jami87 30.09.2004 10:29:02 | |
---|
Tälläistä kysyisin ihan vaan mielenkiinnosta: Mitä eroa on Gibsonin Wylde Lespalla ja Epiphonen vastaavalla mallilla? Siis muuta kuin hinta ja se, että toinen on Gibson.. I'm Rock, but I don't Roll... |
jami87 30.09.2004 10:31:45 | |
---|
Hmm... Tuossa Gibsonissa näyttäisi olevan eebenpuu-otelauta. I'm Rock, but I don't Roll... |
Invader 30.09.2004 10:36:21 | |
---|
Tuo epin versio on tuollainen enemmän kellertävän sävyinen, kun taas Gibson on vaaleampi. Epissä on rumempi lapa. Epissä bullseye-kuvio on tarroilla tehty (epiphonen foorumeilta muistaakseni näin luin, takuuseen en mene). "I love listening to jazz, but would I want to play it? Fuck no! You just get a guitar the size of a Chevy on your chest and play the same solo for an hour..." - Dave Mustaine |
jami87 30.09.2004 11:02:44 | |
---|
I'm Rock, but I don't Roll... |
madu 30.09.2004 11:06:01 (muokattu 30.09.2004 11:10:39) | |
---|
Hmmm. Thomannin kuviin ei kannata luottaa. Lisäksi väri Antique Ivory antaisi ymmärtää värin olevan juurikin kellertävä. Ivoryhän on norsunluu eli juurikin kellertävää. Olen nähnyt monessa kaupassa noita epin wylde malleja ja aina olleet kellertäviä. Tuossa aidossahan väri on Antique white. En tosin ole varma voihan löytyä valkoisenakin. |
Mrezzye 30.09.2004 11:11:32 | |
---|
Se Epiphone on aika rimpulan ja viimeistelemättömän tuntuinen verrattuna Custom Les Pauleihin. Tosin juuri ZW -mallia en ole kokeillut. Hintaero on kyllä paljon isompi kuin laatuero. Eipä tuollaista ZW Gibsonia kannattane ostaa, kun saa huomattavasti huokeammalla vaikkapa LP Customin, johon voi sitten mikit vaihtaa. Tai tee viisaasti kuten minä ja rakennuta kitara vaikkapa Amfisoundissa. Mulla on speksit hyvin pitkälle samat kuin Wylden Paulissa (mm. käsittelmätön vaahterakaula), mikit tosin on aivan eri maailmasta. Katso: www.cs.helsinki.fi/u/ajeskeli/soittokamat.htmlSe on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Juzzu 30.09.2004 11:57:39 (muokattu 30.09.2004 11:58:21) | |
---|
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Tympee Huttunen 30.09.2004 12:13:27 (muokattu 30.09.2004 12:14:02) | |
---|
Eikö siinä Wylden ihan alkuperäisessä ollut itse häränsilmä teippiä tms? Kun se palasi varkauden jälkeen takaisin omistajalleen, olin huomaavinani ettei häränsilmäkuviota siinä enää ollutkaan. Kenties varas oli tehnyt vaikka soppaa ja laittanut häränsilmän siihen. "Osa kirjeestä Macrolle: "...voisit tulla oikeestaan käymään siel sit autol, selvinpäin
ihan käymää mun kans vaik kahvil, niin voitais keskustella ihan kunnol,
kun nyt kun sua oon nähny niin oot aikas tuiskees ollu" |
Mrezzye 30.09.2004 12:15:38 (muokattu 30.09.2004 12:16:55) | |
---|
Eikö siinä Wylden ihan alkuperäisessä ollut itse häränsilmä teippiä tms? Kun se palasi varkauden jälkeen takaisin omistajalleen, olin huomaavinani ettei häränsilmäkuviota siinä enää ollutkaan. Kenties varas oli tehnyt vaikka soppaa ja laittanut häränsilmän siihen. Kyllä se oli ihan maalattu alunperin valkoiseen LP Customiin. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Tympee Huttunen 30.09.2004 12:28:58 (muokattu 30.09.2004 12:29:31) | |
