Aihe: Kanavanvalitsinpedaalin tekeminen (Marshall)
1
kiiski
29.09.2004 17:53:43
Sain tehtäväksi kolvata tämmöisen pedaalin kaverille. En itse pääse vahvistimeen käsiksi, joten pitää täältä varmistaa, että onko oletukseni oikea:

Vahvistimen pedaaliliitäntään laitetaan 6,3mm monoplugi. Kun kuuma johto yhdistetään maahan, on joko puhdas kanava tai särökanava päällä ja kun ne eivät ole yhdistettynä niin se toinen kanava on päällä? Siis idea pähkinänkuoressa. Vahvistimena on Marshallin 60W transistorivermes.

Kiitos avusta :)
2N3904
30.09.2004 08:24:57 (muokattu 30.09.2004 11:19:38)
Sain tehtäväksi kolvata tämmöisen pedaalin kaverille. En itse pääse vahvistimeen käsiksi, joten pitää täältä varmistaa, että onko oletukseni oikea:

Vahvistimen pedaaliliitäntään laitetaan 6,3mm monoplugi. Kun kuuma johto yhdistetään maahan, on joko puhdas kanava tai särökanava päällä ja kun ne eivät ole yhdistettynä niin se toinen kanava on päällä? Siis idea pähkinänkuoressa. Vahvistimena on Marshallin 60W transistorivermes.

Kiitos avusta :)

Ainakin 50W Marshallin trankussa (MS5210) toimii juuri noin kuten yllä kuvailit.

EDIT: Niin muutes, tuossa 5210:ssakin on toki reverb/channel -vaihto hoidettu yhdellä liitännällä, jolloin plugin ja piuhan pitää olla stereoja.
Mase
30.09.2004 09:36:51
Onkos tuossa Marsussa muuta kytkimellä vaihdettavaa kuin kanava? Jos löytyy esim. reverb/chorus, niin sitten tarttet tod. näk. stereoplugin ja siihen kytkennät: kärki&maa ja ring&maa. Jos pelkästään tuota kanavaa vaihdetaan, niin sitten sun systeemi on ihan oikein ;)
Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut.
Jamminen
30.09.2004 14:25:42
Ja ilmeisesti kotelon olisi hyvä olla muovia?

Itse tein juuri pieneen hammondin alumiinikoteloon, ja vahvarista kuuluu surina, kun kotelo osuu efektipurkkeihin.

Vai pitääkö minun vain vaihtaa ne piuhat toisinpäin?...
Maybe nothing matters anyway...
Mase
30.09.2004 14:32:10
Ja ilmeisesti kotelon olisi hyvä olla muovia?

Itse tein juuri pieneen hammondin alumiinikoteloon, ja vahvarista kuuluu surina, kun kotelo osuu efektipurkkeihin.

Vai pitääkö minun vain vaihtaa ne piuhat toisinpäin?...

Piuhojen vaihtamisesta ei ole mitään hyötyä, mutta kumpikaan piuhoista ei saa olla kiinni kotelossa. Sulla on ilmeisesti kotelon päässä jakki(joka ei ole rungosta erotettu)? Muovi/kumi liittimen ja rungon väliin ja taas toimii ;)
Jamminen
30.09.2004 16:59:53
Piuhojen vaihtamisesta ei ole mitään hyötyä, mutta kumpikaan piuhoista ei saa olla kiinni kotelossa. Sulla on ilmeisesti kotelon päässä jakki(joka ei ole rungosta erotettu)? Muovi/kumi liittimen ja rungon väliin ja taas toimii ;)

Eipä ole noin yksinkertaista. Koteloni on mitoitettu juuri switchcraftin liittimelle. Vaihtaa ei oikein voi, koska ei mahdu. Liitin on yhteydessä runkoon myös poratun reiän "sisältä".

Ainoa mahdollisuus on porata reikä hieman ylisuureksi + muoviprikat, eikö?
Maybe nothing matters anyway...
Mase
01.10.2004 07:43:59
Eipä ole noin yksinkertaista. Koteloni on mitoitettu juuri switchcraftin liittimelle. Vaihtaa ei oikein voi, koska ei mahdu. Liitin on yhteydessä runkoon myös poratun reiän "sisältä".

Ainoa mahdollisuus on porata reikä hieman ylisuureksi + muoviprikat, eikö?

Juurikin noin ja voihan siihen jakin kierteeseen laittaa vaikka vähän putkiteippiä tms., jos muuten saa sitä rungosta eristettyä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)