Olli.M 29.09.2004 15:34:22 | |
---|
Hyviä ja huonoja puolia. Samalla saa ehdottaa ja suositella merkkejä. Mulla olis tarkoitus presariin vaihtaa uudet kielet. Aiemmin käyttäny oikeastaan Ernie Ball hybrid slinky .45-105 satseja. |
Josset oo nikkeliallerginen niin nikkelit tietenkin, ne on paljon mukavemmat sormille. Joku varmasti kohta ehdottaa Elixirejä kohta kun odottelet vaan hetken. Ite en oo kokeillu, mutta jokaikisessä tätä kieliaiheisessa threadissa niitä suositellaan. Pistetään bändi pystyyn, rytmimättöä. Pk-seutu alueena, kato mun jäsenkuvaus =) |
Niskamies 29.09.2004 17:57:31 | |
---|
Nikkelikielissä on pikkasen pehmosempi saundi. Diggaan kuitenkin teräskielistä enemmän kun pysyvät kauemmin ns. uusina, ja kestävät omassa käytössä kauemmin. Omissa suosikkikielissä, Rotosoundin nikkeliset swingbassit, on se ongelma että eivät kuulostaa kauaa uusilta ja paskaantuvat turhan nopeasti. Ekat kaksi viikkoa saundi on kyllä just eikä melkein. Uudet suosikit ovat EBS:n teräksiset. Meitsi on meshissä. |
N_Bates 30.09.2004 00:00:02 (muokattu 30.09.2004 00:01:30) | |
---|
Roundwoundeista ehdottomasti nikkelikielet. Tai noh, oikeastaan ei kai pitäisi sanoa mitään, sillä kokemukset teräskielistä rajoittuu warwickin red labeleihin, jotka tuskin edustavat mitään laadukasta teräskieltä. Joka tapauksessa nuo nikkeliseoskielet ovat huomattavasti paremman soundisia ja tuntuisia. Makuasioita tosin, kun jo huomaat vertaamalla mun juttuja niskamiehen juttuihin. Itse vaan en voi sietää sitä kihinää joka niistä teräskielistä lähtee.Ghs:n boomersit on mun kielivalinta, koska niitä saa thomannilta suht edullisesti ja ovat toimivia peruskieliä. Presarissa mulla on fenderin flatit. saattavat olla terästä, en nyt muista. Joka tapauksessa ihan tajuttoman hyvin sopii tuohon bassoon nuo. Jos et ole flatwoundeja kokeillut niin suosittelen. Itsekkään en noista sileistä kielistä tykännyt oikein missään, mutta tuon p-basson kun hommasin ja siinä kokeilin, niin johan kolahti. Täydellinen soundi ja soittotatsi! Stein und Brötchen! |
Keny 30.09.2004 08:23:47 | |
---|
Mä soitin pitkään nikkelikielillä kun ne on jotenki tatsiltaan pehmeemmät kun teräs. Nykyään käytän EBS teräskieliä.Tulee just se soundi mitä haluun ja sopivan rouhee soundi niissä. Sitä en tiedä että kuka noi tekee muta EBS lukee päällä.Normaali koko on eli 105-45 ja aika matalalla pidän niitä. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Johannes_t 30.09.2004 08:40:25 | |
---|
Nykyään käytän EBS teräskieliä.Tulee just se soundi mitä haluun ja sopivan rouhee soundi niissä. Joo, mulla on samat kielet käytössä. "Ennen jouduin aina vaihtamaan merkkiä setin mukana, mikään ei oikein tyydyttänyt. Mutta sitten kohdalle osuivat EBS:n n.l.-kielet, etsintä päättyi siihen paikkaan! EBS-kielillä saan tuotettua parhaan mahdollisen soundin!" ja tähän --> kuva :D Hyviä kieliä ovat. PS. Keny, ruvetaanko tekemään EBS:lle sellasia tosi tökeröitä tv-mainoksia, tyyliin Sotka? |
Keny 30.09.2004 08:45:16 | |
---|
Joo, mulla on samat kielet käytössä. "Ennen jouduin aina vaihtamaan merkkiä setin mukana, mikään ei oikein tyydyttänyt. Mutta sitten kohdalle osuivat EBS:n n.l.-kielet, etsintä päättyi siihen paikkaan! EBS-kielillä saan tuotettua parhaan mahdollisen soundin!" ja tähän --> kuva :D Hyviä kieliä ovat. PS. Keny, ruvetaanko tekemään EBS:lle sellasia tosi tökeröitä tv-mainoksia, tyyliin Sotka? Hehe joo soitan pupelle heti...ens viikolla kuvaukset. EBS tekee mailman parhaat kielet ja me soitetaan niillä.Ni. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Olli.M 30.09.2004 09:23:55 | |
---|
Mistähän EBS:n kieliä voi ostaa ja mitä maksaa. Thomanilla niitä ei taida olla. |
Keny 30.09.2004 09:29:30 | |
---|
Mistähän EBS:n kieliä voi ostaa ja mitä maksaa. Thomanilla niitä ei taida olla. Soundatassa on ainakin joka siis on maahantuoja.Sitteen on varmaan sen jälleenmyyjillä ympäri suomee.Ainakin porissa oli niitä ku kävin. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Karlsson 30.09.2004 09:41:21 | |
---|
