Aihe: Floyd rose Suomesta?
1 2
Skebaristi
29.09.2004 18:11:56

Eli mistä päin Suomea saisi kullanvärisen original floyd rose:n halvimmalla? Millbrookista katoin, niin oli jotain 345€!! Kun taas usalaisista musakaupoista sen saa 200€:n pintaan.
"No niin, no joo"
Härski
29.09.2004 18:15:05
Skebaristi
29.09.2004 18:19:37

Onko OFL ja Floyd Rose tremolo sama verme?
"No niin, no joo"
Härski
29.09.2004 18:22:47
Onko OFL ja Floyd Rose tremolo sama verme?

OFL on ilmeisesti Original Floyd Rose? Originaalihan on niistä floikista kai se paras.
skebajaba
29.09.2004 18:44:07
OFL on ilmeisesti Original Floyd Rose? Originaalihan on niistä floikista kai se paras.

juuri näin.
schallerin floidi on kuulemma hyvä "kopio"( ovat kehuneet) myös.
ainakin minulle tarjosivat sitä kun kyselin skittan rakentajalta ja hyvin se toimi ainakin, etuna ehkä että ei tartte ostaa jenkkiläisiä kusiokolo avaimia sun muita vermeitä jotta saa kitaransa vireeseen.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Safaweb
29.09.2004 18:49:37
Täältä: www.spelektroniikka.fi ja tarkemmin tästä: http://www.spelektroniikka.fi/kuvat/ks3.pdf

Tuota joskus testailin ja osoittautui huonoksi. Schallerin lisenssifloikat ovat mielestäni yhtä hyviä, kuin alkuperäiset. Thomannilta saa Schallerin floikkia. Halvin on kromisena 185 euroa, kultaisena menee varmasti alle 300 euron. Kumma juttu muuten, että Euroopassa valmistettu tuote on halvempi USAssa.
|tilu| = nopeus
Skebaristi
29.09.2004 20:15:51 (muokattu 29.09.2004 20:17:53)

Ei vaan nuo Schallerin floikat käy minun washburniin. Enkä kyllä rupea jyrsimään. Kai sitä pitää rueta säästämään...

Edit: Ja pitää se ihan periaatesyistä olla originaali. :)
"No niin, no joo"
Crackis
29.09.2004 20:33:04
Ei vaan nuo Schallerin floikat käy minun washburniin. Enkä kyllä rupea jyrsimään. Kai sitä pitää rueta säästämään...

Mitä? Eikö todellakaan käy?
Tietysti en tiedä noista Washburnin omista floikkaviritelmistä, mutta Emppu Vuorisella on kitaroissaan nimenomaan Schallerin floikat. Siitä en tiedä onko asennus ollu minkälainen prosessi.
"Ei se siitä..."
KeljuK
29.09.2004 20:49:37

Edit: Ja pitää se ihan periaatesyistä olla originaali. :)

Ulkonäkösyistäkö vain olet vaihtamassa? Vai menikö entinen rikki? Nimittäin kyllähän tuollaisen washburnin floikan kaupaksi saa jos uuden vaihdat tilalle, eli vähän saa pennejä takaisinpäin.
Kun pitäytyy tietämästä mitä voisi luulla saavansa, ei pety.
Skebaristi
29.09.2004 21:33:51 (muokattu 29.09.2004 21:39:23)

Ulkonäkösyistäkö vain olet vaihtamassa? Vai menikö entinen rikki? Nimittäin kyllähän tuollaisen washburnin floikan kaupaksi saa jos uuden vaihdat tilalle, eli vähän saa pennejä takaisinpäin.

En ulkonäkösyistä, eikä ole mennyt rikki. Aito on vain parempi.

Emppu Vuorisella on kitaroissaan nimenomaan Schallerin floikat.

Mitähän mallia mahtaa olla, kun noita on niin monenlaisia? Siis on Schaller:llakin sellaisia, jotka varmaan käy, mutta ainakin tuon "original floyd rose":sen muoto on vähän erilainen, en minä kyllä ole varma mikä malli se oli.

