Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paradise Lost - Draconian Times
1 2
FatSam
30.09.2004 08:43:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rouva siivoili komeroita ja löysi monta cd:tä, joiden kohtaloa olin miettinyt. Tällainen oli siellä joukossa. Täytyy sanoa, että hyvän levyn ovat pojat vääntäneet. Ei tämä vissiin Paradise Lostin kuuntelijoiden mielestä taida bändin parhaiden levyjen joukossa olla, mutta mä tykkään. Saamarin hyviä riffejä ja melodioita eikä täytebiisejä lainkaan. Ja Holmes laulaa hyvin, vaikka livenä veteleekin miten sattuu.
 
Millain teille muuten uppoo PL? Draconian Timesin lisäksi pidän myös joidenkin biisien osalta Iconista ja One Secondista(?). Ja myöhemmilläkin levyillä on hyviä biisejä harvakseltaan, kuten vaikka Isolate.
 
FatSam - the most man of them all.
Akiman
30.09.2004 08:48:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tämä vissiin Paradise Lostin kuuntelijoiden mielestä taida bändin parhaiden levyjen joukossa olla, mutta mä tykkään.
 
Eipä -> http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=347
 
SONOS METALLICOS :: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. :: HTTP://WWW.SONOSMETALLICOS.NET :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET
armadillo
30.09.2004 10:37:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paradise Lostilla on se sama ongelma, joka vaivaa niin montaa muutakin bändiä, eli yksittäisiä hyviä kappaleita löytyy, mutta levyt ovat kokonaisuuksina aika tasapaksuja ja tylsiä. Itse omistan Shades of Godin, Iconin sekä Draconian Timesin, joista DT on kyllä paras ja Icon tulee hyvänä kakkosena. Muitakin levyjä olen kuullut aika reilustikin ja myös niitä vaivaa sama tylsyys.
 
Life is a vacuum cleaner, it sucks.
FatSam
30.09.2004 10:38:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä -> http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=347
 
Jaa, joku muukin tykkää. Oli hyvä arvostelu, samaa mieltä olen hyvin pitkälti. Mua ei kyllä oikeastaan tuo kappalejärjestys pahemmin hämää.
 
FatSam - the most man of them all.
solesurvivor
30.09.2004 10:42:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mä taas taidan tosiaan kuulua niihin, joille uppoaa paremmin toi uusi Losti. Ei tosin ihan uusin, mutta One Second esimerkiksi kuuluu suosikkeihini.
 
If you shake my hand, better count your fingers..
Hanok
30.09.2004 10:48:21 (muokattu 30.09.2004 10:51:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä -> http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=347
 
Jaahas. Eipä taida olla rumpali tuon kirjoittaja jos ei osaa kuulla eroa Iconin ja Draconian Timesin kannuraitojen välillä. PL:n alkuperäinen rumpali Archer oli aivan oikeasti todella huono soittaja. Iconilla biisien tempotkin heiluvat ihan miten sattuu. Ei sellaisten rumpuraitojen päälle soitettua levyä tänä päivänä julkaisisi kukaan. Oi kunpa Morris olisi ollut bändissä jo tuolloin, Iconkin olisi todella hieno levy. EDIT: Siis Iconillakin on todella hienoja biisejä, mutta tuo soittopuoli raastaa korvaa aika pahasti.
 
Draconian Timesilla kannuraidat eivät kuulosta samalta kuin tämän päivän Beat Detective-viilatut raidat. Sen sijaan ne kuulostavat siltä että ne on soittanut mielikuvituksen omaava ja osaava rumpali. Kannupuolella tapahtuu lähes koko ajan jotain pientä ja kiinnostavaa, mikä saattaa ehkä jäädä osalta yleisöstä huomaamatta. Itselleni se on yksi niistä osatekijöitä jotka tekevät levystä yhden kaikkien aikojen suosikeista.
 
Muutenkin levy on mielestäni loistava. Levyllä ei ole ainuttakaan raitaa josta en pitäisi, enkä myöskään ole tuon arvostelijan kanssa samaa mieltä siitä että levyn loppupuoli jotenkin häviäisi alkupuolelle. Kaikkiaan kyseessä on todella vahvan tunnelmallinen albumi johon itse palaan aina säännöllisin väliajoin. Aina se toimii. Siinä varmaankin riittävästi vastausta ketjun aloittajallekin.
 
Kerrotaan nyt vielä pikku anekdootti aiheesta. Minulla oli bändin nimmareilla varustettu mustassa pahvilaatikossa ostettu digipack-versio levystä. Olen sen kuitenkin jonnekin hukannut enkä mistään enää löytänyt. Levyhyllyni rakkain aarre siis katosi jonnekin jälkiä jättämättä. Jouduin sitten ostamaan uuden kappaleen, tavallisen jewel box-version. Söi miestä.
 
Phobophile
30.09.2004 11:11:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tuo on Iconin ohella Paradise Lostin parhaita ehdottomasti.
 
Ahaa ahaa, mä potkin sua mahaa
paavi
30.09.2004 11:13:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanokin kanssa täysin samaa mieltä. Levyllä on aivan uusi meininki verrattuna esim. Iconiin. Toisaalta kun tutustuin bändiin jo ihan ekoilla levyillä, alkuaikojen PL on mulle sitä "oikeaa" Lostia...sitä tummaa, laiskaa poljentoa.
 
En oo vuosiin kuunnellut draconian timesia. Pitäis hakea broidilta. Päässä soi "seek hallowed land". Niin muuten - nickin laulukin muuttui aika lailla niiden kahden levyn välillä. Todella vahvaääninen solisti, jonka ääni taipuu moneen. Örinässäkin on musikaalisuutta, melodisuutta.
 