Hehe joo soitan pupelle heti...ens viikolla kuvaukset. EBS tekee mailman parhaat kielet ja me soitetaan niillä.Ni. Joo kuvitelkaa seuraava: -Kuvattu selvästi jonkun olohuoneessa. -Valaistus on riittävä mutta jotenkin tökerösti suunniteltu -VHS-laatua -Nurkassa EBS:n rantasauna ja Fafneri *Taka-alalla Keny peukuttelee aurinkolasit päässä Miller-signaturella. Päässä esmes neljän tuulen lakki tai sombrero. *JohannesT pöllähätää liian lähelle ruutua ja alkaa räppäämään: "Taas tuli keikalt tilii/ ja heti painellaa ostaa pupelt kielii!/ EBS:t pistetään kii/ ja saadaa ehdottomimmat saundit nii!" *Keny vetää peukkutriolihässäkän. *kuvaan firman mainos ja naiskuoro laulaa vähän epävireisesti "EEEEEEEEE---BEEEEEEEE---ÄSSSSSSSS!" Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä! |
käki 30.09.2004 10:39:56 (muokattu 30.09.2004 10:47:21) | |
---|
EBS:n kielet muchos nachos aléhintaan. Aiii...! edit: Itse vaan en voi sietää sitä kihinää joka niistä teräskielistä lähtee.Ghs:n boomersit on mun kielivalinta Meillä on sama maku. Boomersit eivät ole liian hifit ylä-äänikielet, eli bassonsoitto kuulostaa bassolta. En ole mikään peukkumies, joten semi-brightness toimii soundina mulle parhaiten. Nykyään en edes vaihda kieliä(viimeks lokakuussa '03) kun tuo soundi toimii ja kuulostaa vieläkin ihan asialliselta. Ehkä uudet joululahjaks... Viina, huumeet, tupakka, kahvi ja Manowar tappavat. |
Wil-J 30.09.2004 12:00:45 | |
---|
Soundatassa on ainakin joka siis on maahantuoja.Sitteen on varmaan sen jälleenmyyjillä ympäri suomee.Ainakin porissa oli niitä ku kävin. Missä on tuo paljon puhuttu Soundata? Voisin käydä ostamassa ko. EBS kielet kun vaikuttavat juuri siltä mitä kieliltä haluan! Onkos mahdollista ostaa väärät EBS kielet vai onko ne ainoat 105-40 paksuudella? |
Keny 30.09.2004 12:20:45 | |
---|
Missä on tuo paljon puhuttu Soundata? Voisin käydä ostamassa ko. EBS kielet kun vaikuttavat juuri siltä mitä kieliltä haluan! Onkos mahdollista ostaa väärät EBS kielet vai onko ne ainoat 105-40 paksuudella? Soundata on arabiassa öö hämeentie jotain mut siinä hobbyhall talossa. On eri paksuuksia mut 105-45 on se normaali. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Ylläri 30.09.2004 12:22:14 | |
---|
Missä on tuo paljon puhuttu Soundata? Arabiassahan se, siis Helsingin sellaisessa. Jokunen sata metriä Hämeentietä eteenpäin pop/jazz-konsalta. http://www.soundata.fi/yhteystiedot/index.html Hyvä kauppa on muutenkin basistille, EBSin lisäksi löytyy mm. Ashdownia, G&L:ää ja MTD:tä. Reverendejäkin muistan joskus nähneeni. Eli kannattaa mennä ajan kanssa. Ja tinkiäkin saa. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Wil-J 30.09.2004 12:58:45 (muokattu 30.09.2004 14:00:24) | |
---|
Kuulostaa hyvältä! Varmaan kaikki muut Helsingin musakaupat tullu koluttua sataan kertaan... Pitääpä varmaan mennä lauantaina (eiku pe, la se on kiinni...) sinne nappaamaan setti noita kieliä ja vähän räpläämään ja tutkimaan :) Milläs sinne muuten keskustasta pääsee, näin niin kun julkisten kulkuneuvojen merkeissä kun on perskutarallaa autokoulu vielä kesken? |
Olli.M 30.09.2004 13:05:35 | |
---|
Mitenhän nuo flatit toimii plektrasoitossa? Ei kokemusta mutta jotenkin tuntuu että ne pitäisi olla roundit kuitenkin. |
Wil-J 30.09.2004 13:14:12 | |
---|
Mitenhän nuo flatit toimii plektrasoitossa? Ei kokemusta mutta jotenkin tuntuu että ne pitäisi olla roundit kuitenkin. Täällä on moneen kertaan lähiaikoina (mm. Carol Kayen toimesta :)) todettu että toimii paremmin kuin hyvin. |
chief 30.09.2004 13:52:45 (muokattu 30.09.2004 13:57:43) | |
---|
Häh? |
Wil-J 30.09.2004 13:57:55 | |
---|
Wil-J: Ei sitä autoa kannata hommata, päädyt vielä humppapäntiin! Oisko tosta apua: http://www.soundata.fi/images/SDkartta.jpg Humppabändi toki väijyy uhkakuvana mielessäni, sillä ajan kaiken lisäksi kuorma-auto kortin :D Oli apua, kiitän :) |
chief 30.09.2004 13:59:16 (muokattu 30.09.2004 14:01:50) | |
---|
Humppabändi toki väijyy uhkakuvana mielessäni, sillä ajan kaiken lisäksi kuorma-auto kortin :D Oli apua, kiitän :) No, mut kyllähän humppa on kiwaa, että siitä vaan, vaikka ajaisit linja-autokortin. Onhan linja-autossa tunnelmaa... EDIT: Niin, vielä sen verran että Soundatassa on kyllä aina kiva käydä. Varaa kuitenkin aikaa koska niillä tuntuu olevan ATK-puolella ongelmia aika lailla. Muusikot + tietokoneet = Bad Idea... Häh? |