Edit: Mikä noista Schallerin floikista olis hyvä?
"No niin, no joo"
Skebaristi
29.09.2004 21:39:54

Nyt tuli kyllä sekavaa tekstiä.
"No niin, no joo"
zepeteus
29.09.2004 22:12:24
Pitipä oikein tarkastella tilannetta, minä kun olen ollut siinä luulossa, että Schallerin floikka ja OFR olisivat melkolailla samanlaisia ja mittaisia.

Esim. tuosta seuraavasta linkistä löytyy sekä Schallerin versio, että OFR ja molemmille oikein kaavakuva tärkeine mittoineen.

http://www.warmoth.com/hardware/bri … m?fuseaction=bridges_floyd_schaller

Näyttäisi siltä, että tallan kiinnityspulttien puolesta nuo pelit istuvat molemmat "samoihin reikiin". Eli pulttien väli on täsmälleen sama. Jos pitää upotettavana asentaa, kannen routtauksissa on periaatteessa hieman eroa.

Schallerin tallapalojen kiristyspulttien päät ovat lyhyemmät, joten routtauksen ei tarvitse olla niin pitkä takaosasta. Tämän puolesta Schaller menee siis samaan syvennykseen kuin OFR:kin, jää vieläpä tyhjää taakse.

Itse tallan runko-osa on puolestaan Schallerissa 2mm leveämpi. Eli jos routtaus olisi niin tiukka, että OFR mahtuisi just timmisti syvennykseen, Schaller kaipaisi 1mm per sivu lisää tilaa. Omissa OFR-kitaroissani noissa routtauksissa on sellainen reilu milli varaa per sivu, joten just ja just taitaisi upota ilman lisätöitä.

Miten hyvin kumpainenkaan noista kampisysteemeistä mahtuisi johonkin kitaraan riippuu tietenkin siitä, miten se kitara on routtailtu alunperin, mutta keskenään näyttäisivät olevan hyvinkin lähellä toisiaan.
Skebaristi
29.09.2004 22:23:30

Mitä "routtaus" tarkoitaa? Olen tyhmä.
"No niin, no joo"
Safaweb
29.09.2004 22:27:32

Jyrsintää. Eli sitä koloa, joka on jyrsitty floikalle.
|tilu| = nopeus
zepeteus
29.09.2004 22:27:53 (muokattu 29.09.2004 22:29:00)

Et suinkaan ole tyhmä, tuo sana on taas niitä suomenenglantiväännöksiä....tarkoittaa syvennystä, jyrsittyä uraa/koloa jne.. Tulee sanasta "routing".

edit: 20s, hidas olin, hehe.
85423321
30.09.2004 09:50:44
Schaller näyttää ainakin paremmalta. OFL on ihan hirveän ruma kapistus.
George W Bush: "I know the human being and the fish can coexist peacefully."
Ze Kink
30.09.2004 10:07:54
Meijän bändin toinen kitaristi justiinsa heitti jaskaansa Schallerin floikan, ja hyvin pelittää. Ei kyllä mennyt heittämällä niinkuin aiemmin minulle intti, vaan se hakkasi taltan kanssa sille lisää tilaa. No, näkyyhän siitä puu ja on se muutenkin vähän erilaisen muotonen se kolo. Mutta eipä mitään asentaminen maksanutkaan.
"Nyt lähtee tsupi tsupi!!!" -Humaltuneet hiphopparipojat Tervasaaressa. Koittivat soittaa mankalla tupakkaa. Ei toiminu.
lukeman
30.09.2004 12:31:35
Ainakin Top Soundissa Schaller floyd rose kullanvärisenä näyttäisi maksavan 221 euroa. Tarkemmasta mallista ei ole tietoa.
Safaweb
30.09.2004 13:03:14 (muokattu 30.09.2004 13:05:55)
Schallerin sivuilla on myös kuvia ja faktaa: http://www.schaller-guitarparts.de/1220.htm

Ja jos en väärin muista, niin Floyd Rose yhdessä Kramerin kanssa rakennutti Schallerilla suurimman osan sarjatuotantomalleistaan.
|tilu| = nopeus
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)