Aihe: Windowsin näennäismuisti 1 | |
---|---|
![]() 08.01.2003 12:28:54 | |
Oletteko kajonneet Windowsinne näennäismuistiasetuksiin? Menin virittelemään niitä Mäkelän Kotistudio-kirjan ohjeiden mukaan (pienellä muistilla kaksinkertainen virtuaalimuisti, suuremmalla yhtä iso, yli 500 megalla kokonaan pois). Minulla on Win98 SE, muistia 392 megaa, joten säädin virtuaalimuistin samaan kokoon. Ennen oli ruksattuna vaihtoehto "anna Windowsin määrittää...". Ja mikä oli seuraus? Sonar 2:n käyttäminen on likimain mahdotonta, dropouteja tulee solkenaan. Päre paloi totaalisesti, kun yritin eilen illalla liki valmiiseen biisiin lisätä neljän tahdin kitarasooloa noin kymmeneen kertaan. 3 ja 3/4 tahtia oli paras saavutus. Muutama aika ruma sana pääsi ilmoille. Palautan asetuksen ennalleen tänään, saa nähdä elpyykö Sonar. Fragmentoituminen tuskin on syynä, ajoin eheytyksen pari päivää sitten. Edellisestä eheytyksestä olikin aikaa pari kuukautta, eikä se tuntunut haittaavan. | |
![]() 09.01.2003 09:08:33 | |
Oletteko kajonneet Windowsinne näennäismuistiasetuksiin? Menin virittelemään niitä Mäkelän Kotistudio-kirjan ohjeiden mukaan (pienellä muistilla kaksinkertainen virtuaalimuisti, suuremmalla yhtä iso, yli 500 megalla kokonaan pois). Minulla on Win98 SE, muistia 392 megaa, joten säädin virtuaalimuistin samaan kokoon. Ennen oli ruksattuna vaihtoehto "anna Windowsin määrittää...". Mun koneessa on RAMia 256 megaa ja olen määrittänyt virtuaalimuistin kiinteästi 50 megaan. Jos annan windowsin määrittää virtuaalimuistin, niin kone takkuaa aivan älyttömästi. Wintoosa tuntuu mieluummin käyttävän kovalevyä muistina ja säästävän ramia. Swappitiedoston koko vaihtelee koko ajan ja pyörii siinä ram muistin määrän paikkeilla. Viime aikoina olen tehnyt paljon videotyöskentelyä koneella ja sehän taas ei tällä asetuksella toimi vaan muisti loppuu kesken (700-1400 megaisia filejä), eli silloin on taas annettava windowsin määrittää virtuaalimuistin koko. Jotkut ohjelmat tuntuvat oikein vaativan että virtuaalimuisti on automaattiasennossa ennenkuin suostuvat toimimaan.. Niin, käyttiksenä mulla on win98se. | |
![]() 09.01.2003 09:50:39 | |
Ladatkaapa toi startup control panel josta on juttua toisessa ketjussa. Mä poistelin sillä omasta windos2000:sta kaikki ylimääräiset prosessit mitä käynnistyksen yhteydessä ladataan muistiin ja muistia ja prosessoritehoa vapautui ainakin jonkin verran käyttöön. Kannataa tuota ainakin kokeilla kun ei maksa mitään. | |
![]() 09.01.2003 10:47:25 | |
Ladatkaapa toi startup control panel josta on juttua toisessa ketjussa. Mä poistelin sillä omasta windos2000:sta kaikki ylimääräiset prosessit mitä käynnistyksen yhteydessä ladataan muistiin ja muistia ja prosessoritehoa vapautui ainakin jonkin verran käyttöön. Kannataa tuota ainakin kokeilla kun ei maksa mitään. Ysikasissa sama onnistuu msconfigilla, mutta eipä tuo suoranaisesti mitenkään virtuaalimuistiin vaikuta | |
![]() 09.01.2003 13:50:34 | |
Ysikasissa sama onnistuu msconfigilla, mutta eipä tuo suoranaisesti mitenkään virtuaalimuistiin vaikuta No ei varsinaisesti, mutta kaikki ylimääräiset prosessit vievät muistia ja cpu-aikaa tärkeämmiltä töiltä puhumattakaan siitä jos ne pollaa jatkuvasti jotain resurssia. Mulla oli jokus muinoin joku skanneri, joka hyydytti koneen pollaamalla jatkuvasti oliko käyttäjä mahdollisesti avannut printteriportiin liitetyn skannerin kannen. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)