailija, joka tällä kertaa selvästi hyötyi minun puolueellisuudestani. :) Tämän paria paikkaa kuunnellessani palasin mielessäni jonnekin 1980-luvun puolivälin paikkeille nuopparin treenikämpälle japsi-Strato kädessä... niin kovin samanlaista musaa kuin mitä tuli itse silloin diggailtua & soiteltua, mutta paljon paremmalla soundilla ja fiiliksellä kuin olisin itse (ainakaan silloin) pystynyt soittamaan. Muutamasta paljastavasta sävelkulusta päättelisin drlecterin pitävän ainakin yhdestä samasta yhtyeestä kuin minäkin ja ehkä harjoitelleenkin ko. yhtyeen sooloja. Henkilökohtaiset kiitokset drlecterille muistojen elävöittämisestä. Jos vain ne pari (huonosti juuri siihen kohtaan istuvaa) huiluääntä olisit korvannut jollain muulla idealla, olisit mennyt ryskyen ohi E.Q:stakin.
1 p. Safaweb - hallittua nopeutta, eli ei nopeus itsetarkoituksena vaan myös hyödyntää myös taustaa. Tämäkin soolo muistutti minua yhdestä yhtyeestä, jonka musaa tuli 1980-luvulla soitettua, mutta ei saanut niin paljon sympatiapisteitä koska ko. yhtye ei ollut niin suuri suosikki kuin se, jonka jälkiä olin löytävinäni drlecteriltä.

Ja kuuden sakkiin pääsivät myös seuraavat (mukana kommentti, miksi tippuivat loppupeleissä):
-wesq666: TODELLA lähellä pistesijaa, mutta Safaweb kiri edelle ihan täpärästi, koska Safawebillä tuntui olevan enemmän ideaa. Wesq666:lla oli hurjasti teknistä taituruutta ja spiidiä, mutta välillä meni jo koohotuksen puolelle. Loppupuolella tuntui soitosta katkeavan lanka ja soolo stoppasi vähän kuin seinään.
-Kukkis: Todella hyvä, mutta tipahti kärjestä kahdesta syystä: 1) soundi - jostain syystä minun toistolaitteistollani kitarasoundi kuulosti hieman liian muoviselta, digitaalinen mallinnus ehkä käytössä? 2) ne harmoniat; harmonioita voi käyttää tyylikkäästi tai sitten (minun mielestäni) ärsyttävästi kuten Steve Vai - tämä soolo valahti valitettavasti jälkimmäiseen kategoriaan.
-Blues: Myös tässä oli samankaltaista 1980-luvun nostalgiaa kuin drlecterillä, mutta loppupeleissä tipahti, koska 1) ei reagoinut taustaan ihan yhtä oivaltavasti kuin jotkut toiset ja 2) tiedosto on korruptoitunut tai toistimeni ei tykkää siitä: lopussa on ylimääräinen pörähdys + reilut 15 sekkaa hiljaisuutta.

Lopuksi vielä erillinen palaute BulletProofille - kaikista sooloskaboista, jotka olen kuunnellut, tämä oli ehdottomasti paras soittamasi soolo. Hyvä, jatka samaa rataa!
Oletko orkesterisoittimen soittaja vailla sinfoniaorkesteria (Helsingissä)? Jos olet, laita pikaviesti!
Safaweb
30.09.2004 15:19:03
-wesq666: TODELLA lähellä pistesijaa, mutta Safaweb kiri edelle ihan täpärästi, koska Safawebillä tuntui olevan enemmän ideaa

Hoho. Tämä kuulostaa hyvältä :) Kiitoksia.
|tilu| = nopeus
BulletProof
30.09.2004 19:49:09
Lopuksi vielä erillinen palaute BulletProofille - kaikista sooloskaboista, jotka olen kuunnellut, tämä oli ehdottomasti paras soittamasi soolo. Hyvä, jatka samaa rataa!

No kiitti!
Leviathan
01.10.2004 01:08:25
3p E.Q - hallittua soittoa, mukava kuunnella
2p Kukkis - hienot melodiat
1p Wesq666 - hyvää tilutusta
Pessimistinä on mukava olla; on joko oikeassa tai yllättyy iloisesti.
Kukkis
01.10.2004 22:11:30
3p E.Q - Tatsi kunnossa ja mukaili taustaa hienosti.
2p Orbik - Todella hienoja lurituksia.
1p wesq666 - tekniikka on hallussa.
Mikä ei tapa, se vahingoittaa ainakin.
wesq666
02.10.2004 12:16:53
Pluus-miäheen nuo purivat tiluja paremmin,mutta kiitos wesq666:lle,sun soolo veti väkisinkin virneen kasvoille,hieno.

Kiitos, sinänsä mielenkiintoinen reaktio...

ja pisteet menevät:

3p Kuha - tästä tuli oikeasti hyvä fiilis
2p Jucciz - toimii
1p Kukkis - tää oli kivan melodinen, mutta hieman tylsä
"sävellys" harmonioineen
Alternate picking speed = emotion
kattilakettu
02.10.2004 21:38:31

3p. orbiq
2p. e.q
1p. wesq666

Q?
"Soitto lähtee sormista"
wesq666
03.10.2004 12:01:44
Noh, kuka voitti? :P
Alternate picking speed = emotion
Kukkis
03.10.2004 14:03:26
Sori kaikille... Unohdin eilen sulkea kilpailun. Laskenta alkaa nyt.
Kukkis
03.10.2004 15:16:26
No niin laskenta on suoritettu.

Jaetulle ensimmäiselle sijalle pääsivät E.Q ja Wesq666.
Onneksi olkoon voittajille.

Top 3:
1. E.Q / Wesq666
2. orbik
3. Kuha

Tarkemmat tulokset:
http://www.nic.fi/~pihokka1/tulos/sooloskaba13.html
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)