Parista uudesta levystä en tiedä mitään. Onko niillä edes vakituista rumpalia tällä hetkellä?
 
täältä näen kaiken (eikä kukaan näe minua)
Hanok
30.09.2004 11:41:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parista uudesta levystä en tiedä mitään. Onko niillä edes vakituista rumpalia tällä hetkellä?
 
Rumpalitilanteesta en tarkemmin tiedä, mutta en yhtään ihmettelisi jos Morris olisi lopulta kyllästynyt bändin nykyiseen musiikkityyliin. Sen mitä olen kolmeen viimeisimpään levyyn tutustunut, ovat todella tylsiä. Biisit tasapaksuja ja yksinkertaisia. Eihän PL ennenkään mitään hillitöntä progea tehnyt, mutta sävykkyyttä riitti. Uudemmat biisit ovat olleet kovin mitäänsanomattomia. Viimeinen levyhyllyyni päätynyt levy on Host, jolla on sentään vielä hetkensä vaikka melko pop-linjoilla jo mennään. Sen jälkeen bänbillä ei ole minulle ollut juuri annettavaa. Valitettavasti. Kyllä kai niistäkin joku silti pitää.
 
Eemil
30.09.2004 12:41:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläiselle putoaa myös tuo vanhempi PL. Draconian times jäi juuri viimeiseksi hyväksi levyksi. Mulla on ollut kaikki sitä aiemmat levyt, mutta ne tuli myytyä monien muiden hyvien levyjen kanssa aikoinaan rahapulassa. Uudelleen olen ostanut Iconin ja draconian timesin, nuo vanhemmat eivät enää niin putoa, Shades of godilla on kyllä muutama todella hyvä biisi.
Freakz
30.09.2004 13:21:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iconilla on yksi biisi ylitse muiden: "True Belief". Muu levy on aika tasapaksua, jotain hyvää löytyy levystä muutakin mutta en juuri muista biisien nimiä... "Draconian Times" on mun mielestä Paradise Lostin ylivoimaisesti paras levy, joskin vähän uudempaa tuontantoa oleva "Host" on myös hyvää kamaa, eikä pelkästään Holmesin laulutaitojen parantumisen takia...
 
Ei jaksais...
Blasphemer
30.09.2004 13:30:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paradise Lost on omassa lajissaan(ehkäpä)paras bändi ja Draconian Times on Iconin ohella heidän paras levynsä.Muistelen,että kun kyseinen levy taannoin ilmestyi,eipä sitä "vähään" aikaan oikein mitään muuta kuunneltukaan...toimi silloin ja toimii yhä,jotenkin mystisesti se on kestänyt kuuntelua paremmin kuin monien bändien monet,monet muut loistavatkin levyt.Paradise Lostin uusikin materiaali on kuuntelukelpoista tavaraa.
 
kimple87
30.09.2004 14:00:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paras paradise lostin levy mikä mulla on.. icon on ihan jees kans ja sitten on parimuuta levyä OLLUT joita en muista mihinkä oon pistänyt...
 
Ristillä päähän, jengi nurin ja parannukseen
KTR
30.09.2004 14:39:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gothic on se eniten muhun kolahtanut PL levy. Ja eräänlainen merkkipaaluhan se death/doom-genressä on, vaikken paljoa doomia levyltä löydä.
 
FatSam
30.09.2004 14:44:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PL:n alkuperäinen rumpali Archer oli aivan oikeasti todella huono soittaja.
 
Jumalauta. Kuuntelin myös äsken tuota Reflection -kokoelmaa. Tuo Archerin rumpalointi on jotain uskomatonta. Jumaliste, kun tempot heittelee, tuplat kusee ja fillit on kymmenen kertaa huonompia kuin Larssilla. Eikä muutenkaan mitään ideaa. Mies on luultavasti yksi huonoimmista levyttäneistä rumpaleista. Lee Morris sen sijaan on oikein hyvä ja monipuolinen rumpali.
 
Muutenkin tuo vanha materiaali: onhan useissa biiseissä jotain ideaa, mutta soundit on kamalat ja myös rummuttelun lisäksi kitarasoolot ihan kaameita. Rotting Misery on biisinä varmasti yksi raskaammista kuuntelukokemuksista.
 
FatSam - the most man of them all.
Phobophile
30.09.2004 16:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jumalauta. Kuuntelin myös äsken tuota Reflection -kokoelmaa. Tuo Archerin rumpalointi on jotain uskomatonta. Jumaliste, kun tempot heittelee, tuplat kusee ja fillit on kymmenen kertaa huonompia kuin Larssilla. Eikä muutenkaan mitään ideaa. Mies on luultavasti yksi huonoimmista levyttäneistä rumpaleista.
 
Kuunnelkaapa muuten As I Die läpi ja laskekaa montako erilaista filliä biisistä löytyy.
 
Ahaa ahaa, mä potkin sua mahaa
Eemil
30.09.2004 17:06:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuunnelkaapa muuten As I Die läpi ja laskekaa montako erilaista filliä biisistä löytyy.
 
Jos sitä nyt voi filliksi laskea.
Geronimo
20.10.2004 18:27:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Draconian Times on kyllä mielestäni yhtyeen paras tuotos.. ja As I Diessa on todellakin se tasan yksi 'mahtava' filli jota kappaleessa toistetaan useita kertoja :)
 
voltasparta
20.10.2004 20:24:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tost levyst tykkään joo paljon!
 
Consume my love, devour my hate Only powers my escape The moon is out the, stars invite I think i'll leave tonight.
NiB
20.10.2004 20:41:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Draconian times oli se viimene lost levy jota kuuntelin paljon, sen jälkeen tulleet ei enää jaksanu innostaa.
 
Vaikkakin pari ihan hyvää biisiä niillä uudemmillakin on yhteensä...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «