Aihe: Maailman "paras" basisti?
1 2 3
Tana
28.09.2004 20:47:59 (muokattu 28.09.2004 20:48:17)

Onkos kukaan kuullut sellaisesta Basistista kuin Bill "the Buddha" Dickens?

Siinä on kyllä helkkarin ihmeellinen basisti..

Häntä voi katsella netissä osoitteessa:

http://www.billthebuddhadickens.com/
Bookayasha!
pehko
28.09.2004 21:09:29 (muokattu 28.09.2004 21:10:01)

Onkos kukaan kuullut sellaisesta Basistista kuin Bill "the Buddha" Dickens?

Siinä on kyllä helkkarin ihmeellinen basisti..

Väärin!

Chi Cheng ja James Leetch!
Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele"
Ylläri
28.09.2004 21:15:26
Olen nimeen kyllä usein törmännyt esim. TalkBassissa, kaverihan on jonkinlainen 7-8-kielisten bassojen soittajien ylijumala. Mutta en ole musiikkiinsa tutustunut, turhan laiska kun olen. Ehkäpä pitäisi hakea noilta nettisivuilta jotain näytettä ja palata sitten asiaan.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Jalmus
28.09.2004 21:20:09 (muokattu 28.09.2004 21:20:48)
Kuka määrittelee ja miten määrittellään maailman paras basisti???
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
rattledad
28.09.2004 21:24:27

Kuka määrittelee ja miten määrittellään maailman paras basisti???

Tässähän oli kai kyse '"parhaasta"' ja 'helkkarin ihmeellisestä'.
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
Johannes_t
28.09.2004 22:56:40

Michael Manring on tuossa "ihmeellisyydessä" niin suvereeni, ettei muille oikein jää mahdollisuuksia. Kaiken lisäksi hän harrasta helevetin musikaalista soittoa ja säveltämistä.

On se vaan "ihmeellistä", kuinka basso kuulostaa milloin synalta milloin jousisoittimelta. Ja viritykset vaihdetaan tietysti lennosta kesken biisin ja homma vaan jatkuu...
Teijo K.
28.09.2004 22:59:09

Michael Manring on tuossa "ihmeellisyydessä" niin suvereeni, ettei muille oikein jää mahdollisuuksia. Kaiken lisäksi hän harrasta helevetin musikaalista soittoa ja säveltämistä.

On se vaan "ihmeellistä", kuinka basso kuulostaa milloin synalta milloin jousisoittimelta. Ja viritykset vaihdetaan tietysti lennosta kesken biisin ja homma vaan jatkuu...

Höpö-tilussa? :)

Manringin levyjä minäkin kuuntelen ajoittain. Billin näytteitä ei jaksanut. Ei millään.
poppamies
28.09.2004 23:18:07

Taitava "kitaristi" mutt ei mikään basisti minun mielestä.
"G-strings are for strippers"
Johannes_t
28.09.2004 23:32:39

Taitava "kitaristi" mutt ei mikään basisti minun mielestä.

Ei kitaralla saa niin laajaa ääniskaalaa aikaiseksi. Sitä paitsi, basso on kaikista "bändisoittimista" ylivoimaisesti nuorin, notta on kai se hieman kohtuutonta _päättää_ mikä on ja mikä ei ole basson soittoa.

Kannattaa myös muistaa, että musiikkityylissä musiikkityylin mukaan. Tuskin esim. herra Manring tarjoaisi hänelle tyypillisiä tekniikka/soundi-ratkaisujaan vaikkapa Beatlesin biiseihin. En myöskään pysty kuvittelemaan Mitja Tuuralaa Techical Justiceen tai Jamersonia Sex Pistolsiin.
VÄKIPÄÄ
28.09.2004 23:36:21
Imelä ski munk, ass:eja!!! Pistä pastillis pyllyyn.
Wil-J
29.09.2004 15:39:31
Dickensin tekniikka on kyllä aika silmää hivelevä, mutta ei siinä soitossa musikaalista arvoa juuri mun mielestä ole. Ja "maailman paras basisti" on jo käsitteenä niin naurettava...
Karlsson
29.09.2004 15:57:32
Joo, hei skidit! Nyt hakee Fasulta Buddhan kirja! Mä näin semmosen sielä! Kyllä lähtee! Niinko.
Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä!
Aminohappo
29.09.2004 18:20:59
Nää Flea on paras.
Feuer frei!
Jooba
29.09.2004 18:43:19
Flea ei ole maailman paras basisti vaikka äijä on mun lempi basisti silti... se on aivan sairaan hyvä mut jos katotaan paras niin ei se ole... on se kyl kieltämättä yks kova ykkös ehdokas kerta eiks se ollut vuonna -96 niin valittu vuoden parhaaksi basistiksi... mut silti mun idoli bassossa...
Wil-J
29.09.2004 21:01:51
Victor Wooten on ollu kaks kertaa putkeen vuoden basisti ni eiks se sit oo kovin? :D
Jalmus
29.09.2004 21:27:56
Vic on kyllä hieno soittaja! Tekniikkaa riittäisi vaikka muille jakaa, oma & hieno tunnistettava soundi ja osaa/viitsii tarvittaessa soittaa ihan täydellä asenteella yksinkertaisempaakin komppia. Arvostan.
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
Ylläri
29.09.2004 21:36:23
Minäkin olen tykännyt joistain Wootenin jutuista. Ei näitä tekniikkavelhoja pidä toki dissata vain sen takia, että ne ovat niin nopeita sormistaan. Kyllä niillä silti voi olla musiikillista sanottavaa.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Wil-J
29.09.2004 21:49:28
Minäkin olen tykännyt joistain Wootenin jutuista. Ei näitä tekniikkavelhoja pidä toki dissata vain sen takia, että ne ovat niin nopeita sormistaan. Kyllä niillä silti voi olla musiikillista sanottavaa.

Näin on, esim. Bela Fleckin kanssa Wooten pysyy ihan aisoissa ja soittaa niin piru tyylikkäästi :) Ja kyllähän se soolojakin aika mukavasti tykittelee... Tosin joskus menee vähän överiksi :D
Tana
29.09.2004 23:09:25

Sinister Minister on aivan pirun hyvä biisi! Ehdottomasti Flecktonesien parhaimmistoa.

Ja maailman paras basisti on täysin makuasia, Flea nyt vaan osuu mulle parhaiten.
Bookayasha!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)