---|
Kyllä se oli ihan maalattu alunperin valkoiseen LP Customiin. Eli se maali oli sitten hiottu varkaan toimesta pois ja lakattu body uudestaan? Vai oliko koko body sitten maalattu ja lakattu uudestaan? "Osa kirjeestä Macrolle: "...voisit tulla oikeestaan käymään siel sit autol, selvinpäin
Mrezzye 30.09.2004 12:32:00 | |
---|
Eli se maali oli sitten hiottu varkaan toimesta pois ja lakattu body uudestaan? Vai oliko koko body sitten maalattu ja lakattu uudestaan? Missäs olet kuvia nähnyt kotiin löytäneestä "kadonneesta lampaasta"? Onko varmasti sama kitara? Zakk omistaa myös ihan valkoisen LP:n (ainakin yhden). Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Tympee Huttunen 30.09.2004 12:33:51 | |
---|
Missäs olet kuvia nähnyt kotiin löytäneestä "kadonneesta lampaasta"? Onko varmasti sama kitara? Zakk omistaa myös ihan valkoisen LP:n (ainakin yhden). Siitähän oli silloin se flash-esitys Wylden sivuille. "Holy Grail is back" tms. hehkutusta. "Osa kirjeestä Macrolle: "...voisit tulla oikeestaan käymään siel sit autol, selvinpäin
Mrezzye 30.09.2004 12:36:01 | |
---|
Siitähän oli silloin se flash-esitys Wylden sivuille. "Holy Grail is back" tms. hehkutusta. Toisaalta ymmärrän, jos varas on maalannut kitaran valkoiseksi, tuo häränsilmä kun on hieman huomiota herättävä ominaisuus. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Toisaalta ymmärrän, jos varas on maalannut kitaran valkoiseksi, tuo häränsilmä kun on hieman huomiota herättävä ominaisuus. Totta. Sen löytäjähän oli ostanut sen panttilainaamosta tms. ja oli pitkän aikaa ihmetellyt mikä se ZW-painatus oli lavan takana tms. "Osa kirjeestä Macrolle: "...voisit tulla oikeestaan käymään siel sit autol, selvinpäin
Niskamies 30.09.2004 14:23:22 | |
---|
Epiphonessa on EMG HZ mikit kun Gibsonissa on 81/85 satsi. Meitsi on meshissä. |
Exhausted 30.09.2004 14:52:40 | |
---|
Wylden lepsoissahan kaulan takaa on maali hiottu pois. uskon että gibsonissa on otettu huomioon tämä yksityiskohta mutta entä epiphonessa? |
Mrezzye 30.09.2004 15:00:34 | |
---|
Wylden lepsoissahan kaulan takaa on maali hiottu pois. uskon että gibsonissa on otettu huomioon tämä yksityiskohta mutta entä epiphonessa? On Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Kassu 30.09.2004 15:20:04 (muokattu 30.09.2004 15:20:55) | |
---|
Paskan marjat alkuperäisessä Grailissa mitään teippejä ole. Oli saanut faijaltaan valmistujaislahjaksi ja näin. Katso niitä kuvia tarkemmin tai vieraile optikolla. E: Ja vitut sitä mitään maalattu ole. Niitä kuvia on parisataa. |
Kitarasankari 30.09.2004 15:37:08 | |
---|
ei toi epin versio mikään rimpula ollut kun sitä testasin, ihan eri tasoa kun perus epin lespat. Jos en väärin muista niin mikitkin oli juuri nuo kunnon EMG:t. Jazz is not dead...it just smells funny... |
Kassu 30.09.2004 15:38:24 | |
---|
ei toi epin versio mikään rimpula ollut kun sitä testasin, ihan eri tasoa kun perus epin lespat. Jos en väärin muista niin mikitkin oli juuri nuo kunnon EMG:t. Ne on kyllä HZ-sarjan passiivimikit. Ei sen puoleen, kauhea output jokatapauksessa. Ihan hyvä kitara musta. |